Daith piercing

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 31. maj 2017, 16:57

Jeg døjer rigtig meget med spændinger i min nakke og med hovedpine. Jeg har hørt at en daith piercing kan hjælpe.
Er der nogle af jer der har erfaringer med det ?
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 31. maj 2017, 19:49

Jeg håber og krydser fingre for, at den kan hjælpe mig :)

https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/01-01 ... y=1#player
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 31. maj 2017, 19:52

Lisma skrev:Jeg levede også på en sky de første 4 dage efter. Jeg fjerner den heller ikke igen. Hos nogle kommer virkningen først efter lang tid, jeg tror dog ikke rigtig på det sker hos mig mere. Men den bliver, for den gjorde fiseme ondt at få.


Gad vide om den gør mere ondt at få lavet end en tragus piercing :gruble: ?
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 1. jun 2017, 11:17

Så har jeg fået den lavet :) . Men det gjorde lidt ondt
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 1. jun 2017, 13:13

Ville gerne sætte et billede af den ind, men får hele tiden at vide at billedet er for stort :mellow:
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 3. jun 2017, 22:13

Gjorde jeres daith piercing også ondt imens den var i gang med at hele ?
Jeg fik denne her sæbe med, som jeg skal rense piercingen med to gange om dagen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 4. jun 2017, 06:19

Lisma skrev:Jeg fik en mandelolie med lavendel i til at rense med. Synes dog ikke den har nogen effekt, så jeg renser ikke rigtig, udover i badet med rent vand. Overvejer at finde ud af noget mere effektivt, da jeg har psoriasis i/på det øre jeg fil den i, og det gør jo helingen svær i sig selv... :/


Ja, jeg kan godt se, at det gør det lidt mere besværligt, når du har psoriasis der hvor piercingen er. Er dit øre ( der hvor piercingen er ) ømt imens det heler ?
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 7. jun 2017, 20:51

Lisma skrev:
Prosperity74 skrev:
Lisma skrev:Jeg fik en mandelolie med lavendel i til at rense med. Synes dog ikke den har nogen effekt, så jeg renser ikke rigtig, udover i badet med rent vand. Overvejer at finde ud af noget mere effektivt, da jeg har psoriasis i/på det øre jeg fil den i, og det gør jo helingen svær i sig selv... :/


Ja, jeg kan godt se, at det gør det lidt mere besværligt, når du har psoriasis der hvor piercingen er. Er dit øre ( der hvor piercingen er ) ømt imens det heler ?

En smule ved det øverste hul nogle gange, men ellers ikke.


Det er også der min er mest øm
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Daith piercing

Indlægaf RavenClaw » 18. jun 2017, 20:23

Jeg fik min for en måneds tid siden. Den har virket helt fantastisk! Jeg døjer også med nakkespændinger og migræne efter en ulykke, men hyppigheden af smerteanfaldene er faldet meget. Det er en helt fantastisk følelse!

Mht. heling, så gjorde det rigtig ondt de første 14 dage. Hver gang jeg rensede den, fik jeg flyttet lidt på den for at komme ordentligt til (rensede den med klorhexidin og en vatpind) Det blødte også den første uge. Men det er blevet bedre nu, hvor jeg har fået det rigtige smykke i. Nu er den kun en smule øm, hvis jeg lige får ramt den eller rykket uhensigtsmæssigt på den.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 19. jun 2017, 07:53

Jeg har haft min daith piercing i 2,5 uge nu og er rigtig glad for den :) . Den er ikke så øm mere. Jeg renser med noget fra pierceren, vand og nogle vatpinde og det fungerer fint. Jeg kan mærke, at den hjælper på mine hovedpiner, de er ikke helt væk men er ikke så intense og kommer ikke så ofte. Jeg synes også, at jeg kan mærke lidt bedring med mine spændinger. Det er dejligt :)
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 25. jul 2017, 19:34

Lisma skrev:
Rikke skrev:
Rikke skrev:Jeg fik lavet en for et par uger siden. Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes... Jeg havde et par gode dage efterfølgende, hvor jeg var så glad - men jeg har haft rigtig dårlige dage siden også, så... Men altså, jeg tør ikke få den fjernet igen, for jeg kan jo ikke vide, om mine dage havde været mere elendige uden?


Nå... Op med den her tråd igen.

Jeg har haft min piercing i nogle måneder nu. Jeg fik den skiftet til en lidt kortere stav for tre uger siden, og har ikke haft andet end bøvl med den efterfølgende.

I de her dage er jeg i Århus og gik ind til en piercer på Clemensbro for at høre, om de ville skifte den til den oprindelige længde stav igen, alternativt tage den helt ud, for den generede virkelig.
Han skiftede den og målte for sjov skyld de elektriske baner i mit øre, for at se om den sad korrekt. Jeg blev ikke målt, da jeg fik den lavet i Kbh.
Det viser sig, at den sidder HELT forkert! Selve akupunkturpunktet er 0,2 mm. Min piercing sidder 2-3 mm ved siden af.

Jeg er irriteret og hævet i øret nu. Når det er ovre, skal jeg helt klart tilbage til Århus og have lavet en ny og korrekt!

På billedet kan man se to tegnede prikker. Den ene er ud for dér, hvor min nuværende piercing sidder. Den anden prik er dér, hvor den BURDE være.

Så... Slut med migrænepiercing i The Old Barbershop i Kbh (jeg overvejer at få i begge ører) - og ja tak til piercinger hos Pierce Artist i Århus


Jeg fik også min hos Pierce artist og fik den målt op. Jeg mærkede INTET til den i de første par uger og var ret irriteret på dem over at de ikke giver lov til at lave i begge ører på en gang. Det er jeg til gengæld glad for nu. Jeg har haft så fandens meget bøvl med den, at det kvarte ville have været alt rigeligt! Nu har jeg købt sådan en mirakel-rens til piercinger gennem bodymod.dk, som har hjulpet på det. Ved næste piercing håber jeg så på at slippe for irritationen vest ay bruge sprayen med det samme. PA's egen rens dur ikke en disse - ikke til mig.


Her d 1 august har jeg haft min daith piercing i to måneder. Den er stadig en lille bitte smule øm. Er det normalt at den kan være det ? Der er ingen betændelse og jeg er gået ned til at rense min piercing en gang om dagen.
Hvad er det for en rens du har købt ved bodymod ? :)
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 25. jul 2017, 19:48

Lisma skrev:
Prosperity74 skrev:
Lisma skrev:
Rikke skrev:
Rikke skrev:Jeg fik lavet en for et par uger siden. Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes... Jeg havde et par gode dage efterfølgende, hvor jeg var så glad - men jeg har haft rigtig dårlige dage siden også, så... Men altså, jeg tør ikke få den fjernet igen, for jeg kan jo ikke vide, om mine dage havde været mere elendige uden?


Nå... Op med den her tråd igen.

Jeg har haft min piercing i nogle måneder nu. Jeg fik den skiftet til en lidt kortere stav for tre uger siden, og har ikke haft andet end bøvl med den efterfølgende.

I de her dage er jeg i Århus og gik ind til en piercer på Clemensbro for at høre, om de ville skifte den til den oprindelige længde stav igen, alternativt tage den helt ud, for den generede virkelig.
Han skiftede den og målte for sjov skyld de elektriske baner i mit øre, for at se om den sad korrekt. Jeg blev ikke målt, da jeg fik den lavet i Kbh.
Det viser sig, at den sidder HELT forkert! Selve akupunkturpunktet er 0,2 mm. Min piercing sidder 2-3 mm ved siden af.

Jeg er irriteret og hævet i øret nu. Når det er ovre, skal jeg helt klart tilbage til Århus og have lavet en ny og korrekt!

På billedet kan man se to tegnede prikker. Den ene er ud for dér, hvor min nuværende piercing sidder. Den anden prik er dér, hvor den BURDE være.

Så... Slut med migrænepiercing i The Old Barbershop i Kbh (jeg overvejer at få i begge ører) - og ja tak til piercinger hos Pierce Artist i Århus


Jeg fik også min hos Pierce artist og fik den målt op. Jeg mærkede INTET til den i de første par uger og var ret irriteret på dem over at de ikke giver lov til at lave i begge ører på en gang. Det er jeg til gengæld glad for nu. Jeg har haft så fandens meget bøvl med den, at det kvarte ville have været alt rigeligt! Nu har jeg købt sådan en mirakel-rens til piercinger gennem bodymod.dk, som har hjulpet på det. Ved næste piercing håber jeg så på at slippe for irritationen vest ay bruge sprayen med det samme. PA's egen rens dur ikke en disse - ikke til mig.


Her d 1 august har jeg haft min daith piercing i to måneder. Den er stadig en lille bitte smule øm. Er det normalt at den kan være det ? Der er ingen betændelse og jeg er gået ned til at rense min piercing en gang om dagen.
Hvad er det for en rens du har købt ved bodymod ? :)

Min krop er altid helvedes lang tid om at hele piercinger, så jeg regner i hvert fald med at bøvle med min mindst en 4-5 måneder endnu. Det et lidt irriterende fordi jeg ikke tør- eller må skifte smykke indtil da og fordi jeg i starten jo troede at jeg var sluppet nemt denne gang. Det var jeg måske også hvis min psoriasis ikke haver drillet i øret lige der.
Men hos Pierce Artist siger de også at det meget normalt at det tager et halvt års tid for en Daith at blive helt god. :)
Det er denne jeg har købt

https://bodymod.dk/piercing-aftercare-alt-i-en/


Den der spray, bruger man den i stedet for rens ? :)
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 25. jul 2017, 20:50

Lisma skrev:Det gør jeg. Det irriterer min piercing hvis renser og roder for meget rundt, så jeg sprayer lige et sprøjt hver aften. Og skyller den selvfølgelig stadig med rent vand efter hvert bad, for at vaske shampoo/balsam rester væk.


Det irriterer også min piercing hvis jeg renser og roder for meget med den. Jeg bliver hvis nødt til at have fat i den spray :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Daith piercing

Indlægaf Moxy-lady » 9. sep 2017, 22:42

Argh, jeg håber da at det vil gå bedre for min mor... Hun har fået et gavekort til en daith piercing hos the old barber shop...
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing

Indlægaf Prosperity74 » 10. sep 2017, 18:29

Rikke skrev:
Moxy-lady skrev:Argh, jeg håber da at det vil gå bedre for min mor... Hun har fået et gavekort til en daith piercing hos the old barber shop...

Det er totalt russisk roulette om han rammer eller ej :tie:


Det lyder godt nok ikke særlig betryggende :nerve:
0

Tilbage til "Helbred"