HPV vaccine til min 12 årige pige?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Novella » 2. jun 2017, 17:51

Nu er det altså et udtalt ønske fra min side, at mine børn får de bivirkninger.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 9. jun 2017, 11:00

Zeus skrev:
Lisma skrev:Jeg fik den selv da de for nogle år siden gav den gratis. Jeg nåede lige med under aldersgrænsen. Første vaccine mærkede jeg intet til. 2. vaccine lammede min arm i flere dage, den gjorde vildt ondt at få og to måneder efter begyndte jeg at blive syg. Jeg turde ikke få den 3. Jeg har aldrig sammen med en læge koblet alle mine symptomer sammen med vaccinen, da jeg af gode grunde ikke kan vide med 100% sikkerhed OM det var den der udløste det.
Min egen datter bliver også 12 om ca. halvandet år. Jeg tænker at hun skal have den. Jeg synes, på trods af alt det jeg har været igennem, at kræft er mere alvorligt end de følgesygdomme der kan udløses af vaccinen.


Nu er det jo så ikke dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft, det kan man først se om 20 - 30 år. Jeg ved, at Sundhedsstyrelsen misinformerer her, hvilket også har fået ledende overlæge i immunologi, Kim Varming på Aalborg Universitetshospital til at anklage styrelsen for videnskabelig uredelighed.
https://www.information.dk/indland/2016 ... pv-vaccine


Vaccinen virker på celleforandringer og deraf kan man konkludere at den virker mod kræf... iflg sundhedsstyrelsens hjemmeside:

"Er det dokumenteret, at HPV-vaccinen kan forebygge livmoderhalskræft?
Det tager i reglen mellem 5 og 15 år at udvikle livmoderhalskræft, men inden da vil man udvikle forstadier i form af celleforandringer på livmoderhalsen. Det er dokumenteret, at HPV-vaccinen virker mod celleforandringer, som vi ved, er en forudsætning for at få livmoderhalskræft. Derfor konkluderer man, at vaccinen kan forebygge livmoderhalskræft."

https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... al-og-svar
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 9. jun 2017, 11:12

Zeus skrev:
fisken80 skrev:Jeg er helt klar for, at din datter skal have den. Jeg var med i forsøget da de testede vaccinen, både om den virker og bivirkninger. Og man blev altså fulgt ret tæt. Jeg var med i forsøget i starten af 00'erne og var sidste år afsted for at få taget en blodprøve, der skulle vise om jeg stadig danner antistoffer (eller hvad det nu hedder) så det er jo heller ikke sådan, at de bare siger, at nu er den der slut færdig. De udvikler stadig på den og undersøger om der er livslang virkning.

I forhold til bivirkninger så hælder jeg meget til, at de piger var blevet syge alligevel eller at det er psykisk. Det skal undersøges og det bliver det jo også, men risikoen er stadig så lille og livmoderhalskræft så farligt, at jeg slet ikke forstår overvejelserne.

Det er en vaccine mod kræft!


Det er jo så ikke dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, se evt. mit svar til trådstarter.


Så er det bare at læse fra en ende af http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp? ... 05805c516f

Se evt mit tidligere svar. Det er meget forenklet, og ikke korrekt, bare at afskrive en vaccine på det grundlag du gør det.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zombie » 9. jun 2017, 11:21

Jeg har atypiske celleforandringer, fordi jeg fik vaccinen for sent. Fik den to gange, en gang som testperson og en gang jeg selv betalte, fordi den nyere dækkede mere.

Det har været en rædsomt forløb og er det fortsat. Det påvirker mine tanker om børn (har ingen endnu), alder, mit nye parforhold, en kæmpe lurende frygt, ikke bare indtil jeg får keglesnit, men for livet fordi jeg kan få forandringer igen.
Og kræft.

Jeg ville være SÅ vred på mine forældre, hvis det her havde været deres skyld.
Især når argumenterne imod er så usikre og usammenhængende, og alt peger på, det tilfældigt ramler sammen med vaccinen, uden at have en egentlig sammenhæng.

Vildt vred!
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 9. jun 2017, 11:28

Zeus skrev:
Delfin skrev:Min datter er vaccineret, før mediecirkus gik i gang, og jeg overvejede end ikke at lade være. Jeg tror stadig, jeg ville vælge den til, hvis hun var i den alder nu.

Når jeg skriver mediecirkus, er det fordi, jeg synes at fremstillingen var meget ensidig, og så er det tankevækkende, hvordan antallet af piger med bivirkninger steg voldsomt fra det tidspunkt, hvor omtalen var på det højeste.
Jeg får måske en masse overbeviste modstandere på nakken, når jeg skriver, at jeg mener, at en stor del af dem med bivirkninger i virkeligheden ikke har bivirkninger, men er smittet af katastrofestemningen og får de symptomer, de forventer at få. Vi kender også denne Nocebo-effekt fra dem, der får næsten enhver bivirkning på indlægssedlen eller fejler "alt i lægebogen/netdoktor"
Vi har alle lidt uforklarlige småsymptomer fra tid til anden, og måske kobler piger og forældre det så sammen med omtalen i medierne. Dernæst melder de sig måske ind i en facebookgruppe eller andre vaccinefora, hvor det ikke skorter på beretninger, som støtter tesen om bivirkninger, og de vil blive bekræftet i, at deres symptomer også har med vaccinen at gøre. Jo mere de hører, des mere vil de lægge mærke til egne symptomer, og des mere vil de tro på, at det er vaccinen, som er skyld i det og blive mere og mere syge. Jeg siger ikke, at de ikke mærker ting i kroppen, men for en stor del af dem, er det måske psykosomatisk.

Jeg har selv lige haft en periode på 4 uger, hvor jeg har haft uforklarlige småinfektioner i lange baner, og her efterfølgende er jeg ekstremt træt. Hvis nu jeg var en letpåvirkelig 12-13årig som lige var blevet vaccineret, havde jeg måske koblet de to ting og begyndt at fokusere på alle mulige kropslige ændringer/fornemmelser. Nogle forældre vil også være påvirket af hele uroen omkring det og hoppe på rouletten.


Jeg kan se, at du har opstillet en teori omkring de HPV bivirkningsramte, men her vil jeg lige gøre opmærksom på, at dansk forskning viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige invaliderende neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3), så måske skulle du tænke over, at hvis du nu er på vildspor - du er jo ikke læge/ forsker - så er din fordømmelse med til at gøre livet for en hårdt ramt familie endnu hårdere. Det skal også nævnes, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, men kun mod nogle af de vira, der kan forårsage kræft og mod celleforandringer, andre faktorer kan gribe ind, se evt. mit svar til trådstarter.
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf


Man kender ikke den udløsende faktor for myalgisk encephalomyelitis G93.3 Men man ved at den rammer begge køn, både børn og voksne.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 9. jun 2017, 11:39

Zeus skrev:
Novella skrev:Jeg har været i gang med en meget lang overvejelsesproces om det her, og jeg er endt på ja, det skal de.

Tungen på vægtskålen for mig blev dels, at der ikke er indberettet tilsvarende voldsomme bivirkninger andre steder end i Danmark, og dels at et nærtstående familiemedlem har været forsker på udviklingen af Gardasil. Han ville nok modsætte sig, at det blev pløkket i mine unger, hvis det var skadeligt.

Jeg har læst grundigt på emnet. De der piger er syge og vi skal finde af hvorfor. Det er fandme vigtigt. Det er bare ikke på grund af vaccinen. Vi skal finde ud af, hvad de bliver syge af, og om det fx er en udbredt og overset depressionsform, som belaster deres livskvalitet. Og imens skal vi vaccinere mod hpv - helst begge køn i øvrigt.


Det ser godt nok ikke ud til, at du har læst ret meget om vaccinen, for overalt i verden, hvor vaccinen er givet, er der masser af alvorlige indberetninger fra vaccinen, se link.
Desuden har en af de forskere Diane Harper, der har været med til at udvikle Gardasil, udtalt, at det drejer sig om et sundhedseksperiment, og at hun ikke selv ville vaccinere sine børn. se link.
Der har så været et dansk studie,der viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige, invaliderende, neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3)se link.
Desuden har læge og forsker Jesper Mehlsen udtalt, at man hverkan kan fastslå eller afvise, at der er en sammenhæng mellem vaccinen og pigernes symptomer.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19229499
https://www.b.dk/nationalt/forsker-bag- ... mine-boern
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf


Undersøger du noget som helst til bunds? hun har klaget over den artikel til The Press Complaints commison: http://www.pcc.org.uk/case/resolved.htm ... e=Njc3MQ==

Med det er så tilgengæld korrekt at man ikke kan fastslå at der er en sammenhæng mellem vaccine og det som pigerne opleve. Man kan heller ikke afvise det. Lidt ligesom med gud og dennes eksistens. Det her emne er ret alvorligt og skal tages alvorligt, det er der bare alt for mange der ikke gør. At sidde og lege Dr. Google og famle i blinde, mediernes dækning osv. SUK, trist og jeg er løbet tom for ord.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 9. jun 2017, 11:51

Zombie skrev:Jeg har atypiske celleforandringer, fordi jeg fik vaccinen for sent. Fik den to gange, en gang som testperson og en gang jeg selv betalte, fordi den nyere dækkede mere.

Det har været en rædsomt forløb og er det fortsat. Det påvirker mine tanker om børn (har ingen endnu), alder, mit nye parforhold, en kæmpe lurende frygt, ikke bare indtil jeg får keglesnit, men for livet fordi jeg kan få forandringer igen.
Og kræft.

Jeg ville være SÅ vred på mine forældre, hvis det her havde været deres skyld.
Især når argumenterne imod er så usikre og usammenhængende, og alt peger på, det tilfældigt ramler sammen med vaccinen, uden at have en egentlig sammenhæng.

Vildt vred!

:ae: Det er jeg ked af at høre, men jeg forstår dine tanker.

Begge mine drenge skal have vaccinen. Selvom faster er en at de her piger på synkobe centeret.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf chokoladegris » 10. jun 2017, 03:21

Jeg fik nogle år tilbage da den var gratis og har aldrig haft de bivirkninger man hører om og får jeg børn engang skal de have den, både dreng og pige.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 21. jun 2017, 14:18

Rettet. Min hjerne lavede en kæmpe brainfart da jeg undersøgte tallene. Jeg læste ét og forstod noget andet. Jeg er nu helt for vaccinen!
Senest rettet af Jegvilgerneheddenogetnyt 25. jul 2017, 20:48, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Fru Himmelblå » 21. jun 2017, 15:46

Jacobsen81 skrev:Der er 375 kvinder som får livmoderhalskræft om året i dk og kun 100 dør.
Mine piger skal ikke vaccineres. Sandsynligheden for de får bivirkninger er større end sandsynligheden for de får livmoderhalskræft,


Nej.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 26. jun 2017, 06:53

Jacobsen81 skrev:Der er 375 kvinder som får livmoderhalskræft om året i dk og kun 100 dør.
Mine piger skal ikke vaccineres. Sandsynligheden for de får bivirkninger er større end sandsynligheden for de får livmoderhalskræft,


Hvor har du dine tal fra?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jun 2017, 07:04

mulledit skrev:
Jacobsen81 skrev:Der er 375 kvinder som får livmoderhalskræft om året i dk og kun 100 dør.
Mine piger skal ikke vaccineres. Sandsynligheden for de får bivirkninger er større end sandsynligheden for de får livmoderhalskræft,


Hvor har du dine tal fra?


Tallene passer nogenlunde med dem, der fremgår her hos Kræftens bekæmpelse: https://www.cancer.dk/livmoderhalskraef ... alskraeft/

Jeg synes så, det er mange dødsfald i forhold til antallet af tilfælde, ligesom jeg også synes det er rigtig vigtigt at holde sig for øje, at alternativet til at dø ikke er at leve ubekymret og uåvirket videre. Der er rigtig mange bivirkninger ved kræftbehandling: https://www.cancer.dk/livmoderhalskraef ... alskraeft/ og så er der risikoen for tilbagefald.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Animi » 26. jun 2017, 07:26

Jeg er bare virkelig glad for at jeg ikke har børn lige nu og at der derfor er en del år før jeg skal begynde at tænke på denne her vaccine til mine børn. For havde jeg børn nu, ville de nok ikke få vaccinen. Ikke fordi jeg er anti-vax eller går rundt med en hat af sølvpapir, men fordi jeg synes at der er alt for mange forskellige udtalelser om den. Jeg har talt med flere af mine læger gennem årerne, der på trods af Sundhedsstyrelsens udmelding også var i tvivl om hvorvidt de ville give den til deres børn.
Så jeg håber at der om de 15år+ der er før jeg skal tænke over det, er kommet mere viden og resultater frem.

Jeg har den desuden ikke selv.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf mulledit » 26. jun 2017, 13:08

Akehurst2 skrev:
mulledit skrev:
Jacobsen81 skrev:Der er 375 kvinder som får livmoderhalskræft om året i dk og kun 100 dør.
Mine piger skal ikke vaccineres. Sandsynligheden for de får bivirkninger er større end sandsynligheden for de får livmoderhalskræft,


Hvor har du dine tal fra?


Tallene passer nogenlunde med dem, der fremgår her hos Kræftens bekæmpelse: https://www.cancer.dk/livmoderhalskraef ... alskraeft/

Jeg synes så, det er mange dødsfald i forhold til antallet af tilfælde, ligesom jeg også synes det er rigtig vigtigt at holde sig for øje, at alternativet til at dø ikke er at leve ubekymret og uåvirket videre. Der er rigtig mange bivirkninger ved kræftbehandling: https://www.cancer.dk/livmoderhalskraef ... alskraeft/ og så er der risikoen for tilbagefald.


Jeg er med på antallet mht livmoderhalskræft, det var mere antallet omkring vacciner.

Umiddelbart er det andre faktorer som man bør have med, som du skriver bivirkninger ved kræftbehandling, men også hvilke bivirkninger man tager med. Altså man kan jo ikke bare smide det hele i en bøtte og røre rundt.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Filipai » 21. jul 2017, 21:21

Marioneta skrev:
Jacobsen81 skrev:Der er 375 kvinder som får livmoderhalskræft om året i dk og kun 100 dør.
Mine piger skal ikke vaccineres. Sandsynligheden for de får bivirkninger er større end sandsynligheden for de får livmoderhalskræft,


En kvinde dør hver 3-4. dag af livmoderhalskræft og det synes du ikke er mange? Dette er i øvrigt ofte unge kvinder kun lige begyndt på deres liv og evt. med små børn. Min svigerinde var 35 år, da hun døde af livmoderhalskræft. Hun var blevet steril af sin kemo-behandling, så børn ville hun aldrig have fået, hvis hun havde overlevet. Et andet eksempel er Mira Wanting, som efterlod to børn.

Evt. kan man jo kigge i tråden om celleforandringer. Dette kan man også skåne sine døtre for.


Jeg har nu fået vaccinen og har alligevel fået celleforandringer, men har nok fået den for sent. Dog kunne lægen (som virkede meget rutineret og var en ældre herre) at jeg var den første han havde lavet keglesnit på, som havde fået vaccinen. Det siger sgu ikke så lidt synes jeg.
2

Tilbage til "Helbred"