HPV vaccine til min 12 årige pige?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Bimmerdyret » 31. maj 2017, 20:06

Hvis hun ikke forventes at være seksuelt aktiv i det næste år, er der ikke noget argument for at hun skal have den nu.
Der er til til at afvente, vurderes hendes udvikling samt viden og forskning på området.

Min datter fylder 14 og får den nu, det samme skal min søn på 17 - for f..HAN skal ikke dyppe noget i uvaccineret ;)
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 31. maj 2017, 23:05

[quote="Nuttegris"]Dobbeltpostet - ligger også i børn.

Min datter fylder snart 12 år og vi skal til at overveje HPV vaccinen til hende.....og jeg er simpelthen SÅ meget i tvivl om vi lade hende få den.

Min mand synes ikke vi skal.....men jeg overtænker som sædvanligt. For hvad hvis vi vælger ikke at give hende den.....og hun så en dag får kræft i livmoderhalsen....vil vi sånogensinde kunne se hende i øjnene? Og omvendt.....hvis hun får alvorlige bivirkninger af vaccinen.....vil vi så?

Hvad har I valgt eller hvad vil I vælge? Og hvorfor

Jeg ville undersøge så meget som muligt omkring HPV vaccinen selv og endelig ikke kun på Sundhedsstyrelsens side, men også på f.eks. HPV Update (Dansk Handicap Forbund),Vaccine Info og Landsforeningen for HPV bivirkningsramte - for at få et så nuanceret billede som muligt.
Man skal så også lige være opmærksom på, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, men kun mod nogle af de vira, der kan forårsage kræft og mod celleforandringer. Det kan måske synes logisk, at hvis vaccinen beskytter mod nogle af de vira, der kan forårsage kræft, at så må den også kunne beskytte mod kræft, men der kan være andre faktorer, såsom vaccinens holdbarhed og ændring af vira. Studier har vist, at forekomsten af andre højrisiko HPV viratyper er højere hos de vaccinerede end hos de uvaccinerede.
Ledende overlæge i immunologi Kim Varming på Aalborg Universitetshospital anklager på den baggrund styrelsen for videnskabelig uredelighed.
https://www.information.dk/indland/2016 ... pv-vaccine
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26376014
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 31. maj 2017, 23:34

fisken80 skrev:Jeg er helt klar for, at din datter skal have den. Jeg var med i forsøget da de testede vaccinen, både om den virker og bivirkninger. Og man blev altså fulgt ret tæt. Jeg var med i forsøget i starten af 00'erne og var sidste år afsted for at få taget en blodprøve, der skulle vise om jeg stadig danner antistoffer (eller hvad det nu hedder) så det er jo heller ikke sådan, at de bare siger, at nu er den der slut færdig. De udvikler stadig på den og undersøger om der er livslang virkning.

I forhold til bivirkninger så hælder jeg meget til, at de piger var blevet syge alligevel eller at det er psykisk. Det skal undersøges og det bliver det jo også, men risikoen er stadig så lille og livmoderhalskræft så farligt, at jeg slet ikke forstår overvejelserne.

Delfin skrev:Min datter er vaccineret, før mediecirkus gik i gang, og jeg overvejede end ikke at lade være. Jeg tror stadig, jeg ville vælge den til, hvis hun var i den alder nu.

Når jeg skriver mediecirkus, er det fordi, jeg synes at fremstillingen var meget ensidig, og så er det tankevækkende, hvordan antallet af piger med bivirkninger steg voldsomt fra det tidspunkt, hvor omtalen var på det højeste.
Jeg får måske en masse overbeviste modstandere på nakken, når jeg skriver, at jeg mener, at en stor del af dem med bivirkninger i virkeligheden ikke har bivirkninger, men er smittet af katastrofestemningen og får de symptomer, de forventer at få. Vi kender også denne Nocebo-effekt fra dem, der får næsten enhver bivirkning på indlægssedlen eller fejler "alt i lægebogen/netdoktor"
Vi har alle lidt uforklarlige småsymptomer fra tid til anden, og måske kobler piger og forældre det så sammen med omtalen i medierne. Dernæst melder de sig måske ind i en facebookgruppe eller andre vaccinefora, hvor det ikke skorter på beretninger, som støtter tesen om bivirkninger, og de vil blive bekræftet i, at deres symptomer også har med vaccinen at gøre. Jo mere de hører, des mere vil de lægge mærke til egne symptomer, og des mere vil de tro på, at det er vaccinen, som er skyld i det og blive mere og mere syge. Jeg siger ikke, at de ikke mærker ting i kroppen, men for en stor del af dem, er det måske psykosomatisk.

Jeg har selv lige haft en periode på 4 uger, hvor jeg har haft uforklarlige småinfektioner i lange baner, og her efterfølgende er jeg ekstremt træt. Hvis nu jeg var en letpåvirkelig 12-13årig som lige var blevet vaccineret, havde jeg måske koblet de to ting og begyndt at fokusere på alle mulige kropslige ændringer/fornemmelser. Nogle forældre vil også være påvirket af hele uroen omkring det og hoppe på rouletten.
Det er en vaccine mod kræft!
Senest rettet af Zeus 31. maj 2017, 23:57, rettet i alt 3 gange.
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 31. maj 2017, 23:48

Studsgaard skrev:Så sætter jeg også lige mit svar her. Så kan den anden tråd forsvinde/slettes.

Min datter er kun seks men hun skal have den når tiden er til det.
Jeg er meget præget af at både mine læge og jordemoder veninder deler hvor vigtigt det er. Og dermed også rigtig meget materiale om det med gode kilder og rigtig fakta.
Efter jeg selv begyndte at undersøge om det, fandt jeg ud af hvor dårlig kilder modstanderne imod faktisk havde.
Rigtig meget af det der bliver sagt imod vaccinen er rygter uden evidens.
Selvfølgelig er det skrækkeligt for de piger der er blevet syge. Men det er så få (og ikke ret godt bevidst) at det er fra vaccinen. At jeg hellere vil tage risikoen. Der er netop livmoderhalskræft og andre kræftformer i min familie. Så jeg vil gøre hvad jeg kan for at beskytte min datter (og sønner hvis de fik den)


Ved du så, at eksperterne faktisk er uenige omkring HPV vaccinen, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, det kan man i henhold til eksperterne først se om 20 - 30 år, at studier har vist, at forekomsten af andre højrisiko vira typer er højere hos de vaccinerede end hos de uvaccinerede, uenigheden er så stor, at ledende overlæge immunologi Kim Varming på Aalborg Universitetshospital anklager styrelsen for videnskabelig uredelighed, der kan læses mere omkring dette her -
https://www.information.dk/indland/2016 ... pv-vaccine
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 00:09

Lisma skrev:Jeg fik den selv da de for nogle år siden gav den gratis. Jeg nåede lige med under aldersgrænsen. Første vaccine mærkede jeg intet til. 2. vaccine lammede min arm i flere dage, den gjorde vildt ondt at få og to måneder efter begyndte jeg at blive syg. Jeg turde ikke få den 3. Jeg har aldrig sammen med en læge koblet alle mine symptomer sammen med vaccinen, da jeg af gode grunde ikke kan vide med 100% sikkerhed OM det var den der udløste det.
Min egen datter bliver også 12 om ca. halvandet år. Jeg tænker at hun skal have den. Jeg synes, på trods af alt det jeg har været igennem, at kræft er mere alvorligt end de følgesygdomme der kan udløses af vaccinen.


Nu er det jo så ikke dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft, det kan man først se om 20 - 30 år. Jeg ved, at Sundhedsstyrelsen misinformerer her, hvilket også har fået ledende overlæge i immunologi, Kim Varming på Aalborg Universitetshospital til at anklage styrelsen for videnskabelig uredelighed.
https://www.information.dk/indland/2016 ... pv-vaccine
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 00:13

fisken80 skrev:Jeg er helt klar for, at din datter skal have den. Jeg var med i forsøget da de testede vaccinen, både om den virker og bivirkninger. Og man blev altså fulgt ret tæt. Jeg var med i forsøget i starten af 00'erne og var sidste år afsted for at få taget en blodprøve, der skulle vise om jeg stadig danner antistoffer (eller hvad det nu hedder) så det er jo heller ikke sådan, at de bare siger, at nu er den der slut færdig. De udvikler stadig på den og undersøger om der er livslang virkning.

I forhold til bivirkninger så hælder jeg meget til, at de piger var blevet syge alligevel eller at det er psykisk. Det skal undersøges og det bliver det jo også, men risikoen er stadig så lille og livmoderhalskræft så farligt, at jeg slet ikke forstår overvejelserne.

Det er en vaccine mod kræft!


Det er jo så ikke dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, se evt. mit svar til trådstarter.
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 00:16

Delfin skrev:Min datter er vaccineret, før mediecirkus gik i gang, og jeg overvejede end ikke at lade være. Jeg tror stadig, jeg ville vælge den til, hvis hun var i den alder nu.

Når jeg skriver mediecirkus, er det fordi, jeg synes at fremstillingen var meget ensidig, og så er det tankevækkende, hvordan antallet af piger med bivirkninger steg voldsomt fra det tidspunkt, hvor omtalen var på det højeste.
Jeg får måske en masse overbeviste modstandere på nakken, når jeg skriver, at jeg mener, at en stor del af dem med bivirkninger i virkeligheden ikke har bivirkninger, men er smittet af katastrofestemningen og får de symptomer, de forventer at få. Vi kender også denne Nocebo-effekt fra dem, der får næsten enhver bivirkning på indlægssedlen eller fejler "alt i lægebogen/netdoktor"
Vi har alle lidt uforklarlige småsymptomer fra tid til anden, og måske kobler piger og forældre det så sammen med omtalen i medierne. Dernæst melder de sig måske ind i en facebookgruppe eller andre vaccinefora, hvor det ikke skorter på beretninger, som støtter tesen om bivirkninger, og de vil blive bekræftet i, at deres symptomer også har med vaccinen at gøre. Jo mere de hører, des mere vil de lægge mærke til egne symptomer, og des mere vil de tro på, at det er vaccinen, som er skyld i det og blive mere og mere syge. Jeg siger ikke, at de ikke mærker ting i kroppen, men for en stor del af dem, er det måske psykosomatisk.

Jeg har selv lige haft en periode på 4 uger, hvor jeg har haft uforklarlige småinfektioner i lange baner, og her efterfølgende er jeg ekstremt træt. Hvis nu jeg var en letpåvirkelig 12-13årig som lige var blevet vaccineret, havde jeg måske koblet de to ting og begyndt at fokusere på alle mulige kropslige ændringer/fornemmelser. Nogle forældre vil også være påvirket af hele uroen omkring det og hoppe på rouletten.


Jeg kan se, at du har opstillet en teori omkring de HPV bivirkningsramte, men her vil jeg lige gøre opmærksom på, at dansk forskning viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige invaliderende neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3), så måske skulle du tænke over, at hvis du nu er på vildspor - du er jo ikke læge/ forsker - så er din fordømmelse med til at gøre livet for en hårdt ramt familie endnu hårdere. Det skal også nævnes, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen beskytter mod kræft, men kun mod nogle af de vira, der kan forårsage kræft og mod celleforandringer, andre faktorer kan gribe ind, se evt. mit svar til trådstarter.
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf
1
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 00:52

Novella skrev:Jeg har været i gang med en meget lang overvejelsesproces om det her, og jeg er endt på ja, det skal de.

Tungen på vægtskålen for mig blev dels, at der ikke er indberettet tilsvarende voldsomme bivirkninger andre steder end i Danmark, og dels at et nærtstående familiemedlem har været forsker på udviklingen af Gardasil. Han ville nok modsætte sig, at det blev pløkket i mine unger, hvis det var skadeligt.

Jeg har læst grundigt på emnet. De der piger er syge og vi skal finde af hvorfor. Det er fandme vigtigt. Det er bare ikke på grund af vaccinen. Vi skal finde ud af, hvad de bliver syge af, og om det fx er en udbredt og overset depressionsform, som belaster deres livskvalitet. Og imens skal vi vaccinere mod hpv - helst begge køn i øvrigt.


Det ser godt nok ikke ud til, at du har læst ret meget om vaccinen, for overalt i verden, hvor vaccinen er givet, er der masser af alvorlige indberetninger fra vaccinen, se link.
Desuden har en af de forskere Diane Harper, der har været med til at udvikle Gardasil, udtalt, at det drejer sig om et sundhedseksperiment, og at hun ikke selv ville vaccinere sine børn. se link.
Der har så været et dansk studie,der viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige, invaliderende, neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3)se link.
Desuden har læge og forsker Jesper Mehlsen udtalt, at man hverkan kan fastslå eller afvise, at der er en sammenhæng mellem vaccinen og pigernes symptomer.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19229499
https://www.b.dk/nationalt/forsker-bag- ... mine-boern
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:06

Seraphina skrev:Så deler jeg også lige mit svar fra den anden tråd:

Selvfølgelig skal hun have den! Det er bevist, at der ikke er nogen sammenhæng mellem de bivirkninger, som pigerne har beskrevet og vaccinen. Tværtimod beskytter vaccinen mod flere typer af dødelig kræft (livmoderhalskræft, analkræft, mundhule- og halskræft samt kønsvorter).
Det passer heller ikke at myndighederne ikke tager ansvar som en skriver i tråden. Der er oprettet flere centre for at undersøge og hjælpe de stakkels piger, som man stadig ikke ved hvad fejler.

Hvordan nogle kan tro at Sundhedsstyrelsen kan anbefale ting, som ikke skulle være ordentligt undersøgt, er mig en gåde. De er jo netop til for at højne sundheden i befolkningen, ikke det modsatte. De undersøger al tilgængelig forskning om et givent emne inden det bliver implementeret, og lytter ikke bare til sensationsjournalistik. Det er netop det, man kalder evidensbaseret medicin - at anbefale noget, når der er tilstrækkelig videnskabeligt bevis for at det virker.

Mine kommende børn skal alle have vaccinen, uanset om de er drenge eller piger.

Mvh en læge


Det er ifølge eksperter og WHO ikke korrekt, at vaccinen beskytter mod kræft, det kan man først sige om 20 - 30 år. Netop på den baggrund anklager en af landets ledende læger Sundhedsstyrelsen for videnskabelig uredelighed, se link. De undersøgelser der skulle have frikendt vaccinen er stærkt kritiseret også af eksperter.
https://www.information.dk/indland/2016 ... pv-vaccine
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:18

Studsgaard skrev:Jeg undrer mig meget over hvordan det kan være alle (der indtil nu har skrevet i tråden) her inde er fortaler, når det er så få der i virkeligheden vælger den?

Er folk her på debatten bare mere kildekritiske og bedre til selv at undersøge tingene - og dermed ikke hoppe med på diverse medie skræmme kampagnerne der gør at så mange vælger den fra.


Det undrer også mig meget, det ligner nærmest reklame for vaccinen.

Jeg tror faktisk, at det forholder sig omvendt, at folk her blot stoler på udmeldinger fra Sundhedsstyrelsen og dermed ikke får et nuanceret billede. Det ser ud til, at man ikke ved, at det ikke er dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft, hvorfor Sundhedsstyrelsen anklages for videnskabelig uredelighed. Læs evt. mere her -
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hpv-va ... t-eller-ej
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:24

Lykke skrev:En jeg har gået på uddannelse med, er typen som deler al mulig pseudovidenskab. Også hvor skadelig HPV-vaccinen er. Der kom han på ignorer. Jeg kan simpelthen ikke klare at hans egen datter bliver udsat for sådan en risiko. Udelukkende fordi han efter skilsmisse tror han har set lyset, og nu er imod hele Sundhedsstyrelsen og hele lægeverdenen.


Du ved vel godt, at lægerne ikke er enige med hensyn til HPV vaccinen, ikke og at det ikke er dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft. Eksperterne er så uenige om, hvorvidt man kan konkludere, at vaccinen virker mod kræft. Læs evt. mere her -
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hpv-va ... t-eller-ej
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:29

Sangius skrev:Jeg anser risikoen for at få HPV relateret kræft som større end risikoen for at få så alvorlige bivirkninger som der er tale om i medierne.

Så min datter får den, ligeledes fik jeg den selv. Jeg mærkede aldrig noget til den.

Risikoen for at smittes med HPV er enorm. Over 80% af befolkningen har det. Så den er svær at snige sig uden om, desværre.


Ja, men immunforsvaret kan selv bekæmpe vira og celleforandringer i de allerfleste tilfælde - se Kræftend Bekæmpelse
Rygning m.m gør det så sværere at bekæmpe vira.
1
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 01:35

Fræksak skrev:Min ældste datter fylder 12 til efteråret og skal vaccineres. Den yngste skal også, når tiden kommer. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke er bange for bivirkninger - for det er jeg. Men jeg er endnu mere bange for kræft, og risikoen for at få livmoderhalskræft er trods alt større end risikoen for bivirkninger.


Man kan jo så stadig risikere at få kræft, selv om man har fået vaccinen. Desuden er det ikke dokumenteret, at vaccinen virker mod kræft, det kan først konstateres om 20 - 30 år.
0
Zeus
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 22:23
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Zeus » 1. jun 2017, 03:01

Lilleluftballon skrev:
Lisma skrev:
Lisma skrev:
Studsgaard skrev:Jeg undrer mig meget over hvordan det kan være alle (der indtil nu har skrevet i tråden) her inde er fortaler, når det er så få der i virkeligheden vælger den?

Er folk her på debatten bare mere kildekritiske og bedre til selv at undersøge tingene - og dermed ikke hoppe med på diverse medie skræmme kampagnerne der gør at så mange vælger den fra.

Så mange er vi da heller ikke, der har svaret. Jeg tror også at langt størstedelen vælger den til, i den virkelige verden. Vi hører bare mest om dem der vælger den fra.


Nå, kan se at i 2014 blev ca halvdelen af hele årgangen vaccineret. I 2015 var det kun hver 4! Det er alligevel lidt vildt at så mange har valgt det fra. Er spændt på at se tallene fra de næste par år.


Det er nemlig meget meget trist. Jeg synes at den danske medie-dækning har været uhyggelig, og jeg mener der er nogle journalister der burde skamme sig for at sprede panik og angst og dermed skræmme forældre fra at vaccinere deres børn.


Det er da meget fint, at medierne har dækket mulige bivirkninger af vaccinen, der blev pga denne dækning også oprettet HPV centre for at hjælpe de HPV bivirkningsramte piger. Desuden er der meldinger om bivirkninger over hele verden, hvor vaccinen er givet. Fornylig et dødsfald i Spanien.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: HPV vaccine til min 12 årige pige?

Indlægaf Novella » 1. jun 2017, 03:55

Zeus skrev:
Novella skrev:Jeg har været i gang med en meget lang overvejelsesproces om det her, og jeg er endt på ja, det skal de.

Tungen på vægtskålen for mig blev dels, at der ikke er indberettet tilsvarende voldsomme bivirkninger andre steder end i Danmark, og dels at et nærtstående familiemedlem har været forsker på udviklingen af Gardasil. Han ville nok modsætte sig, at det blev pløkket i mine unger, hvis det var skadeligt.

Jeg har læst grundigt på emnet. De der piger er syge og vi skal finde af hvorfor. Det er fandme vigtigt. Det er bare ikke på grund af vaccinen. Vi skal finde ud af, hvad de bliver syge af, og om det fx er en udbredt og overset depressionsform, som belaster deres livskvalitet. Og imens skal vi vaccinere mod hpv - helst begge køn i øvrigt.


Det ser godt nok ikke ud til, at du har læst ret meget om vaccinen, for overalt i verden, hvor vaccinen er givet, er der masser af alvorlige indberetninger fra vaccinen, se link.
Desuden har en af de forskere Diane Harper, der har været med til at udvikle Gardasil, udtalt, at det drejer sig om et sundhedseksperiment, og at hun ikke selv ville vaccinere sine børn. se link.
Der har så været et dansk studie,der viser, at ca. 90 % af de HPV bivirkningsramte (i studiet) opfylder kriterierne for den alvorlige, invaliderende, neurologiske sygdom ME (myalgisk encephalomyelitis G93.3)se link.
Desuden har læge og forsker Jesper Mehlsen udtalt, at man hverkan kan fastslå eller afvise, at der er en sammenhæng mellem vaccinen og pigernes symptomer.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19229499
https://www.b.dk/nationalt/forsker-bag- ... mine-boern
http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-01-00003.pdf


147 tilfælde globalt og de 57 er fra Danmark.... Og så siger du, at der ikke er en forbløffende overrepræsentation i Danmark?

Jeg kan godt se, at du er rigtig vred og har gang i en hel lille overbevisningskampagne her, men du kommer for sent. Jeg har besluttet mig.
6

Tilbage til "Helbred"