Operation af øjenlåg

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 30. apr 2017, 13:13

Har du fået det lavet?

Hvordan så du ud bagefter?

Sygemeldt?

Selve operationen - var det slemt?
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Pityt » 30. apr 2017, 15:09

Jeg fik det lavet for 7 år siden og syntes ikke, at selve operationen var slem.
De første par dage efter operationen lignede mine øjenlåg cocktailpølser, men det gik forbavsende hurtigt med helingen, og da jeg fik taget stingene efter en uge, kunne det næsten ikke ses (udover noget rødme).
For mig var det absolut værste, at jeg ikke måtte have kontaktlinser i før efter stingene var taget (jeg hader at have briller på) :/
Jeg var ikke i job på daværende tidspunkt, men hvis det havde været tilfældet, ville jeg nok have valgt at tage en uges ferie efter operationen :gruble:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Fræksak » 30. apr 2017, 17:47

Min veninde har fået det lavet for nylig. Ifølge hende var det værste, da bedøvelsen blev sprøjtet ind. Det gjorde mega ondt, synes hun.

Indtil videre er hun meget tilfreds med forløbet og resultatet. Hun var hjemme fra arbejde på selve operationsdagen (selvfølgelig) og dagen efter, hvor hun arbejdede hjemmefra, men så var hun faktisk klar igen.

Edit: mht resultatet synes jeg, at det ser rigtig fint ud. Hun var ikke køn de første dage med meget hævede øjenområder og store, røde ar, men allerede nu (3-4 uger senere) har det lagt sig meget, og der er ingen tvivl om, at det bliver pænt.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Filipai » 30. apr 2017, 20:07

Jeg har lige fået det fikset.
Det værste ved operationen er klart bedøvelsen. Selve operationen er ikke slem, og hurtigt overstået.
Hvis du har stillesiddende arbejde vil du nok kunne efter et par dage. Men jeg måtte droppe arbejde i 2 uger, da jeg står/går/bukker mig meget i løbet af arbejde. Cykelture og motion skal man også lægge på hylden i en lille måneds tid.

Efter en uge får man fjernet stingene, og allerede der ser det ret pænt ud, mit er 5,5 uge siden, og mine ar er ikke længere røde og der er næsten ingen hævelse.

Det her er taget lige efter operation, og efter fjernelse af sting.
Screen Shot 2017-04-30 at 22.06.26.jpg

Screen Shot 2017-04-30 at 22.06.37.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Avino » 2. maj 2017, 16:33

Jeg fik det lavet for ca 10 år siden.
Bedøvelsen, som Filipai skriver, er absolut det værste. Det ene øje kunne jeg ikke mærke noget på (bedøvelse) men det andet- var lige ved at sende mig i koma. DET gjorde altså ondt.
Måtte tage taxa hjem. I taxaen begyndte det at bløde.
Sad i en stol/ seng i ca et døgn. Måtte ikke ligge ned.
Efter det gik det fint. Måtte sygemeldes, da jeg ikke måtte løfte osv.
Der gik vel tre dage, så havde jeg det OK igen.
Jeg har virkeligt været glad for den "operation". Lignede l*** inden, samtidigt med, at jeg havde hovedpine af at løfte øjenlågene- hele tiden.
Selv efter 10 år- er det stadigt pænt.

Held & lykke med det.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 2. maj 2017, 17:14

Tusind tak for jeres input - jeg er nu helt rolig. Og ser bare frem til det, jeg får også daglige hovedpiner af de her slatne låg.
Jeg har foreløbigt sygemeldt mig i 2 dage, så må vi se, har stillesiddende arbejde, og kan også arbejde hjemmefra om nødvendigt.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 2. maj 2017, 17:48

Her er så mit før-billede. Der går lige lidt tid før jeg kan præstere et efter-operationsbillede og et endeligt resultat billede :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Purple » 2. maj 2017, 18:52

Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 2. maj 2017, 19:05

Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Purple » 2. maj 2017, 19:43

Skorstenen skrev:
Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)


Super - ville bare lige tjekke, at det ikke er ved den læge der opererede mig :gogo:

(ingen grund til panik, det går stort set altid perfekt med denne operation - jeg var blot meget uheldig)
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 13. maj 2017, 04:13

Purple skrev:
Skorstenen skrev:
Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)


Super - ville bare lige tjekke, at det ikke er ved den læge der opererede mig :gogo:

(ingen grund til panik, det går stort set altid perfekt med denne operation - jeg var blot meget uheldig)


Jeg skal have operationen, men har endnu ikke valgt klinik, i disse dage sidder jeg og researcher og forsøger at finde ud af, hvor jeg skal booke tid til forundersøgelse, så jeg vil meget gerne have et heads up i en PB. Har fulgt dit forløb fra sidelinjen, og kan godt mærke det har sat sig lidt i mig, når jeg sidder og læser om operationen.

Håber i øvrigt det går nogenlunde ok med det hele :kys:
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Purple » 13. maj 2017, 11:08

Aima skrev:
Purple skrev:
Skorstenen skrev:
Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)


Super - ville bare lige tjekke, at det ikke er ved den læge der opererede mig :gogo:

(ingen grund til panik, det går stort set altid perfekt med denne operation - jeg var blot meget uheldig)


Jeg skal have operationen, men har endnu ikke valgt klinik, i disse dage sidder jeg og researcher og forsøger at finde ud af, hvor jeg skal booke tid til forundersøgelse, så jeg vil meget gerne have et heads up i en PB. Har fulgt dit forløb fra sidelinjen, og kan godt mærke det har sat sig lidt i mig, når jeg sidder og læser om operationen.

Håber i øvrigt det går nogenlunde ok med det hele :kys:
Privat besked er sendt - dog uden info om kirurgens navn - men med tilbud om at "give rødt eller grønt lys" til den kirurg dit valg falder på :-)

Mens sagen ruller, der er det vigtigt for mig at holde "min sti ren" - så derfor kan jeg ikke sende info ud med navn etc. på "må og få" :blush2:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 13. maj 2017, 11:43

Purple skrev:
Aima skrev:
Purple skrev:
Skorstenen skrev:
Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)


Super - ville bare lige tjekke, at det ikke er ved den læge der opererede mig :gogo:

(ingen grund til panik, det går stort set altid perfekt med denne operation - jeg var blot meget uheldig)


Jeg skal have operationen, men har endnu ikke valgt klinik, i disse dage sidder jeg og researcher og forsøger at finde ud af, hvor jeg skal booke tid til forundersøgelse, så jeg vil meget gerne have et heads up i en PB. Har fulgt dit forløb fra sidelinjen, og kan godt mærke det har sat sig lidt i mig, når jeg sidder og læser om operationen.

Håber i øvrigt det går nogenlunde ok med det hele :kys:
Privat besked er sendt - dog uden info om kirurgens navn - men med tilbud om at "give rødt eller grønt lys" til den kirurg dit valg falder på :-)

Mens sagen ruller, der er det vigtigt for mig at holde "min sti ren" - så derfor kan jeg ikke sende info ud med navn etc. på "må og få" :blush2:


Helt ok. Tak!
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 16. maj 2017, 07:26

Jeg skal opereres i næste uge.

Nu er jeg selvfølgelig blevet ramt af en bygkorn på størrelse med en bagekartoffel :sur: Jeg har ondt, det klør som ind i h...... og jeg ligner generelt en bokser.

Det er så hvad det er, jeg tænker bare at det skal væk i en fart, da jeg ikke tænker hun vil operere når jeg har en form for betændelse i øjet :(

KRYDS for at det forsvinder, jeg orker ikke at få det udskudt
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 24. maj 2017, 05:46

Dagen efter operation.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Helbred"