Operation af øjenlåg

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 24. maj 2017, 05:46

Jeg skriver lidt mere om selve operationen senere.
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Avino » 25. maj 2017, 18:14

Skorstenen skrev:Dagen efter operation.


Du godeste, Skorsten. Det ser da voldsomt ud, for mig at se.

Hvordan har du det ?

Tanker til dig
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. maj 2017, 06:26

Avino skrev:
Skorstenen skrev:Dagen efter operation.


Du godeste, Skorsten. Det ser da voldsomt ud, for mig at se.

Hvordan har du det ?

Tanker til dig


Det går allerede meget bedre, stadig meget hævede om morgenen, men det gør ikke ondt overhovedet. :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. maj 2017, 06:34

I modsætning til hvad andre har sagt, så synes jeg slet ikke at bedøvelsen var slem, jeg kunne stort set ikke mærke det. Det sved lidt inde bag øjenlågene, men selve stikket mærkede jeg ikke. Det tog i alt 1,5 time da jeg også fik fjernet fedt, lægen havde sagt at det nok ville være lidt ubehageligt, da jeg grundet nerver, ville føle det som om hun rodede bag ved øjnene - dette ubehag mærkede jeg ikke heldigvis.
Selve operationen er ikke slem, heller ikke med diverse lyde.
Der var kun 1 ting der fik mig lidt op at køre, og det var da huden var fjernet og der ligesom kom for meget lys gennem øjenlåget. Det var jeg ikke vild med og ville bare syes i en fart :lol:
Jeg måtte få al den bedøvelse jeg ville have, og måtte og sige 2 gange, at jeg vist skulle have lidt mere, for jeg kunne mærke når hun brugte brænderen (tror jeg det var?)
Jeg glæder mig helt vildt til at se det endelige resultat og er glad og lettet over hvor nemt et forløb det har været. Lægen virkede helt vildt kompetent og jeg var helt tryg i hendes rolige hænder.
Og så glæder jeg mig til at få linser i og bruge mascara igen :)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. maj 2017, 06:37

Aima skrev:
Purple skrev:
Skorstenen skrev:
Purple skrev:Må jeg spørge hvor du skal have det gjort henne? :)


Hamlet :)


Super - ville bare lige tjekke, at det ikke er ved den læge der opererede mig :gogo:

(ingen grund til panik, det går stort set altid perfekt med denne operation - jeg var blot meget uheldig)


Jeg skal have operationen, men har endnu ikke valgt klinik, i disse dage sidder jeg og researcher og forsøger at finde ud af, hvor jeg skal booke tid til forundersøgelse, så jeg vil meget gerne have et heads up i en PB. Har fulgt dit forløb fra sidelinjen, og kan godt mærke det har sat sig lidt i mig, når jeg sidder og læser om operationen.

Håber i øvrigt det går nogenlunde ok med det hele :kys:


Jeg vil godt anbefale Hanne på Aleris Hamlet i Herning :)
Men du skal gøre det snart, for de lukker for kirurgi inden længe desværre.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 11. jun 2017, 04:24

Mistermor skrev:Hvordan ser det ud nu? Er du tilfreds med resultatet?


DET er jeg i den grad. Jeg har stadig lidt hævelse, så derfor har jeg ikke sat et billede ind endnu :)
Men iih, hvor det pynter :)
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 11. jun 2017, 22:34

Uh! Jeg skal til forundersøgelse og, formentlig, have operationsdato på tirsdag. Får helt kriller i maven nu :genert:

Tillykke med veloverstået operation!
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. jun 2017, 18:41

Aima skrev:Uh! Jeg skal til forundersøgelse og, formentlig, have operationsdato på tirsdag. Får helt kriller i maven nu :genert:

Tillykke med veloverstået operation!


Hvor har du valgt at få det gjort så?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. jun 2017, 18:42

Jeg skylder vist et efterbillede. Lægen kan jo ikke udføre mirakler og jeg er lidt halvgammel. Meeeen, jeg synes dælme det er blevet pænt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Skorstenen 26. jun 2017, 18:46, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. jun 2017, 18:43

Wow. I kan godt se det ing?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 26. jun 2017, 18:48

Laver lige en serie.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 28. jun 2017, 01:21

Skorstenen skrev:
Aima skrev:Uh! Jeg skal til forundersøgelse og, formentlig, have operationsdato på tirsdag. Får helt kriller i maven nu :genert:

Tillykke med veloverstået operation!


Hvor har du valgt at få det gjort så?


Privathospitalet Kollund, af en kirurg der hedder Camilla. Jeg fik det gjort i går formiddag, alt gik som det skulle, men hold kæft hvor jeg ligner noget der er løgn. Jeg synes ikke, operationen var slem, bedøvelsen gjorde mindre ondt end at få et skud botox, og selve indgrebet føltes weird, men intet at skrive hjem om. Smerterne, da lokalbedøvelsen begyndte at aftage kunne bestemt mærkes, men jeg er heldigvis godt dækket ind med smertedækkende.

Min største udfordring er vist det, at jeg ikke kan bære linser det næste stykke tid, så jeg er grundet min øjensygdom lige sat tilbage til en periode med kalejdoskopsyn og hhv. 16 og 25% styrke. Jeg kan jo ikke se en skid :panic:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Skorstenen » 28. jun 2017, 07:34

Aima skrev:
Skorstenen skrev:
Aima skrev:Uh! Jeg skal til forundersøgelse og, formentlig, have operationsdato på tirsdag. Får helt kriller i maven nu :genert:

Tillykke med veloverstået operation!


Hvor har du valgt at få det gjort så?


Privathospitalet Kollund, af en kirurg der hedder Camilla. Jeg fik det gjort i går formiddag, alt gik som det skulle, men hold kæft hvor jeg ligner noget der er løgn. Jeg synes ikke, operationen var slem, bedøvelsen gjorde mindre ondt end at få et skud botox, og selve indgrebet føltes weird, men intet at skrive hjem om. Smerterne, da lokalbedøvelsen begyndte at aftage kunne bestemt mærkes, men jeg er heldigvis godt dækket ind med smertedækkende.

Min største udfordring er vist det, at jeg ikke kan bære linser det næste stykke tid, så jeg er grundet min øjensygdom lige sat tilbage til en periode med kalejdoskopsyn og hhv. 16 og 25% styrke. Jeg kan jo ikke se en skid :panic:


Ja, det er lidt et par hårde dage bagefter :( Må vi se ? :genert:

Husker godt at have læst om dit syn, det er noget skidt, må du ikke få linserne i efter 10-12 dage igen?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 28. jun 2017, 11:55

Jo, 10-12 dage, siger de, men jeg satser altså på at prøve det om et par dage. Deres tidsgrænse er for at være på den sikre side, og jeg har min søde yndlingslæge lige ved hånden, som straks kan vurdere, hvis det er en dårlig idé. Det er efter aftale med kirurgen i øvrigt også ham der kontrollerer, udskriver smertestillende og fjerner sting. Fandme smart at have den type rendende lejlighedsvist på matriklen, efter sådan en omgang her.

Jo, prøver lige at finde nogle billeder, men jeg ser godt nok herrens ud. Bortset fra de hærgede øjenomgivekder, er mit ansigt også pustet op som en ballon.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Operation af øjenlåg

Indlægaf Aima » 28. jun 2017, 12:27

Den skriver, filen er for stor.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"