Underlivsissues

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Underlivsissues

Indlægaf IrmaPigen » 12. apr 2017, 07:49

Både gynokologen og min egen læge sagde, at pletblødninger skal føre til en henvisning til gynækolog, selvom man har fået taget en negativ smear.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 08:20

IrmaPigen skrev:Både gynokologen og min egen læge sagde, at pletblødninger skal føre til en henvisning til gynækolog, selvom man har fået taget en negativ smear.

Tak for info :gogo:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 14:50

Jeg begynder at have ondt i maven over det her. Jeg bliver ved med at bløde og have blodigt udflåd - det har jeg aldrig haft så hyppigt før.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Underlivsissues

Indlægaf billiebean » 12. apr 2017, 15:07

Øv, jeg ville også være skræmt. Og jeg ville ikke tøve med at ringe til lægevagten. Det er Påske og det er mange dage, du skal gå rundt og være bekymret. Måske kan du komme ind akut på en gyn-afdeling. Det kom jeg i sin tid, da jeg havde svære blødninger efter en biopsi på livmoderhalsen.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 15:11

billiebean skrev:Øv, jeg ville også være skræmt. Og jeg ville ikke tøve med at ringe til lægevagten. Det er Påske og det er mange dage, du skal gå rundt og være bekymret. Måske kan du komme ind akut på en gyn-afdeling. Det kom jeg i sin tid, da jeg havde svære blødninger efter en biopsi på livmoderhalsen.


Jeg synes måske det er meget at involvere lægevagten. Jeg tror måske heller ikke jeg får så meget ud af det - det er ikke slem blødning overhovedet. Det er mere som optakten til mens. Men jeg mangler en hel uge på p-piller før den burde komme.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Underlivsissues

Indlægaf englishchannel » 12. apr 2017, 15:24

Åh Neenah, det lyder ikke sjovt :ae:

Jeg ved ikke om du har svaret på det, men springer du jævnligt din mens over? For så kan dine pletblødninger jo skyldes, at det skaber rod i systemet. Det ville jeg anse som den mest sandsynlige forklaring, frem for at det er noget farligt :kys:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 15:27

englishchannel skrev:Åh Neenah, det lyder ikke sjovt :ae:

Jeg ved ikke om du har svaret på det, men springer du jævnligt din mens over? For så kan dine pletblødninger jo skyldes, at det skaber rod i systemet. Det ville jeg anse som den mest sandsynlige forklaring.


Det er det dælme heller ikke. Kører mig selv helt op i en spids.

Det gør jeg. Tager som regel to blisterpakninger i træk. Og det er sikkert den mest sandsynlige forklaring, men så rationel er min hjerne slet ikke :/
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Underlivsissues

Indlægaf englishchannel » 12. apr 2017, 20:48

Neenah skrev:Det er det dælme heller ikke. Kører mig selv helt op i en spids.

Det gør jeg. Tager som regel to blisterpakninger i træk. Og det er sikkert den mest sandsynlige forklaring, men så rationel er min hjerne slet ikke :/


Det kan jeg godt forstå, når du tilmed har lidt af helbredsangst :ae:

Men se på fakta: Alle dine prøveresultater har været fine, og selvom der selvfølgelig kan være fejl i en smeartest, er det ikke specielt sandsynligt. Til gengæld har du sprunget pausen i dine p-piller over, hvilket er kendt for at kunne give lige netop de symptomer, du oplever.

Jeg ville virkelig, virkelig slå koldt vand i blodet, hvis jeg var dig.
5
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 20:57

englishchannel skrev:
Neenah skrev:Det er det dælme heller ikke. Kører mig selv helt op i en spids.

Det gør jeg. Tager som regel to blisterpakninger i træk. Og det er sikkert den mest sandsynlige forklaring, men så rationel er min hjerne slet ikke :/


Det kan jeg godt forstå, når du tilmed har lidt af helbredsangst :ae:

Men se på fakta: Alle dine prøveresultater har været fine, og selvom der selvfølgelig kan være fejl i en smeartest, er det ikke specielt sandsynligt. Til gengæld har du sprunget pausen i dine p-piller over, hvilket er kendt for at kunne give lige netop de symptomer, du oplever.

Jeg ville virkelig, virkelig slå koldt vand i blodet, hvis jeg var dig.

Jeg har vist fået skruet ned for de røde advarselslamper i mit hoved nu :D

Jeg stopper med piller nu, og ringer for henvisning til gynækolog efter påske. Det må være fint nok.
4
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 16. apr 2017, 15:44

Jeg stoppede på p-piller tirsdag, og det er den underligste mens nogensinde. Jeg begyndte at få underlivskramper on-off allerede i torsdags, men så ikke rigtig noget til blod før i går aftes. Det er så til gengæld næsten helt sort :gruble: eller, det er i hvert fald en underlig blanding af gammelt og friskt blod - men mest gammelt. Så jeg tror det er helt fair at ringe til lægen i telefontiden i den kommende uge.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Underlivsissues

Indlægaf Planten » 16. apr 2017, 15:56

Man kan sagtens få pletblødninger mens man tager den ene blisterpakning. Det kan skyldes, at man skal have p piller med mere hormon. Rigtig god idé at ringe og snakke med lægen efter påske. God bedring.
0
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Underlivsissues

Indlægaf Sool » 18. apr 2017, 12:27

Neenah skrev:Jeg stoppede på p-piller tirsdag, og det er den underligste mens nogensinde. Jeg begyndte at få underlivskramper on-off allerede i torsdags, men så ikke rigtig noget til blod før i går aftes. Det er så til gengæld næsten helt sort :gruble: eller, det er i hvert fald en underlig blanding af gammelt og friskt blod - men mest gammelt. Så jeg tror det er helt fair at ringe til lægen i telefontiden i den kommende uge.


Fik du ringet til lægen? Jeg bliver jo helt bekymret for dig :kram:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 18. apr 2017, 13:20

Sool skrev:
Neenah skrev:Jeg stoppede på p-piller tirsdag, og det er den underligste mens nogensinde. Jeg begyndte at få underlivskramper on-off allerede i torsdags, men så ikke rigtig noget til blod før i går aftes. Det er så til gengæld næsten helt sort :gruble: eller, det er i hvert fald en underlig blanding af gammelt og friskt blod - men mest gammelt. Så jeg tror det er helt fair at ringe til lægen i telefontiden i den kommende uge.


Fik du ringet til lægen? Jeg bliver jo helt bekymret for dig :kram:


Jeg ringede i morges - og hun lød absolut ikke bekymret. Hun forklarede det med at det jo sagtens kan blive mørkere hvis det er lang tid om at komme ud. Pletblødningerne sagde hun ikke noget til.

Men nu har jeg fået en tid til på torsdag. Det lyder dog ikke som om at henvisningerne sidder løst hos hende.
0
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Underlivsissues

Indlægaf Sool » 18. apr 2017, 13:36

Neenah skrev:
Sool skrev:
Neenah skrev:Jeg stoppede på p-piller tirsdag, og det er den underligste mens nogensinde. Jeg begyndte at få underlivskramper on-off allerede i torsdags, men så ikke rigtig noget til blod før i går aftes. Det er så til gengæld næsten helt sort :gruble: eller, det er i hvert fald en underlig blanding af gammelt og friskt blod - men mest gammelt. Så jeg tror det er helt fair at ringe til lægen i telefontiden i den kommende uge.


Fik du ringet til lægen? Jeg bliver jo helt bekymret for dig :kram:


Jeg ringede i morges - og hun lød absolut ikke bekymret. Hun forklarede det med at det jo sagtens kan blive mørkere hvis det er lang tid om at komme ud. Pletblødningerne sagde hun ikke noget til.

Men nu har jeg fået en tid til på torsdag. Det lyder dog ikke som om at henvisningerne sidder løst hos hende.


Er det en ny læge som kender til din helbredsangst? Jeg tænker, at hun måske er mere tilbøjelig til at give en henvisning hvis hun ved, hvor meget den også gavner mentalt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 18. apr 2017, 14:04

Sool skrev:
Neenah skrev:
Sool skrev:
Neenah skrev:Jeg stoppede på p-piller tirsdag, og det er den underligste mens nogensinde. Jeg begyndte at få underlivskramper on-off allerede i torsdags, men så ikke rigtig noget til blod før i går aftes. Det er så til gengæld næsten helt sort :gruble: eller, det er i hvert fald en underlig blanding af gammelt og friskt blod - men mest gammelt. Så jeg tror det er helt fair at ringe til lægen i telefontiden i den kommende uge.


Fik du ringet til lægen? Jeg bliver jo helt bekymret for dig :kram:


Jeg ringede i morges - og hun lød absolut ikke bekymret. Hun forklarede det med at det jo sagtens kan blive mørkere hvis det er lang tid om at komme ud. Pletblødningerne sagde hun ikke noget til.

Men nu har jeg fået en tid til på torsdag. Det lyder dog ikke som om at henvisningerne sidder løst hos hende.


Er det en ny læge som kender til din helbredsangst? Jeg tænker, at hun måske er mere tilbøjelig til at give en henvisning hvis hun ved, hvor meget den også gavner mentalt.


Jeg nævnte det kort for hende sidst, men selvfølgelig ikke i detaljer.

Jeg savner min gamle læge. Hende kunne man sgu regne med :lol:
0

Tilbage til "Helbred"