Underlivsissues

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 09:35

Ja, beklager, men det bliver privat det her :blush2:

Der foregår noget mystisk i mit underliv, og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal til lægen med det og presse lidt mere på for svar. Jeg var der sidst for et par måneder siden, hvor jeg blev clearet for næsten hele molevitten af underlivssygdomme - celleforandringer, klamydia og gonoré. Men jeg fortalte min læge om noget underligt lugtende udflåd og lidt pletblødninger jeg har lidt af hen over et stykke tid (over et år). Derfor gav hun mig en recept på noget antibiotika imod skedebetændelse - medicinen begyndte jeg på i går. Det virkede ikke som om hun var helt vildt sikker på diagnosen, men nu prøver jeg det. Hun sagde til min GU at alt så helt normalt ud, og at hun ikke kunne se tegn på svamp eller andet spændende.

Nu har jeg imidlertid oplevet noget blodigt udflåd - det har jeg aldrig haft før, med mindre det var ifbm. mens - i hvert fald ikke så meget som nu. Jeg er i midten af en p-pillepakke - det er 2. blisterpakning i træk, uden pause. Jeg er noget loren ved blodigt udflåd. For et par uger siden oplevede jeg også en enkelt gang (frisk) blod i afføringen.

Jeg har mere eller mindre konstant murren i underlivet/lænden, men da jeg har en vældig genstridig lændemuskulatur, der ynder at sætte sig fast og brokke sig, så har jeg ikke taget det så tungt.

Så - jeg kan altså ikke finde ud af om jeg bare bør tage en chill pill og slå det hen, eller om jeg skal til lægen igen.

Bonusoplysning: Jeg har tidligere lidt af (og lider tildels stadig af) helbredsangst, dog i meget mindre grad end før. Det, der satte det hele i gang, var netop pletblødning. Derfor tvivlen.
Senest rettet af Neenah 27. aug 2018, 06:14, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Underlivsissues

Indlægaf Tanten » 11. apr 2017, 09:48

Udflåd, der ser ok ud men har en fiskeagtig lugt kan skyldes bakteriel vaginose (skedekatar), og det er det, din læge har sat dig i behandling for. Det KAN godt give lidt blødninger i slimhinden.

Jeg kunne dog godt frygte, at du måske går rundt med en udiagnosticeret underlivsbetændelse med det, du beskriver, så jeg synes, du skal bede din læge checke dig for det. Man kan se i et fingerprik, hvordan infektionstallet i blodet ser ud.

En ung, rask pige på p-piller burde ikke bløde mellem menstruationerne.

Frisk blod i afføringen har formentlig ikke noget med det andet at gøre, men skyldes måske en rift eller en hæmoride. Få din læge til at checke dig i måsen, hvis du er urolig.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Underlivsissues

Indlægaf Undtagelsen » 11. apr 2017, 09:51

Jeg ved godt at du garanteret har testet, men... Du er ikke gravid?
Bortset fra det så har jeg ofte oplevet pletblødninger, hvis jeg har sprunget P-pillepause over.
Hvis problemerne fortsætter på trods af medicin, synes jeg du skal bede om en henvisning til en gynækolog.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Underlivsissues

Indlægaf Luffegås » 11. apr 2017, 09:54

Jeg har også hørt om andre der har oplevet pletblødninger hvis de ikke har holdt pause.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 09:57

Tanten skrev:Udflåd, der ser ok ud men har en fiskeagtig lugt kan skyldes bakteriel vaginose (skedekatar), og det er det, din læge har sat dig i behandling for. Det KAN godt give lidt blødninger i slimhinden.

Jeg kunne dog godt frygte, at du måske går rundt med en udiagnosticeret underlivsbetændelse med det, du beskriver, så jeg synes, du skal bede din læge checke dig for det. Man kan se i et fingerprik, hvordan infektionstallet i blodet ser ud.

En ung, rask pige på p-piller burde ikke bløde mellem menstruationerne.

Frisk blod i afføringen har formentlig ikke noget med det andet at gøre, men skyldes måske en rift eller en hæmoride. Få din læge til at checke dig i måsen, hvis du er urolig.


Jeg kunne forstå det, hvis det så lugtede af fisk, men det er mere henad ammoniak :gruble: Det er derfor jeg ikke helt forstår det.

Til gengæld synes jeg slet ikke det lyder som underlivsbetændelse. Jeg har haft det sådan her i over et år - og ikke oplevet feber overhovedet.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 09:59

Undtagelsen skrev:Jeg ved godt at du garanteret har testet, men... Du er ikke gravid?
Bortset fra det så har jeg ofte oplevet pletblødninger, hvis jeg har sprunget P-pillepause over.
Hvis problemerne fortsætter på trods af medicin, synes jeg du skal bede om en henvisning til en gynækolog.


Jeg har slet ikke testet - tænker ikke det er sandsynligt, når jeg er på p-piller, som jeg tager troligt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 10:10

Bluebell skrev:Pletblødninger er normalt, hvis man dropper pausen mellem p-pillerne.

Jeg ville nok holde pausen, når den nuværende plade er brugt. Eller med det samme (og bruge anden prævention) og få nulstille systemet så at sige.

Og så færdiggøre den medicin, som lægen har udskrevet.

Lændemuskulatur, der driller? Der findes øvelser, der hjælper eller fx svømning. Det er værd (og muligt) at gøre noget aktivt ved.

Hjælper de tiltag ikke, så til lægen igen.


Det har jeg også tænkt at jeg gør :) Altså, tager pakken færdig. Det passer præcist med medicinen.

Lændemuskulaturen træner jeg også - og går jævnligt til kiropraktor for at få den løsnet, når den har sat sig fast. Men den underliggende murren er der regelmæssigt alligevel.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Underlivsissues

Indlægaf Sangius » 11. apr 2017, 10:15

Jeg ville under alle omstændigheder lige tage en graviditetstest. Det er nu meget rart at udelukke, mår der går kuller i systemet.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Underlivsissues

Indlægaf Annione » 11. apr 2017, 11:00

Jeg tænker skedekatar. Jeg havde det en gang, lugtede af ost og fisk. Jeg fik penicillin og væk var det.

Jeg fik også af og til pletblødninger, da jeg var på ppiller og sprang pauserne over.

Frisk blod fra endetarmen kan skyldes en lille rift, hvis der har været... særligt stort pres på - aka analsex eller bare en stor pølle :-D
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 11:01

Det er i hvert fald ikke graviditet, kan jeg slå fast nu :)
2
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Underlivsissues

Indlægaf fisken80 » 11. apr 2017, 11:09

Bluebell skrev:Pletblødninger er normalt, hvis man dropper pausen mellem p-pillerne.

Jeg ville nok holde pausen, når den nuværende plade er brugt. Eller med det samme (og bruge anden prævention) og få nulstille systemet så at sige.

Og så færdiggøre den medicin, som lægen har udskrevet.

Lændemuskulatur, der driller? Der findes øvelser, der hjælper eller fx svømning. Det er værd (og muligt) at gøre noget aktivt ved.

Hjælper de tiltag ikke, så til lægen igen.


Bare lige for en god ordens skyld, så behøves man ikke bruge anden prævention, hvis man stopper midt i anden p-pillepakning. Så længe man har taget minimum 21 piller i streg og kun holder 7 dages pause så er man beskyttet mod graviditet.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Underlivsissues

Indlægaf IrmaPigen » 11. apr 2017, 13:39

Det kan også skyldes celleforandringer.

Jeg ville afgjort blive henvist til gynækolog mhp at få taget biopsier.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 11. apr 2017, 13:53

IrmaPigen skrev:Det kan også skyldes celleforandringer.

Jeg ville afgjort blive henvist til gynækolog mhp at få taget biopsier.


Jeg har lige fået taget helt rent celleskrab for halvanden måned siden, så det tror jeg er usandsynligt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Underlivsissues

Indlægaf IrmaPigen » 11. apr 2017, 14:33

Neenah skrev:
IrmaPigen skrev:Det kan også skyldes celleforandringer.

Jeg ville afgjort blive henvist til gynækolog mhp at få taget biopsier.


Jeg har lige fået taget helt rent celleskrab for halvanden måned siden, så det tror jeg er usandsynligt.


Er ked af at sige det, men du kan ikke nødvendigvis regne med smear. Nogle gange får lægen ikke taget den ordentligt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Underlivsissues

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 06:51

Især Irma gjorde mig urolig nok til at jeg tager til lægen. Jeg kunne ikke få en tid før om to uger, men det går nok også. Så er medicinen også færdig.

Jeg lægger også mærke til nu at mit udflåd har en underliggende lys orange farve, så jeg tror det er meget godt at blive tjekket uanset hvad. Jeg vil prøve at få en henvisning til gynækolog ud af ham, og evt. også et tjek af infektionstal. Det kan godt være jeg er paranoid, men så må jeg deale med det, efter jeg har fundet ud af om der reelt er noget galt.
0

Tilbage til "Helbred"