Andre med tinnitus?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 3. maj 2018, 20:48

Men bortset fra det er jeg faktisk blevet bedre til ikke at få angstanfald og hidse mig op over dem. Jeg ville dog give mange penge for, at lydene var som i starten eller bare blev som de er nu. Jeg kan ikke lade være med at frygte, at de vil stige lige så stille de næste mange år, som jeg har oplevet det seneste års tid. (jeg gentager mig selv, jeg ved det godt :-D Men altså, det er det, der fylder hos mig ...)
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 4. maj 2018, 09:05

Hvor må det være frustrerende at du bliver ved med at udvikle nye lyde Fræksak :( Jeg var blevet tosset hvis det var mig :genert:....Er du blevet tjekket hos en ørelæge igen? Ved også at nogle har fået en decideret MRI scanning for at udelukke evt. sygdomme som kan være skyld i højere/værre tinnitus....Det er ikke for at skræmme dig men jeg tænker da bare ikke det er normalt at din tinnitus bliver ved med at udvikle sig :gruble: Havde du egentlig lyoverfølsomhed?? kan ikke huske det.


Jeg kæmper lidt med min tinnitus i disse dage, er ved at udtrappe af noget medicin og det gør mig mere angst og derfor er tinnitus'en noget mere generende. Synes den er nogenlunde på sit normale niveau om dagen, men når jeg lægger mig til at sove, hyler den altså lidt mere end den plejer, og det er virkelig frustrerende.....håber det er for en periode og det ikke bliver sådan fremover :( Jeg synes som sådan ikke jeg har fået nye lyde men har haft en hylende tone, som i starten var meget lav og slet ikke var der 24/7....kun nogle dage hist og her....Nu synes jeg den er der oftere og er mere udtalt i mit "orkester"....den er forholdsvis lav om dagen men som sagt er den højere/mere udtalt sent på aftenen, når jeg lægger mig til at sove.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 8. maj 2018, 08:14

Lemonella skrev:Jeg tror, det er “normalt” at lydene forandrer sig og der er dage, hvor det virker uudholdeligt og dage, hvor man ikke rigtig lægger mærke til det.
Det er i hvert fald sådan jeg har det i perioder. Der er dage, hvor min krop stresser pga smerter i enten nakke eller ryg og der kommer lydene tit til at virke voldsommere, end på dage, hvor jeg har det bedre.

Lige for tiden har jeg det fint. Der var en kort periode, hvor jeg var overfaldet af virkelig mange forskellige lyde. Jeg havde åbenbart ligget forkert med min nakke og det udløste svimmelhed, kvalme og ekstra mange høje lyde. Det er overstået og jeg er tilbage på “normal” tilstand.

Håber du også får det bedre igen. :kram:


Jeg har faktisk tænkt en del på dig; hvor er jeg glad for at høre, at du er tilbage på "normal" tilstand! :kys:

Jeg har fået det bedre igen, tak! Har tilsyneladende en ok stille periode med en del lyde men ingen nye i disse dage, det er skønt!
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 8. maj 2018, 08:22

zembra1986 skrev:Hvor må det være frustrerende at du bliver ved med at udvikle nye lyde Fræksak :( Jeg var blevet tosset hvis det var mig :genert:....Er du blevet tjekket hos en ørelæge igen? Ved også at nogle har fået en decideret MRI scanning for at udelukke evt. sygdomme som kan være skyld i højere/værre tinnitus....Det er ikke for at skræmme dig men jeg tænker da bare ikke det er normalt at din tinnitus bliver ved med at udvikle sig :gruble: Havde du egentlig lyoverfølsomhed?? kan ikke huske det.


Jeg kæmper lidt med min tinnitus i disse dage, er ved at udtrappe af noget medicin og det gør mig mere angst og derfor er tinnitus'en noget mere generende. Synes den er nogenlunde på sit normale niveau om dagen, men når jeg lægger mig til at sove, hyler den altså lidt mere end den plejer, og det er virkelig frustrerende.....håber det er for en periode og det ikke bliver sådan fremover :( Jeg synes som sådan ikke jeg har fået nye lyde men har haft en hylende tone, som i starten var meget lav og slet ikke var der 24/7....kun nogle dage hist og her....Nu synes jeg den er der oftere og er mere udtalt i mit "orkester"....den er forholdsvis lav om dagen men som sagt er den højere/mere udtalt sent på aftenen, når jeg lægger mig til at sove.


Jeg har ikke fået en scanning (og det ved jeg heller ikke, om jeg tør), men jeg har selv tænkt tanken om der måske sidder ét eller andet og vokser/trykker på noget. Men jeg tror det ikke; jeg tror det er mere simpelt som bidstilling og/eller nakkespændinger.
Jeg har lidt lydoverfølsomhed, ja, men ikke hele tiden. Får dog nemt sådan en skratten i det ene øre, når mine børn råber eller jeg er et sted, hvor mange taler samtidig. Fester osv. er lidt en prøvelse desværre. Dog ikke altid; jeg kan også opleve, at det af én eller anden grund ikke er et problem.

Det du beskriver med en tone, der tidligere har været periodisk og pludselig "gror fast er også det, jeg oplever, og det er nok derfor jeg har svært ved at lægge opmærksomheden på nye lyde fra mig.

Håber det går godt med udtrapningen? Det er altid lidt angstprovokerende, når man trapper ud, synes jeg.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 8. maj 2018, 10:12

Fræksak skrev:
zembra1986 skrev:Hvor må det være frustrerende at du bliver ved med at udvikle nye lyde Fræksak :( Jeg var blevet tosset hvis det var mig :genert:....Er du blevet tjekket hos en ørelæge igen? Ved også at nogle har fået en decideret MRI scanning for at udelukke evt. sygdomme som kan være skyld i højere/værre tinnitus....Det er ikke for at skræmme dig men jeg tænker da bare ikke det er normalt at din tinnitus bliver ved med at udvikle sig :gruble: Havde du egentlig lyoverfølsomhed?? kan ikke huske det.


Jeg kæmper lidt med min tinnitus i disse dage, er ved at udtrappe af noget medicin og det gør mig mere angst og derfor er tinnitus'en noget mere generende. Synes den er nogenlunde på sit normale niveau om dagen, men når jeg lægger mig til at sove, hyler den altså lidt mere end den plejer, og det er virkelig frustrerende.....håber det er for en periode og det ikke bliver sådan fremover :( Jeg synes som sådan ikke jeg har fået nye lyde men har haft en hylende tone, som i starten var meget lav og slet ikke var der 24/7....kun nogle dage hist og her....Nu synes jeg den er der oftere og er mere udtalt i mit "orkester"....den er forholdsvis lav om dagen men som sagt er den højere/mere udtalt sent på aftenen, når jeg lægger mig til at sove.


Jeg har ikke fået en scanning (og det ved jeg heller ikke, om jeg tør), men jeg har selv tænkt tanken om der måske sidder ét eller andet og vokser/trykker på noget. Men jeg tror det ikke; jeg tror det er mere simpelt som bidstilling og/eller nakkespændinger.
Jeg har lidt lydoverfølsomhed, ja, men ikke hele tiden. Får dog nemt sådan en skratten i det ene øre, når mine børn råber eller jeg er et sted, hvor mange taler samtidig. Fester osv. er lidt en prøvelse desværre. Dog ikke altid; jeg kan også opleve, at det af én eller anden grund ikke er et problem.

Det du beskriver med en tone, der tidligere har været periodisk og pludselig "gror fast er også det, jeg oplever, og det er nok derfor jeg har svært ved at lægge opmærksomheden på nye lyde fra mig.

Håber det går godt med udtrapningen? Det er altid lidt angstprovokerende, når man trapper ud, synes jeg.


Tænker sagtens det kan være noget med nakkespændinger og/eller bidstilling. Har du evt. været hos en fysioterapeut eller kiropraktor? Det kunne være noget ordentlig behandling kunne hjælpe lidt? Kan godt forstå du ikke turde en MRI skanning, jeg bryder mig heller ikke om tanken om sådan en, mest af alt fordi den skulle være ret så højlydt sådan en MRI maskine :8: :genert:

Det går nogenlunde med udtrapningen.....jeg er bare virkelig bange for at min tinnitus bliver forværret jo længere jeg kommer ned i dosis OG mest af alt at den bliver permanent forværret. Håber HÅBER virkelig det bare er for en periode :(

Jeg har lydoverfølsomhed 24/7 og synes ikke den er blevet bedre fra da den startede.....Var til 50 års fødselsdag i lørdags og måtte sige tak for i aften lidt før midnat på trods af at der ikke var høj musik, men bare det at sidde ved et bord sammen med 15 halvberusede mennesker der griner og snakker blev for meget for mig.....på trods af at jeg havde ørepropper i på det tidspunkt. Det er i sådan en situation jeg virkelig kan mærke mit liv har ændret sig, jeg KAN bare ikke de ting jeg plejede at kunne.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 8. maj 2018, 10:22

zembra1986 skrev:
Fræksak skrev:
zembra1986 skrev:Hvor må det være frustrerende at du bliver ved med at udvikle nye lyde Fræksak :( Jeg var blevet tosset hvis det var mig :genert:....Er du blevet tjekket hos en ørelæge igen? Ved også at nogle har fået en decideret MRI scanning for at udelukke evt. sygdomme som kan være skyld i højere/værre tinnitus....Det er ikke for at skræmme dig men jeg tænker da bare ikke det er normalt at din tinnitus bliver ved med at udvikle sig :gruble: Havde du egentlig lyoverfølsomhed?? kan ikke huske det.


Jeg kæmper lidt med min tinnitus i disse dage, er ved at udtrappe af noget medicin og det gør mig mere angst og derfor er tinnitus'en noget mere generende. Synes den er nogenlunde på sit normale niveau om dagen, men når jeg lægger mig til at sove, hyler den altså lidt mere end den plejer, og det er virkelig frustrerende.....håber det er for en periode og det ikke bliver sådan fremover :( Jeg synes som sådan ikke jeg har fået nye lyde men har haft en hylende tone, som i starten var meget lav og slet ikke var der 24/7....kun nogle dage hist og her....Nu synes jeg den er der oftere og er mere udtalt i mit "orkester"....den er forholdsvis lav om dagen men som sagt er den højere/mere udtalt sent på aftenen, når jeg lægger mig til at sove.


Jeg har ikke fået en scanning (og det ved jeg heller ikke, om jeg tør), men jeg har selv tænkt tanken om der måske sidder ét eller andet og vokser/trykker på noget. Men jeg tror det ikke; jeg tror det er mere simpelt som bidstilling og/eller nakkespændinger.
Jeg har lidt lydoverfølsomhed, ja, men ikke hele tiden. Får dog nemt sådan en skratten i det ene øre, når mine børn råber eller jeg er et sted, hvor mange taler samtidig. Fester osv. er lidt en prøvelse desværre. Dog ikke altid; jeg kan også opleve, at det af én eller anden grund ikke er et problem.

Det du beskriver med en tone, der tidligere har været periodisk og pludselig "gror fast er også det, jeg oplever, og det er nok derfor jeg har svært ved at lægge opmærksomheden på nye lyde fra mig.

Håber det går godt med udtrapningen? Det er altid lidt angstprovokerende, når man trapper ud, synes jeg.


Tænker sagtens det kan være noget med nakkespændinger og/eller bidstilling. Har du evt. været hos en fysioterapeut eller kiropraktor? Det kunne være noget ordentlig behandling kunne hjælpe lidt? Kan godt forstå du ikke turde en MRI skanning, jeg bryder mig heller ikke om tanken om sådan en, mest af alt fordi den skulle være ret så højlydt sådan en MRI maskine :8: :genert:

Det går nogenlunde med udtrapningen.....jeg er bare virkelig bange for at min tinnitus bliver forværret jo længere jeg kommer ned i dosis OG mest af alt at den bliver permanent forværret. Håber HÅBER virkelig det bare er for en periode :(

Jeg har lydoverfølsomhed 24/7 og synes ikke den er blevet bedre fra da den startede.....Var til 50 års fødselsdag i lørdags og måtte sige tak for i aften lidt før midnat på trods af at der ikke var høj musik, men bare det at sidde ved et bord sammen med 15 halvberusede mennesker der griner og snakker blev for meget for mig.....på trods af at jeg havde ørepropper i på det tidspunkt. Det er i sådan en situation jeg virkelig kan mærke mit liv har ændret sig, jeg KAN bare ikke de ting jeg plejede at kunne.


Jeg har været hos fys, osteopat, kraniosakralterapeut, body-SDS-dame og sikkert mere, jeg har glemt :-D

Træls med den lydoverfølsomhed, altså! Jeg synes - som dig - at det lyder som om det ofte bliver bedre med årene, selv om det selvfølgelig er en ringe trøst.
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 10. maj 2018, 10:42

Jeg har sådan en slags meget højfrekvent hvinen i dag. Lidt ligesom den lyd det giver, hvis en myg flyver helt tæt på dit øre. Fuuuuck hvor er den irriterende! Jeg vågnede ellers til en stille morgen, men lige så langsomt sneg den sig ind, den satan.

Jeg prøver virkelig at arbejde med det dér med, at det ikke skal have lov at ødelægge min dag. Vejret er skønt og jeg havde glædet mig til en fridag, og så synes jeg bare det er så fucking irriterende at skulle høre/mærke det lort. Men det nytter jo ikke noget at gå og blive sur over!
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 10. jun 2018, 16:16

Nå men....jeg har fået en ny tone i mit højre øre :( Jeg lagde først mærke til den for en lille uges tid siden da jeg lagde mig til at sove, men troede de første dage at det var en lyd der kom udefra, men i går stak jeg fingrene i ørene for at høre om det var en lyd udefra eller ej og fandt ud af at den altså kommer fra mit højre øre.....Det er en meget lav lyd der kun kan høre i stilhed og lyder som om den kommer langt væk fra, og så lyder tonen ret meget som det gamle tv prøvebillede.

Jeg er glad og taknemlig for den er så lav MEN det bringer også nye bekymringer med sig at jeg nu har fået en ny (permanent?) lyd, for så kommer alle tankerne jo: får jeg flere? bliver det ved med at udvikle sig? bliver den nye lyd højere og højere med tiden? :(

Æv, hvor jeg synes det er træls.

Hvordan går det med jer andre?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 11. jun 2018, 22:23

Godt med mere fokus på denne usynlige lidelse: https://www.tvguide.dk/nyheder/80199/je ... s-i-25-aar
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 27. jun 2018, 15:54

Oplever I også forværret tinnitus i denne hede? (her er 27 grader)

Jeg synes min bliver lidt forværret og at en tone som ellers er rimelig lav, bliver højere :( Men jeg er så heller ikke god til høj varme: bliver utilpas og dvask, så måske det spiller ind.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 27. jun 2018, 16:08

Jeg ved ikke om det er varmen (det tror jeg nu ikke har noget at sige?), men jeg synes også, mit er inde i en dårlig periode pt.

Jeg har efterhånden opgivet at finde et mønster i det, må jeg sige. Det eneste, jeg ved, er, at der er dage, hvor jeg er mega optaget af ét eller andet og derfor åbenbart kan undertrykke lydene og glemme dem i lange perioder (for mig er det vist to timer, der er rekorden). Det er som om hjernen godt kan overhøre dem, hvis jeg har virkelig intenst fokus på noget.

Men generelt er jeg ret generet pt og har fået nogle irriterende cikader i højre øre, som jeg dog mest hører, når jeg ligger i min seng.
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 27. jun 2018, 16:11

Smiling_Goat skrev:Min tinnitus har været ved at drive mig til vanvid i dag. Det lød som om en eller anden spade stod og bamlede med små bjælder lige ud for mit højre øre. Jeg har lige været igennem en ret presset periode, så jeg mistænker, det er en reaktion på det, men jeg var da lige ved af blive helt desperat en overgang.

Så satte jeg lidt tv i gang, skruede godt op for lyden og det er først nu jeg er blevet opmærksom på, at min tinnitus var blevet tålelig igen.. For nu er den tilbage på høj volumen


Hvordan går det med dig nu?
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 27. jun 2018, 17:18

Smiling_Goat skrev:
Fræksak skrev:
Smiling_Goat skrev:Min tinnitus har været ved at drive mig til vanvid i dag. Det lød som om en eller anden spade stod og bamlede med små bjælder lige ud for mit højre øre. Jeg har lige været igennem en ret presset periode, så jeg mistænker, det er en reaktion på det, men jeg var da lige ved af blive helt desperat en overgang.

Så satte jeg lidt tv i gang, skruede godt op for lyden og det er først nu jeg er blevet opmærksom på, at min tinnitus var blevet tålelig igen.. For nu er den tilbage på høj volumen


Hvordan går det med dig nu?


Helt fint.. Den er kommet ned i volumen igen og har været det noget tid :)


Nå, godt at høre :kys:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 27. jun 2018, 18:33

Tak for jeres svar :)

Jeg stillede samme spørgsmål på en tinnitus gruppe på FB, og der var et par stykker der skrev at de også oplevede forværring i deres tinnitus når det er rigtigt varmt, som det er i disse dage.....så der er nok noget om det....Men det hænger jo nok sammen med at jeg generelt bliver utilpas når temperaturen når op på 25+ grader.

Fræksak: Er ked af at høre du også er inde i en dårlig periode :( Håber for dig at de cikade lyde snart lægger sig igen :ae: Jeg havde jo fornylig en ny meget lav tone i mit højre øre som jeg kun kunne høre i stilhed, havde den konstant i ca. en god uges tid, de sidste par dage har jeg dog ikke kunne "finde den" når jeg lægger i sengen i stilhed, så tror den er væk, men så i dag da jeg vågnede havde jeg en anden ny lyd i mit venstre øre, igen en meget lav lyd som ikke er konstant men holder pause med få sek. mellemrum.....det er meget mærkeligt, men tror på den går væk igen ligesom den anden tone
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 10. jul 2018, 22:31

Alkaia skrev:Min tinnitus bliver værre når jeg lægger mit hoved på noget (sådan har det altid været). Og min kæreste vil have fuldkommen stilhed i soveværelset.
Jeg er ved at blive vanvittig.


Kan du ikke bruge en lydpude, eller en højtaler under puden som giver lidt lyd? Hvis din kæreste stadig synes det er generende, kan han så ikke bruge ørepropper? Det vil jeg mene er et MEGET lille offer for at du kan få "ro" og ikke skal ligge og blive vanvittig.
1

Tilbage til "Helbred"