Andre med tinnitus?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 5. jun 2017, 09:55

zembra1986 skrev:Hvordan går det med jer andre? Fræksak?

Jeg har været indlagt på åben psykiatrisk afdeling siden onsdag og er her stadig og selvom jeg stadig har det meget dårligt og kæmper med daglige selvmordstanker så er der en lille smule fremgang.....I det mindste har jeg stunder hvor jeg har det godt og næsten (ikke helt) føler mig som mit gamle selv, som f.eks. lige p.t.

Jeg har dog stadig virkelig svært ved at acceptere et fremtidigt liv med tinnitus og jeg bliver ved med at prøve at overbevise mig selv om at det er midlertidig, at det går væk igen, at jeg kan få mit gamle liv tilbage osv.......men inderst tror jeg ikke på fremgang og jeg er meget bange for at tinnitusen forværres med tiden og at den lydfølsomhed jeg også er begyndt at opleve, udvikler sig i negativ retning.


Jeg føler virkelig med dig! :kram: Men jeg er glad for at høre, at du får hjælp. Sidst du skrev var lydene væk - hvor lang pause fik du? Der kan jo komme pauser fremadrettet også, skal du tænke på.

Jeg har stadig glimt af "jeg magter simpelthen ikke det her resten af mit liv" men jeg har det overordnet fint og føler egentlig, at jeg har accepteret, at lydene er en del af mit liv fra nu af. Jeg skal dog stadig bruge meget energi på at dysse mig selv ned, så tankerne ikke løber løbsk. Jeg tænker på de indlæg, jeg har læst her og andre steder om folk, der helt ærligt synes de har et fint liv pta tinnitus, og det hjælper mig meget. Og så tænker jeg på en veninde, der åbenbart har haft det de sidste to år uden at sige det til nogen, fordi hun har besluttet sig for, at det simpelthen ikke skal have lov at ødelægge hendes liv. Hende har jeg også i baghovedet, og det hjælper mig til at bide tænderne sammen og tænke "fandeme nej! De lyde skal ikke bestemme, hvordan jeg har det" - og det lykkes for det meste :).

Jeg kan stadig blive grebet af panik, men jeg synes, at det fylder mindre og mindre. Der er jo heller ikke rigtig noget alternativ. Jeg har siddet og hulket og sagt til min mand, at jeg ærligt talt ikke tror, at jeg kan klare 40 år sådan her, men altså .... det nytter jo ikke noget. Jeg har to børn, jeg skal sørge for, så jeg prøver virkelig at tage mig sammen.

Heldigvis hjælper alle de gode stunder mig meget, for dem tænker jeg på, når jeg får det skidt og går i panik. Så Zembra, min tanke er, at det her er meget nyt for dig og lige nu fylder det sindssygt meget. Om nogle uger eller måneder vil du opleve flere og flere stunder, hvor du glemmer, at du har tinnitus, og de stunder kan du bruge positivt, når du stadig engang imellem oplever at gå i sort over det.

Det skal nok gå :kys:
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 5. jun 2017, 15:29

Smiling_Goat skrev:
Fræksak skrev:Argh, hjælp, altså! I nat vågnede jeg med den der brummende lastbil-lyd og -fornemmelse, som et par stykker her i tråden har beskrevet. Kan jeg regne med, at den er her for good nu eller hvad??? Den har jeg ikke haft før!

Generelt er der kommet 8-10 lyde til siden jeg fik tinnitus i december, og de generer naturligvis en del, men hvis bare jeg vidste, at det stoppede ved det, kunne jeg sagtens lære at leve med det. Det VED jeg. Men usikkerheden i, at der jævnligt kommer nye ting til, gør det ret svært for mig at acceptere og at være i.

Har I andre prøvet, at der kom nye lyde til, og at de så forsvandt igen senere (please :genert:)?


Jeg har oplevet nogle gange, at min tinnitus pludseligt blev højere, og det har været ret ubehageligt, fordi jeg selvfølgelig har været bange for, at den nye volumen er permanent.

Jeg har forsøgt, når det er sket, at sige til mig selv, at lyden er blevet højere før, uden det var permanent, og det nok er det samme denne gang. Så forsøger jeg at ignorere det, og en dag er det gået op for mig, at lyden er på sit normale niveau igen.


Min veninde, der har haft tinnitus i fire år, siger det samme som du. Altså, at engang imellem svinger det, men hun bliver ikke længere bange for det, fordi hendes erfaring er, at det altid vender tilbage til før-niveauet igen.

Jeg ved ikke om det er fordi, tinnitus stadig er relativt nyt for mig (6 mdr ca.), men jeg synes stadig ikke, jeg har et "normalt" niveau. Jeg får jævnligt nye lyde til. Men altså, måske er det bare sådan, at det er for mig. Et virvar af lyde, der ikke er konstante. Det har været en udfordring for mig, fordi jeg er kontrolfreak. Altså, hvis bare jeg ved, hvad jeg har at gøre med, skal jeg nok vænne mig til det. Men det er svært når det skifter hele tiden.

Jeg synes dog, at det er OK, egentlig. Jeg siger til mig selv, at der også kan være en fordel i, at jeg ikke lytter til det samme hele tiden? Altså, det er ikke så ensformigt som jeg forestiller mig, at det må være for folk, der i 50 år lytter til den samme tone ... :).
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 15. jun 2017, 19:33

Zembra, hvordan går det med dig?

Mit tager godt nok et spring i disse dage. Jeg forsøger at forholde mig roligt!
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 15. jun 2017, 22:00

Fræksak skrev:Zembra, hvordan går det med dig?

Mit tager godt nok et spring i disse dage. Jeg forsøger at forholde mig roligt!


Tak, fordi du spørger :kys:

Det går desværre ret dårligt. Havde ellers et par forholdsvis "gode" dage, men nu er jeg tilbage i den smertefulde tilstand og de sidste 2 dage har jeg bare sovet så meget som jeg overhovedet kan for at flygte væk. Skal efter samråd med en læge fra psykiatrien på noget nyt antidepressiv medicin, men jeg må indrømme at jeg er skeptisk overfor hvad medicin kan hjælpe mig.....føler bare ikke dette er en tilstand man kan medicinere sig ud af......jeg er så TRÆT af at jeg ikke kan være 100% tilstede i nogle situationer, fordi mine tanker altid delvis er på tinnitusen, jeg er TRÆT af at være bange konstant.

Ked af at høre at det tilsyneladende også går dårligt hos dig :ae:

Gid de dog ville finde en kur snart....gid de dog ville....
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 16. jun 2017, 05:09

zembra1986 skrev:
Fræksak skrev:Zembra, hvordan går det med dig?

Mit tager godt nok et spring i disse dage. Jeg forsøger at forholde mig roligt!


Tak, fordi du spørger :kys:

Det går desværre ret dårligt. Havde ellers et par forholdsvis "gode" dage, men nu er jeg tilbage i den smertefulde tilstand og de sidste 2 dage har jeg bare sovet så meget som jeg overhovedet kan for at flygte væk. Skal efter samråd med en læge fra psykiatrien på noget nyt antidepressiv medicin, men jeg må indrømme at jeg er skeptisk overfor hvad medicin kan hjælpe mig.....føler bare ikke dette er en tilstand man kan medicinere sig ud af......jeg er så TRÆT af at jeg ikke kan være 100% tilstede i nogle situationer, fordi mine tanker altid delvis er på tinnitusen, jeg er TRÆT af at være bange konstant.

Ked af at høre at det tilsyneladende også går dårligt hos dig :ae:

Gid de dog ville finde en kur snart....gid de dog ville....


Jeg er helt sikker på, at den kombi af antidepressiv og angstdæmpende, jeg får, hjælper ret meget på min generelle sindstilstand. Så på dén måde synes jeg det giver mening, at du skifter :kys:. På mange måder er tinnitus jo nærmest en psykologisk lidelse (eller hvad det hedder) - altså, jeg tror opfattelsen af lyden betyder sindssygt meget. Hvis man kan lade være med at blive bange for den, er det jo bare en lyd (eller mange lyde som i mit tilfælde).

Jeg har i øvrigt booket en session hos hende her: http://regitzewillemoes.dk/tinnitusklin ... sklinikken. Jeg trænger til at få nye øjne på, hvad jeg kan gøre. Jeg håber, hun er god!

Kæmpe kram til dig :ae: .
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 16. jun 2017, 05:35

Lemonella skrev:Zembra og Fræksak, jeg sender jer begge to et stort varmt cyberkram :kram: Tænker tit på jer begge to og håber på det bedste for jer.
Jeg har jo haft den der infernalske lyd i øret i så mange år, at den er blevet en del af mit liv. Lyden og jeg har jo på en måde "sluttet fred" og i perioder er den så lav, at den næsten er væk.

Positive tanker til jer. :ae:


Tak :kys:

Zembra, jeg kom faktisk tilbage igen for at minde dig om, at det ikke bliver ved med at være lidelse. Jeg tror det er normalt med en tilvænningsperiode, der godt kan vare et år eller to, men så tror jeg også på, at man kan nå derhen, hvor det faktisk ikke rigtig betyder andet end måske småirritation i perioder.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 16. jun 2017, 15:16

Jeg mødtes i dag med en kollega, der også har tinnitus og har haft det i knap fem år. Han er for længst nået dertil, hvor lyden lejlighedsvist er irriterende men ikke mere. Der er håb, Zembra! Jeg er sikker på, at du også kan nå dertil.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 20. jun 2017, 13:53

Jeg har booket en tid til kranio sakral massage på fredag og har også fået et nummer på en god akupunktør og overvejer også at modtage en healing session fra en af mine mosters bekendte. Føler et eller andet sted at det er nyttesløst, men man er vel desperat :(

Lige p.t sidder jeg herhjemme på min altan, der blæser i dag og derfor kan jeg ikke rigtig høre min tinnitus nu når jeg sidder her, hvilket er super tiltrængt. Min tinnitus er jo desværre en højfrekvent tone (ca. 16.000 hz på audionotch.com/app/tune/) og skære derfor igennem de fleste lyde, hvilket er så frustrerende da det derfor er virkelig svært at maskere den helt. Jeg skal skrue godt op for tv'et eller radio'en for ikke at kunne høre den. Bruseren er en ting der maskere godt, men jeg kan jo ikke have den tændt flere timer hver dag.

Fræksak: jeg har faktisk også kontaktet hende Regitze på facebook da jeg var indlagt, desværre kunne hun ikke hjælpe mig så meget....hun arbejder vist kun face to face. Men lad mig endelig høre om hvordan det er og om det har hjulpet? :)

Jeg er i kontakt med en sød dame/kvinde fra høreforeningen og har spurgt ind til evt. kurser til håndtering af tinnitus.....venter på svar.

Og tak for kram og positive tanker. Sender dem tilbage :kys:
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 20. jun 2017, 14:33

zembra1986 skrev:Jeg har booket en tid til kranio sakral massage på fredag og har også fået et nummer på en god akupunktør og overvejer også at modtage en healing session fra en af mine mosters bekendte. Føler et eller andet sted at det er nyttesløst, men man er vel desperat :(

Lige p.t sidder jeg herhjemme på min altan, der blæser i dag og derfor kan jeg ikke rigtig høre min tinnitus nu når jeg sidder her, hvilket er super tiltrængt. Min tinnitus er jo desværre en højfrekvent tone (ca. 16.000 hz på audionotch.com/app/tune/) og skære derfor igennem de fleste lyde, hvilket er så frustrerende da det derfor er virkelig svært at maskere den helt. Jeg skal skrue godt op for tv'et eller radio'en for ikke at kunne høre den. Bruseren er en ting der maskere godt, men jeg kan jo ikke have den tændt flere timer hver dag.

Fræksak: jeg har faktisk også kontaktet hende Regitze på facebook da jeg var indlagt, desværre kunne hun ikke hjælpe mig så meget....hun arbejder vist kun face to face. Men lad mig endelig høre om hvordan det er og om det har hjulpet? :)

Jeg er i kontakt med en sød dame/kvinde fra høreforeningen og har spurgt ind til evt. kurser til håndtering af tinnitus.....venter på svar.

Og tak for kram og positive tanker. Sender dem tilbage :kys:


Tak :kys: Jeg skal nok melde tilbage, når jeg har været hos Regitze. Ved godt hun ikke kan udrette mirakler, men jeg glæder mig alligevel.

Min tinnitus er mærkelig; jeg kan faktisk mærke den mere end jeg kan høre den. Eller, de lavfrekvente toner kan jeg ikke mærke men kun høre, men de maskeres nemt i løbet af dagen. Dog har jeg døgnet rundt en samling højfrekvente toner, der bliver til en susen eller elektrisk sitren i ørerne, og dem mærker jeg konstant.

Igen vil jeg sige, at det hele kan jeg vænne mig til - det er jeg sikker på! :) Jeg kan ikke holde så længe til fester osv og må ind imellem ud og tage en "lydpause", men i det store og hele går det OK med det. Hvis dog bare nogen kunne garantere mig, at det ikke ville fortsætte mig at udvikle sig, så var jeg egentlig tilfreds!
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 28. jun 2017, 21:59

Andre af jer der har oplevet eller oplever hyperacusis (lydoverfølsomhed) i forbindelse med jeres tinnitus?

Jeg er simpelthen stadig så lydfølsom. Det gør ondt i mine øre, ja nærmest i min trommehinde når jeg sidder og spiser med andre (lyden af klirren med glas og bestik på tallerkner) og stemmer og musik bare lidt over normal volumen gør ondt :(

Det er lige før det næsten.....næsten......er værre end tinnitusen, også fordi jeg har oplevet at udsætter jeg mig selv for de lyde der gør øndt så provokere det min tinnitus og det begynder at ringe mere.

Jeg håber virkelig der kan gøres noget ved den eller den fortager sig over tid! for det er sgu meget svært, ja faktisk umuligt at leve et almindelig socialt liv i denne tilstand.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 29. jun 2017, 08:25

zembra1986 skrev:Andre af jer der har oplevet eller oplever hyperacusis (lydoverfølsomhed) i forbindelse med jeres tinnitus?

Jeg er simpelthen stadig så lydfølsom. Det gør ondt i mine øre, ja nærmest i min trommehinde når jeg sidder og spiser med andre (lyden af klirren med glas og bestik på tallerkner) og stemmer og musik bare lidt over normal volumen gør ondt :(

Det er lige før det næsten.....næsten......er værre end tinnitusen, også fordi jeg har oplevet at udsætter jeg mig selv for de lyde der gør øndt så provokere det min tinnitus og det begynder at ringe mere.

Jeg håber virkelig der kan gøres noget ved den eller den fortager sig over tid! for det er sgu meget svært, ja faktisk umuligt at leve et almindelig socialt liv i denne tilstand.


Jeg har en snert af det også. Især højfrekvente lyde går lige ind i ét eller andet center i hjernen på mig. Det nærmest så det gør ondt. Men jeg prøver at blive ved at udsætte mig selv for lydene (jeg kan nu heller ikke rigtig styre det, for det er typisk overtoner i musik, biler der bremser, metrostøj osv som jeg dårligt kan fjerne mig fra), for ellers tror jeg, at det bliver værre. Altså hvis man begynder med ørepropper osv.

Jeg tror, det fortager sig over tid. Min kollega (med tinnitus) siger, at han var ekstremt lydoverfølsom i starten, men det er gået helt væk nu.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 29. jun 2017, 10:05

Lemonella skrev:^I starten var jeg ekstrem overfølsom for høje lyde, eller bare små lyde som hele tiden var der. Feks fuglene om morgenen. De skulle bare holde deres kæft.
Jeg boede ved en meget trafikeret vej og det var et mareridt om sommeren, hvor jeg havde vinduerne åbne i soveværelset. Jeg sov simpelthen på sofaen i stuen, bare for at få lidt søvn.
Min eks havde en kæbe der klikkede når han spiste og selvom han jo ikke kunne gøre for det, var det uudholdeligt, at høre på og nogen gange, satte jeg mig ud i køkkenet for, at spise.
Alle disse lyde havde aldrig generet mig før jeg fik tinnitus, men i starten, var det nærmest ikke til, at holde ud. Det blev bedre med tiden.

I dag oplever jeg sjældent, at lyde irriterer mig eller tricker min tinnitus.
Tinnitus, er jo primært i hjernen og jeg tror simpelthen, at ens hjerne langsomt, men sikkert vænner sig til lyden. Lidt som mennesker der bor tæt på togskinnerne, med tiden ikke hører togene kører forbi.

For nogen mennesker tager det længere tid, at vænne sig til og for nogen går det stærkt. Du hører nok til de uheldige der skal bruge lidt længere tid. :kram:


Men var det bare irritation over lyde eller gjorde det decideret ondt i ørene når du blev udsat for de lyde?

På mig gør det jo ondt og er ubehageligt....min trommehinde hopper og vibrere og føltes som om den får et slag, det er den bedste måde jeg kan beskrive det på :(

Men dejligt det blev bedre for dig med tiden :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 29. jun 2017, 10:10

Fræksak skrev:
zembra1986 skrev:Andre af jer der har oplevet eller oplever hyperacusis (lydoverfølsomhed) i forbindelse med jeres tinnitus?

Jeg er simpelthen stadig så lydfølsom. Det gør ondt i mine øre, ja nærmest i min trommehinde når jeg sidder og spiser med andre (lyden af klirren med glas og bestik på tallerkner) og stemmer og musik bare lidt over normal volumen gør ondt :(

Det er lige før det næsten.....næsten......er værre end tinnitusen, også fordi jeg har oplevet at udsætter jeg mig selv for de lyde der gør øndt så provokere det min tinnitus og det begynder at ringe mere.

Jeg håber virkelig der kan gøres noget ved den eller den fortager sig over tid! for det er sgu meget svært, ja faktisk umuligt at leve et almindelig socialt liv i denne tilstand.


Jeg har en snert af det også. Især højfrekvente lyde går lige ind i ét eller andet center i hjernen på mig. Det nærmest så det gør ondt. Men jeg prøver at blive ved at udsætte mig selv for lydene (jeg kan nu heller ikke rigtig styre det, for det er typisk overtoner i musik, biler der bremser, metrostøj osv som jeg dårligt kan fjerne mig fra), for ellers tror jeg, at det bliver værre. Altså hvis man begynder med ørepropper osv.

Jeg tror, det fortager sig over tid. Min kollega (med tinnitus) siger, at han var ekstremt lydoverfølsom i starten, men det er gået helt væk nu.


Ja, det gør nemlig ondt næsten, det får ind til at rynke ansigtet sammen ligesom med negle på en tavle eller lignende, ret ubehageligt :(

Men det er opløftende at høre at nogen har oplevet at det er gået helt væk igen.

På tirsdag skal jeg til samtale hos en audiologopæd hos Kommunikationscentret i Århus. Ser virkelig frem til det og er spændt på hvad hun siger. Håber virkelig de kan hjælpe mig.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 29. jun 2017, 10:30

Lemonella skrev:
zembra1986 skrev:
Lemonella skrev:^I starten var jeg ekstrem overfølsom for høje lyde, eller bare små lyde som hele tiden var der. Feks fuglene om morgenen. De skulle bare holde deres kæft.
Jeg boede ved en meget trafikeret vej og det var et mareridt om sommeren, hvor jeg havde vinduerne åbne i soveværelset. Jeg sov simpelthen på sofaen i stuen, bare for at få lidt søvn.
Min eks havde en kæbe der klikkede når han spiste og selvom han jo ikke kunne gøre for det, var det uudholdeligt, at høre på og nogen gange, satte jeg mig ud i køkkenet for, at spise.
Alle disse lyde havde aldrig generet mig før jeg fik tinnitus, men i starten, var det nærmest ikke til, at holde ud. Det blev bedre med tiden.

I dag oplever jeg sjældent, at lyde irriterer mig eller tricker min tinnitus.
Tinnitus, er jo primært i hjernen og jeg tror simpelthen, at ens hjerne langsomt, men sikkert vænner sig til lyden. Lidt som mennesker der bor tæt på togskinnerne, med tiden ikke hører togene kører forbi.

For nogen mennesker tager det længere tid, at vænne sig til og for nogen går det stærkt. Du hører nok til de uheldige der skal bruge lidt længere tid. :kram:


Men var det bare irritation over lyde eller gjorde det decideret ondt i ørene når du blev udsat for de lyde?

På mig gør det jo ondt og er ubehageligt....min trommehinde hopper og vibrere og føltes som om den får et slag, det er den bedste måde jeg kan beskrive det på :(

Men dejligt det blev bedre for dig med tiden :)


Det gjorde faktisk ondt i starten OG var irriterende. Samtidig blev jeg svimmel og fik kvalme, så jo det var ubehageligt.
Håber virkelig de kan hjælpe dig på Kommunikationscentret. :kram:


Okay, ja så var det helt sikkert noget Hyperacusis du havde :)

Det giver mig håb at høre at du og andre har fået det bedre. Det er svært når man er utålmodig for hvis der er noget man skal, så er det at have tålmodighed når det kommer til tinnitus og lydoverfølsomhed, der kan gå måneder, ja endda 1 år+ før man oplever de store forandringer. Ørene skulle vist være rigtig lang tid om at "hele" har jeg læst.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Thestral » 29. jun 2017, 15:21

Ja. Jeg kan slet ikke høre radio når jeg kører bil længere. Det støjer for meget og forstyrrer min koncenteration. Derud over kan jeg høre min transformer til min pc og en hyletone fra min pc selv om den står stand by. Jeg kan høre min bluray afspiller hyle lige så stille til trods for at den er slukket men simpelt hen fordi den er tilsluttet elnettet. Nogle dage er jeg ved at gå til pga al det ekstra hyleri :genert: Jeg har haft tinnitus i mange år men er blevet mere følsom igen de seneste 7-10 år. Det skal dog lige tilføjes at jeg altid har kunne høre f.eks. lysstofrør men det er nyt med transformere ol.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Helbred"