Andre med tinnitus?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 20. okt 2017, 11:07

Åhh, hvornår stopper man med at tude?! Jeg nærmer mig et halvt år med tinnitus og jeg græder stadig flere gange om ugen. Jeg synes virkelig det er svært at komme ud af den depression som tinnitus'en har affødt :(

Jeg prøver at fokusere på at lyden virker til at være faldet lidt i volumen, og at den har ændret sig (til det lidt bedre), men det er lige som om det bare ikke er godt nok for mig. Jeg tror afgjort det er usikkerheden om fremtiden og det faktum at den kan ske at blive værre, som tricker mig, og gør mig bange. Den usikkerhed tror jeg aldrig jeg kommer til at lægge fra mig 100%.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Panton » 20. okt 2017, 17:55

Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 20. okt 2017, 19:13

Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 20. okt 2017, 19:16

Kontaktede faktisk også ham Michael Ærø fra tv2 programmet "Helbrederne" og jeg står nu på venteliste til at få et opkald fra ham. Jeg kan godt mærke at jeg ikke helt er der endnu hvor jeg vil give 1.500 kr. for en behandling, som jeg ikke har nogen garanti på virker.

Men jeg håber på at blive ringet op og få en god snak med ham, ang. om han overhovedet tror han kan afhjælpe min tinnitus. I programmet "helbrederne" siger han på et tidspunkt at "der ikke er noget der ikke kan kureres", og det har jeg jo virkelig lyst til at lade kom an på en prøve.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Panton » 21. okt 2017, 07:16

zembra1986 skrev:
Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?



Nej jeg ved ikke hvordan det hjælper lige på tinnitus, men det har hjulpet rigtig mange med mange forskellige ting. Senest Rikke herindefra, med hendes sindssyge hovedpine. Jeg nævner det fordi jeg ville prøve det af hvis jeg var dig, det kan ikke skade tænker jeg og tænk hvis det gør en forskel.

Jeg kan godt forstå du er forbeholden overfor det, det er ulovligt, det er et stof agtigt men det er et naturprodukt og helt personligt synes jeg det burde gives til rigtig mange istedet for alle de piller folk render og spiser som er syntetisk fremstillet.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 21. okt 2017, 21:23

Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?



Nej jeg ved ikke hvordan det hjælper lige på tinnitus, men det har hjulpet rigtig mange med mange forskellige ting. Senest Rikke herindefra, med hendes sindssyge hovedpine. Jeg nævner det fordi jeg ville prøve det af hvis jeg var dig, det kan ikke skade tænker jeg og tænk hvis det gør en forskel.

Jeg kan godt forstå du er forbeholden overfor det, det er ulovligt, det er et stof agtigt men det er et naturprodukt og helt personligt synes jeg det burde gives til rigtig mange istedet for alle de piller folk render og spiser som er syntetisk fremstillet.


Det giver jeg dig helt ret i, det er heller ikke med min gode vilje at jeg tager antidepressiver men kan bare ikke undvære dem, så ryger jeg helt helt ned i den sorteste kulkælder, men det er noget lort at skulle tage det "kemi".....

Nu spørger jeg lige....Er det rigtigt at man kan opleve at få en psykose af THC olie? :genert: ved godt at det indeholder en meget mindre koncentration af THC end f.eks. joint, men synes alligevel jeg har læst et sted at der er en, omend meget lille, risiko for en psykose hvis man har en sart psyke, hvilket jeg har.

Jeg må nok indrømme at jeg nemlig også er lidt nervøs for at prøve at tage THC olie.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Panton » 22. okt 2017, 08:12

zembra1986 skrev:
Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?



Nej jeg ved ikke hvordan det hjælper lige på tinnitus, men det har hjulpet rigtig mange med mange forskellige ting. Senest Rikke herindefra, med hendes sindssyge hovedpine. Jeg nævner det fordi jeg ville prøve det af hvis jeg var dig, det kan ikke skade tænker jeg og tænk hvis det gør en forskel.

Jeg kan godt forstå du er forbeholden overfor det, det er ulovligt, det er et stof agtigt men det er et naturprodukt og helt personligt synes jeg det burde gives til rigtig mange istedet for alle de piller folk render og spiser som er syntetisk fremstillet.


Det giver jeg dig helt ret i, det er heller ikke med min gode vilje at jeg tager antidepressiver men kan bare ikke undvære dem, så ryger jeg helt helt ned i den sorteste kulkælder, men det er noget lort at skulle tage det "kemi".....

Nu spørger jeg lige....Er det rigtigt at man kan opleve at få en psykose af THC olie? :genert: ved godt at det indeholder en meget mindre koncentration af THC end f.eks. joint, men synes alligevel jeg har læst et sted at der er en, omend meget lille, risiko for en psykose hvis man har en sart psyke, hvilket jeg har.

Jeg må nok indrømme at jeg nemlig også er lidt nervøs for at prøve at tage THC olie.


Ang psykose, det ved jeg ikke. Jeg har aldrig hørt det eller læst det. Det er en meget lille koncentration man får og man bliver ikke engang påvirket af det. Men jeg vil ikke udelukke det, jeg kan bare ikke sige nej. Men jeg kan godt forstå dig, du kender det ikke og tænker stoffer, psykose, alt muligt slemt. jeg forstår godt du både vil gå med livrem og seler. Jeg ville ønske du var her i kbh, så kunne du komme her og prøve det :kys:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 22. okt 2017, 13:27

Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?



Nej jeg ved ikke hvordan det hjælper lige på tinnitus, men det har hjulpet rigtig mange med mange forskellige ting. Senest Rikke herindefra, med hendes sindssyge hovedpine. Jeg nævner det fordi jeg ville prøve det af hvis jeg var dig, det kan ikke skade tænker jeg og tænk hvis det gør en forskel.

Jeg kan godt forstå du er forbeholden overfor det, det er ulovligt, det er et stof agtigt men det er et naturprodukt og helt personligt synes jeg det burde gives til rigtig mange istedet for alle de piller folk render og spiser som er syntetisk fremstillet.


Det giver jeg dig helt ret i, det er heller ikke med min gode vilje at jeg tager antidepressiver men kan bare ikke undvære dem, så ryger jeg helt helt ned i den sorteste kulkælder, men det er noget lort at skulle tage det "kemi".....

Nu spørger jeg lige....Er det rigtigt at man kan opleve at få en psykose af THC olie? :genert: ved godt at det indeholder en meget mindre koncentration af THC end f.eks. joint, men synes alligevel jeg har læst et sted at der er en, omend meget lille, risiko for en psykose hvis man har en sart psyke, hvilket jeg har.

Jeg må nok indrømme at jeg nemlig også er lidt nervøs for at prøve at tage THC olie.


Ang psykose, det ved jeg ikke. Jeg har aldrig hørt det eller læst det. Det er en meget lille koncentration man får og man bliver ikke engang påvirket af det. Men jeg vil ikke udelukke det, jeg kan bare ikke sige nej. Men jeg kan godt forstå dig, du kender det ikke og tænker stoffer, psykose, alt muligt slemt. jeg forstår godt du både vil gå med livrem og seler. Jeg ville ønske du var her i kbh, så kunne du komme her og prøve det :kys:


Hvor er det sødt af dig at tilbyde :kys: Jeg skal faktisk muligvis til KBH inden året er omme, må jeg i så fald kontakte dig? :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Panton » 22. okt 2017, 17:47

zembra1986 skrev:
Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:
zembra1986 skrev:
Panton skrev:Zembra, har du testet thc olie? Man bliver altså ikke påvirket af få dråber, så det er ikke det samme som at ryge joint.


Nej. Har dog overvejet det, men er nok ikke helt der hvor jeg føler lyst til at begynde på sådanne midler :genert:....som sagt er lyden blevet lidt bedre, så tænker jeg vil se tiden an, ifgl. hvordan det udvikler sig. Hvis jeg stadig har det så skidt om nogle måneder så vil jeg nok overveje mere seriøst at prøve THC olie?

Ved du hvordan THC olie kan hjælpe på tinnitus?



Nej jeg ved ikke hvordan det hjælper lige på tinnitus, men det har hjulpet rigtig mange med mange forskellige ting. Senest Rikke herindefra, med hendes sindssyge hovedpine. Jeg nævner det fordi jeg ville prøve det af hvis jeg var dig, det kan ikke skade tænker jeg og tænk hvis det gør en forskel.

Jeg kan godt forstå du er forbeholden overfor det, det er ulovligt, det er et stof agtigt men det er et naturprodukt og helt personligt synes jeg det burde gives til rigtig mange istedet for alle de piller folk render og spiser som er syntetisk fremstillet.


Det giver jeg dig helt ret i, det er heller ikke med min gode vilje at jeg tager antidepressiver men kan bare ikke undvære dem, så ryger jeg helt helt ned i den sorteste kulkælder, men det er noget lort at skulle tage det "kemi".....

Nu spørger jeg lige....Er det rigtigt at man kan opleve at få en psykose af THC olie? :genert: ved godt at det indeholder en meget mindre koncentration af THC end f.eks. joint, men synes alligevel jeg har læst et sted at der er en, omend meget lille, risiko for en psykose hvis man har en sart psyke, hvilket jeg har.

Jeg må nok indrømme at jeg nemlig også er lidt nervøs for at prøve at tage THC olie.


Ang psykose, det ved jeg ikke. Jeg har aldrig hørt det eller læst det. Det er en meget lille koncentration man får og man bliver ikke engang påvirket af det. Men jeg vil ikke udelukke det, jeg kan bare ikke sige nej. Men jeg kan godt forstå dig, du kender det ikke og tænker stoffer, psykose, alt muligt slemt. jeg forstår godt du både vil gå med livrem og seler. Jeg ville ønske du var her i kbh, så kunne du komme her og prøve det :kys:


Hvor er det sødt af dig at tilbyde :kys: Jeg skal faktisk muligvis til KBH inden året er omme, må jeg i så fald kontakte dig? :)


Ja du må :kram: jeg bor lige først på Amager
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 30. okt 2017, 16:14

Emma The Mermaid skrev:Jeg har i morges opdaget at jeg havde en meget let høj tone i ørerne. Den er her stadig men jeg håber den forsvinder igen for det er da virkelig irriterende :tie:


:( Krydser fingre for at den går væk igen :ae:

Jeg har en dag hvor lyden bare føles som en vinkelsliber i mit hoved, og jeg er SÅ træt af det og sur på hele verden over at være ramt af så frygtelig en lidelse :trist:

Jeg afleverede uden at blinke et ben, hvis det betød jeg kunne få ro i hovedet!
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 14. nov 2017, 20:05

Hvordan går det med jer??

Jeg har oplevet en forværring i min tinnitus i takt med efterårets komme, nok fordi jeg er mere træt og spænder mere i nakke og skuldre fordi jeg fryser, og det lader til det forværre min tinnitus. Samtidig er jeg lige begyndte at trappe ud af den sidste dosis Oxapax, og det påvirker mig en del psykisk. Jeg håber virkelig ikke denne forværring fortsætter hele vinteren, for den tanke er da slet ikke til at holde ud :(
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 14. nov 2017, 21:30

Lemonella skrev:Jeg synes det har været lidt op og ned. Jeg har haft slemme smerter i ryggen og det udløste en hyletone, der næsten var uudholdelig i en periode på en uges tid. Specielt om natten, kunne jeg vågne og måtte tænde for tvet, for bare at få tankerne væk fra lyden.
Det er længe siden jeg har haft det sådan, så jeg brugte virkelig meget energi på at tænke på noget andet. Fyldte fryseren med hjemmebag og gryderetter. Hørte masser af musik. Så tv og spillede computer.
Nu er det på samme niveau som før. Til at holde ud. Lige nu ser jeg fodbold med kæresten. Ren hygge og lyden er næsten væk. De perioder elsker jeg. :)

Håber du får lidt fred og ro zembra. :kram: Får du nogen form for behandling for din nakke?


Ked af at høre du har haft sådan en hård uge :kys: Jeg synes dog du det er mega heldig med at din lyd er næsten væk i perioder....jeg havde også nogle dage i ny og næ hvor jeg havde en time eller to hvor tinnitusen var meget lav, men det har jeg ikke oplevet i næsten 2 måneder nu :trist: Nu er tinitusen bare "høj" og generende fra morgen til aften, specielt ved sengetid er den slem.....ved virkelig ikke hvorfor den pluselig er blevet sådan, men altså det startede lidt da sommeren sluttede, så man skulle mene at det har en sammenhæng.

Jeg er led og ked og træt af det, og jeg har efterhånden mere og mere svært ved at kunne se mig selv leve et godt liv med det :( min depression lader i hvert fald til at være umulig at slippe af så længe min tinnitus er så generende, og jeg bruger stadig flere timer hver dag, på bare at sidde og takle min tinnitus, enten ved vejrtrækningsøvelser eller masker video's på youtube.

Måske jeg skulle få kigget på min nakke/skuldre af en fysioterapeut, men jeg har som sådan ikke ondt i den, i hvert fald ikke ofte, så jeg ved ikke rigtig hvor meget min nakke har at sige i forhold til min tinnitus. Jeg har jævnligt fået nakke/ryg massage hos en thai dame og det har ikke hjulpet i hvert fald.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 15. nov 2017, 07:43

Zembra, jeg går hos en kraniosakralterapeut, som jeg synes gør noget godt. Meget af behandlingen er faktisk endt med at være samtaler, men det hjælper mig rigtig meget. Jeg har gået hos adskillige psykologer og psykiatere, men den måde han taler med mig på, giver rigtig meget mening for mig. Både ift tinnitus men egentlig mindst lige så meget ift alle mulige andre aspekter af mit liv. Samtalerne får jo ikke lydene til at gå væk, men jeg er ret sikker på, at jo mere jeg får "løsnet op" for de andre problematikker, jeg har i mit liv, jo mindre vil tinnitussen fylde.

Samtidig giver han manuelle behandlinger, som får min krop til at falde til ro. De første par gange oplevede jeg helt klart, at lydene var lavere i dagene efter, men det har jeg ikke mærket de sidste par gange. Måske var det tilfældigt, jeg ved det ikke.

Min lyd er jo langsomt blevet højere siden det startede, men jeg tror stadig man vil betegne det som forholdsvist lavt på en skala. Til gengæld har den jo boltret sig ved at smide nye lyde ud i æteren fra tid til anden, og det er stadig det, jeg har sværest ved at acceptere. Altså at jeg føler, at det hele tiden udvider sig, og at jeg derfor ikke aner, hvad jeg skal forvente og stadig er meget på vagt ift lyde i mine omgivelser (er det udenfor, er det i mit hoved, you know).

Men overordnet går det OK, synes jeg. Der er dog ingen tvivl om, at jeg også jævnligt tænker, at jeg gerne ville give min venstre fod i bytte eller noget, men jeg kommer ret hurtigt videre, fordi den slags tanker er så ukonstruktive som noget.

Jeg læste forleden en artikel om hjernerystelse, som jeg desværre ikke kan finde igen. Den var i ét eller andet videnskabsmagasin, mener jeg. Men der stod bl.a. noget med, at de folk oftest bliver hårdere ramt i det efterfølgende forløb, som i forvejen var ængstelige, havde tendens til at tænke meget sort/hvidt, led af sygdomsangst osv.
Jeg tror helt klart, at det samme gør sig gældende for tinnitus, og det er derfor, at jeg efterhånden har forstået, at det er min psyke, jeg skal arbejde med i det her. Det ville være skønt hvis én eller anden fysioterapeut kunne massere tinnitussen væk, men jeg tror nok ikke helt på den udvej mere (selv om det formentlig ikke afholder mig fra at prøve, hvis jeg hører om noget interessant :-D).

Jeg håber, at du snart får lidt ro på igen! For tiden falder jeg i søvn til Noisili, hvor man kan kombinere forskellige lyde (du kender sikkert app'en?). Jeg hører cikader, caféstøj, en blæser og havets brusen pt. Med de lyde jeg har for tiden, maskerer Noisilis udvalg faktisk godt.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 15. nov 2017, 09:55

Lemonella skrev:Jeg er "heldig" med at min tinnitus i perioder er så lav at det ikke generer så meget. :)
Det har dog taget lang tid at vænne mig til lyden, så måske er der håb for dig også. :kryds:

Jeg tror også, du er ramt dobbelt hårdt. Sådan en depression kan vel sagtens være udløsende faktor for at lyden bliver endnu mere uudholdelig.

Jeg var jo ude for en ulykke, hvor jeg fik et piskesmæld. De smerter jeg fik i nakken og stadig kan få ind imellem, gør altså ikke noget godt for min tinnitus. Jeg havde stor glæde af de behandlinger jeg fik hos min fysioterapeut. Jeg har fået nogen ret simple øvelser, jeg kan lave og på den måde løsne lidt op for smerterne, så ikke jeg går rundt og spænder i nakke og skuldre.

Måske udsigten til vinter, kulde og mørke, ikke gør noget godt for lige præcis dig. Mange mennesker får det mærkbart dårligt i vinterperioden og når du så også skal slås med din depression, så tror jeg sagtens det kan gøre din tinnitus værre.

Det er svært at sige om en fysioterapeut ville kunne hjælpe dig, men hjalp massagen dig ikke, så er det måske ikke noget for dig.
Vi reagerer jo forskelligt på tingene og på forskellige behandlinger.


Tror klart jeg vil prøve en fysioterapeut ad, tænker han griber nakke og skuldre andereledes an end en thai massør :D

Det er virkelig svært at bryde den onde cirkel med depression og tinnitus, for tinnitusen fodrer depressionen og depressionen fodrer tinnitusen, og så kører det bare derud af :(

Håber på at jeg kan få det bedre. Det bliver jeg nødt til...
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf zembra1986 » 15. nov 2017, 10:09

Fræksak skrev:Zembra, jeg går hos en kraniosakralterapeut, som jeg synes gør noget godt. Meget af behandlingen er faktisk endt med at være samtaler, men det hjælper mig rigtig meget. Jeg har gået hos adskillige psykologer og psykiatere, men den måde han taler med mig på, giver rigtig meget mening for mig. Både ift tinnitus men egentlig mindst lige så meget ift alle mulige andre aspekter af mit liv. Samtalerne får jo ikke lydene til at gå væk, men jeg er ret sikker på, at jo mere jeg får "løsnet op" for de andre problematikker, jeg har i mit liv, jo mindre vil tinnitussen fylde.

Samtidig giver han manuelle behandlinger, som får min krop til at falde til ro. De første par gange oplevede jeg helt klart, at lydene var lavere i dagene efter, men det har jeg ikke mærket de sidste par gange. Måske var det tilfældigt, jeg ved det ikke.

Min lyd er jo langsomt blevet højere siden det startede, men jeg tror stadig man vil betegne det som forholdsvist lavt på en skala. Til gengæld har den jo boltret sig ved at smide nye lyde ud i æteren fra tid til anden, og det er stadig det, jeg har sværest ved at acceptere. Altså at jeg føler, at det hele tiden udvider sig, og at jeg derfor ikke aner, hvad jeg skal forvente og stadig er meget på vagt ift lyde i mine omgivelser (er det udenfor, er det i mit hoved, you know).

Men overordnet går det OK, synes jeg. Der er dog ingen tvivl om, at jeg også jævnligt tænker, at jeg gerne ville give min venstre fod i bytte eller noget, men jeg kommer ret hurtigt videre, fordi den slags tanker er så ukonstruktive som noget.

Jeg læste forleden en artikel om hjernerystelse, som jeg desværre ikke kan finde igen. Den var i ét eller andet videnskabsmagasin, mener jeg. Men der stod bl.a. noget med, at de folk oftest bliver hårdere ramt i det efterfølgende forløb, som i forvejen var ængstelige, havde tendens til at tænke meget sort/hvidt, led af sygdomsangst osv.
Jeg tror helt klart, at det samme gør sig gældende for tinnitus, og det er derfor, at jeg efterhånden har forstået, at det er min psyke, jeg skal arbejde med i det her. Det ville være skønt hvis én eller anden fysioterapeut kunne massere tinnitussen væk, men jeg tror nok ikke helt på den udvej mere (selv om det formentlig ikke afholder mig fra at prøve, hvis jeg hører om noget interessant :-D).

Jeg håber, at du snart får lidt ro på igen! For tiden falder jeg i søvn til Noisili, hvor man kan kombinere forskellige lyde (du kender sikkert app'en?). Jeg hører cikader, caféstøj, en blæser og havets brusen pt. Med de lyde jeg har for tiden, maskerer Noisilis udvalg faktisk godt.


Lyder som om du klare dig nogenlunde godt :kys: Du har selvfølgelig også haft tinnitus i nogle måneder mere end mig, så du er måske længere i accepten med at have tinnitus, end jeg er.

Jeg prøvede kranio sakral men det gav mig ikke rigtig noget, og desuden har jeg ikke råd til det :(

Jeg ved dybest set godt at det er min psyke jeg skal arbejde med, eftersom det er det eneste jeg kan ændre på. Tinnitusen er jo som den er. Men jeg synes det er meget svært at lade være med at lade sig påvirke af den støj i hovedet. Som mennesker er vi jo "bygget" til at reagere på lyde og knytte følelser til dem....det er MEGET svært ar separere lyd og følelser...synes jeg.

Kender ikke den app du nævner, men har flere andre lignende den. Jeg kan dog ikke maskere min tinnitus fuldstændig, så jeg ikke kan høre den, i hvert fald ikke ved sengetid hvor den er slem.....den er så højfrekvent at jeg skal skrue op på næsten fuld styrke på min mobil for at min tinnitus er maskeret helt og så er vi oppe i en lydstyrke der hverken er behagelig men også som er skadende for mine ør på længere sigt.
0

Tilbage til "Helbred"