Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf HappyPaww » 7. jul 2017, 06:14

Men igen - det tager nok en uge at komme sig helt og det er højt sat for de fleste. Det er en lille ambulant operation i lokalbedøvelse, som er overstået på 10 minutter.. Så det bør jo slet ikke hverken mærkes eller påvirke helt hen i august - september.

Jeg ville have det langt værre med at gå og vente med den usikkerhed der er om det breder sig yderligere osv., og det ville sætte en dæmper på alle de dejlige ting der skal ske de næste måneder...
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 7. jul 2017, 06:30

HappyPaww skrev:Men igen - det tager nok en uge at komme sig helt og det er højt sat for de fleste. Det er en lille ambulant operation i lokalbedøvelse, som er overstået på 10 minutter.. Så det bør jo slet ikke hverken mærkes eller påvirke helt hen i august - september.

Jeg ville have det langt værre med at gå og vente med den usikkerhed der er om det breder sig yderligere osv., og det ville sætte en dæmper på alle de dejlige ting der skal ske de næste måneder...


Altså hvis jeg kunne komme til på mandag ville det også passe ind. Men længere hen falder det sammen med ting der slet slet ikke kan rykkes, ligemeget hvor meget jeg gerne ville, uden at det ville betyde at mit speciale blev forsinket.
I den der folder står der man ikke skal lave vilde ting som træning i et par uger?
Det var ikke din oplevelse eller hvordan?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf HappyPaww » 7. jul 2017, 07:57

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Men igen - det tager nok en uge at komme sig helt og det er højt sat for de fleste. Det er en lille ambulant operation i lokalbedøvelse, som er overstået på 10 minutter.. Så det bør jo slet ikke hverken mærkes eller påvirke helt hen i august - september.

Jeg ville have det langt værre med at gå og vente med den usikkerhed der er om det breder sig yderligere osv., og det ville sætte en dæmper på alle de dejlige ting der skal ske de næste måneder...


Altså hvis jeg kunne komme til på mandag ville det også passe ind. Men længere hen falder det sammen med ting der slet slet ikke kan rykkes, ligemeget hvor meget jeg gerne ville, uden at det ville betyde at mit speciale blev forsinket.
I den der folder står der man ikke skal lave vilde ting som træning i et par uger?
Det var ikke din oplevelse eller hvordan?

Det er netop hård træning, tunge løft osv. man skal holde sig i ro med, da såret ellers kan springe op. Men man kan sagtens leve en helt normal hverdag, cykle, let motion osv., uden det gør noget. Man skal selvfølgelig lytte til sin krop, men for mit vedkommende føltes det mest som menstruationssmerter.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Danseprinsesse » 7. jul 2017, 08:15

Filipai skrev:
Danseprinsesse skrev:
Ved du, hvor det er planlagt, at du skal opereres? Jeg synes, du skal bede om en samtale med dem.


Nej det ved jeg ikke, lægen ringede igår aftes og sagde han ville henvise mig, så jeg håber jeg får det af vide snart.
Vil bare gerne rykke det til oktober så jeg ikke får stresset mig selv yderligere grundet det. Det er jeg rimeligt afklaret med. For selvfølgelig er det fornuftigt at få lavet det, selvom min åndsvage tankegang gør at jeg tænker at jeg bare kan lade være. Men det ved jeg at min kommende mand og mine forældre aldrig ville acceptere. Så selvfølgelig skal jeg have det ordnet.


Du får nok en indkaldelse ret hurtigt, det gjorde jeg i hvert fald.
Det er derfor jeg tænker, du kan ringe og bede om en samtale. Det kan jo være, de kan berolige dig med, at der ingen problemer er i at vente tre mdr. Jeg ventede som nævnt over et år pga. graviditet.
Tit er det bare sådan, at de har præcise regler for, hvornår man skal tilbydes tid til behandling efter en given diagnose, det betyder ikke nødvendigvis, at det er et problem at udskyde det lidt. Men under alle omstændigheder vil det nok være godt lige at få vendt, så kan du også få afklaret andre spørgsmål omkring indgrebet.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 7. jul 2017, 12:06

Jeg synes fandmer ikke jeg er heldig. Sidder igen mega stresset og er mega ude af den. Og føler mig som verdens største piveskid.
Jeg fik en indkaldelse på tirsdag, på et hospital langt fra mig selv, og som ikke var det jeg ifølge gynækologen blev henvist til.
Og de vil så lave de samme biopsier som jeg fik lavet for en uge siden :(, og de vil ikke give mig en tid til keglesnit før jeg har fået lavet dem. Fuldstændigt tåbeligt.
Og min gynækolog er så gået på ferie.
Jeg ringede så op til "mit" hospital, og de ville gerne tage imod mig, mod at det andet rykkede min henvisning dertil. Og de ville heldigvis ikke lave nye biopsier.
De bookede et keglesnit til mig den 19. Men fordi jeg vil i fuld narkose skal jeg til samtale før det.
Mega træls det hele, det havde rent faktisk passet mig nogenlunde i næste uge, men ugen efter har jeg 2 vagter, 4 laboratorieforsøg og en hulens masse projekt skrivning. lort med bæ
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 14. jul 2017, 21:35

Jeg blev slet ikke spurgt om jeg ville have bedøvelsen. Havde sagt nej hvis jeg kunne, hader nåle, og det gjorde naller med de 3 stik. Ved selvfølgelig ikke hvor ondt det ville have gjort, nu hvor han jo tydeligvis fik snippet i noget der gjorde at det plaskede med blod.

De har jo totalt klokket rundt i det med alle mine undersøgelser og henvisninger. Så jeg besluttede for at ringe og afbestille min tid til keglesnit på onsdag. Men bum, der var slet ingen tid bestilt til mig. De kunne kun se tiden om mandagen, hvor jeg skulle ind og snakke om at komme i fuld narkose. Den tager jeg stadig til, og holder på at jeg ikke vil opereres før oktober. Og heldigvis lød de okay omkring det, hvorimod lægen på Hillerød mente jeg ikke tog mit eget helbred alvorligt. Det gør jeg nu, men jeg kan godt mærke jeg vil knække sammen af stress hvis det indgreb skal være nu. Dyrt og krævende vil det også blive, da jeg så skal søge om udsættelse på mit speciale, og ekstra SU, samt sige nej til nogle rimeligt indbringende vagter. Hvis lægen på Herlev fortæller at det vil være fuldstændigt uansvarligt må jeg jo hapse den operation på onsdag, og så tage den derfra, men puha hvor kan jeg ikke overskue det hvis jeg ikke må vente.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf IrmaPigen » 15. jul 2017, 04:49

Filipai skrev:Jeg blev slet ikke spurgt om jeg ville have bedøvelsen. Havde sagt nej hvis jeg kunne, hader nåle, og det gjorde naller med de 3 stik. Ved selvfølgelig ikke hvor ondt det ville have gjort, nu hvor han jo tydeligvis fik snippet i noget der gjorde at det plaskede med blod.

De har jo totalt klokket rundt i det med alle mine undersøgelser og henvisninger. Så jeg besluttede for at ringe og afbestille min tid til keglesnit på onsdag. Men bum, der var slet ingen tid bestilt til mig. De kunne kun se tiden om mandagen, hvor jeg skulle ind og snakke om at komme i fuld narkose. Den tager jeg stadig til, og holder på at jeg ikke vil opereres før oktober. Og heldigvis lød de okay omkring det, hvorimod lægen på Hillerød mente jeg ikke tog mit eget helbred alvorligt. Det gør jeg nu, men jeg kan godt mærke jeg vil knække sammen af stress hvis det indgreb skal være nu. Dyrt og krævende vil det også blive, da jeg så skal søge om udsættelse på mit speciale, og ekstra SU, samt sige nej til nogle rimeligt indbringende vagter. Hvis lægen på Herlev fortæller at det vil være fuldstændigt uansvarligt må jeg jo hapse den operation på onsdag, og så tage den derfra, men puha hvor kan jeg ikke overskue det hvis jeg ikke må vente.


Jeg tror altså du har et ret forkert billede af indgrebets størrelse og hvor meget eller lang tid det vil påvirke dig.

Jeg kan slet ikke se, hvordan indgrebet skulle forhindre dig i at skrive speciale. Det er højest et par dage af dit liv, det tager.

Jeg tror egentlig det handler om du er nervøs og bange,. Og så bruger du alt det praktiske som undskyldning. Men jo længere tid du jo venter, jo værre kan det blive og det kan betyde en større operation eller at du skal have to keglesnit.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 15. jul 2017, 05:32

IrmaPigen skrev:
Filipai skrev:Jeg blev slet ikke spurgt om jeg ville have bedøvelsen. Havde sagt nej hvis jeg kunne, hader nåle, og det gjorde naller med de 3 stik. Ved selvfølgelig ikke hvor ondt det ville have gjort, nu hvor han jo tydeligvis fik snippet i noget der gjorde at det plaskede med blod.

De har jo totalt klokket rundt i det med alle mine undersøgelser og henvisninger. Så jeg besluttede for at ringe og afbestille min tid til keglesnit på onsdag. Men bum, der var slet ingen tid bestilt til mig. De kunne kun se tiden om mandagen, hvor jeg skulle ind og snakke om at komme i fuld narkose. Den tager jeg stadig til, og holder på at jeg ikke vil opereres før oktober. Og heldigvis lød de okay omkring det, hvorimod lægen på Hillerød mente jeg ikke tog mit eget helbred alvorligt. Det gør jeg nu, men jeg kan godt mærke jeg vil knække sammen af stress hvis det indgreb skal være nu. Dyrt og krævende vil det også blive, da jeg så skal søge om udsættelse på mit speciale, og ekstra SU, samt sige nej til nogle rimeligt indbringende vagter. Hvis lægen på Herlev fortæller at det vil være fuldstændigt uansvarligt må jeg jo hapse den operation på onsdag, og så tage den derfra, men puha hvor kan jeg ikke overskue det hvis jeg ikke må vente.


Jeg tror altså du har et ret forkert billede af indgrebets størrelse og hvor meget eller lang tid det vil påvirke dig.

Jeg kan slet ikke se, hvordan indgrebet skulle forhindre dig i at skrive speciale. Det er højest et par dage af dit liv, det tager.

Jeg tror egentlig det handler om du er nervøs og bange,. Og så bruger du alt det praktiske som undskyldning. Men jo længere tid du jo venter, jo værre kan det blive og det kan betyde en større operation eller at du skal have to keglesnit.


Jeg synes til gengæld det er en generel ting herinde at du udtaler dig meget vidt og bredt om ting du på ingen både har kendskab til. Det med skrivning f.eks er en meget lille del af hvad jeg laver i mit speciale. 80% af tiden står jeg med tung laboratorieudstyr og er på fødderne 8-10 timer dagligt. Det kan godt være det kun er et par dage jeg skal være på langs. Men de andre eftervirkninger har også indflydelse, cykling, løft, ingen sex, tage den med ro, det har også en indflydelse. Jeg er ikke bange for operationen, jeg bryder mig ikke om jeg skal, men bange, nej. Og hvis det at jeg på 1,5 måned kan udvikle sig ganske forfærdeligt, kan jeg slet ikke forstå meningen i at man kun bliver tilbudt undersøgelse en gang hvert 3. år.
0
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Wolf » 15. jul 2017, 06:28

Det er forskelligt, hvordan folk reagerer på keglesnit. Nogle er på arbejde dagen efter, bløder ikke og tager det med ro i sindet - som et lille, nødvendigt indgreb.
Andre oplever at bløde i mange dage, har smerter og må være sygemeldt mere end et par dage. Og andre igen bliver meget trætte, tæt på deprimeret og går helt ned med flaget. Og så er der nogen, der oplever en kombination.

Hvordan man reagerer, kan man ikke vide på forhånd. Og ingen har ret til at negligere andres følelser og holdninger omkring det.

Jeg ser, at Filipai er i kontakt med lægerne og lader sig råde mht. Hvornår operation bør foretaget. Men det er Filipai, der kender sig selv og sin krop bedst. Det er hendes beslutning.

Som opfølgning kan jeg fortælle, at jeg onsdag var til 3. Mdrs kontrol efter min keglesnit. Jeg fik taget to smear tests og de blev ad H. Til.
Lægen ville sende dem ind til hurtigt svar, da hun skal på ferie (så mange kan åbenbart få svar hurtigt, hvis det på forhånd bestilles!)

Og så fik jeg brokket mig eftertrykkeligt over manglende information forløbet igennem. Det skulle der blive lavet om på nu (håbet er lysegrønt)

Så nu skal de næste 10 dage gå med at bede til samtlige Guder og Gudinder om, at mine tests viser, at mine celler opfører sig ordentligt. Endnu et keglesnit magter jeg ikke...
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Skralde » 15. jul 2017, 08:28

Wolf skrev:Det er forskelligt, hvordan folk reagerer på keglesnit. Nogle er på arbejde dagen efter, bløder ikke og tager det med ro i sindet - som et lille, nødvendigt indgreb.
Andre oplever at bløde i mange dage, har smerter og må være sygemeldt mere end et par dage. Og andre igen bliver meget trætte, tæt på deprimeret og går helt ned med flaget. Og så er der nogen, der oplever en kombination.

Hvordan man reagerer, kan man ikke vide på forhånd. Og ingen har ret til at negligere andres følelser og holdninger omkring det.

Jeg ser, at Filipai er i kontakt med lægerne og lader sig råde mht. Hvornår operation bør foretaget. Men det er Filipai, der kender sig selv og sin krop bedst. Det er hendes beslutning.

Som opfølgning kan jeg fortælle, at jeg onsdag var til 3. Mdrs kontrol efter min keglesnit. Jeg fik taget to smear tests og de blev ad H. Til.
Lægen ville sende dem ind til hurtigt svar, da hun skal på ferie (så mange kan åbenbart få svar hurtigt, hvis det på forhånd bestilles!)

Og så fik jeg brokket mig eftertrykkeligt over manglende information forløbet igennem. Det skulle der blive lavet om på nu (håbet er lysegrønt)

Så nu skal de næste 10 dage gå med at bede til samtlige Guder og Gudinder om, at mine tests viser, at mine celler opfører sig ordentligt. Endnu et keglesnit magter jeg ikke...



Hep til det første :gogo:

Og til det sidste :ae: Jeg krydser fingre og ønsker dig alt det bedste :kys:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Skralde » 15. jul 2017, 08:30

Gynækologen her i Frederikssund har jeg det lidt anstrengt med og i øvrigt har hun også ferie lige om lidt, så kan I anbefale en gyn?
Nogen der evt. har erfaring med en i Ballerup/Herlev måske?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 18. jul 2017, 19:31

Desværre ikke skralde. Og alle jeg har prøvet at ringe til i Lyngby og Herlev har ferie for tiden.

Nå, men jeg var jo til forsamtale med hospitalet igår, hvor vi skulle snakke lidt om prøve resultaterne og om jeg måtte vente med at få operationen. De fortalte dog at i følge prøverne var der rigtigt mange celleforandringer, og at faktisk havde fået presset mig ekstra ind, så de ville finde først ledige tid til mig. Så idag ringede de og sagde at det allerede bliver på fredag, og det gør jeg selvfølgelig nu hvor de anbefaler det. Jeg er ved godt mod, har fået udskudt mine tungere arbejdsmæssige forsøg 2 uger, og rykket deadline på specialet 2 uger. Jeg har også fået meldt mig syg lørdag og søndag, hvor jeg ellers skulle have haft 2*7 timers vagter.
Så nu må det gerne blive fredag så jeg kan få det fikset.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf HappyPaww » 18. jul 2017, 19:40

Filipai skrev:Desværre ikke skralde. Og alle jeg har prøvet at ringe til i Lyngby og Herlev har ferie for tiden.

Nå, men jeg var jo til forsamtale med hospitalet igår, hvor vi skulle snakke lidt om prøve resultaterne og om jeg måtte vente med at få operationen. De fortalte dog at i følge prøverne var der rigtigt mange celleforandringer, og at faktisk havde fået presset mig ekstra ind, så de ville finde først ledige tid til mig. Så idag ringede de og sagde at det allerede bliver på fredag, og det gør jeg selvfølgelig nu hvor de anbefaler det. Jeg er ved godt mod, har fået udskudt mine tungere arbejdsmæssige forsøg 2 uger, og rykket deadline på specialet 2 uger. Jeg har også fået meldt mig syg lørdag og søndag, hvor jeg ellers skulle have haft 2*7 timers vagter.
Så nu må det gerne blive fredag så jeg kan få det fikset.

Godt at høre at du har fået det praktiske til at passe. Det skal nok gå fint :ae: Og så må du få lidt ekstra forkælelse og omsorg af kæresten de dage :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Filipai » 18. jul 2017, 19:45

HappyPaww skrev:
Filipai skrev:Desværre ikke skralde. Og alle jeg har prøvet at ringe til i Lyngby og Herlev har ferie for tiden.

Nå, men jeg var jo til forsamtale med hospitalet igår, hvor vi skulle snakke lidt om prøve resultaterne og om jeg måtte vente med at få operationen. De fortalte dog at i følge prøverne var der rigtigt mange celleforandringer, og at faktisk havde fået presset mig ekstra ind, så de ville finde først ledige tid til mig. Så idag ringede de og sagde at det allerede bliver på fredag, og det gør jeg selvfølgelig nu hvor de anbefaler det. Jeg er ved godt mod, har fået udskudt mine tungere arbejdsmæssige forsøg 2 uger, og rykket deadline på specialet 2 uger. Jeg har også fået meldt mig syg lørdag og søndag, hvor jeg ellers skulle have haft 2*7 timers vagter.
Så nu må det gerne blive fredag så jeg kan få det fikset.

Godt at høre at du har fået det praktiske til at passe. Det skal nok gå fint :ae: Og så må du få lidt ekstra forkælelse og omsorg af kæresten de dage :)


Ja, jeg tror på det kommer til at gå godt :D .
Blev dog lidt chokket da det sagde at det bløder meget mere end biopsien. Da jeg forklarede at jeg styrtblødte til biopsien sagde en af dem der var til samtalen at det gjorde man altså ikke :D Hun blev lidt chokket da jeg forklarede hende hvad der var sket. Men de virker super søde derinde, og det bliver hurtigt overstået når nu jeg må sove fra det.
Han passer altid godt på mig heldigvis :D Og han har lige forkælet mig med en ny computer, fordi jeg banedede over at specialeskrivning på den anden var noget bæ. Så hvis jeg må blive i sengen er jeg parat til at få lavet databehandling alligevel :banan:
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf Fru.skruk » 18. jul 2017, 20:14

Filipai skrev:Desværre ikke skralde. Og alle jeg har prøvet at ringe til i Lyngby og Herlev har ferie for tiden.

Nå, men jeg var jo til forsamtale med hospitalet igår, hvor vi skulle snakke lidt om prøve resultaterne og om jeg måtte vente med at få operationen. De fortalte dog at i følge prøverne var der rigtigt mange celleforandringer, og at faktisk havde fået presset mig ekstra ind, så de ville finde først ledige tid til mig. Så idag ringede de og sagde at det allerede bliver på fredag, og det gør jeg selvfølgelig nu hvor de anbefaler det. Jeg er ved godt mod, har fået udskudt mine tungere arbejdsmæssige forsøg 2 uger, og rykket deadline på specialet 2 uger. Jeg har også fået meldt mig syg lørdag og søndag, hvor jeg ellers skulle have haft 2*7 timers vagter.
Så nu må det gerne blive fredag så jeg kan få det fikset.

Du er super sej. Du er godt nok velovervejet og lytter til lægerne med lige præcis den reflektion, der skal til. Jeg ønsker dig en god operation med få følger på fredag :ae:
1

Tilbage til "Helbred"