App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Animi » 11. feb 2017, 20:50

Natural Cycles er blevet medicinsk godkendt som præventionsmiddel i EU.

http://www.telegraph.co.uk/technology/2 ... raceptive/

Er det noget I ville turde benytte jer af?

Jeg synes det lyder ret fristende at skulle slippe for at tage p-piller, få spiral eller bruge kondomer hele tiden. Men samtidig ville jeg nok gå rundt med konstant paranoia om jeg nu var blevet gravid, og så kan det vel være ligemeget :lol: Men det er da ret interessant, om det virker så godt som de siger.
Men jeg tænker at jeg lige nu nøjes med p-piller eller kondom.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 20:57

Så er det ved at være der, hvor der kan være store konsekvenser hvis man misser en vigtig opdatering :)
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Studsgaard » 11. feb 2017, 21:06

Nu ved jeg ikke helt hvordan den virker. Men det må jo være noget med man måler den lille ændring der er i kvinden temp (ligesom man gør når man netop planlægger graviditet og så skal sexe når ændringen kommer)
Så vidt jeg ved så kan mandens sperm leve op til 48 timer og hvis app'en så fortæller mig jeg vil have ægløsning den dag jeg nu måler en ændret temp, så er der vel risiko for graviditet hvis jeg havde sex for to dage siden?
Så jeg ville ikke turde bruge sådan en app.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Viskelæder » 11. feb 2017, 22:46

Aldrig i livet. Men jeg er også hysterisk bange for at blive gravid (på trods af at jeg aldrig har sex...)
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Æble » 12. feb 2017, 01:14

Jeg kender ikke detaljerne. Men jeg har i 1,5 pr brugt temperatur samt ægløsningstest tastet ind i en app for at blive gravid. Det lykkedes tre gange (mistede to) og jeg fik altid mens på den dag appen sagde. Nåede virkelig at lære min cyklus at kende samt hvordan min fertile periode føles. Så ja jeg turde godt bruge den metode til også at undgå at blive gravid. Synes dog det er lidt besværligt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Sangius » 12. feb 2017, 01:50

Før jeg blev gravid var min cyklus så snorlige, at jeg godt kunne bruge sikre perioder. Altid 28 dage.
Men ville aldrig gøre det med mindre et barn var velkomment.
Og man kan jo ikke bruge appen efter en graviditet. Så spiral it is.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2017, 05:13

Før jeg fik børn, ville jeg godt have turdet have det som eneste prævention fordi jeg forventede at skulle have børn på et eller andet tidspunkt, og hvis de kom lidt for tidligt, var det fint nok. Nu har jeg to børn og kan ikke overskue flere, så der skal være bedre styr på præventionen end en app.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Animi » 12. feb 2017, 08:29

Sangius skrev:Før jeg blev gravid var min cyklus så snorlige, at jeg godt kunne bruge sikre perioder. Altid 28 dage.
Men ville aldrig gøre det med mindre et barn var velkomment.
Og man kan jo ikke bruge appen efter en graviditet. Så spiral it is.


Hvorfor kan man ikke bruge den efter en graviditet?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf JoyNips » 12. feb 2017, 08:40

Jeg brugte Clue til at tracke min menstruation og ægløsning før jeg blev gravid og det vil jeg gøre igen når jeg begynder at menstruere igen. Man kunne nærmest stille et ur efter mig og min søn er da også lavet i første kalkulerede risiko (som i sex under ægløsning uden kondom). Jeg tror godt, jeg kunne benytte sikre perioder når jeg er så regelmæssig, meeeeeen jeg ville nu nok for en sikkerheds skyld benytte kondom i dagene omkring ægløsning, just in case.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Sangius » 12. feb 2017, 09:14

Animi skrev:
Sangius skrev:Før jeg blev gravid var min cyklus så snorlige, at jeg godt kunne bruge sikre perioder. Altid 28 dage.
Men ville aldrig gøre det med mindre et barn var velkomment.
Og man kan jo ikke bruge appen efter en graviditet. Så spiral it is.


Hvorfor kan man ikke bruge den efter en graviditet?


Mjoh, det kan man vel godt. Men pt har jeg ikke haft ægløsning endnu (fødte for 5 måneder siden). Så kunne vel godt tage min temperatur hver dag, og så tolke en stigning som en ægløsning. Men ville nok først rigtig være sikker på at systemet var gået i gang igen efter første menstruation.

Jeg tænkte mere på at 'sikre perioder' efter en graviditet er svært, for man aner ikke hvornår cyklussen begynder igen. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Annione » 12. feb 2017, 09:37

Ja. Jeg kan ikke bruge prævention med hormoner, og kondomer er altså nederen.
Så jeg har hentet app'en.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: App er blevet godkendt som præventionsmiddel

Indlægaf Animi » 12. feb 2017, 10:32

Sangius skrev:
Animi skrev:
Sangius skrev:Før jeg blev gravid var min cyklus så snorlige, at jeg godt kunne bruge sikre perioder. Altid 28 dage.
Men ville aldrig gøre det med mindre et barn var velkomment.
Og man kan jo ikke bruge appen efter en graviditet. Så spiral it is.


Hvorfor kan man ikke bruge den efter en graviditet?


Mjoh, det kan man vel godt. Men pt har jeg ikke haft ægløsning endnu (fødte for 5 måneder siden). Så kunne vel godt tage min temperatur hver dag, og så tolke en stigning som en ægløsning. Men ville nok først rigtig være sikker på at systemet var gået i gang igen efter første menstruation.

Jeg tænkte mere på at 'sikre perioder' efter en graviditet er svært, for man aner ikke hvornår cyklussen begynder igen. :)


Ah, så du tænker mere at det er fordi kroppen lige skal bruge lidt tid til at finde sin rytme igen? Jeg troede lige at der skete et eller andet biologisk med kroppen efter en graviditet, så det var umuligt nogensinde at bruge igen :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Helbred"