at blive nægtede behandling som hjemløs

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf KingPolite » 2. feb 2017, 17:27

i går blev jeg nægtede behandling fordi jeg er hjemløs, psykiatrien siger jeg ikke må få behandling ,fordi jeg er hjemløs.
Jeg henviste dem til Sundhedsloven om at der ikke er krav om bolig, for at få behandling .
De fortalte mig konkret at jeg ikke måtte få behandling fordi jeg er hjemløs. De fortæller mig de ville ønske de kunne hjællpe mig.

så giv mig dog den hjælp som jeg beder om, det var en samtale der varede 5 minutter. inden jeg gik bad jeg dem om at skrive på skrift til mig,
at det er fordi jeg er hjemløs at jeg ikke kan få behandling, Dette nægtede de mig . De skrev det kommer på E journalen ,
at dette måtte være nok. Jeg fortalte dem jeg skulle bruge skrivelsen hurtigst muligt, så jeg kunne få den rigtige hjælp via andet sted,
med kontakter jeg har m.m. De bruger den rigtig tit i mod mig med at jeg er hjemløs, at nægte mig behandling på det grundlag. Det er jo et klart lovbrud i lovgivningen når de nægter mig behandling. Jeg har klaget til regionh over dem jeg har klaget til ombudsmanden jeg har klaget til dem via borger. Korruption stænker langt pokker i vold. De fortæller de har flere hjemløse indlagte, så jeg må være en sær case-

De fortæller mig os under samtale at jeg vil bruge dem som hernerg, har du brug for at høre på så noget fis når du er syg ?.

Situationen skete i Ballerup Psykiatri . de kunne i dag ikke fortælle mig om de var forpligtede til at oplyse fulde navn og efter nav.
Jeg fik desværre kun for og efternavn på sygeplejersken og kun et fornavn på lægen.

forskelsbehandlet og diskrimineret som hjemløs det drejer sig brud på den danske lovgivning.
Senest rettet af KingPolite 2. feb 2017, 18:47, rettet i alt 4 gange.
0
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf KingPolite » 2. feb 2017, 18:08

tak for input jeg håber denne her debat jeg har oprettede kan være med til at skabe fokus på problemet og måske få andre lyst til at opgive deres historie hvis de har stået i ligende situation . tak for din hjælp bluehell
0
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf KingPolite » 2. feb 2017, 18:20

jeg har netop forklaret psykiatrien og kommunen omkring dette men eg støder i mod 2 indstanser der ikke overholder lovgivningen.
0
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf KingPolite » 2. feb 2017, 18:45

i følge dem siden sidste forsøg udover i går på indlæggelse så har jeg ingen diagnoser pga jeg har en medfødt hjerneskade,
Som er nævnt i en anden tråd herinde, Samlede set har jeg dog 6 diagnoser + min hjerneskade.

Det drejer sig os om jeg ikke vil have medicin fordi jeg ikke kan tåle det, pga min hjerneskade .
De mener derfor heller ikke der er grundlag for indlæggelse fordi jeg ikke kan tåle medicin.

Jeg mener bare ikke at have læst nogen krav om at man skal have medicin , for at få behandling i sundhedsloven.
Jeg har været indlagt der nogen dage før, det drejer sig dog oftes kun om om et par gange.

Deres reservelæge Navn slettet af moderator han er alså mentalt blæst i sit hoved efter min mening.
0
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf KingPolite » 2. feb 2017, 18:48

Bluebell skrev:
KingPolite skrev:jeg har netop forklaret psykiatrien og kommunen omkring dette men eg støder i mod 2 indstanser der ikke overholder lovgivningen.


I så fald, at du har ret, så er du nødt til at finde professionel hjælp, der kan vejlede dig i at komme videre.

Du skal så også være klar over, at du kan tage fejl i noget af det, du oplever og også have ret i andet.

Fokuser på at få kvalificeret hjælp ind over din sag, så du ikke ender med at være låst fast i din situation uden relevant behandling.



Sundhedsloven først par paragraffer siger følgende...

§ 1. Sundhedsvæsenet har til formål at fremme befolkningens sundhed samt at forebygge og behandle sygdom, lidelse og funktionsbegrænsning for den enkelte.

§ 2. Loven fastsætter kravene til sundhedsvæsenet med henblik på at sikre respekt for det enkelte menneske, dets integritet og selvbestemmelse og at opfylde behovet for

1) let og lige adgang til sundhedsvæsenet,

2) behandling af høj kvalitet,

3) sammenhæng mellem ydelserne,

4) valgfrihed,

5) let adgang til information,

6) et gennemsigtigt sundhedsvæsen og

7) kort ventetid på behandling.

§ 2 a. En sundhedstjenesteyder må ikke i sin virksomhed udøve forskelsbehandling af patienter på baggrund af nationalitet, medmindre forskellen er begrundet i objektive kriterier.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2017, 18:50

Er du blevet henvist af din egen læge?
0
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: at blive nægtede behandling som hjemløs

Indlægaf Hunkat » 2. feb 2017, 18:53

Du kan ikke tåle medicin og ifølge tidligere indlæggelser/kontakt med systemet har du fået at vide at du ikke har en psykiatrisk diagnose...

Så hvad skal en psykiater helt præcis gøre for dig? Jeg forstår godt det er frustrende at sidde og føle at man ikke bliver hørt men... en læge kan jo ikke begynde at akutbehandle (jeg går ud fra det var Ballerup psykiatrisk skadestue du var på?) en ikke-eksisterende/for lægen uset, diagnose? Du kan jo heller ikke gå ind på et hospital og bede om kemo, det vil ingen kræftlæge sige god for.

Det er forresten et oprigtigt spørgsmål, det virker som om du meget gerne vil indlægges men man indlægges jo af en grund, ikke nødvendigvis fordi patienten synes det. Jeg har svært ved at gennemskue hvad en indlæggelse skulle kunne gøre for dig? Rent medicinsk?

Du har vist tidligere haft dårlige oplevelser i Ballerup, har du overvejet at opsøge f.eks. Amager eller en psykiater gennem din læge?
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Helbred"