Behandling på Ballerup Psykiatri.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 11:20

jeg har 5 diagnoser, Jeg har en medfødt hjerneskade. min hjerneskade som den jeg har,
den er medfødt. Der er nogen ting der gør at medicinen, Som jeg har fået, Har forværret mit liv og min tilstand.
Jeg har fortalt dem, Jeg ikke føler jeg kan tåle medicinen, Det er jo noget man selv kan mærke i mine øjne.

Efter at jeg har gjort dem opmærksom på min hjerneskade, Det er i Ballerup, Der mener de faktisk ikke jeg har nogen diagnoser.
det mener jeg virker ulogisk og en sølle forklaring, Får mig at se er det At de smider ansvaret fra sig, og nu peger på det kommunale,
De har sagt direkte, At kommunen skal hjælpe mig samt det at de har ansvaret for mig pga min hjerneskade.

Det har de sagt ordret til mig, Pga jeg ikke vil have medicin, Som jeg ikke kan tåle. Samt det at jeg er hjemløs,
Der mener de at de faktisk har ret, til at sige jeg ikke kan få behandling , Jeg har desværre ikke lige det sidste på skrift,
det er dog noget jeg er ved at prøve at få fat i, For jeg mener ikke dette er en fair behandling på nogen måder.
Det er den oplevelse jeg for i psykiatrien jeg vil gerne stå frem om det og har ingen problemer med det.
jeg har førtidspension efter gamle regler.

Som nævnt pga min hjerneskade mener de ikke jeg har nogen diagnoser, Netop fordi set i mine øjne, Efter jeg har fortalt dem jeg ikke føler jeg kan tåle medicinen, så vil de undgå problemer. Jeg føler dette er et ret stort problem, og en umenneskelig måde at blive behandlede på mig samtidig som hjemløs.

Fordi jeg gør dem opmærksom på min hjerneskade, Så mener de ikke jeg har nogen diagnoser ?. Fordi jeg ikke kan tåle medicin, Efter egen beskrivelse, kan jeg ikke blive indlagt, fordi jeg ikke har en fast bopæl at jeg er hjemløs, Kan jeg ikke få behandling på disse grundlag.
De siger os at hjerneskaden er min største problematik. Selvom man har en hjerneskade kan man da sagstens have flere diagnoser, Hvis jeg ikke havde fortalt dem om min hjerneskade havde de nok aldrig fundet ud af det.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2017, 11:49

I dit sted ville jeg kontakte patientvejlederen. Der er så vidt jeg ved ikke én på PC Ballerup, men Enheden for Patientvejledning på Frederiksberg Hospital kan sende dig videre til den korrekte: Region Hovedstaden​​​ 

Enhed for Patientvejledning
Nordre Fasanvej 57
Hovedvejen, Indgang 17.1
2000 Frederiksberg
Tlf.: 3864 9944
Email: patientkontorregionsgaarden@regionh.dk

Alternativt muligvis PsykInfo.
3
Livslinjen: 70 201 201
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 11:52

jeg har allerede lagt sag an i mod den jeg mener abre min sag kunne være en god læsning ,
os for at se om jeg virkelig kan være den eneste som hjemløs uden at få behandling.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf Viskelæder » 22. jan 2017, 11:56

Det diagnostiske system, som psykiatrien er bygget om omkring, fungerer sådan, at hvis man har en hjerneskade eller andre somatiske skader/sygdomme, så kan man, groft sat op, ikke få en diagnose. En psykiatrisk diagnose indebærer altid, at man udelukker, at der er tale om en hjerneskade, fordi hjerneskader kan have mange af de samme symptomer som psykiatriske diagnoser.
Ud fra den tanke kan jeg godt se meningen i psykiatriens beslutning. Omend jeg også sagtens kan forstå din følelse af at sidde tilbage uden hjælp.
4
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 11:58

burde dette give dem ret til at nægte mig indlæggelse.


jeg har fået min førtidspension på følgende diagnose,
Personlighedsforstyrrelse (med isolations- og tilbagetrakningstendens og forstyrret realitetsopfattelse) (077),

De mener da det er en privat praktiserende psykiatra har jeg ikke diagnosen. og at den ikke er "kender i deres system".
hvordan kan min førtidspension så være gyldig. det virker alså ulogisk fra min side af. faktisk et kæmpe problem os.

Da det står skrevet på min Ejournal os hvor min sagsbehandler har hentede oplysninger fra det skrift , pga min voksenudredning.

Hvis jeg ikke havde som nævnt gjord dem opmærksom på min hjerneskade , havde det jo nok været en anden side af sagen.

Jeg er flere gange diagnoseret af paranoid skitzofreni i Ballerup og andre steder. som en af mine 5 diagnoser.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf paint » 22. jan 2017, 12:31

Du kunne evt. også overveje at henvende dig i 'Hjerneskadeforeningen'. De tager sig af diverse spørgsmål omkring lige netop hjerneskadede personer.
Måske kunne du få lidt bedre råd og vejledning dér.

https://hjerneskadet.dk/brevkassen/

https://hjerneskadet.dk/brevkassen/det-sociale-hjoerne/
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 12:47

er medlem men synes stadig vis man ikke deler sin historie er man ikke med til at bidrage...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf paint » 22. jan 2017, 13:36

KingPolite skrev:er medlem men synes stadig vis man ikke deler sin historie er man ikke med til at bidrage...


Måske skulle du i første omgang, gå efter at få noget hjælp til dine problemer, snarere end at bidrage med noget. Bidrage med noget, kan du altid gøre, når du er kommet lidt ovenpå igen (f.eks ikke er hjemløs mere)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf Tanten » 22. jan 2017, 14:08

Jeg kan godt forstå, selv professionelle kan tage fejl af psykisk sygdom og hjerneskade, fordi mange af symptomerne ligner hinanden så meget, selvom de har forskellige årsager.

Men det er bare så træls at ramme ned mellem to "kasser", hvor psykiatrien ikke vil hjælpe dig, men der måske ikke er nogen egnede tilbud på hjerneskadeområdet, der generelt er meget underprioriteret.

Der er kommet mange gode råd i tråden, men jeg vil bare supplere med, at du er velkommen inde på www.sindnet.dk - der er vi ligeglade med, hvorfor folk har det psykisk svært. Der er faktisk nogle stykker, der har en hjerneskade.

Sindnet.dk kan ikke hjælpe med at klage over systemet, men vi tilbyder fællesskab og hygge med andre, der kender til at have det psykisk svært, uanset om det er pga. psykisk sygdom eller en hjerneskade eller noget helt andet.
5
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 15:43

paint skrev:
KingPolite skrev:er medlem men synes stadig vis man ikke deler sin historie er man ikke med til at bidrage...


Måske skulle du i første omgang, gå efter at få noget hjælp til dine problemer, snarere end at bidrage med noget. Bidrage med noget, kan du altid gøre, når du er kommet lidt ovenpå igen (f.eks ikke er hjemløs mere)



det var da egentlig en underlig holdning det kunne jo være, Der netop er en som sidder og læser mine opslag , som måske kunne hjælp.

Det er jo aldrig noget man kan vide på forhånd om der er eller ikke er.
0
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf KingPolite » 22. jan 2017, 15:45

Tanten skrev:Jeg kan godt forstå, selv professionelle kan tage fejl af psykisk sygdom og hjerneskade, fordi mange af symptomerne ligner hinanden så meget, selvom de har forskellige årsager.

Men det er bare så træls at ramme ned mellem to "kasser", hvor psykiatrien ikke vil hjælpe dig, men der måske ikke er nogen egnede tilbud på hjerneskadeområdet, der generelt er meget underprioriteret.

Der er kommet mange gode råd i tråden, men jeg vil bare supplere med, at du er velkommen inde på http://www.sindnet.dk - der er vi ligeglade med, hvorfor folk har det psykisk svært. Der er faktisk nogle stykker, der har en hjerneskade.

Sindnet.dk kan ikke hjælpe med at klage over systemet, men vi tilbyder fællesskab og hygge med andre, der kender til at have det psykisk svært, uanset om det er pga. psykisk sygdom eller en hjerneskade eller noget helt andet.


Tanten tusinde tak skal du have jeg kender godt til sindnet, Eller har om ikke andet hørt om det.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf Tanten » 22. jan 2017, 16:19

KingPolite skrev:
paint skrev:
KingPolite skrev:er medlem men synes stadig vis man ikke deler sin historie er man ikke med til at bidrage...


Måske skulle du i første omgang, gå efter at få noget hjælp til dine problemer, snarere end at bidrage med noget. Bidrage med noget, kan du altid gøre, når du er kommet lidt ovenpå igen (f.eks ikke er hjemløs mere)



det var da egentlig en underlig holdning det kunne jo være, Der netop er en som sidder og læser mine opslag , som måske kunne hjælp.

Det er jo aldrig noget man kan vide på forhånd om der er eller ikke er.


Jeg tror måske, du har misforstået Paint. Han mener, du ikke skal tænke på at gøre noget for andre lige nu men bare tænke på, selv at få det bedre. Altså, at du ikke skal føle dig forpligtet til at bidrage med noget for at få hjælp.
0
The-primerose
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. jan 2017, 23:12
Kort karma: 1

Re: Behandling på Ballerup Psykiatri.

Indlægaf The-primerose » 29. jan 2017, 23:21

Hej.

Er du blevet grundigt somatisk udredt med både CT- og MMR-scanninger af min hjerne? På den måde kan de specialicerede læger både inde for neurologi og psykiatri bedre finde ud af hvad der er hjerneskade og hvad der er decideret sygdom. Begge dele kan man jo behandle og genoptræne, men det kræver en vis klarhedvover problemets rækkevidde.


Mhv en psykiatrisk sygeplejerske
0

Tilbage til "Helbred"