Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 19. jan 2017, 20:15

Grænseoverskridende tråd... :genert:

Jeg har sådan med jævne mellemrum fået en lille "knude"/byld forneden. Så har jeg enten været ved lægen eller smurt med noget bakteriedræbende salve.

Efter jeg fik taget min hormonspiral ud, får jeg bare mange. Fx får jeg nogle små i ansigtet. Sådan bumse-lignende, de bryder bare ikke igennem huden, hvis I forstår.
Lige har jeg to små forneden og en i ansigtet. Max en diameter. Dem forneden startede ud med at være røde og ømme, og nu ligger de bare under huden som hårde kugler.

Jeg har skrevet til lægen, som skrev tilbage at nogen bare har tendens til at få bylder, og at man ikke kunne give noget for at forebygge.

Jeg synes bare det sætter lidt en stopper for fx vores sexliv at jeg har sådan nogle hårde kugler under huden. Skide ucharmerende.

Burde jeg gå til lægen og få dem til at skære hul hver gang der kommer sådan nogen? Eller skal jeg lade dem være og bare leve med det? Det går jo over af sig selv de fleste gange - enten går der hul og der kommer betændelse ud, eller også ligger de som en hård kugle under huden i en periode.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8821

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf Skorstenen » 19. jan 2017, 20:40

ina skrev:Grænseoverskridende tråd... :genert:

Jeg har sådan med jævne mellemrum fået en lille "knude"/byld forneden. Så har jeg enten været ved lægen eller smurt med noget bakteriedræbende salve.

Efter jeg fik taget min hormonspiral ud, får jeg bare mange. Fx får jeg nogle små i ansigtet. Sådan bumse-lignende, de bryder bare ikke igennem huden, hvis I forstår.
Lige har jeg to små forneden og en i ansigtet. Max en diameter. Dem forneden startede ud med at være røde og ømme, og nu ligger de bare under huden som hårde kugler.

Jeg har skrevet til lægen, som skrev tilbage at nogen bare har tendens til at få bylder, og at man ikke kunne give noget for at forebygge.

Jeg synes bare det sætter lidt en stopper for fx vores sexliv at jeg har sådan nogle hårde kugler under huden. Skide ucharmerende.

Burde jeg gå til lægen og få dem til at skære hul hver gang der kommer sådan nogen? Eller skal jeg lade dem være og bare leve med det? Det går jo over af sig selv de fleste gange - enten går der hul og der kommer betændelse ud, eller også ligger de som en hård kugle under huden i en periode.


Det kan være et rent tilfælde, men jeg får bylder hvis jeg får for meget sukker i en periode. De sidder så heldigvis ikke lige der hvor dine gør, men det re nu generende nok alligevel.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 19. jan 2017, 20:44

Skorstenen skrev:
ina skrev:Grænseoverskridende tråd... :genert:

Jeg har sådan med jævne mellemrum fået en lille "knude"/byld forneden. Så har jeg enten været ved lægen eller smurt med noget bakteriedræbende salve.

Efter jeg fik taget min hormonspiral ud, får jeg bare mange. Fx får jeg nogle små i ansigtet. Sådan bumse-lignende, de bryder bare ikke igennem huden, hvis I forstår.
Lige har jeg to små forneden og en i ansigtet. Max en diameter. Dem forneden startede ud med at være røde og ømme, og nu ligger de bare under huden som hårde kugler.

Jeg har skrevet til lægen, som skrev tilbage at nogen bare har tendens til at få bylder, og at man ikke kunne give noget for at forebygge.

Jeg synes bare det sætter lidt en stopper for fx vores sexliv at jeg har sådan nogle hårde kugler under huden. Skide ucharmerende.

Burde jeg gå til lægen og få dem til at skære hul hver gang der kommer sådan nogen? Eller skal jeg lade dem være og bare leve med det? Det går jo over af sig selv de fleste gange - enten går der hul og der kommer betændelse ud, eller også ligger de som en hård kugle under huden i en periode.


Det kan være et rent tilfælde, men jeg får bylder hvis jeg får for meget sukker i en periode. De sidder så heldigvis ikke lige der hvor dine gør, men det re nu generende nok alligevel.


Det kunne også være en mulighed! Går dine også over af sig selv?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8821

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf Skorstenen » 19. jan 2017, 20:49

ina skrev:
Skorstenen skrev:
ina skrev:Grænseoverskridende tråd... :genert:

Jeg har sådan med jævne mellemrum fået en lille "knude"/byld forneden. Så har jeg enten været ved lægen eller smurt med noget bakteriedræbende salve.

Efter jeg fik taget min hormonspiral ud, får jeg bare mange. Fx får jeg nogle små i ansigtet. Sådan bumse-lignende, de bryder bare ikke igennem huden, hvis I forstår.
Lige har jeg to små forneden og en i ansigtet. Max en diameter. Dem forneden startede ud med at være røde og ømme, og nu ligger de bare under huden som hårde kugler.

Jeg har skrevet til lægen, som skrev tilbage at nogen bare har tendens til at få bylder, og at man ikke kunne give noget for at forebygge.

Jeg synes bare det sætter lidt en stopper for fx vores sexliv at jeg har sådan nogle hårde kugler under huden. Skide ucharmerende.

Burde jeg gå til lægen og få dem til at skære hul hver gang der kommer sådan nogen? Eller skal jeg lade dem være og bare leve med det? Det går jo over af sig selv de fleste gange - enten går der hul og der kommer betændelse ud, eller også ligger de som en hård kugle under huden i en periode.


Det kan være et rent tilfælde, men jeg får bylder hvis jeg får for meget sukker i en periode. De sidder så heldigvis ikke lige der hvor dine gør, men det re nu generende nok alligevel.


Det kunne også være en mulighed! Går dine også over af sig selv?


Nogen har gjort, nogen har jeg måttet få suget og så antibiotika for. Men som sagt, det stoppede da jeg droppede sukker.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf hotlips » 20. jan 2017, 02:19

Jeg ville få en anden til at se på det når det er i et omfang der generer dig, en hudlæge måske.

Jeg hader egentlig folk der gør den slags her og jeg skal nok sparke mig selv, men det lyder godt nok som om det er dine talgkirtler der driller og hvis det er de samme der gentagne gange giver dig gener så kan der altså godt gøres noget ved det, fks kan de fjernes.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13021
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3543
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55992
Kontakt:

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf Ado » 20. jan 2017, 08:10

Jeg oplever det samme, når jeg har fået for meget sukker. Også dernede i de regioner. Den er stensikker.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 20. jan 2017, 08:31

Men jeg elsker sukker :( :whine: :genert:

Nå, men det er da et forsøg værd, at holde mig lidt fra sukker i en periode. Og ellers opsøge en hudlæge. :gogo:
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf Lakika » 22. jan 2017, 21:11

Jeg tror mere det er en kombination af at være arveligt og hormoner. Men fedt for jer hvor det hjælper at udelukke sukker :)

Jeg har fået forskellige typer medicin, senest tetracyklin, men det ønsker jeg ikke længere.

Jeg vasker med denne http://www.meda.dk/behandlingsomrader/d ... edi-skrub/
og er begyndt at gå i merinoulds trusser når jeg har udbrud.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf Myresluger » 22. jan 2017, 21:14

Jeg får det af indgroede hår.. jeg bruger en aha creme - det gør at jeg får færre - men fjerner det ikke helt. Jeg minimerer også hårfjerning..
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 09:01

Lakika skrev:Jeg tror mere det er en kombination af at være arveligt og hormoner. Men fedt for jer hvor det hjælper at udelukke sukker :)

Jeg har fået forskellige typer medicin, senest tetracyklin, men det ønsker jeg ikke længere.

Jeg vasker med denne http://www.meda.dk/behandlingsomrader/d ... edi-skrub/
og er begyndt at gå i merinoulds trusser når jeg har udbrud.


Jeg ved at min mor og hendes søstre også lider meget af det. Og jeg har også selv tænkt hormoner.

Jeg har hørt godt og skidt om tetracyklin, så det tror jeg gerne jeg vil undgå. Men tak for link til sæben, det kan jeg overveje.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 09:02

Myresluger skrev:Jeg får det af indgroede hår.. jeg bruger en aha creme - det gør at jeg får færre - men fjerner det ikke helt. Jeg minimerer også hårfjerning..


Jeg fjerner ikke hår (udover en lille studsning :lol: ), det kan min hud dernede ikke rigtig tåle. Jeg tror ikke jeg ved hvad en aha creme er?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 09:05

Lemonella skrev:Jeg lider også af bylder. Primært i lysken, men også lidt på lårene. Jeg har prøvet alt, men intet hjælper.
Min hudlæge gav mig det råd, at vaske med bakteriedræbende sæbe. Det gjorde absolut intet godt for mig, tvært imod. Sæbevandet løb ind, hvor det ikke skal løbe ind og ødelagde min slimhinde i skeden og gav mig den ondeste omgang svamp.
Jeg fik også en creme der skulle smøres på, men den kunne jeg ikke tåle. Det tog simpelthen huden og jeg fik store grimme hudløse områder og kunne ikke have trusser på i lang tid. (Husker ikke navnet på det).

Jeg er stoppet med, at fjerne hår dernede. Det har hjulpet lidt, men de dukker af og til op og bliver nogen gange ret store, men jeg lever med dem.
Jeg lader dem være og venter til de er så betændte, at jeg kan se de nok snart "popper". Så sætter jeg et plaster på og skifter det når der er kommet noget ud. Det er mildt sagt pisse irriterende, men som sagt, min hudlæge mener ikke der kan gøres mere, medmindre jeg vil spise nogen ret stærke piller (husker desværre heller ikke ikke navnet på dem), men bivirkningerne var værre end bylderne. Så det droppede jeg.

Sukker kan spille ind hos nogen, men jeg mærker ingen virkning uanset om jeg spiser lidt, meget eller intet sukker.

Det er nu mange år siden jeg var ved hudlæge, så måske der er dukket nye midler op, så en tur hos hudlæge, ville måske hjælpe dig.


Åh nej, så tør jeg ikke prøve den sæbe - jeg får simpelthen så nemt svamp. :boo:

Jeg fjerner ikke rigtig hår dernede, min hud kan ikke tåle det. Og jeg fik kun ganske sjældent en byld, inden jeg fik taget min hormonspiral ud, så det kunne godt tyde på at hormoner har noget at sige. Så må jeg jo leve med dem. Godt tip med plasteret, det gør jeg næste gang.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 09:06

Lismaens skrev:^Det er en let kemisk eksfoliering af huden.


Tak for svar. Det må jeg prøve at kigge på.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 10:11

Lismaens skrev:Min hud har været "syg" i 3 år nu. Intet medicin, selv ikke det stærkeste af det stærkeste kan slå de skide bakterier ihjel. Jeg får også bylder, så jeg har været hele møllen igennem af div. medikamenter, cremer, salver og sæber. Både fra indland og udland. Mediscrub er god som kropssæbe til at holde huden ren, men den udtørrer også. Tetracyklin hjælper ikke mod bylder, der skal stærkere sager til. Jeg er på Isotretinoin på 3. år nu. Det gør huden tyndere og får bylderne til at komme op til overfladen, hvis man kan sige det sådan. :D De bliver nemmere at prikke hul på og tømme ud. Men det er stærke sager, og jeg anbefaler det ikke hvis man bare har enkelte i ny og næ.
Brug kun bomuldstrusser, hold området tørt og svalt (sorry for the details), vask med bakteriedræbende sæbe, smør med a-vitamin creme eller lignende. Sørg for at holde kroppen trit med div. vitaminer, mineraler og olier, drik en helvedes masse vand og undgå alt for meget junk.


Jeg prøver på at blive gravid, så jeg vil helst heller ikke fylde mig med for meget "skidt". Vil prøve nogle af dine andre tips, tak. :kys:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ahem.. klam tråd om bylder :genert:

Indlægaf ina » 23. jan 2017, 10:29

Det bliver nok svært at undgå at det kommer tæt på intime områder her. :genert: Tror jeg prøver at undgå den til at starte med.
0

Tilbage til "Helbred"