Behandling af bygkorn

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Behandling af bygkorn

Indlægaf Charly » 13. jan 2017, 22:36

Min søn på 11 år har fået et bygkorn på oversiden af øjenlåget. Det er meget rødt og hævet og irriteret og gør ondt, men vi har fået Kloramfenikol hos lægen, og vi har smurt det tre gange i dag. Jeg glemte desværre at høre lægen om hvor lang tid, der vil gå inden det begynder at hjælpe.

Så hvornår vil man kunne se en bedring? Jeg synes faktisk, det ser ret voldsomt ud, og det generer ham som sagt meget. Men det er jo også lidt fjollet at begynde at ringe til 1813 i morgen, hvis der nu går flere dage inden salven begynder at virker. Og jeg ville meget gerne undgå et lægebesøg hos 1813, da barnet er hysterisk bange for læger og kun vil op til vores egen læge, hvis det absolut skal være.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf Lys » 13. jan 2017, 22:43

Så vidt jeg husker kan det godt tage et par dage, før det for alvor virker. Jeg ville nok se det an hen over weekenden med behandlingen efter instruks fra lægen.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf Charly » 13. jan 2017, 22:45

Tak for hurtigt svar.

Med mindre det er helt skidt i morgen, klapper vi lige hesten og ser tiden an et par dage. Det vil som sagt også være at foretrække i forhold til hans lægefobi.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2017, 22:53

Han kan evt prøve at trække forsigtigt i de øjenvipper, der sidder lige ved bygkornet. Det har virket for mig, de gange jeg har haft et bygkorn. Når den rigtige øjenvippe er løsnet bliver det bedre.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf Charly » 13. jan 2017, 22:54

JoyNips skrev:Han kan evt prøve at trække forsigtigt i de øjenvipper, der sidder lige ved bygkornet. Det har virket for mig, de gange jeg har haft et bygkorn. Når den rigtige øjenvippe er løsnet bliver det bedre.

Det er da et forsøg værd - hvis jeg kan overtale ham til det :tie
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2017, 22:57

Charly skrev:
JoyNips skrev:Han kan evt prøve at trække forsigtigt i de øjenvipper, der sidder lige ved bygkornet. Det har virket for mig, de gange jeg har haft et bygkorn. Når den rigtige øjenvippe er løsnet bliver det bedre.

Det er da et forsøg værd - hvis jeg kan overtale ham til det :tie


Det er ikke så meget anderledes end at klø sig i øjet. Han skal ikke flå eller rykke, bare lige trække let. Måske slipper øjenvippen helt og falder ud med det samme.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf Charly » 13. jan 2017, 23:00

JoyNips skrev:
Charly skrev:
JoyNips skrev:Han kan evt prøve at trække forsigtigt i de øjenvipper, der sidder lige ved bygkornet. Det har virket for mig, de gange jeg har haft et bygkorn. Når den rigtige øjenvippe er løsnet bliver det bedre.

Det er da et forsøg værd - hvis jeg kan overtale ham til det :tie


Det er ikke så meget anderledes end at klø sig i øjet. Han skal ikke flå eller rykke, bare lige trække let. Måske slipper øjenvippen helt og falder ud med det samme.


Jeg vil helt klart forsøge at få ham til det, han er bare en smule hys omkring det - han var ikke sikker på at han overlevede det her til morgen :genert:

Men tanken om at det forsvinder hurtigere og han slipper for salve og lægebesøg, det er gode incitamenter.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Behandling af bygkorn

Indlægaf Aima » 14. jan 2017, 02:41

Jeg har lige haft et bygkorn der også blev behandlet med kloramfenikol, og da sagde lægen at der mindst skulle gå tre dage, før det kunne vurderes om det havde effekt. Sådan er det vist generelt med alle former for antibiotika.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"