Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf HerErJeg » 19. nov 2016, 22:38

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhe ... tandpasta/
Rigtig mange af dem med huller i tænderne roder med flourfri tandpasta. I min verden lugter det af hysteriet ligesom der var med vaccinationer. Der flourerer så at sige løse rygter og misforstået viden omkring hvad flour gør og ikke gør. Og jo mere videnskaben kommer på banen, jo mindre tror man på det.
Er det noget I har bekymret jer om, eller er tandbørstningen en dybt forankret tradition som I giver videre til jeres børn præcis som I selv er blevet præsenteret for den i sin tid?
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Straniera » 19. nov 2016, 22:55

Min tandlæge har anbefalet mig et bestemt mærke, som indeholder flour, så den bruger jeg, og mine tænder har det godt.
Jeg har godt hørt folk tale dårligt om flour, men jeg har endnu ikke gidet at undersøge, hvad det egentlig går ud på.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf kidkomb » 19. nov 2016, 23:15

Den fluor som sølvpapirshattene er bange for, er ikke den samme fluor som den der er i tandpasta.
Det har de bare ikke selv opdaget.

Edit; stavefejl
Senest rettet af kidkomb 20. nov 2016, 09:30, rettet i alt 1 gang.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Buller » 20. nov 2016, 03:16

Vi leger lidt med det, men kun fordi min mand ikke kan tåle mentol.

Prøv lige at finde tandpasta uden. Det kunne vi faktisk kun i Sverige, hvor vi så fandt et dansk(!!??) mærke uden mentol, men desværre uden fluor også. Heldigvis fandt vi så en mundskyl til børn, som smager af hindbær i stedet for det ALLEstedsværende mentol, og den har fluor i. Så han kan da få lidt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Wizzze » 20. nov 2016, 03:34

Har man ikke flour skylning i skolerne mere?
Da jeg var barn, mimre mimre, blev hele klassen marcheret ned til skoletandlægen, hvor man så fik udleveret en lille kop med flour mundskyl, og så skulle man stå og skylle det rundt i munden i 2min. hverken mere eller mindre. Og så fik man besked på at børste tænder med flourtandpasta derhjemme.

Det er hvad jeg har lært, så har altid brugt flourtandpasta
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Slettet bruger » 20. nov 2016, 05:03

Det er fløjet helt hen over hovedet på mig at der skulle være noget med fluor, og jeg har ikke energi til at undersøge hvorfor det nu skulle være skidt for mig.

Jeg vil dog tillade mig at være en Kloge-Åge og påpege at alle brug af ordet fluor indtil videre i denne tråd har været fejlstavet. Fluor ikke flour.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Buller » 20. nov 2016, 05:08

Dikus skrev:
Buller skrev:Vi leger lidt med det, men kun fordi min mand ikke kan tåle mentol.

Prøv lige at finde tandpasta uden. Det kunne vi faktisk kun i Sverige, hvor vi så fandt et dansk(!!??) mærke uden mentol, men desværre uden fluor også. Heldigvis fandt vi så en mundskyl til børn, som smager af hindbær i stedet for det ALLEstedsværende mentol, og den har fluor i. Så han kan da få lidt.


De har da en del i Matas? Nogle af dem har dog et lavt flourindhold, men det må da være højere end mundskyld til børn.


uden mentol, eucalyptus eller andre ting der brænder i munden? Kender du et mærke, for det ville da være nemt til når vi ikke lige kommer forbi Sverige.

Vi har kigget samtlige mundskyl på nettet og på apoteket, der har vi ikke fundet nogen uden. Jeg bestilte endda noget hjem fra UK specifikt til sart mund, der var også mentol i. Alle dem med aloe har også smag i.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Buller » 20. nov 2016, 05:09

abcd skrev:Det er fløjet helt hen over hovedet på mig at der skulle være noget med fluor, og jeg har ikke energi til at undersøge hvorfor det nu skulle være skidt for mig.

Jeg vil dog tillade mig at være en Kloge-Åge og påpege at alle brug af ordet fluor indtil videre i denne tråd har været fejlstavet. Fluor ikke flour.



så vil jeg påpege at du læser skidt, og henvise til mit eget indlæg længe før dit.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Slettet bruger » 20. nov 2016, 05:27

Buller skrev:
abcd skrev:Det er fløjet helt hen over hovedet på mig at der skulle være noget med fluor, og jeg har ikke energi til at undersøge hvorfor det nu skulle være skidt for mig.

Jeg vil dog tillade mig at være en Kloge-Åge og påpege at alle brug af ordet fluor indtil videre i denne tråd har været fejlstavet. Fluor ikke flour.



så vil jeg påpege at du læser skidt, og henvise til mit eget indlæg længe før dit.


Det har du ret i, dit indlæg var undtagelsen. Jeg beklager at jeg har slået dig i hartkorn med de andre.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Buller » 20. nov 2016, 05:49

Rakel skrev:
Buller skrev:
Dikus skrev:
Buller skrev:Vi leger lidt med det, men kun fordi min mand ikke kan tåle mentol.

Prøv lige at finde tandpasta uden. Det kunne vi faktisk kun i Sverige, hvor vi så fandt et dansk(!!??) mærke uden mentol, men desværre uden fluor også. Heldigvis fandt vi så en mundskyl til børn, som smager af hindbær i stedet for det ALLEstedsværende mentol, og den har fluor i. Så han kan da få lidt.


De har da en del i Matas? Nogle af dem har dog et lavt flourindhold, men det må da være højere end mundskyld til børn.


uden mentol, eucalyptus eller andre ting der brænder i munden? Kender du et mærke, for det ville da være nemt til når vi ikke lige kommer forbi Sverige.

Vi har kigget samtlige mundskyl på nettet og på apoteket, der har vi ikke fundet nogen uden. Jeg bestilte endda noget hjem fra UK specifikt til sart mund, der var også mentol i. Alle dem med aloe har også smag i.


Proxident. Uden smag og med fluor. Vi bruger det på mit job.


FANTASTISK :D Tusinde tak, har ledt og ledt efter en tandpasta med fluor og uden smag :D
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Ado » 20. nov 2016, 06:41

Hvad er det jeg er gået glip af? Hvorfor er ganske almindelig fluor tandpasta nu ond? Jeg skal sgu ikke børste mine tænder i en blanding af kokosolie, natron og pebermyntedråber. Og hvad sker der også for kokosolien? Den er god til håret, ja. Men hvem var det lige der fandt ud af, at det kan kurere nærmest alt?
1
Donna Martin Graduates!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf HerErJeg » 20. nov 2016, 06:41

Nu har jeg googlet lidt, for at se hvilke argumenter der kommer på banen.
Det er jo den rene konspirationsteori der diskes op med.
http://sund-skepsis.dk/noget-at-vaere-s ... rfor/fluor

Her er indholdet fra bare en netbutik. Økologisk fluorfri tandpleje er tilsyneladende en stor varegruppe. Jeg formoder at de rent faktisk får solgt noget fra hele sortimentet.
http://helseudsalg.dk/shop/tandpleje-31c1.html
Senest rettet af HerErJeg 20. nov 2016, 06:52, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Ado » 20. nov 2016, 06:44

HerErJeg skrev:Nu har jeg googlet lidt, for at se hvilke argumenter der kommer på banen.
Det er jo den rene konspirationsteori der diskes op med.
http://sund-skepsis.dk/noget-at-vaere-s ... rfor/fluor

"Bed din tandlæge om ikke at bruge produkter tilsat fluor i din mund eller find en holistisk tandlæge".


Come oooon! :D
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf Tux » 20. nov 2016, 06:49

Det der vrøvl skal bare stoppes lige nu!

Fordi er par galninge påstår det er farligt skal man ikke lytte til dem! Der er intet galt i fluortandpasta - tvært imod.
4
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Flourtandpasta eller ej. En stigende helbredstrend?

Indlægaf IrmaPigen » 20. nov 2016, 07:43

Bruger Zendium. Der er vist fluor i.
0

Tilbage til "Helbred"