Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:56

Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg fandt dem lige frem.
Jeg kan kun finde de tre. Hvis jeg kender mig selv ret, så har jeg sikkert kylet din sidste ud i ren, uforfalsket arrigskab efter endnu et mislykket forsøg.
Men selve diameteren på topringen er den samme på alle tre.
Men selve koppen er lidt mindre på den ene.


Det var underligt. Jeg var sikker på, det var dét, der varierede i størrelse :gruble: Hvor dyb den er, er jo lidt underordnet i forhold til, om man kan have den oppe...skulle jeg mene.

Måske duer det bare ikke til alle?

Jeg må jo have købt forkert tænker jeg.
Men jeg kan se at Divacup skriver at forskellen i diameteren på den lille og den store kun er 3mm. Den store er 4,6cm og den lille 4,3cm.
Det lyder godt nok af meget lidt. Og så er der jo nok forskel imellem de forskellige mærker.
Måske har jeg bare været uheldig at fange en lille størrelse af et mærke, hvor den lille er samme størrelse som den store i andre mærker :stoned:
Haha, det ville ligne mig.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:57

kidkomb skrev:
avdotja skrev:@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.

Den generer ikke når den først sidder. Problemet er at den lækker. Altså at den ikke folder sig ud.
Lige meget hvor meget jeg bakser og aser og maser går det bare ikke.
Og selv de få gange den har siddet ordentligt og ikke lækket, har jeg stadig ikke kunne dreje den rundt.
Og jeg har ellers været standhaftig nok.
Vi er nok oppe på over 50 forsøg.

Det har jeg aldrig haft problemer med, så der kan jeg desværre ikke være behjælpelig :( Jeg bruger det der (åbenbart) hedder en c-fold og kan som nævnt godt få den til at poppe ud, uden at det er nødvendigt at dreje den rundt. Jeg holder pegefingeren op langs koppen - men under indfoldet - og trykker ind mens jeg forsøger at dreje den rundt (hvilket den ikke rigtig gør, men poppe-ud gør den). Og så sørger jeg for at få den så langt op som muligt.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Allmost_Famous » 7. aug 2017, 22:05

Jeg kan kun bruge min kop med labiafold.

Det er kun hvis jeg har en travl dag, heavy flow, og begrænsede toiletmuligheder, jeg bruger den. Det er simpelthen ikke bøvlet værd de andre dage.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Studsgaard » 10. aug 2017, 20:53

Jeg brugte glidecreme ved de første fem-seks cyklusser og de gang jeg øvede. Efterfølgende er det blevet meget lettere at sætte den op.

Jer der føler den ikke sidder rigtigt eller den lækker. Har i prøvet at trække lidt i den?
Ikke hive den ud, men trække let for at mærke om den har sat sig rigtigt. Det råd hjalp mig i starten.
Jeg ved ikke om jeg på en eller anden måde fik den proppet for langt op (hvis man kan det?) men efter jeg begyndte at lave det lille træk samtid med jeg drejer meget let i den, så har det fungeret ret godt for mig. Og det hjælper med til at den får foldet dig helt ud igen.

Jeg tror jeg har haft min i fem-syv år nu. Og der kan stadig godt være nogle få cyklusser hvor det driller. Hvad pokker årsagen er ved jeg ikke. For generelt holder den tæt og jeg mærker den slet ikke når den er på plads. Jeg kan bade i svømmehal med den uden problemer.
Men en gang i mellem er der bare lige en cyklus hvor det driller også selvom jeg laver det lille træk- Og jeg må bruge trusseindlæg fordi det løber ved siden af, eller den af en eller anden mystisk årsag ikke vil side rigtigt så jeg kan mærke den.

Jeg har klippet noget af stilken for jeg syntes jeg kunne fornemme den prikkede mig.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Zonta » 16. aug 2017, 08:35

kidkomb skrev:
avdotja skrev:@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.

Den generer ikke når den først sidder. Problemet er at den lækker. Altså at den ikke folder sig ud.
Lige meget hvor meget jeg bakser og aser og maser går det bare ikke.
Og selv de få gange den har siddet ordentligt og ikke lækket, har jeg stadig ikke kunne dreje den rundt.
Og jeg har ellers været standhaftig nok.
Vi er nok oppe på over 50 forsøg.


Jeg kan også godt have svært ved at mærke om den er foldet ud. Jeg gør det, at når jeg har sat den op, tager jeg fat om den og hiver den nedad, men lidt på skrå. Skrå på den måde, at den er længst nede omme ved numsen. Så kan den ligesom "hive" luft ind og dermed skabe vaccummet. Det siger fint "svup" :-D Det fungerer rigtig godt for mig, for den folder sig nærmest aldrig korrekt ud ved opsættelse. I øvrigt skyller jeg den også hver gang jeg tager den ud og det er som om, at en lille smule vand gør det lidt nemmere at få den sat op igen.
3
J, juli 2018.
Kimmy1988
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. okt 2017, 13:02
Kort karma: 0

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Kimmy1988 » 22. okt 2017, 13:07

Jeg har efterhånden været en hel håndfuld kopper igennem. Er nået frem til en bestemt model, som jeg synes fungerer bedst for mig - hvad enten det er den lille eller den store. Prøv at tag et kig på *reklamelink fjernet*

Den er lavet af medicinsk silikone, men synes den sidder langt bedre end de tidligere modeller jeg har prøvet.

Link fjernet, da første indlæg fra ny bruger er reklame
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. okt 2017, 14:23

Ellin skrev:Nogen der ved noget om spiral og brug af kop?

Det frarådes grundet vakuum dannet af koppen.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. okt 2017, 15:57

Ellin skrev:
Allmost_Famous skrev:
Ellin skrev:Nogen der ved noget om spiral og brug af kop?

Det frarådes grundet vakuum dannet af koppen.


Det var også det jeg tænkte. Hm æv. Måske jeg skulle få prøvet stofbind engang..

Det er også en mulighed, ja. Men det kommer jo meget andet på den ønskede effekt..?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 30. nov 2017, 10:14

Jeg opper lige denne. Har fået første mens efter fødsel og min gamle kop duer ikke mere. Den folder sig fint ud, men det er som om den bliver trykket flad derinde, så jeg skal nok jo have en ny. Har åbenbart ændret form.

Jeg har indtil videre bestilt den jeg allerede har (MeLuna) bare i størrelsen større.

Nogen der har brugt kop både før og efter fødsel og som har nogle brugbare erfaringer?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 10:43

Jeg har lige, da jeg var i Spanien, købt en enna cycle kop.
Den har indføringshylster!
Det er jeg meget, meget spændt på.
Samtidig er jeg ret modløs, idet det ikke er lykkes mig at få nogle af de andre kopper jeg har købt til at åbne sig ordentligt.
Sammenholdt med at jeg, da jeg brugte p-ring, godt kunne mærke den, har jeg købt denne kop i str m. Den fåes både i s, m og l.
Så den er lidt mindre end de andre jeg har prøvet. Den er markant blødere i selve koppen og den har indføringshylster. Det bliver spændende!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 12:52

Nå, men. Who the fuck was I kidding. Selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre. Den åbner sig ikke. Selv med labiafold. Og jeg kunne næsten ikke få den ud igen. Nu er jeg helt øm og jeg skal til koncert. Great.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Zonta » 24. okt 2018, 16:41

kidkomb skrev:Nå, men. Who the fuck was I kidding. Selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre. Den åbner sig ikke. Selv med labiafold. Og jeg kunne næsten ikke få den ud igen. Nu er jeg helt øm og jeg skal til koncert. Great.

Skud i tågen - har du prøvet at hive den næsten ud igen, når du har sat den op? Sådan at du faktisk hiver lidt luft ind i skeden? Ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det. Det får altid min til at folde sig ud.
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 21:49

Jeg synes jeg har prøvet begge dele. Både at hive og at dreje. Endda samtidig.
Næste cyklus får den et forsøg mere og så tror jeg at jeg giver op for good. Øv.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 06:27

JessicaD skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes jeg har prøvet begge dele. Både at hive og at dreje. Endda samtidig.
Næste cyklus får den et forsøg mere og så tror jeg at jeg giver op for good. Øv.


Prøv med glidecreme!

Men synes ikke du skal give op. Selvom jeg har haft flere forskellige i måske 5 år efterhånden, så kan der stadig ind i mellem være gange, hvor den bare ikke gider, og jeg virkelig skal kæmpe for sagen. Det er virkelig sært. Men prøv på den dag, du bløder allermest og så med glidecreme og diverse drej/hiv-tricks herinde, så burde der lykkes. Det er virkelig det hele værd, når man får styr på den.

Så BÅDE styrtblødning OG glidecreme? Hvad nu hvis den smutter fra mig?? :shock:
Det var netop under styrtblødning jeg prøvede og jeg synes edderdylme at det var noget snask :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Fynerfin82 » 14. nov 2018, 07:13

Det lyder muligvis underligt, men prøv at gå med den nogen timer, hvis du kan få den til at sidde nogenlunde og så prøv igen. Jeg har altid store problemer første gang den skal op, men det er som om den bliver blødere når den er har siddet lidt tid og de resterende gange er det ikke nær så svært.

Men jeg synes ikke at det er verdens bedste løsning med sådan en cup, hvis jeg bruger den mere end 3 dage i streg får jeg blødningsforstyrrelser. Så jeg er ikke den store fan og ville ikke gide bruge voldsomt meget krudt på det, hvis det ikke fungere.
0

Tilbage til "Helbred"