Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. apr 2016, 21:00

Åh. Jeg glemte helt at dele min fine oplevelse.
Jeg synes det var lidt meget blod sådan lige først, så jeg ville skylle det af koppen og gå igang igen, men jeg havde ikke lige overvejet, at den stadig var foldet, så, eh, da jeg holdt den ind under vandstrålen slap jeg folden og så dekorerede jeg hele badeværelset i fortyndet blod.
My God. Og loftet. Festligt.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Rapfisk » 7. apr 2016, 21:11

kidkomb skrev:Åh. Jeg glemte helt at dele min fine oplevelse.
Jeg synes det var lidt meget blod sådan lige først, så jeg ville skylle det af koppen og gå igang igen, men jeg havde ikke lige overvejet, at den stadig var foldet, så, eh, da jeg holdt den ind under vandstrålen slap jeg folden og så dekorerede jeg hele badeværelset i fortyndet blod.
My God. Og loftet. Festligt.

Tak for advarslen. Det lyder som noget, der godt kunne ske for mig.

Jeg har i øvrigt haft god glæde af at have to kopper denne gang. Str. M var for lille de første dage, men str. L føltes alt for stor og som om den fyldte for meget i bredden til sidst.

Min krop har været seriøst underlig denne gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MissDitte » 8. apr 2016, 06:36

Jeg har forsøgt at købe en mooncup over nettet, fordi jeg efterhånden har brugt den samme i 10 år og den er begyndt at revne... Men jeg kan simpelthen ikke få lov at købe. Hver gang jeg får betalt skriver den at ordren er annulleret. Er der nogen, der har købt mooncup med held? Og i givet fald hvor?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Rapfisk » 10. apr 2016, 15:05

MissDitte skrev:Jeg har forsøgt at købe en mooncup over nettet, fordi jeg efterhånden har brugt den samme i 10 år og den er begyndt at revne... Men jeg kan simpelthen ikke få lov at købe. Hver gang jeg får betalt skriver den at ordren er annulleret. Er der nogen, der har købt mooncup med held? Og i givet fald hvor?

Jeg bruger MeLuna-kopper, som jeg har købt på Kopperiet.dk. Jeg tror nok, de også har mooncups, og de er virkelig effektive.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Rapfisk » 10. apr 2016, 15:07

Inspireret af en fuldesnak med LadyFox ( :lun: ) forleden: De af jer, der har kærester, har de været inde over beslutningen om at bruge kop i stedet for andre former for menstruationsbeskyttelse? I så fald, hvad har de syntes om det?

Nu er jeg single, så det har helt og holdent været mit projekt, men jeg kan heller ikke forestille mig, det var et emne, jeg gad at høre en mands holdning til. :genert:
Senest rettet af Rapfisk 10. apr 2016, 15:33, rettet i alt 2 gange.
0
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 10. apr 2016, 15:28

Rapfisk skrev:Inspireret af en fuldesnak med LadyFox forleden: De af jer, der har kærester, har de været inde over beslutningen om at bruge kop i stedet for andre former for menstruationsbeskyttelse? I så fald, hvad har de syntes om det?

Nu er jeg single, så det har helt og holdent været mit projekt, men jeg kan heller ikke forestille mig, det var et emne, jeg gad at høre en mands holdning til. :genert:


Hvis han bløder ud af pikken er han velkommen til at have en holdning til blødningsbeskyttelse. Men så længe jeg bløder, så styrer jeg også hvordan jeg vil håndtere det.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 10. apr 2016, 17:36

Jeg er også single, men har godt nok aldrig overvejet at diskutere menstruationbeskyttelsesvalgmuligheder med en kæreste - heller ikke dengang jeg boede med en :gruble:
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 10. apr 2016, 20:13

Jeg tror i øvrigt slet ikke, min kæreste ved, hvad min menstruationskop er til. Det har jeg virkelig aldrig overvejet at diskutere med ham. Jeg tror ærligt talt heller ikke, han er det fjerneste interesseret i pros and cons ved forskellig blødningsbeskyttelse...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 10. apr 2016, 20:30

Jeg vil altså godt lige tilføje det altså ikke er fordi min kæreste bestemmer den slags. :) Men vi bor sammen, deles om pengene, handler ind sammen, og opbevare vores ting de samme steder. Min kæreste ved godt hvornår jeg har menstruation, og han ved også godt hvor ofte vi normalt køber tamponer, og hvad de koster. Altså han ville helt sikkert opdage før eller siden at vi er stoppet med at købe tamponer, og jeg altså stadig har menstruation, så jeg følte lidt at det nok var for alles bedste hvis jeg blandede ham ind i hele det cirkus, og da jeg selv af en eller anden grund synes det er en lille smule nasty at have sådan en kop liggende så følte jeg jeg havde lidt svært ved at sælge fidusen til min kæreste.
2
...
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf HappyHippo » 10. apr 2016, 20:39

Min kop er mega blød, så den har svært ved at folde sig ud. Det er en kamp hver gang, indtil jeg stoppede med at skubbe den langt op. Den skal bare sidde lige ved indgangen, så fungerer det perfekt. Det tog mig kun 3. Cyklusser at finde ud af.

Og så er det gået op for mig, hvor meget jeg bløder :tie: den er ofte halvt fyldt, sommetider efter 4 timer. Synes det er lidt vildt med al det blod.
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf HappyHippo » 10. apr 2016, 20:41

Rapfisk skrev:Inspireret af en fuldesnak med LadyFox ( :lun: ) forleden: De af jer, der har kærester, har de været inde over beslutningen om at bruge kop i stedet for andre former for menstruationsbeskyttelse? I så fald, hvad har de syntes om det?

Nu er jeg single, så det har helt og holdent været mit projekt, men jeg kan heller ikke forestille mig, det var et emne, jeg gad at høre en mands holdning til. :genert:


Nej, der bestemmer jeg da selv. Han er i øvrigt ligeglad...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2016, 20:57

Min kæreste syntes det var mega klamt :lol: (altså sådan på den sjove måde, det syntes jeg jo også selv), men altså han er jo fuldstændig ligeglad.
For os var det en ting vi kunne grine over sammen.
Han ville i øvrigt ikke opdage, hvis jeg holdt op med at købe bind og tamponer. Jeg er sådan en, der køber stort ind ved tilbud, så jeg har altid et lager liggende. Ikke om det så galdt hans liv kunne han fortælle hvornår og hvor ofte jeg indkøber det :devil:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 10. apr 2016, 21:20

kidkomb skrev:Min kæreste syntes det var mega klamt :lol: (altså sådan på den sjove måde, det syntes jeg jo også selv), men altså han er jo fuldstændig ligeglad.
For os var det en ting vi kunne grine over sammen.
Han ville i øvrigt ikke opdage, hvis jeg holdt op med at købe bind og tamponer. Jeg er sådan en, der køber stort ind ved tilbud, så jeg har altid et lager liggende. Ikke om det så galdt hans liv kunne han fortælle hvornår og hvor ofte jeg indkøber det :devil:

Jeg er den helt omvendte type, jeg køber tamponer den dag jeg mangler, hvis jeg er heldig opdager jeg det mens da stadig er en ensom tampon i pakken - andre gange er pakke tom før det går op for mig. Og jeg køber altid den mindste pakke med færrest i - fordi jeg bilder mig ind at det er meeeget billigere. Jeg er virkelig idiot til sådan noget - og min kæreste ville undre sig. :P
1
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Mangoness » 11. apr 2016, 07:12

kidkomb skrev:Min kæreste syntes det var mega klamt :lol: (altså sådan på den sjove måde, det syntes jeg jo også selv), men altså han er jo fuldstændig ligeglad.
For os var det en ting vi kunne grine over sammen.
Han ville i øvrigt ikke opdage, hvis jeg holdt op med at købe bind og tamponer. Jeg er sådan en, der køber stort ind ved tilbud, så jeg har altid et lager liggende. Ikke om det så galdt hans liv kunne han fortælle hvornår og hvor ofte jeg indkøber det :devil:


Vi er to om at købe et lager! :devil:

(nu er jeg så skiftet til stofbind, så nu har jeg et lager af stofbind i stedet for. Hellere have for mange end for få :genert: )
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 11. apr 2016, 07:16

LadyFox skrev:Jeg vil altså godt lige tilføje det altså ikke er fordi min kæreste bestemmer den slags. :) Men vi bor sammen, deles om pengene, handler ind sammen, og opbevare vores ting de samme steder. Min kæreste ved godt hvornår jeg har menstruation, og han ved også godt hvor ofte vi normalt køber tamponer, og hvad de koster. Altså han ville helt sikkert opdage før eller siden at vi er stoppet med at købe tamponer, og jeg altså stadig har menstruation, så jeg følte lidt at det nok var for alles bedste hvis jeg blandede ham ind i hele det cirkus, og da jeg selv af en eller anden grund synes det er en lille smule nasty at have sådan en kop liggende så følte jeg jeg havde lidt svært ved at sælge fidusen til min kæreste.


Jeg bor også sammen med min kæreste og har fællesøkonomi. Men jeg ville aldrig skulle stå til regnskab for at bruge et par hundrede kroner på en menstruationskop uden at konsultere ham og jeg ville aldrig "for alles bedste" skulle informere ham om min valgte blødningsbeskyttelse.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Helbred"