Tænder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1092
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Tænder

Indlægaf mariannaa » 18. okt 2016, 15:14

Jeg føler virkelig med jer som har ondt i tænderne.

Heldigvis har jeg i den henseende gode tænder (har ikke huller osv.) til gengæld har jeg aggressiv paradentose (også kaldet ungdomspardentose).
men med god tandpleje behandling ( hver 3.-4 mdr.) og hurtig indgriben hvis der opstår betændelse i tandkødet, er mine tænder i rigtig god stand i dag. Jeg har dog også mistet tænder over årene, men har fået fornyet disse ved hjælp af en fast bro (jeg mistede en fortand :panik: ) Det har kostet rigtigt mange penge, men min tandlæge er tilmeldt et finanseringsselskab, så har betalt det af i rater. Før i tiden havde jeg også dårlig ånde, men pga. mine tænders gode tilstand i dag ( og den meget pleje) så har jeg heldigvis ikke det mere.
0
AVY86
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. okt 2016, 10:11
Kort karma: 0

Re: Tænder

Indlægaf AVY86 » 18. okt 2016, 18:17

Puh ha! Ja, det var en dyr omgang Annione!
Godt der endte med at lykkes!

Jeg har også en afdragsordning hos min gamle tandlæge. Jeg skiftede fra ham eftersom en del af det han lavede nu bliver lavet om.
Så det går altså langsomt med betalingen der når jeg nu betaler det meste ved kasse 1 ved min nye tandlæge.
0
AVY86
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. okt 2016, 10:11
Kort karma: 0

Re: Tænder

Indlægaf AVY86 » 21. okt 2016, 09:57

Lige en lille update (Ja, jeg skal vist passe på, at dette ikke bliver mit lille tand-terapiforum) :)

Jeg må nok til tandlægen igen idag. Meget smertefuldt øverst højre hvor to tænder er rodbehandlet for 1-2 år siden.
De vil helst have at jeg venter, til tandlægen har fået nogle 3d-scanninger, så de evt kan se om der gemmer sig en ekstra kanal.
Ellers er den måske revnet indeni.
Om eftermiddagen og aftenen bliver smerterne virkelig slemme så selv ikke en pille kombi tager meget.
Hvad har virket bedst som smertestillende for jer? Nogen har har prøvet tramadol?

Samtidig gør kindtand i undermund ondt. Det er lidt kritisk fordi tanden ved siden af, den bagerste, er trukket ud.
Jeg kan mærke det går lige i nerverne ved kontakt.

Jeg er simpelthen så træt af det og virkelig bange for at skulle til at tænke i nye tænder.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Tænder

Indlægaf mindrekreativtnavn » 24. okt 2016, 19:23

AVY86 skrev:Lige en lille update (Ja, jeg skal vist passe på, at dette ikke bliver mit lille tand-terapiforum) :)

Jeg må nok til tandlægen igen idag. Meget smertefuldt øverst højre hvor to tænder er rodbehandlet for 1-2 år siden.
De vil helst have at jeg venter, til tandlægen har fået nogle 3d-scanninger, så de evt kan se om der gemmer sig en ekstra kanal.
Ellers er den måske revnet indeni.
Om eftermiddagen og aftenen bliver smerterne virkelig slemme så selv ikke en pille kombi tager meget.
Hvad har virket bedst som smertestillende for jer? Nogen har har prøvet tramadol?

Samtidig gør kindtand i undermund ondt. Det er lidt kritisk fordi tanden ved siden af, den bagerste, er trukket ud.
Jeg kan mærke det går lige i nerverne ved kontakt.

Jeg er simpelthen så træt af det og virkelig bange for at skulle til at tænke i nye tænder.


Det er garanteret nok lidt sent - men så står det her til en anden gang. 2 x ipren + 2 x panodil tager størstedelen af min tandpine når den har været der.

Jeg har også været meget igennem, dog ikke nogen rodbehandling ENDNU. Jeg er overbevist om at det nok skal komme, da jeg døjer ekstremt meget. Det er vildt frustrerende. Har tilmed tandlægeskræk og kan ikke meldes ind i Sygesikring Danmark, så økonomisk er det bare heller ikke sjovt :(

Tænker på dig :ae:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Helbred"