Øm storetå

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Øm storetå

Indlægaf hejdi » 8. okt 2016, 10:59

Min venstre storetå er øm, nærmest hele tiden. Jeg kan mærke det når jeg går, og så kan den ligesom knække i leddet (samme fornemmelse som når man knækker fingre).
Den er lidt længere/større end den højre, så jeg har altid skulle prøve lukkede sko på den venstre for at være sikker på de passer.
Jeg har været slem til i mange år at gå i flip-flop agtige sko/sandaler uden hælstøtte, men her i sommer har jeg kunnet mærke at det absolut ikke er nogen god ide længere (i hvert fald ikke i længere tid) da det specielt kan mærkes i den storetå, så nu er jeg begyndt med kondisko og sandaler med rem rundt om hælen, og det føles klart bedre.
Men den er stadig øm - den har ikke fået hammerfacon endnu, så jeg regner med jeg har fanget det værste i tide hvad det angår - men det jeg egentlig er ude efter er om man kan udvikle gigt eller lignende kun i en tå?? :blush2: Synes det er lidt sært det kun er den venstre...
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Øm storetå

Indlægaf Wizzze » 8. okt 2016, 11:14

Kan det være noget Podagra? :gruble: det er noget med salte som ender i storetåen fordi det er yderste led, og er en form for gigt der rammer storetåen. Det er vist en meget kongelig sygdom, mener både Christian IV, Dronning Victoria og Henrik VIII led af Podagra og vist også flere andre :gruble:
0
Do as I say! :whip:
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Øm storetå

Indlægaf hejdi » 8. okt 2016, 11:24

Wizzze skrev:Kan det være noget Podagra? :gruble: det er noget med salte som ender i storetåen fordi det er yderste led, og er en form for gigt der rammer storetåen. Det er vist en meget kongelig sygdom, mener både Christian IV, Dronning Victoria og Henrik VIII led af Podagra og vist også flere andre :gruble:


Jeg har selv været inde på tanken, men synes ikke umiddelbart det ligner. De billeder jeg har tjekket viser næsten alle at tåen bliver rød og hævet, og det er den overhovedet ikke. Der er intet at se på den.
0

Tilbage til "Helbred"