Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Annione » 1. okt 2016, 12:47

Jeg har, når jeg tænker tilbage, rigtig ofte været syg samtidig med at jeg har haft menstruation. Jeg har ofte tænkt at "ja, okay, jeg kan jo lige så godt få alt det nederen overstået på én gang."
Men nu tænker jeg at mit immunforsvar måske dykker i forbindelse med menstruationen? :gruble:

Er der andre, der har bemærket en sammenhæng?

Fremover vil jeg i hvert fald forsøge at booste mit immunforsvar ekstra meget, når jeg skal have menstruation - sådan for en sikkerheds skyld.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Juki » 1. okt 2016, 16:30

Ja, jeg har længe oplevet at have "influenza" op til menstruationen. Skriver det i citationstegn fordi jeg ikke er rigtig syg, men har følelsen af at have feber, være forkølet og generelt bare at være sløj, utilpas og mat i kroppen.

Jeg startede på p-piller for et års tid siden, og det hjalp faktisk, men jeg er stoppet med dem igen af andre årsager.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf ina » 1. okt 2016, 16:35

Det har jeg også. Har ofte tænkt om der måske kunne være en sammenhæng, men er blevet enig med mig selv om det nok var noget jeg bildte mig ind. :lol:

Faktisk er jeg sløj og har menstruation lige nu. Og det er netop en følelse af feber og ondt i leddene + snot.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Allmost_Famous » 1. okt 2016, 16:43

Det havde jeg ofte før jeg skiftede til kop og stof. Jeg fik også altid dårlig mave osv op til. Måske vil en kop gøre underværker for dig, hvis du ikke allerede bruger den?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Ekliptika » 1. okt 2016, 16:45

Hvad er det for sygdomme, du får? Er det alt muligt Forskelligt, eller primært influenzalignende symptomer?
Jeg har progesteron lidt mistænkt for at kunne give influenzalignende symptomer, har hørt om flere der oplever det op til menstruation. Jeg har ikke selv bemærket en sammenhæng ved normal menstruation, men de 3 gange jeg har været gravid, oplevede jeg influenzalignende symptomer i små to uger, inden min menstruation skulle komme. De første 2 gange troede jeg det var virus, 3 gang genkendte jeg symptomerne. ret hurtigt.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Annione » 2. okt 2016, 08:53

Jeg arbejder på et skib, så jeg arbejder tæt sammen med mine kollegaer. Flere gik rundt og var let sløje og forkølede - jeg har det fint, lige til døgnet før min mens, så vågner jeg om natten med voldsomt ondt i halsen og ondt i hele kroppen. Natten efter var jeg så stoppet i næsen at jeg næsten ikke kunne få vejret - nu er jeg bare almindeligt forkølet og skvattet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf LadyFox » 2. okt 2016, 08:59

Annione skrev:Jeg arbejder på et skib, så jeg arbejder tæt sammen med mine kollegaer. Flere gik rundt og var let sløje og forkølede - jeg har det fint, lige til døgnet før min mens, så vågner jeg om natten med voldsomt ondt i halsen og ondt i hele kroppen. Natten efter var jeg så stoppet i næsen at jeg næsten ikke kunne få vejret - nu er jeg bare almindeligt forkølet og skvattet.

Sådan begyndte jeg at få det igår, jeg har også menstruation. Min kæreste er dog også syg, men det er først efter min mens at jeg blev smittet. Det er også første gang i vores forhold det er ham der har smittet mig, og ikke omvendt.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Menstruation og dyk af immunforsvaret.

Indlægaf Animi » 2. okt 2016, 09:04

Jeg oplever også tit at jeg under min mens, får hovedpine, kvalme, ondt i kroppen og føler mig lettere omtåget.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Helbred"