Problemer med lænden

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Aaliya81
Indlæg: 36
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 45

Problemer med lænden

Indlægaf Aaliya81 » 23. aug 2016, 07:48

For små 2år siden fik jeg hold i lænden - der gik omkring 4 mdr før jeg var smertefri, hvilket nok også skyldtes at jeg var så længe om at gå til kiropraktor. For et år siden begyndte jeg at arbejde med kørestolsbrugere, og jeg har jævnligt ondt - altid samme sted i lænden, nogen gange kommer det i forlængelse af arbejde andre gange i forbindelse med vrid udenfor arbejde. Varigheden af smerten er varierende 11/2 -4uger. Jeg har ikke gjort noget for at styrke ryggen.

Men hvad er den bedste vej frem, hvem er den rigtige fagprofessionelle at tage fat i, kan jeg træne mig op til ikke at have smerter i forbindelse med tungt arbejde eller vil det altid virke som en overbelastning.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Problemer med lænden

Indlægaf Rapfisk » 23. aug 2016, 08:02

Jeg ville finde en god fysioterapeut.

Jeg skal ikke kunne sige, om du kan blive smertefri, men du kan få nogle gode arbejdsstillinger, og så kan du få nogle øvelser til at styrke muskulaturen i det hele taget. Ofte skal man arbejde med mavemusklerne, når man får ondt i lænden.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Problemer med lænden

Indlægaf Mooserinde » 24. aug 2016, 17:07

Jeg har også problemer med lænden og jeg passer slet ikke nok på den, så lige på dét punkt har jeg ingen gode råd.

MEN jeg har fundet en yoga video på youtube, som jeg har downloadet. Og den vil jeg rigtig gerne anbefale dig. Jesus den lindrer min ryg meget bare efter 1 gang. Jeg laver den et par gange om ugen.
Den er blid men effektiv og man sidder ned det meste af tiden. Ikke noget svede/hovedet nedad/røven i vejret noget. Jeg er blevet helt tosset med den, som man nok kan fornemme :D , og kombineret med den dybe vejrtrækning man får lavet føles det bare smadder dejligt for kroppen.

Den er her :) Håber den hjælper lidt.

https://www.youtube.com/watch?v=Q00u-60XM9Y&index=3&list=LLnkwhcoKg9skCby4TWdx1qQ
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Problemer med lænden

Indlægaf OberstNasig » 30. aug 2016, 17:43

Da jeg døjede sindssygt meget med min lænd, primært pga. stillesiddende arbejde i en dårlig kontorstol, begyndte jeg at lave planken. Det hjalp helt vildt, fordi det strammer de dybe muskler op, der lissom holder det hele på plads, men det er meget vigtigt at sætte sig ind i, hvordan man laver den uden at gøre endnu større skade på sig selv.
Jeg lavede kun planken 3 gange om dagen, så det tog jo ingen tid, men allerede efter en uge var mine smerter kraftigt reduceret.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Problemer med lænden

Indlægaf IrmaPigen » 2. sep 2016, 01:48

Styrketræning for hele kroppen.
0
Pagunette
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. apr 2016, 16:25
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Problemer med lænden

Indlægaf Pagunette » 18. sep 2016, 09:10

Jeg døjer selv meget med ryggen pga medfødt fejl og en diskusprolaps. Har både gået til fysioterapi og kiropraktor, men det der har hjulpet mest er svømning. Holder jeg det ved lige og svømmer 2 gange om ugen, styrker jeg ryggen og holdes smertefri. Lige pt, kan jeg godt mærke jeg ikke har passet min svømning, og har derfor meget ondt hver dag og kan ikke holde til så meget.
0

Tilbage til "Helbred"