Er du bloddonor?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Er du bloddonor?

Indlægaf Torn » 22. aug 2016, 06:47

Ja eller nej? Og hvorfor?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Hunkat » 22. aug 2016, 06:56

Nej.

Jeg bliver dårlig af at blive stukket og det gør decideret ondt, især når nålen skal blive siddende i armen i længere tid. Det kan godt være det er egoistisk men for mig er det ikke bare 'et lille prik', det er ubehageligt og jeg har ikke noget behov for at have ondt en hel dag.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 06:59

Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.


Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.
Senest rettet af Lulu 22. aug 2016, 07:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Anne Droid » 22. aug 2016, 07:01

Nej.
Jeg er, af blodprøvetagerne på OUH, blevet opfordret til at lade være. De har svært nok ved at vride blod nok ud til at fylde et rør til blodprøve. Altså når de endelig har fundet et sted at få det ud.
0
Klimatosse
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:05

Jeg har været, men er desværre blevet udelukket pga en hudsygdom.
Hvorfor jeg var det. Tja jeg synes det er en god, og for mig, let måde at hjælpe andre på.
0
:pompom:
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:07

Lulu skrev:Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.


Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.

Er der ikke mulighed for at han kan finde en donorbus i nærheden af hans arbejde?
0
:pompom:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 07:10

In_your_eyes skrev:
Lulu skrev:Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.


Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.

Er der ikke mulighed for at han kan finde en donorbus i nærheden af hans arbejde?


Desværre ikke, de vil ikke tage ham fordi han bor i en anden region end han arbejder i :stoned: Det er simpelthen så tåbeligt det system. Men nu må de vente de måneder det tager inden han kan nå det indenfor åbningstid igen. Der er ikke så meget andet at gøre. Måske han også ringer ind og får en tid om nogle måneder når han har 2 ugers barsel.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 07:10

Jeg ville gerne, men med en gammel kræftdiagnose vil de ikke have mit blod. Det giver karantæne på livstid.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2016, 07:11

Har været, men en kombination af mere end fuldtids arbejde og så at det blev sværere og sværere at finde en god åre, gjorde at jeg stoppede.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Filipai » 22. aug 2016, 07:13

Jeg er netop blevet tilmeldt og min betænkningstid er også ovre. Så nu kan jeg lige nå at få tappet en omgang blod, inden jeg får karantæne af Thailandstur.

Grunden til forholdsvis sen indmelding, er at jeg virkeligt har været nåleskræk. Jeg synes stadig ikke det er en fest, men nu er det mere psykisk end fysisk. Så nu skulle det være.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:37

Lulu skrev:
In_your_eyes skrev:
Lulu skrev:Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.


Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.

Er der ikke mulighed for at han kan finde en donorbus i nærheden af hans arbejde?


Desværre ikke, de vil ikke tage ham fordi han bor i en anden region end han arbejder i :stoned: Det er simpelthen så tåbeligt det system. Men nu må de vente de måneder det tager inden han kan nå det indenfor åbningstid igen. Der er ikke så meget andet at gøre. Måske han også ringer ind og får en tid om nogle måneder når han har 2 ugers barsel.

Ej hvor noller :stoned:
0
:pompom:
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Frandsen » 22. aug 2016, 07:40

landsbytossen skrev:Jeg ville gerne, men med en gammel kræftdiagnose vil de ikke have mit blod. Det giver karantæne på livstid.


Det samme her.

Men indtil kræften var jeg.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf RavenClaw » 22. aug 2016, 08:03

Nej. Jeg ville gerne, men jeg vejer kun omkring 50 kg, og så vidt jeg husker, er grænsen 50 kg, så jeg er ikke sikker på, jeg kan få lov.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf sigge » 22. aug 2016, 08:09

Nej. Da jeg endelig fik taget mig sammen til at ville være det, var jeg begyndt at tage noget medicin, som gør, at jeg ikke må.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf Tux » 22. aug 2016, 08:14

Jeg gav blod en enkelt gang, men drattede om lige efter - så det har jeg ikke gjort siden.

Det er dog efterhånden mange år siden. så tror jeg vil prøve igen og se om det går bedre nu :)
0

Tilbage til "Helbred"