Rosacea

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 22. aug 2016, 22:06

0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 10. sep 2016, 13:32

Jeg prøver lige at vække denne tråd til live igen :)

Jeg kan mærke, at olien ( hørfrø olie med kæmpenatlysolie fra Urtekram ) har en god effekt på min hud :gogo: . Altså min rosacea er ikke væk men min hud virker knap så rød.
Jeg skal til hudlæge i starten af oktober, så er jeg spændt på hvad han siger. Jeg håber virkelig, at jeg må fortsætte med at tage Tetracyklin ( jeg gruer for at min hud og rosacea vil flippe helt ud hvis jeg skal stoppe med pillerne :gisp: )

Her er et link til en rigtig god hjemmeside som jeg lige vil dele, hvis nu andre kan få gavn af den : http://www.rosacea.org/
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Rosacea

Indlægaf Myresluger » 10. sep 2016, 14:25

Jeg bruger kun tetracyclin når min hud flipper - og særligt når jeg får ondt i øjnene. Heldigvis kan jeg klare mig med 1-2 tetracyclin Kure om året. Jeg ønsker bestemt at minimere mit indtag - det er kradse sager, der oftest slår min mave helt ud a kurs på trods af rå mængder mælkesyrebakterier. Jeg synes også det er svært at time indtaget af tabletter når der skal gå to timer før/efter noget der indeholder mælk..
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 21. sep 2016, 20:56

Myresluger skrev:Jeg bruger kun tetracyclin når min hud flipper - og særligt når jeg får ondt i øjnene. Heldigvis kan jeg klare mig med 1-2 tetracyclin Kure om året. Jeg ønsker bestemt at minimere mit indtag - det er kradse sager, der oftest slår min mave helt ud a kurs på trods af rå mængder mælkesyrebakterier. Jeg synes også det er svært at time indtaget af tabletter når der skal gå to timer før/efter noget der indeholder mælk..


Min hud har svært ved at falde til ro og flipper ud få dage efter at jeg er stoppet med Tetracyklin pillekur. Sådan er det gået alle de andre gange.
Jeg er laktoseintolerant og får meget få mælkeprodukter, så for mig er det ikke et problem med mad der inholdeholder mælk ( i forhold til pillerne )
0
*mia*
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. apr 2019, 15:48
Kort karma: 0

Re: Rosacea

Indlægaf *mia* » 18. apr 2019, 15:51

Er der nogen, der har Soolantra creme til salg? :kryds:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Rosacea

Indlægaf Charly » 19. apr 2019, 06:27

*mia* skrev:Er der nogen, der har Soolantra creme til salg? :kryds:

Hvorfor får du ikke en recept i stedet for at prøve at købe det på en internetdebat?
3
*mia*
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. apr 2019, 15:48
Kort karma: 0

Re: Rosacea

Indlægaf *mia* » 20. apr 2019, 21:20

Charly skrev:
*mia* skrev:Er der nogen, der har Soolantra creme til salg? :kryds:

Hvorfor får du ikke en recept i stedet for at prøve at købe det på en internetdebat?


Har fået tid hos læge om 5 måneder om min hud har aldrig været så slem :( :(
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9016
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Rosacea

Indlægaf Purple Haze » 21. apr 2019, 02:37

*mia* skrev:
Charly skrev:
*mia* skrev:Er der nogen, der har Soolantra creme til salg? :kryds:

Hvorfor får du ikke en recept i stedet for at prøve at købe det på en internetdebat?


Har fået tid hos læge om 5 måneder om min hud har aldrig været så slem :( :(


Kan du ikke ringe til din praktiserende læge og få “fornyet” din recept?
Hvis du altså plejer/har brugt det før, så burde det ikke være et problem.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Rosacea

Indlægaf Freya » 24. apr 2019, 08:27

Prosperity74 skrev:Mit rosacea, der er rødmen i huden ( især ved hagen ) og så kommer der små pustler, de ligner bumser men der er bare væske inden i. Jeg har så pokkers svært ved at holde fingrene fra det :rulle:
Hvad gør I andre når der kommer pustler eller udbrud ?

Det lyder som den hudlidelse jeg har, som hedder perioral dermatit. Til det har jeg også tidligere fået Tetracyklin-kur, men kan nu stoppe de små udbrud med Metronidazol-salve. Og bruger til daglig Purely professional repair cream som dagcreme og så lidt make-up som muligt, da dette kan fremprovokere et udbrud.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Rosacea

Indlægaf fisken80 » 24. apr 2019, 10:00

Freya skrev:
Prosperity74 skrev:Mit rosacea, der er rødmen i huden ( især ved hagen ) og så kommer der små pustler, de ligner bumser men der er bare væske inden i. Jeg har så pokkers svært ved at holde fingrene fra det :rulle:
Hvad gør I andre når der kommer pustler eller udbrud ?

Det lyder som den hudlidelse jeg har, som hedder perioral dermatit. Til det har jeg også tidligere fået Tetracyklin-kur, men kan nu stoppe de små udbrud med Metronidazol-salve. Og bruger til daglig Purely professional repair cream som dagcreme og så lidt make-up som muligt, da dette kan fremprovokere et udbrud.


Startindlægget er fra 2016 :)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Rosacea

Indlægaf Freya » 24. apr 2019, 10:45

fisken80 skrev:
Freya skrev:
Prosperity74 skrev:Mit rosacea, der er rødmen i huden ( især ved hagen ) og så kommer der små pustler, de ligner bumser men der er bare væske inden i. Jeg har så pokkers svært ved at holde fingrene fra det :rulle:
Hvad gør I andre når der kommer pustler eller udbrud ?

Det lyder som den hudlidelse jeg har, som hedder perioral dermatit. Til det har jeg også tidligere fået Tetracyklin-kur, men kan nu stoppe de små udbrud med Metronidazol-salve. Og bruger til daglig Purely professional repair cream som dagcreme og så lidt make-up som muligt, da dette kan fremprovokere et udbrud.


Startindlægget er fra 2016 :)


Heh - når gamle indlæg bringes til live igen og man svarer uden at opdage at det er gammelt :D
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 24. apr 2019, 12:43

Freya skrev:
fisken80 skrev:
Freya skrev:
Prosperity74 skrev:Mit rosacea, der er rødmen i huden ( især ved hagen ) og så kommer der små pustler, de ligner bumser men der er bare væske inden i. Jeg har så pokkers svært ved at holde fingrene fra det :rulle:
Hvad gør I andre når der kommer pustler eller udbrud ?

Det lyder som den hudlidelse jeg har, som hedder perioral dermatit. Til det har jeg også tidligere fået Tetracyklin-kur, men kan nu stoppe de små udbrud med Metronidazol-salve. Og bruger til daglig Purely professional repair cream som dagcreme og så lidt make-up som muligt, da dette kan fremprovokere et udbrud.


Startindlægget er fra 2016 :)


Heh - når gamle indlæg bringes til live igen og man svarer uden at opdage at det er gammelt :D


Det gør ikke noget. Jeg lider stadig af rosacea, så råd modtages gerne :)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Rosacea

Indlægaf Mangoness » 14. dec 2019, 23:45

Prosperity74 skrev:Jeg prøver lige at vække denne tråd til live igen :)

Jeg kan mærke, at olien ( hørfrø olie med kæmpenatlysolie fra Urtekram ) har en god effekt på min hud :gogo: . Altså min rosacea er ikke væk men min hud virker knap så rød.
Jeg skal til hudlæge i starten af oktober, så er jeg spændt på hvad han siger. Jeg håber virkelig, at jeg må fortsætte med at tage Tetracyklin ( jeg gruer for at min hud og rosacea vil flippe helt ud hvis jeg skal stoppe med pillerne :gisp: )

Her er et link til en rigtig god hjemmeside som jeg lige vil dele, hvis nu andre kan få gavn af den : http://www.rosacea.org/


Hjælper olien stadig for dig? :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 15. dec 2019, 08:09

Mangoness skrev:
Prosperity74 skrev:Jeg prøver lige at vække denne tråd til live igen :)

Jeg kan mærke, at olien ( hørfrø olie med kæmpenatlysolie fra Urtekram ) har en god effekt på min hud :gogo: . Altså min rosacea er ikke væk men min hud virker knap så rød.
Jeg skal til hudlæge i starten af oktober, så er jeg spændt på hvad han siger. Jeg håber virkelig, at jeg må fortsætte med at tage Tetracyklin ( jeg gruer for at min hud og rosacea vil flippe helt ud hvis jeg skal stoppe med pillerne :gisp: )

Her er et link til en rigtig god hjemmeside som jeg lige vil dele, hvis nu andre kan få gavn af den : http://www.rosacea.org/


Hjælper olien stadig for dig? :)


Ja det synes jeg, at den gør. Altså, den tager ikke det hele, men den dæmper det lidt og styrker huden inde fra. Jeg har for nogle år siden taget nogle piller ( oracea ) for mit rosacea og de hjalp lidt, men ødelagde min tarm flora. Jeg fik så ondt i maven af dem ( kramper i maven )
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Rosacea

Indlægaf Myresluger » 15. dec 2019, 12:22

Min rocasea er blevet virkelig meget bedre efter jeg er begyndt at tage d-vitamin. Samtidig begyndte jeg at bruge Ole Henriksen serum og creme, så i princippet kunne det være det - men jeg tror det er d-vitaminerne.
1

Tilbage til "Helbred"