Stofbind (ny tråd)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 30. mar 2018, 11:08

Jeg købte åbenbart mine første stofbind i september 2015 fra Funkjogging - og jeg bruger dem stadig. Jeg føler pludselig, at jeg har sparet penge :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 31. mar 2018, 07:21

Mangoness skrev:Jeg købte åbenbart mine første stofbind i september 2015 fra Funkjogging - og jeg bruger dem stadig. Jeg føler pludselig, at jeg har sparet penge :lol:


Det kommer nok lidt an på hvor mange bind, du købte :D

Har du regnet på det? Det kunne egentlig være lidt sjovt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 31. mar 2018, 08:30

Allmost_Famous skrev:
Mangoness skrev:Jeg købte åbenbart mine første stofbind i september 2015 fra Funkjogging - og jeg bruger dem stadig. Jeg føler pludselig, at jeg har sparet penge :lol:


Det kommer nok lidt an på hvor mange bind, du købte :D

Har du regnet på det? Det kunne egentlig være lidt sjovt.


Jeg kan se, at jeg åbenbart har brugt 4245 kr. på bind derfra :8: :gisp: (jeg har ikke talt wetbags med)

Før brugte jeg måske 100-150 kr. om måneden på engangsbind. Dvs. jeg har tjent det ind efter ca. 33 måneder, dvs. 2,8 år..

Så hvis jeg har regnet rigtigt, så er det omkring juni i år, jeg begynder at spare penge :lol: :stoned:


Funkjogging var så også meget dyrt - så I andre kan nok begynde at spare penge tidligere :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 31. mar 2018, 08:46

Mangoness skrev:
Allmost_Famous skrev:
Mangoness skrev:Jeg købte åbenbart mine første stofbind i september 2015 fra Funkjogging - og jeg bruger dem stadig. Jeg føler pludselig, at jeg har sparet penge :lol:


Det kommer nok lidt an på hvor mange bind, du købte :D

Har du regnet på det? Det kunne egentlig være lidt sjovt.


Jeg kan se, at jeg åbenbart har brugt 4245 kr. på bind derfra :8: :gisp: (jeg har ikke talt wetbags med)

Før brugte jeg måske 100-150 kr. om måneden på engangsbind. Dvs. jeg har tjent det ind efter ca. 33 måneder, dvs. 2,8 år..

Så hvis jeg har regnet rigtigt, så er det omkring juni i år, jeg begynder at spare penge :lol: :stoned:


Funkjogging var så også meget dyrt - så I andre kan nok begynde at spare penge tidligere :lol:

Det er da vildt mange penge at bruge på bind? Hvor mange har du lige? :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 31. mar 2018, 08:54

Allmost_Famous skrev:Det er da vildt mange penge at bruge på bind? Hvor mange har du lige? :lol:


Jeg bruger mellem 20-25 bind normalt...og jeg har lige talt dem..jeg har 45 stofbind fra funkjogging..

De sidste 20 bruger jeg aldrig :genert: . Det er trusseindlæg (som aldrig er brugt) og kortere stofbind, fordi jeg i starten købte en samlet pakke. Det viste sig så, at jeg foretrak lidt længere stofbind...så...jeg måtte ud og købe igen :blush:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 31. mar 2018, 08:59

Mangoness skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er da vildt mange penge at bruge på bind? Hvor mange har du lige? :lol:


Jeg bruger mellem 20-25 bind normalt...og jeg har lige talt dem..jeg har 45 stofbind fra funkjogging..

De sidste 20 bruger jeg aldrig :genert: . Det er trusseindlæg (som aldrig er brugt) og kortere stofbind, fordi jeg i starten købte en samlet pakke. Det viste sig så, at jeg foretrak lidt længere stofbind...så...jeg måtte ud og købe igen :blush:

Ah ja, når fejlkøb regnes med, kan det selvfølgelig løbe op. Jeg har også en stak trusseindlæg liggende, som aldrig bliver brugt, fordi jeg netop også er bedre til de længere bind.
Jeg har bare ikke lagt mærke til det, fordi jeg så bare har lavet nogle, der er perfekte til mig.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 12. nov 2019, 23:14

Er der nogen af jer, der har erfaring med at smide jeres stofbind i tørretumbleren? :gruble:

Jeg har indtil nu kun hængt dem til tørre, fordi jeg er bange for, at de krymber. :genert:

De stofbind, jeg har, er fra funkjogging.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf zembra1986 » 12. nov 2019, 23:24

Mangoness skrev:
Allmost_Famous skrev:
Mangoness skrev:Jeg købte åbenbart mine første stofbind i september 2015 fra Funkjogging - og jeg bruger dem stadig. Jeg føler pludselig, at jeg har sparet penge :lol:


Det kommer nok lidt an på hvor mange bind, du købte :D

Har du regnet på det? Det kunne egentlig være lidt sjovt.


Jeg kan se, at jeg åbenbart har brugt 4245 kr. på bind derfra :8: :gisp: (jeg har ikke talt wetbags med)

Før brugte jeg måske 100-150 kr. om måneden på engangsbind. Dvs. jeg har tjent det ind efter ca. 33 måneder, dvs. 2,8 år..

Så hvis jeg har regnet rigtigt, så er det omkring juni i år, jeg begynder at spare penge :lol: :stoned:


Funkjogging var så også meget dyrt - så I andre kan nok begynde at spare penge tidligere :lol:


Vildt! Jeg bruger 10 kr.. De billige fra Rema er fine til mig og rækker 1 måned.

Egentlig kan jeg godt se det tiltalende i at gå over til stofbind mht. understellet's sundhed og måske også bedre for miljøet, men aldrig i livet om jeg vil bruge over 1000 kr. på stofbind :genert: Det svare jo til omtrent 8-9 års forbrug af engangsbind for mig.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 13. nov 2019, 05:41

Mangoness skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med at smide jeres stofbind i tørretumbleren? :gruble:

Jeg har indtil nu kun hængt dem til tørre, fordi jeg er bange for, at de krymber. :genert:

De stofbind, jeg har, er fra funkjogging.

Jeg smed altid mine i tumbleren da jeg brugte dem. Intet problem.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Elverpigen » 16. nov 2019, 19:51

Det er tråde som denne her, der gør, at jeg elsker debatten :blomst: God og neutral belysning af et emne fra flere sider :klap:


Stofbind var kun noget, jeg havde hørt om perifert, og det er først rigtigt kommet tilbage efter, at jeg gik over til at bruge cup.

Umiddelbart ville jeg også være skeptisk mht lugt og håndtering ved vask, men jeres info gør, at jeg begynder at overveje, at erstatte den håndfuld små indlæg pr måned, med nogle små stofbind :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 16. nov 2019, 20:29

Elverpigen skrev:Det er tråde som denne her, der gør, at jeg elsker debatten :blomst: God og neutral belysning af et emne fra flere sider :klap:


Stofbind var kun noget, jeg havde hørt om perifert, og det er først rigtigt kommet tilbage efter, at jeg gik over til at bruge cup.

Umiddelbart ville jeg også være skeptisk mht lugt og håndtering ved vask, men jeres info gør, at jeg begynder at overveje, at erstatte den håndfuld små indlæg pr måned, med nogle små stofbind :)

Jeg tænkte først, at det da var noget værre hippiepjat, og at det ville lugte. Jeg tog heldigvis fejl.

Jeg får ikke menstruation mere, men ellers havde jeg fortsat brugt mine stofbind. Jeg skal også have syet et par stykker til en kollega, som gerne vil prøve.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 17. nov 2019, 17:49

San.Dee skrev:Fungerer de efter hensigten hvis man bløder så meget at det næsten er en styrtblødning?
2. og 3. dagen kan jeg ofte ikke foretage mig noget fordi jeg bløder i gennem ALT.
Virker stofbind bedre ifht dét?

Det synes jeg, ja.

Jeg blødte igennem både en tampon og et natbind på ingen tid, da jeg brugte engangsbind.

Måske skulle du prøve efterfødselsbind? Det lyder voldsomt, men kan være nødvendigt.

Og så vil jeg lige slå et slag for, at du får tjekket din blodprocent hos lægen, når du bløder så meget! :kys:
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 18. nov 2019, 05:10

San.Dee skrev:
Allmost_Famous skrev:
San.Dee skrev:Fungerer de efter hensigten hvis man bløder så meget at det næsten er en styrtblødning?
2. og 3. dagen kan jeg ofte ikke foretage mig noget fordi jeg bløder i gennem ALT.
Virker stofbind bedre ifht dét?

Det synes jeg, ja.

Jeg blødte igennem både en tampon og et natbind på ingen tid, da jeg brugte engangsbind.

Måske skulle du prøve efterfødselsbind? Det lyder voldsomt, men kan være nødvendigt.

Og så vil jeg lige slå et slag for, at du får tjekket din blodprocent hos lægen, når du bløder så meget! :kys:

Kan de købes på apoteket?

Tak :blomst:

Det tror jeg ikke. Du skal nok have fat i dem online. Jeg har tidligere syet og solgt, men tiden er ikke til det nu, så jeg kan ikke selv hjælpe dig.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 20. nov 2020, 14:48

Lige et spørgsmål:

Hvordan fragter i andre jeres stofbind fra jeres plads (i skolen, på arbejde osv.) til toilettet?

Jeg har en lille wetbag, som jeg har bindet i - og så propper jeg det pt i bukselommen. Men den fylder så meget, at lommen "buler ud", så det er ret tydeligt, at jeg har noget i lommen.

Hvordan forhindrer i andre det? Har i en taske i tager med ud (og i så fald: hvordan ser den ud?) eller lignende? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Purple Haze » 20. nov 2020, 14:49

Jeg har som regel en lille clutch jeg bruger som toilettaske til mine bind.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Helbred"