Midlertidigt hukommelsestab

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Midlertidigt hukommelsestab

Indlægaf mariannaa » 3. jul 2016, 12:29

Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Miss_no_More skrev:Det er lige sket for mig igen. Jeg rejser mig fra spisebordet for at gå ud i carporten og tage en smøg. Da jeg rejser mig, er jeg pludselig forvirret. I ca. 5 sekunder aner jeg ikke, hvilken vej jeg skal gå for at komme derud.
Jeg er ikke svimmel eller på anden måde utilpas.

Det er sket for mig flere gange. Også når jeg kører bil. En dag kunne jeg ikke huske, hvilken vej jeg skulle ud af i rundkørslen for at komme på arbejde. Det varer som sagt kun et par sekunder, inden brikkerne igen "falder på plads", men det er underligt/ubehageligt, når det står på.

Jeg er 33 år og fejler intet (hvad jeg ved af).

Andre der oplever noget lignende eller har nogle kloge ord?


Jeg har flere gange oplevet at jeg ikke ved hvor jeg befinder mig. Altså hvor det er jeg bor (når jeg er hjemme) jeg har boet flere steder i mit liv og i et slidtsekund kan jeg ikke orienter mig om i hvilken lejlighed jeg bor i nu.


Men har du ikke også haft svær stess? Undskyld, hvis jeg forveksler dig

Nej det har jeg ikke. Jeg har en bipolar lidelse, det er måske det du husker :)


Ja. Men det giver vel ikke den slags symptomer :gruble:

Jeg synes virkeligt det lyder voldsomt, når det ikke er ved søvn/opvågning, men man virkeligt ikke ved, hvor man er.

Hvad siger din læge til det?


Jeg har aldrig talt med en læge om det. Har hvis bare tænkt, at det nok var meget normalt :gruble: Det har stået på i hvert fald 20 år, så jeg tror ikke at det har en sammenhæng med min psykiske sygdom, som jeg har haft de sidste 10 år.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Midlertidigt hukommelsestab

Indlægaf mariannaa » 3. jul 2016, 13:01

Dikus skrev:Og det er ikke blevet værre med tiden?

Ej, jeg ville vlre skræmt fra vid og sans. Men det må være rart at vide, at det "bare" kan være sådan og ikke mere. Særligt, hvis der står en længere udredning for at udelukke alvorlige ting foran en, må det være rart at høre, at det kan være normalt.

Havde du ikke skrevet det - og med det lange tidsperspektiv - så ville jeg i TS' sted have haft svært ved at slå koldt vand i blodet.

Lang historie kort: Hvor er det skønt, du deler :kys:


Nej det er ikke blevet værre :)
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Midlertidigt hukommelsestab

Indlægaf Lakika » 3. jul 2016, 20:31

Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Miss_no_More skrev:Det er lige sket for mig igen. Jeg rejser mig fra spisebordet for at gå ud i carporten og tage en smøg. Da jeg rejser mig, er jeg pludselig forvirret. I ca. 5 sekunder aner jeg ikke, hvilken vej jeg skal gå for at komme derud.
Jeg er ikke svimmel eller på anden måde utilpas.

Det er sket for mig flere gange. Også når jeg kører bil. En dag kunne jeg ikke huske, hvilken vej jeg skulle ud af i rundkørslen for at komme på arbejde. Det varer som sagt kun et par sekunder, inden brikkerne igen "falder på plads", men det er underligt/ubehageligt, når det står på.

Jeg er 33 år og fejler intet (hvad jeg ved af).

Andre der oplever noget lignende eller har nogle kloge ord?


Jeg har flere gange oplevet at jeg ikke ved hvor jeg befinder mig. Altså hvor det er jeg bor (når jeg er hjemme) jeg har boet flere steder i mit liv og i et slidtsekund kan jeg ikke orienter mig om i hvilken lejlighed jeg bor i nu.


Men har du ikke også haft svær stess? Undskyld, hvis jeg forveksler dig

Nej det har jeg ikke. Jeg har en bipolar lidelse, det er måske det du husker :)


Ja. Men det giver vel ikke den slags symptomer :gruble:

Jeg synes virkeligt det lyder voldsomt, når det ikke er ved søvn/opvågning, men man virkeligt ikke ved, hvor man er.

Hvad siger din læge til det?


Kognitive vanskeligheder er langt fra unormale hos bipolare. http://depressionsforeningen.dk/kogniti ... r-lidelse/

(- Ikke at jeg vil påstå, at det er det Marianaaa oplever)
Men ja, det er en kælling ikke at kunne finde hjem fx, og nej læger gør ikke noget ved det.

Ts: Håber ikke det er noget alvorligt, godt du får det tjekket :)
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Midlertidigt hukommelsestab

Indlægaf Lakika » 3. jul 2016, 21:03

Dikus skrev:
Lakika skrev:
Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Dikus skrev:
mariannaa skrev:
Miss_no_More skrev:Det er lige sket for mig igen. Jeg rejser mig fra spisebordet for at gå ud i carporten og tage en smøg. Da jeg rejser mig, er jeg pludselig forvirret. I ca. 5 sekunder aner jeg ikke, hvilken vej jeg skal gå for at komme derud.
Jeg er ikke svimmel eller på anden måde utilpas.

Det er sket for mig flere gange. Også når jeg kører bil. En dag kunne jeg ikke huske, hvilken vej jeg skulle ud af i rundkørslen for at komme på arbejde. Det varer som sagt kun et par sekunder, inden brikkerne igen "falder på plads", men det er underligt/ubehageligt, når det står på.

Jeg er 33 år og fejler intet (hvad jeg ved af).

Andre der oplever noget lignende eller har nogle kloge ord?


Jeg har flere gange oplevet at jeg ikke ved hvor jeg befinder mig. Altså hvor det er jeg bor (når jeg er hjemme) jeg har boet flere steder i mit liv og i et slidtsekund kan jeg ikke orienter mig om i hvilken lejlighed jeg bor i nu.


Men har du ikke også haft svær stess? Undskyld, hvis jeg forveksler dig

Nej det har jeg ikke. Jeg har en bipolar lidelse, det er måske det du husker :)


Ja. Men det giver vel ikke den slags symptomer :gruble:

Jeg synes virkeligt det lyder voldsomt, når det ikke er ved søvn/opvågning, men man virkeligt ikke ved, hvor man er.

Hvad siger din læge til det?


Kognitive vanskeligheder er langt fra unormale hos bipolare. http://depressionsforeningen.dk/kogniti ... r-lidelse/

(- Ikke at jeg vil påstå, at det er det Marianaaa oplever)
Men ja, det er en kælling ikke at kunne finde hjem fx, og nej læger gør ikke noget ved det.

Ts: Håber ikke det er noget alvorligt, godt du får det tjekket :)


Jo jo. Men her er jo ikke tale om kognitive vanskeligheder i den form, men reelt tab af hukommelse


Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver :) Tab af hukommelse er kognitive vanskeligheder i denne kontekst. Her er et citat fra den artikel jeg linkede til:
"Hvad er kognitive vanskeligheder?
Den faglige betegnelse for tænkning er kognition. Vores tænkning er bygget op af forskellige kognitive funktioner, der bl.a. omfatter evnen til at sanse, være opmærksom, indlære, huske, bearbejde information og løse problemer. Hvis en eller flere af tænkningens funktioner er forstyrret markant gennem en periode, taler man om, at en person har kognitive vanskeligheder."
0

Tilbage til "Helbred"