Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21843

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Purple Haze » 20. jun 2016, 16:52

Oddinary skrev:
Purple Haze skrev:Prøvede at melde mig ind. Men har været til lægen med en forstuet fod - så jeg kan ikke blive medlem....

Det synes jeg er lidt sært.


Haha, så kan jeg nok heller ikke fordi jeg har "modtaget medicin" indenfor de sidste 12 måneder. Satans, så kan jeg ikke få tilskud til mine ikke-kroniske, sjældent opstående småbehov. :D



Blev faktisk ret irreteret da jeg fik afslag på min ansøgning.
Især for de reklamere så meget.

:boo:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Tux » 20. jun 2016, 17:24

For gennemsnitmedlemmet kan det jo ikke betale sig, men for nogen kan det selvfølgelig..
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf achillaxedprune » 20. jun 2016, 17:34

Jeg er medlem, og det har ikke kunne betale sig... Men hvis uheldet først er ude, så er det jo for sent. Min mand er ikke medlem.

Jeg mener det koster omkring en plovmand i kvartalet, så det er jo ikke alverden. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Urtekussen » 20. jun 2016, 17:37

Jeg har ikke overskud lige nu, men har haft.
Kontaktlinser/dårlige tænder/af og til fysioterapi, så begynder vi at nærme os.

Børnene er dækket gratis på min police, så med al det penicillin de får, giver det overskud
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf lulu-p » 20. jun 2016, 17:43

Sygesikring DK er en forretning, og derfor kan det vel som gennemsnit ikke betale sig. Jeg har været medlem i mange år, og det har klart været en underskudsforretning. Men jeg er også sund og rask....endnu.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf superboa » 20. jun 2016, 18:38

Mange år løber det sådanne nogenlunde lige op, andre år får jeg flere penge tilbage end jeg betaler... Jeg får p.t. tilskud for både tandlæge, kontaktlinser, medicin og allergi-vacciner. Tidligere har jeg fået tilskud til briller, psykolog og fysioterapi. Men da jeg var yngre *mimre mimre* var det da sikkert en underskudsforretning for mig, men alt i alt er jeg godt tilfreds med at være medlem :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Sangius » 20. jun 2016, 19:37

Er medlem. Det kan ikke betale sig for mig.. det håber jeg fortsætter :)
Men sådan har jeg det med alle mine forsikringer.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Filipai » 20. jun 2016, 19:47

Her kan det betale os. Jeg tvang kæresten til at tilmelde sig, hvilket var heldigt, for 8 måneder senere fik han konstateret astma. Men som alle de andre siger, så er det en forretning, for nogen kan det betale sig, for andre ikke. Men det er så surt ikke at være medlem, hvis man bliver syg
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Annione » 20. jun 2016, 20:11

Med mine rådne tænder og min allergi, så plejer det at være en glimrende forreting.
Men de sidste 2 år har jeg ikke haft huller i tænderne, og jeg har toppet den der saldo på apoteket, så jeg får max tilskud til min medicin, og betaler derfor kun et minimalt beløb selv... Så pt. kan det ikke betale sig. Det er også okay - jeg var vist foran i det regnskab alligevel.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Sorenspige » 20. jun 2016, 20:26

Jeg er aktiv medlem, mens min mand er passiv medlem.

For mig har det givet overskud i de år, hvor vi var i fertilitetsbehandling, samt det år hvor jeg fik fjernet 3 visdomstænder og fik nye briller.

Ellers har det været en udgift, men jeg anser det, som en ekstra forsikring - og dem betaler jeg også til i håbet om ikke at få brug for dem.
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Buller » 20. jun 2016, 20:41

kan forsikringer betale sig?

Nej ikke for alle dem der slipper for skader...men for dem der bliver ramt af uheld kan de jo sagtens...

Så må man beslutte sig for om man vil regne med at være heldig eller risikere at betale lidt til noget man er heldig og ikke få brug for.
1
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Malina22 » 20. jun 2016, 21:55

efter min mening kan det altid betale sig. du kan altid sætte det i bero til 99,- i kvartalet, indtil du skulle få brug for tilskud. (dog kan man kun op- og nedgradere sit gruppeniveau én gang om året.)
du skal tænkte på, at hvis du melder dig helt ud, og du så en dag skal have noget dyrt medicin, så tager de dig ikke ind, for så ER du jo allerede syg. meld dig ind mens du er rask, det gavner dig nok på et eller andet tidspunkt.
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Purple » 21. jun 2016, 11:42

Her giver det klart overskud! Jeg blev medlem som barn - og kunne på ingen måde blive medlem i dag. Jeg er så glad for at jeg er medlem!

Min kæreste fik jeg overtalt til at blive passivt medlem - han gider ellers ikke sådan noget - men jeg fik ham overtalt til det, da jeg mener det er en investering, som for mange kan give en god hjælp, hvis ikke nu - så senere i livet :)
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf didas » 21. jun 2016, 12:32

Jeg får som regel omkring 750kr retur i snit om året, så på de "almindelige" år kan det ikke betale sig, men som alle andre forsikringer, er det rart, at den er der, hvis der en dag kommer store udgifter.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Tobywan » 21. jun 2016, 12:58

Malina22 skrev:efter min mening kan det altid betale sig. du kan altid sætte det i bero til 99,- i kvartalet, indtil du skulle få brug for tilskud. (dog kan man kun op- og nedgradere sit gruppeniveau én gang om året.)
du skal tænkte på, at hvis du melder dig helt ud, og du så en dag skal have noget dyrt medicin, så tager de dig ikke ind, for så ER du jo allerede syg. meld dig ind mens du er rask, det gavner dig nok på et eller andet tidspunkt.


Nej, det kan ikke altid betale sig. Hvis det faktisk kunne det ville virksomheden ikke eksistere, da de så skulle udbetale flere penge end de får ind. Det kan betale sig hvis de samlede tilskud over hele medlemsperioden overstiger den samlede præmiebetaling. Det er et rent gamble, som man i de fleste tilfælde vil tabe, eller i bedste tilfælde kun vinde meget lidt på over den samlede medlemsperiode. Gennemsnitligt kan det naturligvis aldrig betale sig, da "Danmark" skal bruge en del af betalingerne til administration, husleje osv. Selvom navnet "Danmark" nærmest lyder som en offentlig instans, så er der tale om en privat virksomhed, som skatteyderne og det offentlige ikke holder hånden under.

Der betales 90% tilbage til medlemmerne ifølge denne artikel.
http://penge.dk/familieokonomi/er-danma ... rd-for-dig

Det giver helt sikkert en illusion om at man får rigtig mange penge tilbage, men det koster trods alt nemt ~3-4000kr om året at være med, hvis man faktisk skal være i en gruppe som giver tilskud. Når først de trækkes ud af de små beløb som man kan få igen, vil det for de fleste give et noget andet og samlet billede. Ingen af dækningerne er så store, at de beskytter mod situationer der virkelig kan ødelægge eller omlægge ens liv - kort sagt småbeløb.

Under antagelse at den store primære målgrupper er helt almindelig danskere, med økonomi indenfor gennemsnittet vil der være tale om småbeløb, som man lige så godt kan have en opsparing eller buffer til. Derudover er der jo en ret god tilskudsordning til medicin fra det offentlige, så snart udgifterne om året kommer over cirka 1000kr og/eller der er andre årsager.

Jeg synes virkelig det er tåbeligt at betale op til 3-4000,- om året for at forsikre sig mod kun at skulle betale 5000 an en regning på 8000. (bare for at tage et eksempel). Har man råd til at betale de 5000, har man nok også råd til de 8000. De sidste 3000 er jo røget i kontingent og resultatet er stadig tæt på 0. Hvis ens økonomi alligevel er så skrøbelig, at få tusinde kroner kan vælte læsset, så har man alligevel andre og mere alvorlige problemer - og i øvrigt ikke penge til denne type forsikringer alligevel.

Man køber muligvis noget (falsk) tryghed, men den økonomiske del er ren matematisk, og der vil det som udgangspunkt ikke kunne svare sig. Min husforsikring giver forhåbenligt underskud, for jeg vil helst ikke overskue konsekvenserne af at min hus brænder. Konsekvenserne uden forsikringen er endnu værre, så den reelle tryghed betaler jeg gerne for.

Det svarer lidt til folk der står og hælder mønter i en spillemaskine med 88% udbetaling. Man mister 12kr hver gang man spiller for 100kr... men man vinder da løbende.
Senest rettet af Tobywan 21. jun 2016, 13:46, rettet i alt 5 gange.
4

Tilbage til "Helbred"