Pollen-tråden. For os med allergi.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Annione » 22. maj 2016, 20:43

Kan det virkelig passe, at vi ikke har nogen tråd om pollen? Jeg kan da umuligt være den eneste, der nyser, hoster, snotter, klør og tuder, når der er pollen i luften?

Jeg har vist alle former for pollen-allergi man kan have. Jeg døjer med allergi fra februar til november. Ca. Tåler heller ikke svampesporer og støv. Og dyr med pels eller fjer.

Pt. er jeg dækket ind med Kerstine (antihistamin, tablet form), Lecrolyn (øjendråber) og Avamys (næsespray) samt astmamedicin når det virkelig er slemt.
Jeg har også et næsehorn, som jeg skyller næse med, når det virkelig klør.

Hvad med jer?
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Oddinary » 22. maj 2016, 20:45

Har du undersøgt muligheden for injektioner? :)
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf JoyNips » 22. maj 2016, 21:13

Jeg har i en alder af 31 fået høfeber. Kunne ikke forstå, at jeg blev ved med at være forkølet til nogen i stalden spurgte, om jeg måske havde høfeber. Afsted på apoteket, gang i antihistamin, øjendråber og næsespray and lo and behold! "Forkølelsen" gik væk!

Nu har jeg droppet antihistamin mm i nogle dage og jeg tror heldigvis, det kun er birk, der er et problem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Annione » 22. maj 2016, 22:04

Oddinary skrev:Har du undersøgt muligheden for injektioner? :)


Nej, men jeg har bestilt tid til det.
Jeg har ikke været i Dk i 3 år i streg - har fået ny allergimedicin, og må erkende at jeg stadig er fucked, når der er pollen i luften.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 00:06

Angelina skrev:Jeg er også allergisk overfor alt flyvende - jeg kører dymista i stor stil..

Jeg har også netop fået dymista. Efter min allergi spassede så meget ud under fysisk aktivitet (heriblandt gåture, indkøb og rolige cykelture...), at jeg fik astmaanfald. Flot. Så fik jeg Dymista-spray og en anfalds-astmaspray.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 04:26

Angelina skrev:
JoyNips skrev:Jeg har i en alder af 31 fået høfeber. Kunne ikke forstå, at jeg blev ved med at være forkølet til nogen i stalden spurgte, om jeg måske havde høfeber. Afsted på apoteket, gang i antihistamin, øjendråber og næsespray and lo and behold! "Forkølelsen" gik væk!

Nu har jeg droppet antihistamin mm i nogle dage og jeg tror heldigvis, det kun er birk, der er et problem.


Mit kom også pludselig - i en høj alder - troede jeg var blevet kronisk forkølet.

Lige der er vi ikke twins. Jeg var så plaget som knapt 1-årig, at jeg blev priktestet :tie:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Nuttegris » 23. maj 2016, 04:54

Her kan jeg være med. Jeg er født i maj og havde allerede som nyfødt symptomer med irriterede øjne. Som 2 årig blev jeg priktestet og den slog voldsomt ud ved græs.
Som 5 årig blev jeg priktestet igen og denne gang var der også birk og bynke. Jeg har fået utallige slags øjendråber, allergipiller og næsespray.
Som 15 årig udviklede jeg astma og har siden da dagligt taget 2 slags astmaspray. Som 19 årig passede jeg en sommer en venindes hund og fik i den forbindelse pludselig alvorlige symptomer, som endte med lungesygdommen Sarkoidose. Nu reagerede jeg også på hund og kat.
Så kom jeg i behandling på sygehuset med injektioner hver 6. Uge i små 5 år. Men allerede efter 3 år fik jeg af vide at de ikke kunne gøre noget og at jeg ville være blandt de 10 % som ikke ville kunne hjælpes og som måtte lære at leve med det.

Så det gør jeg...lever med det. Og fra april til oktober er et mareridt. Jeg længtes allerede efter efterår og mørke og kulde og stearinlys igen!
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Chachacha » 23. maj 2016, 11:30

Jeg bliver SÅ træt af min allergimedicin. Jeg tager Alnok og har gjort det i mange år, men først i år er jeg begyndt at gøre det systematisk hver dag - og da jeg så lod være en stund fandt jeg ud af, at den slår mig helt ud. Sådan at jeg næsten ikke kan holde mig vågen efter kl. 17.

Hvad tager I (udover øjendråber/næsespray)?
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Pjeps » 23. maj 2016, 11:59

Chachacha skrev:Jeg bliver SÅ træt af min allergimedicin. Jeg tager Alnok og har gjort det i mange år, men først i år er jeg begyndt at gøre det systematisk hver dag - og da jeg så lod være en stund fandt jeg ud af, at den slår mig helt ud. Sådan at jeg næsten ikke kan holde mig vågen efter kl. 17.

Hvad tager I (udover øjendråber/næsespray)?


Efter at have været igennem Stortset alle præparater , endte jeg op på telfast, som det eneste jeg ikke blev sløv af.

Jeg har været ekstremt allergisk (+ svært generet af krydsallergier) og proppet med medicin de første (siden 3 års alderen) 35 år af mit liv, har været igennem 6 års hyposensibilisering som heller ikke virkede, og fik i årevis både piller, øjendråber, næsespray, astmaspray samt binyrebark depot injektion for bare at tage toppen af symptomerne. Men pludselig for 7-8 år siden blev symptomerne mildere og idag klarer jeg mig med øjendråber ( før cykelture og når det blæser) og en sjælden gang lidt næsespray. Jeg har lige smidt en pakke telfast ud pga udløbet holdbarhed :nerve: - Der er ingen forklaring på hvorfor jeg næsten er blevet helbredt, men jeg er glad. Min læge og jeg er blevet enige om at jeg nok bare er vokset fra det :D - så der er håb for jer.
1
:ninja:
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Aksen » 23. maj 2016, 12:34

Et forsiktigt forslag ind fra siden; Jeg er også super ramt men bruger akupunktur til lindring.. Det er vældig alternativt og flyvsk, men skidtet virker, og jeg er gået fra 2 x binyrebarkhormon og tiltagende allergi symptomer til at kunne klare mig helt uden medicin.. På de aller-værste dage kan jeg tage en pille eller dryppe mine øjne, men det er virkelig ingenting i forhold til før..

Overvej det - for mig er det en behandling af DKK 450 der dækker hele sommeren, og jeg er allergisk overfor alt med pollen, støv og dyr..
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Karkluden » 23. maj 2016, 15:14

Chachacha skrev:Jeg bliver SÅ træt af min allergimedicin. Jeg tager Alnok og har gjort det i mange år, men først i år er jeg begyndt at gøre det systematisk hver dag - og da jeg så lod være en stund fandt jeg ud af, at den slår mig helt ud. Sådan at jeg næsten ikke kan holde mig vågen efter kl. 17.

Hvad tager I (udover øjendråber/næsespray)?

Jeg tager alnok og dymista. alnok er den eneste tablet, jeg ikke bliver træt af. Jeg supplerer med en benadryl på de forfærdelige dage, men SÅ bliver jeg træt
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Panton » 23. maj 2016, 15:15

Jeg er også med her, eller min søn er. Han har både astma og allergisk overfor alt pollen, pelsdyr især hund, kat og hest. Det eneste han reelt ikke er allergisk overfor pt er svampesporer og støv. Endnu

Han har to forskellige næsespray, en med hormon og en uden. Øjendråber, piller, astma inhaler både morgen og aften. Udover alle disse symptomer reagerer hans hud også da han har atopisk eksem :rulle: Det hele er i en pærevælling og han hader alt omkring det. Huden klør og slår ud, næsen stopper, øjnene kan kradses ud og han hoster som en sindssyg.

Jeg hader pollen og ja pelsdyr (sorry)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Panton » 23. maj 2016, 15:17

Karkluden skrev:
Chachacha skrev:Jeg bliver SÅ træt af min allergimedicin. Jeg tager Alnok og har gjort det i mange år, men først i år er jeg begyndt at gøre det systematisk hver dag - og da jeg så lod være en stund fandt jeg ud af, at den slår mig helt ud. Sådan at jeg næsten ikke kan holde mig vågen efter kl. 17.

Hvad tager I (udover øjendråber/næsespray)?

Jeg tager alnok og dymista. alnok er den eneste tablet, jeg ikke bliver træt af. Jeg supplerer med en benadryl på de forfærdelige dage, men SÅ bliver jeg træt



Min søn får cetirizin og umiddelbart kan jeg ihvertfald skrive under på at han ikke bliver træt. Han får halvanden hver morgen og aften hele sæsonen.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Panton » 23. maj 2016, 15:20

Kan I huske de der sindssyge birketal der var sidste år, ihvertfald i kbh :8: Jeg husker sådan noget 5800 agtigt og alt var i undtagelses tilstand!! Jeg husker jeg talte lidt med Annione om det ;)
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Undtagelsen » 23. maj 2016, 18:02

Chachacha skrev:Jeg bliver SÅ træt af min allergimedicin. Jeg tager Alnok og har gjort det i mange år, men først i år er jeg begyndt at gøre det systematisk hver dag - og da jeg så lod være en stund fandt jeg ud af, at den slår mig helt ud. Sådan at jeg næsten ikke kan holde mig vågen efter kl. 17.

Hvad tager I (udover øjendråber/næsespray)?



Zyrtec virker for mig.
Benadryl slår til gengæld helt benene væk under mig.
1

Tilbage til "Helbred"