Overgangsalder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Overgangsalder

Indlægaf Anlewi » 7. jul 2016, 18:55

Delfin skrev:
Skralde skrev:Er der nogen af jer der kan anbefale et håndkøbsprodukt mod hedeture? Det ville være guld værd!


Et studie har vist effekt af rødkløver, om der er fulgt op på det med yderligere undersøgelser siden 2013, ved jeg ikke.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/rodklo ... rens-gener

Jeg har ikke prøvet selv, men har hørt fra andre, at de har haft god effekt af det.


Men rødkløver frarådes til kvinder der har haft hormonfølsom brystkræft. Det har flere kvinder igennem en del generationer detsværre haft i min familie, så jeg tør jeg ikke
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Overgangsalder

Indlægaf Anlewi » 7. jul 2016, 19:00

Anlewi skrev:Jeg følger med her.
Er 39 år og på vej ind i overgangen :panik:
Det piner mig at starte så tidligt, men fik den første forvarsel for ca. 5 år siden.

Døjer rigtig meget med svedeture om natten og må købe en ekstra dyne, da den kan blive våd på begge sider.

Mit humør er en lille smule påvirket, men ikke mere end jeg selv kan kontrollere det.

På grund af hormonfølsom brystkræft hos min mor og moster er jeg blevet frarådet hormoner, men overvejer naturmedicin.

Jeg vil følge med her så jeg kan måske kan få lidt gode råde, tips og trix


Jeg er blevet spurgt hvad den første forvarsel var for 5 år siden.

Jeg døjede med hedeture, anderledes voldsom og ekstrem langvarig menstruation, øget hårvækst de forkerte steder.

Jeg fik taget en blodprøve der viste at jeg var på vej. På grund af disse forandringer fik jeg fjernet min slimhinde i livmoderen og indsat en hormonspiral. Det hjalp heldigvis.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jul 2016, 19:03

Anlewi skrev:
Anlewi skrev:Jeg følger med her.
Er 39 år og på vej ind i overgangen :panik:
Det piner mig at starte så tidligt, men fik den første forvarsel for ca. 5 år siden.

Døjer rigtig meget med svedeture om natten og må købe en ekstra dyne, da den kan blive våd på begge sider.

Mit humør er en lille smule påvirket, men ikke mere end jeg selv kan kontrollere det.

På grund af hormonfølsom brystkræft hos min mor og moster er jeg blevet frarådet hormoner, men overvejer naturmedicin.

Jeg vil følge med her så jeg kan måske kan få lidt gode råde, tips og trix


Jeg er blevet spurgt hvad den første forvarsel var for 5 år siden.

Jeg døjede med hedeture, anderledes voldsom og ekstrem langvarig menstruation, øget hårvækst de forkerte steder.

Jeg fik taget en blodprøve der viste at jeg var på vej. På grund af disse forandringer fik jeg fjernet min slimhinde i livmoderen og indsat en hormonspiral. Det hjalp heldigvis.


Af samme årsag rører jeg det heller ikke selv, men det kan måske hjælpe andre.

Hormonspiral er vel heller ikke så smart i den sammenhæng?
0
14 11 14
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Overgangsalder

Indlægaf ina » 7. jul 2016, 19:14

Velvet-Goldmine skrev:Nu er jeg ikke selv i overgangsalderen endnu, men jeg har studeret urten 'agnus castus' (kyskhedstræ) meget til heste der har hormonelle issues hvor det har STOR effekt, og det viser sig at have positiv effekt på mennesker også ifgl. videnskaben.
Det virker hormonregulerende, så div. humørsvingninger og hedeture mindskes drastisk. Til hestene har jeg købt store poser med ren urt som gives i foder, men jeg kan se, at det kan fås i tabletform til mennesker. Det er klart noget jeg har in mente til når jeg selv kommer i overgangsalderen, for det er helt vildt en effekt det har haft på de hormonelle hopper (og vallakker faktisk) jeg har haft med at gøre, og jeg vil gerne gøre min egen overgangsalder så blid som muligt uden decideret hormontilskud, hvis det skulle vise sig at den blev voldsom.


Jeg har taget de tabletter i en periode mod PMS, og de giver simpelthen de værste sure opstød i verden. :tie:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 7. jul 2016, 19:23

ina skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Nu er jeg ikke selv i overgangsalderen endnu, men jeg har studeret urten 'agnus castus' (kyskhedstræ) meget til heste der har hormonelle issues hvor det har STOR effekt, og det viser sig at have positiv effekt på mennesker også ifgl. videnskaben.
Det virker hormonregulerende, så div. humørsvingninger og hedeture mindskes drastisk. Til hestene har jeg købt store poser med ren urt som gives i foder, men jeg kan se, at det kan fås i tabletform til mennesker. Det er klart noget jeg har in mente til når jeg selv kommer i overgangsalderen, for det er helt vildt en effekt det har haft på de hormonelle hopper (og vallakker faktisk) jeg har haft med at gøre, og jeg vil gerne gøre min egen overgangsalder så blid som muligt uden decideret hormontilskud, hvis det skulle vise sig at den blev voldsom.


Jeg har taget de tabletter i en periode mod PMS, og de giver simpelthen de værste sure opstød i verden. :tie:

Hjælper de også mod pms? For så slemt som mit efterhånden er blevet, kunne jeg godt være fristet til at prøve...trods sure opstød :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Overgangsalder

Indlægaf Ado » 7. jul 2016, 19:30

Jeg tager også gerne sure opstød, hvis det kan afhjælpe pms. Kæft, hvor er det nærmest invaliderende.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Overgangsalder

Indlægaf ina » 7. jul 2016, 19:30

Pityt skrev:
ina skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Nu er jeg ikke selv i overgangsalderen endnu, men jeg har studeret urten 'agnus castus' (kyskhedstræ) meget til heste der har hormonelle issues hvor det har STOR effekt, og det viser sig at have positiv effekt på mennesker også ifgl. videnskaben.
Det virker hormonregulerende, så div. humørsvingninger og hedeture mindskes drastisk. Til hestene har jeg købt store poser med ren urt som gives i foder, men jeg kan se, at det kan fås i tabletform til mennesker. Det er klart noget jeg har in mente til når jeg selv kommer i overgangsalderen, for det er helt vildt en effekt det har haft på de hormonelle hopper (og vallakker faktisk) jeg har haft med at gøre, og jeg vil gerne gøre min egen overgangsalder så blid som muligt uden decideret hormontilskud, hvis det skulle vise sig at den blev voldsom.


Jeg har taget de tabletter i en periode mod PMS, og de giver simpelthen de værste sure opstød i verden. :tie:

Hjælper de også mod pms? For så slemt som mit efterhånden er blevet, kunne jeg godt være fristet til at prøve...trods sure opstød :genert:


Ja, det skulle de gøre. Man skal tage dem i 3 måneder før man ser en effekt, så vidt jeg husker. Det nåede jeg simpelthen ikke til, de sure opstød smagte virkelig grimt, så jeg opgav. :genert:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Overgangsalder

Indlægaf ina » 7. jul 2016, 19:31

Måske man kan få nogen, som ikke giver de opstød. I så fald vil jeg gerne tippes. :D
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 7. jul 2016, 19:32

ina skrev:
Pityt skrev:
ina skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Nu er jeg ikke selv i overgangsalderen endnu, men jeg har studeret urten 'agnus castus' (kyskhedstræ) meget til heste der har hormonelle issues hvor det har STOR effekt, og det viser sig at have positiv effekt på mennesker også ifgl. videnskaben.
Det virker hormonregulerende, så div. humørsvingninger og hedeture mindskes drastisk. Til hestene har jeg købt store poser med ren urt som gives i foder, men jeg kan se, at det kan fås i tabletform til mennesker. Det er klart noget jeg har in mente til når jeg selv kommer i overgangsalderen, for det er helt vildt en effekt det har haft på de hormonelle hopper (og vallakker faktisk) jeg har haft med at gøre, og jeg vil gerne gøre min egen overgangsalder så blid som muligt uden decideret hormontilskud, hvis det skulle vise sig at den blev voldsom.


Jeg har taget de tabletter i en periode mod PMS, og de giver simpelthen de værste sure opstød i verden. :tie:

Hjælper de også mod pms? For så slemt som mit efterhånden er blevet, kunne jeg godt være fristet til at prøve...trods sure opstød :genert:


Ja, det skulle de gøre. Man skal tage dem i 3 måneder før man ser en effekt, så vidt jeg husker. Det nåede jeg simpelthen ikke til, de sure opstød smagte virkelig grimt, så jeg opgav. :genert:

Jeg tror jeg prøver. Så må jeg se om jeg kan klare de opstød :s
1
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 7. jul 2016, 19:33

Ado skrev:Jeg tager også gerne sure opstød, hvis det kan afhjælpe pms. Kæft, hvor er det nærmest invaliderende.

Jep. Faktisk KAN det også gå hen og blive invaliderende for ens omgivelser...hvis de f.eks. er dumme at høre på og man har en stol, som man kommer til at slå dem med :fløjt:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Overgangsalder

Indlægaf Ado » 7. jul 2016, 19:40

Pityt skrev:
Ado skrev:Jeg tager også gerne sure opstød, hvis det kan afhjælpe pms. Kæft, hvor er det nærmest invaliderende.

Jep. Faktisk KAN det også gå hen og blive invaliderende for ens omgivelser...hvis de f.eks. er dumme at høre på og man har en stol, som man kommer til at slå dem med :fløjt:

:lol: :lol:

Jeg fór dramatisk ned i mit soveværelse - tudbrølende - en dag, hvor jeg havde diskuteret med min søn om en bagatel. Han gloede på mig, som om jeg var åndssvag.
1
Donna Martin Graduates!
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 7. jul 2016, 19:53

Ado skrev:
Pityt skrev:
Ado skrev:Jeg tager også gerne sure opstød, hvis det kan afhjælpe pms. Kæft, hvor er det nærmest invaliderende.

Jep. Faktisk KAN det også gå hen og blive invaliderende for ens omgivelser...hvis de f.eks. er dumme at høre på og man har en stol, som man kommer til at slå dem med :fløjt:

:lol: :lol:

Jeg fór dramatisk ned i mit soveværelse - tudbrølende - en dag, hvor jeg havde diskuteret med min søn om en bagatel. Han gloede på mig, som om jeg var åndssvag.

Måske...og kun måske...har jeg lavet det stunt på jobbet for nyligt :fløjt: :genert:
Vi har alvorligt brug for medicin :lol2:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Overgangsalder

Indlægaf lulu-p » 7. jul 2016, 20:14

Hvor køber I de piller henne? Og under hvilket navn? Pms har for alvor ramt mig efter jeg rundede 40 :s
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 8. jul 2016, 12:52

Lykken er at sidde i en bil med et super airconditionanlæg, sat på low og fuld knald. Nedkølet på 2 minutter :lol:
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 8. jul 2016, 20:44

lulu-p skrev:Hvor køber I de piller henne? Og under hvilket navn? Pms har for alvor ramt mig efter jeg rundede 40 :s

Jeg har bestilt de her...glæder mig til at se om de hjælper.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Helbred"