Niv i underlivet - hvad kan det være?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 267

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Sloejfen » 29. feb 2016, 23:56

Jeg skulle til at skrive at det lyder som svamp.
Det har ihverfald snydt mig en del gange ifht om det var blærebetændelse.
Får også "niv" i underlivet og svie når jeg tisser hvis jeg har svamp.
Hvis det ikke går væk med canesten så prøv at hør din læge om at du kan få fluconazol kapsler på recept i stedet :)
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Hurrze » 1. mar 2016, 01:25

Det kan være flere ting... Men afsted med dig til lægen.. Og det er jo ikke værre end at i skal undvære sex i et stykke tid... Når du nu bliver testen så er det måske også en god idé at han også bliver testet. Så er i jo sikre på at i ikke smitter hinanden med noget fremadrettet... Det er bedst at begge bliver testet før komdomet smides, men synes det bedste er i begge bliver testet inden i vælger at dyrke sex uden komdom på igen. Men kan være flere forskellige ting... Havde også på et tidspunkt kløe og svie, også i forbindelse med jeg skulle tisse. Det var svamp i underlivet hvilket er ufarligt og ikke var kommet pga sex ved mig, men bare fordi mit underliv have været "lukket inde" i en periode... men som sagt kan det være flere ting og ikke nødvendigvis kodet sammen med sex. Uanset om det er kodet sammen med sex eller ej, er det jo som sagt en god idé at blive testet alligevel.. :)


Held og lykke :)


Desuden kan man godt teste klamydia i urinen. Det er jeg hvert fald blevet tester for... Da jeg havde svamp var mine slimhinder så ømme at lægen valgte at lave testen på urinen istedet, fordi det gjorde meget ondt når noget eller nogen rørte dernede... :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 2. mar 2016, 09:23

Ingen klamydia eller gonoré... Så jeg må prøve med Canesten og se, om ikke det hjælper. Lægen sagde, at hvis ikke det hjalp, skulle jeg prøve med stikpiller.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15662
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21062

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf 2SHY » 2. mar 2016, 12:55

Mi55y skrev:Ingen klamydia eller gonoré... Så jeg må prøve med Canesten og se, om ikke det hjælper. Lægen sagde, at hvis ikke det hjalp, skulle jeg prøve med stikpiller.

Man kan købe sådan nogle kombinationspakker hvor der både er creme og piller med. Det var effektivt da jeg havde brug for der på et tidspunkt :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Anufe
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. sep 2015, 05:49
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Anufe » 2. mar 2016, 16:48

Mi55y skrev:Ingen klamydia eller gonoré... Så jeg må prøve med Canesten og se, om ikke det hjælper. Lægen sagde, at hvis ikke det hjalp, skulle jeg prøve med stikpiller.

Godt det ikke var en kønssygdom. Håber det snart går væk, hvad end det så er.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 18. mar 2016, 20:53

Hvis jeg var dig fik jeg en recept på fluconazol i stedet for at smøre med canesten. Salven kam virke irriterende på slimhinden og gøre mere skade end gavn hvis der ikke er svamp.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 18. mar 2016, 21:07

Jacobsen81 skrev:Hvis jeg var dig fik jeg en recept på fluconazol i stedet for at smøre med canesten. Salven kam virke irriterende på slimhinden og gøre mere skade end gavn hvis der ikke er svamp.


Kunne godt være jeg skulle overveje det. Har brugt canesten mandag til torsdag i denne uge, men er faktisk stoppet nu, fordi svien blev værre og værre. Og er nu blevet bedre igen, efter jeg stoppede. Så canesten er måske ikke helt godt for mig...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4399

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf HappyHippo » 18. mar 2016, 22:14

Mi55y skrev:
Jacobsen81 skrev:Hvis jeg var dig fik jeg en recept på fluconazol i stedet for at smøre med canesten. Salven kam virke irriterende på slimhinden og gøre mere skade end gavn hvis der ikke er svamp.


Kunne godt være jeg skulle overveje det. Har brugt canesten mandag til torsdag i denne uge, men er faktisk stoppet nu, fordi svien blev værre og værre. Og er nu blevet bedre igen, efter jeg stoppede. Så canesten er måske ikke helt godt for mig...


Hvis du stadig har ondt, burde du da komme til gynækolog?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2016, 05:45

HappyHippo skrev:
Mi55y skrev:
Jacobsen81 skrev:Hvis jeg var dig fik jeg en recept på fluconazol i stedet for at smøre med canesten. Salven kam virke irriterende på slimhinden og gøre mere skade end gavn hvis der ikke er svamp.


Kunne godt være jeg skulle overveje det. Har brugt canesten mandag til torsdag i denne uge, men er faktisk stoppet nu, fordi svien blev værre og værre. Og er nu blevet bedre igen, efter jeg stoppede. Så canesten er måske ikke helt godt for mig...


Hvis du stadig har ondt, burde du da komme til gynækolog?


Lægen har jo undersøgt mig og sagt, at jeg skulle forsøge med canestensalve først og ellers stikpiller, hvis ikke det hjælper... Har en veninde, som oplever det samme. Hun har været til urolog, men enden blev, at det simpelthen bare handlede om, at hun havde fået ny kæreste - hvilket jeg jo også har... Så tænker, at det kan være noget af det samme. Det føles nemlig som blærebetændelse, som det også gør for hende.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Debra1 » 19. mar 2016, 06:34

Det hjælper at tisse efter sex, så bliver eventuelle bakterier, der har sneget sig op i urinrøret, skyllet ud.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2016, 07:14

Debra1 skrev:Det hjælper at tisse efter sex, så bliver eventuelle bakterier, der har sneget sig op i urinrøret, skyllet ud.


Det ved jeg godt, og prøver altid at huske det. Men det er IKKE blærebetændelse, det er jeg blevet tjekket for.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Helbred"