Niv i underlivet - hvad kan det være?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 07:41

Jeg var til lægen og tisse i en kop i går, fordi jeg troede, at jeg havde blærebetændelse. Jeg har i et stykke tid haft lidt svie, når jeg tømmer blæren og i onsdags havde jeg gentagne niv i - hvad jeg troede var - blæren hele aftenen, det gjorde ret ondt men var ikke uudholdeligt. Jeg har så ikke blærebetændelse, så nu skal jeg ind på mandag og have en underlivsundersøgelse, da lægen så mener, at det må komme derfra.

Prøvede så at google "niv i underlivet", men får udelukkende resultater om tidlige tegn på graviditet. For det første, så er jeg på p-piller, og for det andet, så tænker jeg, at lægen måske også har tjekket for det?

Jeg er jo i et ret nyt forhold - 5 måneder, så muligheden for en kønssygdom er der vel? Jeg har aldrig været smittet før, så aner ikke, hvordan det føles. Før jeg mødte min kæreste havde jeg ikke haft sex i over to år, og vi er ikke blevet testet, efter vi har mødt hinanden... Argh, hvorfor skal jeg få sådan noget at tænke på lige op til weekenden?

Nå men har ikke følt de her niv siden i onsdags, men har stadig lidt svie ved vandladning. Andre forslag til hvad det kan være?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Thestral » 26. feb 2016, 07:46

Hvis i er meget seksuelt aktive kan det være "slid" der gør at det svier når du tisser og nivene i underlivet kan være muskelsmerter. Den variant er naturligvis mere sjov end kønssygdomsversionen som jo desværre ikke kan udelukkes. Der er ingen tvivl om at lægen vil undersøge for det og er du i tvivl om han vil, kan du jo bede om et komplet servicebesøg for at udelukke de mest almindelige kønssygdomme
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 08:00

Thestral skrev:Hvis i er meget seksuelt aktive kan det være "slid" der gør at det svier når du tisser og nivene i underlivet kan være muskelsmerter. Den variant er naturligvis mere sjov end kønssygdomsversionen som jo desværre ikke kan udelukkes. Der er ingen tvivl om at lægen vil undersøge for det og er du i tvivl om han vil, kan du jo bede om et komplet servicebesøg for at udelukke de mest almindelige kønssygdomme


Det synes jeg ikke, at vi er. Vi dyrker sex, når vi ses, hvilket er 2-3 gange om ugen. Vi har godt nok lige været på forlænget weekend i sidste uge, hvor det jo så var flere dage i træk, men stadig ikke, hvad jeg ville kalde meget. Men han har svært ved at komme ved penetration, så vi bliver gerne ved et godt stykke tid - og det kan jo så måske godt give noget "slid". :gruble:

Nå, men et fuldt servicetjek skader jo heller ikke, det er nogle år siden efterhånden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 08:11

Nu kunne jeg så lige læse mig til, at lægerne efterhånden oftest påviser klamydia via urinprøve. Så det kan det vel ikke være? Tænker, at når lægen har kigget efter blærebetændelse, som vist også er en bakterie, så ville hun vel se, hvis der var andre bakterier? Eller hvad? Aner ikke hvordan sådan noget foregår...

Ja, jeg overtænker det...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 08:27

Mi55y skrev:Nu kunne jeg så lige læse mig til, at lægerne efterhånden oftest påviser klamydia via urinprøve. Så det kan det vel ikke være? Tænker, at når lægen har kigget efter blærebetændelse, som vist også er en bakterie, så ville hun vel se, hvis der var andre bakterier? Eller hvad? Aner ikke hvordan sådan noget foregår...

Ja, jeg overtænker det...


Man kan kun se klamydia ud fra en prøve, det er ikke noget man kan se med det blotte øje, så ville ikke udelukke klamydia (hvilket også var min første tanke, da jeg læste dit indlæg). Håber det bedste :ae:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 08:31

Pandesteg skrev:
Mi55y skrev:Nu kunne jeg så lige læse mig til, at lægerne efterhånden oftest påviser klamydia via urinprøve. Så det kan det vel ikke være? Tænker, at når lægen har kigget efter blærebetændelse, som vist også er en bakterie, så ville hun vel se, hvis der var andre bakterier? Eller hvad? Aner ikke hvordan sådan noget foregår...

Ja, jeg overtænker det...


Man kan kun se klamydia ud fra en prøve, det er ikke noget man kan se med det blotte øje, så ville ikke udelukke klamydia (hvilket også var min første tanke, da jeg læste dit indlæg). Håber det bedste :ae:


Okay jeg misforstod at du skrev lægen har "kikket efter" blærebetændelse - urindyrkning for blærebetændelse er ikke den samme som for klamydia, så nej den dyrkning vil ikke kunne vise klamydia, det er en separat prøve.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 09:09

Hmm, ok...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Viskelæder » 26. feb 2016, 09:13

Blærebetændelseslignende symptomer kan være klamydia. Det kan også være slid efter sex, som en anden skriver.
Jeg havde for ikke så længe siden et par dage, hvor det sved lidt, når jeg tissede, og jeg har ikke haft sex i 900 år, men så var det pludselig væk igen :gruble: Så det kan også bare være en af de der mærkelige kropsting, der bare går hen i uvisheden? Men god ide at du skal tjekkes :)
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Thestral » 26. feb 2016, 09:19

Mi55y skrev:
Thestral skrev:Hvis i er meget seksuelt aktive kan det være "slid" der gør at det svier når du tisser og nivene i underlivet kan være muskelsmerter. Den variant er naturligvis mere sjov end kønssygdomsversionen som jo desværre ikke kan udelukkes. Der er ingen tvivl om at lægen vil undersøge for det og er du i tvivl om han vil, kan du jo bede om et komplet servicebesøg for at udelukke de mest almindelige kønssygdomme


Det synes jeg ikke, at vi er. Vi dyrker sex, når vi ses, hvilket er 2-3 gange om ugen. Vi har godt nok lige været på forlænget weekend i sidste uge, hvor det jo så var flere dage i træk, men stadig ikke, hvad jeg ville kalde meget. Men han har svært ved at komme ved penetration, så vi bliver gerne ved et godt stykke tid - og det kan jo så måske godt give noget "slid". :gruble:

Nå, men et fuldt servicetjek skader jo heller ikke, det er nogle år siden efterhånden.
Bliv du bare tjekket hvis det er så længe siden. Jeg håber det bare er slid.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Anufe
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. sep 2015, 05:49
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Anufe » 26. feb 2016, 09:22

Hvis du har drukket meget, og derfor tisset en del, kan lægen have svært ved at se en blærebetændelse samme dag.
Sidste sommer blev jeg sendt hjem fra lægen med besked om, at jeg ikke fejlede noget. Selvom jeg havde feber, smerter når jeg tissede og blod i urinen - jeg troede, jeg skulle dø. Dagen efter blev der udskrevet en pæn potion penicillin, da urinprøven efter dyrkning viste blærebetændelse. Jeg havde bare drukket og tisset meget før prøvetagning, at lægen ikke kunne se det.
Rigtig god bedring, det er aldrig sjovt når der er noget galt i de nedre regioner.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 09:26

Anufe skrev:Hvis du har drukket meget, og derfor tisset en del, kan lægen have svært ved at se en blærebetændelse samme dag.
Sidste sommer blev jeg sendt hjem fra lægen med besked om, at jeg ikke fejlede noget. Selvom jeg havde feber, smerter når jeg tissede og blod i urinen - jeg troede, jeg skulle dø. Dagen efter blev der udskrevet en pæn potion penicillin, da urinprøven efter dyrkning viste blærebetændelse. Jeg havde bare drukket og tisset meget før prøvetagning, at lægen ikke kunne se det.
Rigtig god bedring, det er aldrig sjovt når der er noget galt i de nedre regioner.


Den er blevet dyrket. Var afsted i går, hvor sekretæren mente, at der var betændelse, men jeg skulle ringe til lægen i dag, som så sagde nej. Også derfor jeg bliver lidt nervøs for, at der kan være noget andet, når nu sekretæren mente, at der var noget.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Æble » 26. feb 2016, 11:16

Det kan godt umiddelbart se ud som om der er noget, eller prøven kan være lidt forurenet. Men så på dyrkningen kan de se om der er noget der vokser. Jeg har ofte fået samme besked. Plejer altid at drikke rigeligt bagefter så jeg kan skylle systemet igennem.
1
Anufe
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. sep 2015, 05:49
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Anufe » 26. feb 2016, 11:55

Mi55y skrev:
Anufe skrev:Hvis du har drukket meget, og derfor tisset en del, kan lægen have svært ved at se en blærebetændelse samme dag.
Sidste sommer blev jeg sendt hjem fra lægen med besked om, at jeg ikke fejlede noget. Selvom jeg havde feber, smerter når jeg tissede og blod i urinen - jeg troede, jeg skulle dø. Dagen efter blev der udskrevet en pæn potion penicillin, da urinprøven efter dyrkning viste blærebetændelse. Jeg havde bare drukket og tisset meget før prøvetagning, at lægen ikke kunne se det.
Rigtig god bedring, det er aldrig sjovt når der er noget galt i de nedre regioner.


Den er blevet dyrket. Var afsted i går, hvor sekretæren mente, at der var betændelse, men jeg skulle ringe til lægen i dag, som så sagde nej. Også derfor jeg bliver lidt nervøs for, at der kan være noget andet, når nu sekretæren mente, at der var noget.

Ah, ærgerligt. Af erfaring kan jeg kun sige, lad være med at google det. Det giver hurtigt tankemyller.
Håbe du kan få en nogenlunde fredelig weekend.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 12:15

Anufe skrev:
Mi55y skrev:
Anufe skrev:Hvis du har drukket meget, og derfor tisset en del, kan lægen have svært ved at se en blærebetændelse samme dag.
Sidste sommer blev jeg sendt hjem fra lægen med besked om, at jeg ikke fejlede noget. Selvom jeg havde feber, smerter når jeg tissede og blod i urinen - jeg troede, jeg skulle dø. Dagen efter blev der udskrevet en pæn potion penicillin, da urinprøven efter dyrkning viste blærebetændelse. Jeg havde bare drukket og tisset meget før prøvetagning, at lægen ikke kunne se det.
Rigtig god bedring, det er aldrig sjovt når der er noget galt i de nedre regioner.


Den er blevet dyrket. Var afsted i går, hvor sekretæren mente, at der var betændelse, men jeg skulle ringe til lægen i dag, som så sagde nej. Også derfor jeg bliver lidt nervøs for, at der kan være noget andet, når nu sekretæren mente, at der var noget.

Ah, ærgerligt. Af erfaring kan jeg kun sige, lad være med at google det. Det giver hurtigt tankemyller.
Håbe du kan få en nogenlunde fredelig weekend.


Lige præcis, google er en bitch på det område. Men min kæreste tog det ret roligt og sagde bare, at han ikke håbede, at det var noget alvorligt, og at jeg lige måtte holde ham opdateret. Og min veninde sagde også, at det havde hun prøvet flere gange, når hun efter en pause begyndte at være seksuelt aktiv igen. Så jeg prøver at tage det helt roligt :genert:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Niv i underlivet - hvad kan det være?

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 07:55

Lægen sagde, at der ikke var noget at se. Måske lidt svamp, så jeg skulle lige prøve med Canesten, og se om det hjalp. Og så er det ellers bare at vente på svar på prøven. Derudover fik jeg lige lavet celleskrab, da jeg alligevel ville få indkaldesen om 2 måneder, så det var jo fint nok.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Helbred"