Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Vintertræt?

Afstemning sluttede 21. mar 2016, 17:14

Mindre træt/energiforladt
2
3%
Uændret
12
16%
Mere træt/energiforladt
26
36%
Meget mere træt/energiforladt
33
45%
 
Afgivne stemmer: 73
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 23:06

Jeg er mere træt/uoplagt og energiforladt end ellers. Er der overskud på kontoen og jeg f.eks. tager med ud at handle eller får besøg så er jeg fuldstændig smadret efterfølgende

Men det har mere relation til min sygemelding og ikke årstiden. Jeg plejer ikke at blive ramt på den måde af årstidernes skiften
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Elvispop » 20. feb 2016, 23:39

Jeg plejer altid at blive ramt af vinterblues, men i år er den noget værre.
Jeg er osse pissetræt af mit arbejde, og ønsker min chef og nogle af mine kolleger, hen hvor peberet gror.
De to ting forstærker hinanden.

Det er en kæmpe kamp, at holde holde mig fra at falde i søvn på sofaen, og jeg kan ikke gå tidligt i seng fordi min krop ikke lader mig sove i mere end ca. 8 timer.
Så får jeg bare fucket med min døgnrytme.

Nu har jeg ferie i uge 9, og håber at "resette" min energi dér.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Debra1 » 20. feb 2016, 23:48

Jeg er træt som et helt alderdomshjem, hvilket nok skyldes et stresset arbejdsliv og små børn. Ofte sover jeg dårligt med mange opvågninger. Jeg har i mange år taget Longo vital, men nu har jeg købt Longo Vital med Ginseng for at se, om det kan hjælpe på trætheden. I forvejen tager jeg D-vitamin.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Whoosh » 20. feb 2016, 23:57

Karkluden skrev:Altså jeg er faktisk så træt og uoplagt af og til, at jeg har overvejet, om jeg kunne være gravid, selvom det er stærkt usandsynligt, da vi anvender dobbeltprævention.

Samme her.
Jeg endte faktisk med at tage en test, fordi jeg synes det var unaturligt at være SÅ træt, selvom jeg havde været syg. :genert:
Og når jeg så samtidig havde madlede, lidt kvalme det kom og gik, metalsmag i munden og hyppig vandladning, så begyndte min alarmklokker at ringe.
Heldigvis var den negativ.
Så jeg tror det er vitaminmangel, udmattelse og det hele har en naturlig forklaring.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Sophies-mor » 21. feb 2016, 12:35

Ja. Men det skyldes så primært private forhold.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Wizzze » 21. feb 2016, 12:54

Kan også skrive under på det med at være mere træt og energiforladt end ellers :gruble:
Det er jo ikke noget nyt at det bliver vinter, eller at der er travlt på jobbet, men den her vinter har været hårdere end ellers, strange.
Vejr mæssigt har den jo ikke været så hård eller lang som andre, men kan ikke huske at jeg har gabt eller trængt til en morfar så meget som denne vinter.
0
Do as I say! :whip:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Karkluden » 21. feb 2016, 15:38

Whoosh skrev:
Karkluden skrev:Altså jeg er faktisk så træt og uoplagt af og til, at jeg har overvejet, om jeg kunne være gravid, selvom det er stærkt usandsynligt, da vi anvender dobbeltprævention.

Samme her.
Jeg endte faktisk med at tage en test, fordi jeg synes det var unaturligt at være SÅ træt, selvom jeg havde været syg. :genert:
Og når jeg så samtidig havde madlede, lidt kvalme det kom og gik, metalsmag i munden og hyppig vandladning, så begyndte min alarmklokker at ringe.
Heldigvis var den negativ.
Så jeg tror det er vitaminmangel, udmattelse og det hele har en naturlig forklaring.

Same. Da jeg så en morgen begyndte at kaste op, så blev jeg faktisk lidt panikken. Jeg kaster aldrig op. Aldrig. Og selvom vi er helt enige om, at vi ikke ville få en abort, og at det nok skulle løse sig, så er det virkelig bare ikke god timing, hvis det skete nu. Jeg var så ikke gravid. Jeg havde norovirus og lavt d-vitamin :lol: Jeg var dog først helt rolig, da min kæreste overbrækkede soveværelset. Han kunne dårligt være gravid :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 09:01

Ja, træt og energiforladt og jeg har aldrig - som i aldrig - glædet mig så meget til sommer som jeg har gjort denne vinter.

Mit skyldes sikkert både den manglende sommer, den lange, grå vinter og alle de bekymringer jeg har haft. Mere eller mindre konstant tilbagevendende bekymringer. Jeg tager vitamintilskud og prøver at spise godt og sundt, men der er ingen kur for den nedstemthed der kommer af bekymringer eller frygten for nye bekymringer.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Tricolette » 2. mar 2016, 07:54

Jeg er total træt for tiden - men er næsten sikker på at det "bare" er eftervirkningerne efter sidste uges influenza, som stadigvæk sidder i kroppen.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Mittemis » 2. mar 2016, 09:03

Jeg har aldrig været så uoplagt og træt som nu. Men jeg er også gravid, og lige blevet diagnosticeret med en efterfødselsreaktion/mild depression.
Samtidig er min søvn elendig. Skal op og tisse flere gange hver nat, og sønnen på 2 sover stadig ikke igennem om natten uden opvågninger. Så jeg føler bare at jeg er en omvandrende zombie.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf billiebean » 3. mar 2016, 21:02

Har haft nogle perioder, hvor jeg har været usandsynligt træt. Jeg er næsten 100 på, at det skyldes den elendige sommer, hvor jeg slet ikke fik tanket depoterne op med lys og varme. Kan mærke at jeg glæder mig helt vildt til forår og forhåbentlig mere lys og varme end sidste år.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. mar 2016, 21:15

jeg plejer heller ikke at være vintertræt, eller påvirket mærkbart af den mørke tid.
Men i år har jeg godt nok været påvirket, og i ret mærkbar grad. Jeg har ikke været depri, og begravet mig under en dyne og sovet det væk.
Men jeg har godt nok været flad, træt, uoplagt, og virkeligt manglet overskud, til at gøre de ting jeg normalt elsker at lave.

Det har helt klart været vejret, det mørke, grå og triste, virkeligt virkeligt triste. Og forkerte temperaturer, min krop trives ikke med 8-10 plusgrader i december, det er bare helt forkert.
Jeg kvikkede gevaldigt op de dage hvor vi var heldige og få noget sne, og deraf noget lys, og jeg sørgede for at suge det til mig, bare ud-ud-ud.
Ingen solbriller ved bilkørsel osv.
Og nu hvor forårssolen et par dage har skinnet og gjort mig lun, der har jeg også sørget for at komme ud og samle d-vitaminer ind.


Normalt plejer vi at være på skiferie ret tidligt på året, og det er en god opkvikker for mig/os, i år skal vi først til påsken.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Purple Haze » 3. mar 2016, 21:20

Jeg ER træt og energiforladt. Er også sikker på at det hovedsageligt er grundet stress over at vi har fyringsrunde på jobbet, og at den hænger over hovedet på mig at jeg kan være arbejdsløs om 3 uger....
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er du mere uoplagt/træt/energiforladt end normalt?

Indlægaf Annione » 16. mar 2016, 03:10

Jeg afholder mig fra at stemme, jeg har ikke oplevet/overlevet en dansk vinter i flere år nu. Norske vintre er nemmere, selvom solen ikke står op, så er der sne fra oktober til april, og derfor virker det ikke så mørkt. Heller ikke midt om natten.

Men da jeg boede i Dk kunne jeg ikke klare en vinter uden Longo Vital med ginseng. Kunne faktisk mærke det ret hurtigt, når jeg havde glemt min pille i 2 dage.
0

Tilbage til "Helbred"