Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf Halldora » 29. sep 2021, 06:22

Rigtigt mange tanker din vej i dag - og alt muligt held og lykke med forhåbentlig fyldestgørende svar og grundig opfølgning.
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 29. sep 2021, 13:32

Tak fordi I tænker på mig!

Det var faktisk en rigtig god konsultation i dag. Overlægen var meget grundig og sympatisk. Det tog næsten en time, og der var ikke antydningen af, at hun bare ville have os ud af klappen.

Vi talte alle "anfaldende" igennem og hun undersøgte mine reflekser osv.
Hendes konklusion er forbigående blodpropper. Hun mener, at den første kom i forbindelse med min rytmeforstyrrelse. De tre andre mener hun så hænger sammen med operationen for rytmeforstyrrelsen.
Derfor er hun også meget fortrøstningsfuld og mener ikke, at der er særlig stor risiko for yderligere blodpropper.
Hun har fordoblet min dosis hjertemagnyl, og vil have en telefonisk konsultation om 4 måneder - medmindre der sker noget i mellemtiden.

Hun forklarede også, hvorfor Odense har afvist mig. Nyere forskning tyder på, at medicinsk behandling er lige så effektivt som operation + blodpropperne højst sandsynligt er relateret til rytmeforstyrrelsen og operationen.

Alt i alt synes jeg, at jeg fik en masse svar i dag og en rigtig fin behandling. Omend jeg krymper mig hver gang, de nævner blodpropper.
32
Brugeravatar
Umulius
Indlæg: 215
Tilmeldt: 2. apr 2019, 11:58
Kort karma: 20
Likede indlæg: 251

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf Umulius » 30. sep 2021, 19:01

jeanett88 skrev:Tak fordi I tænker på mig!

Det var faktisk en rigtig god konsultation i dag. Overlægen var meget grundig og sympatisk. Det tog næsten en time, og der var ikke antydningen af, at hun bare ville have os ud af klappen.

Vi talte alle "anfaldende" igennem og hun undersøgte mine reflekser osv.
Hendes konklusion er forbigående blodpropper. Hun mener, at den første kom i forbindelse med min rytmeforstyrrelse. De tre andre mener hun så hænger sammen med operationen for rytmeforstyrrelsen.
Derfor er hun også meget fortrøstningsfuld og mener ikke, at der er særlig stor risiko for yderligere blodpropper.
Hun har fordoblet min dosis hjertemagnyl, og vil have en telefonisk konsultation om 4 måneder - medmindre der sker noget i mellemtiden.

Hun forklarede også, hvorfor Odense har afvist mig. Nyere forskning tyder på, at medicinsk behandling er lige så effektivt som operation + blodpropperne højst sandsynligt er relateret til rytmeforstyrrelsen og operationen.

Alt i alt synes jeg, at jeg fik en masse svar i dag og en rigtig fin behandling. Omend jeg krymper mig hver gang, de nævner blodpropper.


Jeg synes, du er super sej! Dejligt at du havde en god oplevelse. Selvom jeg godt ved, at det er en svær omgang du går igennem.
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 30. sep 2021, 19:56

Tusinde tak Umulius. Det var rigtig sødt skrevet.

Og tak for alle de likes. Jeg troede slet ikke, at så mange fulgte med. Har delvist skrevet det herinde for at holde styr på det, så det varmer, at så mange (for mig) har fulgt med.
2
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 04:30

Ingen andre har vist spurt, så nu kommer det frække og forbudte spørgsmål: Er du vaccineret?

Mener bare, at det er relevant at få udelukket, om der kan være tale om vaccinebivirkninger. Min mor fik hjerterytmeforstyrrelser kort efter, at hun tog vaccinen. Og hun har aldrig haft den slags før. Dog ikke så slemt, som det du beskriver...
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 19. okt 2021, 13:16

libertá skrev:Ingen andre har vist spurt, så nu kommer det frække og forbudte spørgsmål: Er du vaccineret?

Mener bare, at det er relevant at få udelukket, om der kan være tale om vaccinebivirkninger. Min mor fik hjerterytmeforstyrrelser kort efter, at hun tog vaccinen. Og hun har aldrig haft den slags før. Dog ikke så slemt, som det du beskriver...


Jeg er fuldt vaccineret. Men påbegyndte først vaccineringen efter første blodprop.
Wolf-parkinson-white-syndrom er medfødt.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 16. dec 2021, 13:57

Jeg skille have været til tjek med hjertet ( i forbindelse med WPW-syndrom) i november, men er endnu ikke blevet indkaldt. Jeg ringede til hjerteambulatoriet I sidste uge, og de fortalte, at jeg står på huskelisten, men grundet strejken og Corona, er det udskudt.
Det har jeg det sådan okay med. Jeg har ikke haft anfald af rytmeforstyrrelse siden operationen. Har dog to gange oplevet, at mit hjerte har slået et ekstra slag, så er en lille bitte smule nervøs.
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 1. feb 2022, 08:11

Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.
7
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9521

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2022, 09:12

jeanett88 skrev:Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.


Hvordan gik det?
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 4. feb 2022, 05:11

Sorenspige skrev:
jeanett88 skrev:Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.


Hvordan gik det?


EKGet så fint ud, men de valgte alligevel at sætte overvågning på mit hjerte den næste uge. Det er gjort ud fra et "better dage than sorry"-perspektiv.
Det er mega irriterende at gå med den maskine og alle de ledninger i en hel uge, men det er også virkelig rart, at de tjekker det.
Nu håber jeg bare, at jeg mærker de ekstra slag i denne uge, så jeg er sikker på, at de ser hjerterytmen, når det sker.

Tak fordi du spørger!
4
MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf MissB » 5. feb 2022, 20:42

jeanett88 skrev:
Sorenspige skrev:
jeanett88 skrev:Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.


Hvordan gik det?


EKGet så fint ud, men de valgte alligevel at sætte overvågning på mit hjerte den næste uge. Det er gjort ud fra et "better dage than sorry"-perspektiv.
Det er mega irriterende at gå med den maskine og alle de ledninger i en hel uge, men det er også virkelig rart, at de tjekker det.
Nu håber jeg bare, at jeg mærker de ekstra slag i denne uge, så jeg er sikker på, at de ser hjerterytmen, når det sker.

Tak fordi du spørger!


Er det sådan en der sidder fast med pladter, og som hyler hvis ledningerne ryger ud? Sådan en havde jeg også på i en hel uge. Det endte med at vise ekstra systoler.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 5. feb 2022, 21:59

MissB skrev:
jeanett88 skrev:
Sorenspige skrev:
jeanett88 skrev:Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.


Hvordan gik det?


EKGet så fint ud, men de valgte alligevel at sætte overvågning på mit hjerte den næste uge. Det er gjort ud fra et "better dage than sorry"-perspektiv.
Det er mega irriterende at gå med den maskine og alle de ledninger i en hel uge, men det er også virkelig rart, at de tjekker det.
Nu håber jeg bare, at jeg mærker de ekstra slag i denne uge, så jeg er sikker på, at de ser hjerterytmen, når det sker.

Tak fordi du spørger!


Er det sådan en der sidder fast med pladter, og som hyler hvis ledningerne ryger ud? Sådan en havde jeg også på i en hel uge. Det endte med at vise ekstra systoler.


Ja, præcis. Det hedder vist en Holter. Jeg har prøvet det tidligere i forløbet også. Det er så træls at vågne af det hyleri.
0
MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf MissB » 5. feb 2022, 22:05

jeanett88 skrev:
MissB skrev:
jeanett88 skrev:
Sorenspige skrev:
jeanett88 skrev:Så skal jeg endelig til tjek med hjertet. Det er i morgen.
Jeg har de sidste 6 uger mærket et ekstra slag/rytmeforstyrrelser en 7-8 gange. Det er slet ikke lige så voldsomt som før, men det bekymrer mig allievel en smule. Det bliver rart at få undersøgt hjertet.


Hvordan gik det?


EKGet så fint ud, men de valgte alligevel at sætte overvågning på mit hjerte den næste uge. Det er gjort ud fra et "better dage than sorry"-perspektiv.
Det er mega irriterende at gå med den maskine og alle de ledninger i en hel uge, men det er også virkelig rart, at de tjekker det.
Nu håber jeg bare, at jeg mærker de ekstra slag i denne uge, så jeg er sikker på, at de ser hjerterytmen, når det sker.

Tak fordi du spørger!


Er det sådan en der sidder fast med pladter, og som hyler hvis ledningerne ryger ud? Sådan en havde jeg også på i en hel uge. Det endte med at vise ekstra systoler.


Ja, præcis. Det hedder vist en Holter. Jeg har prøvet det tidligere i forløbet også. Det er så træls at vågne af det hyleri.


Ja lige præcis.

Jeg prøvede at sidde i bussen og høre musik i høretelfoner, hvor en ældre kvinde så kom hen til mig og spurgte om det var mig der sagde en hyletone :D
2
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 11. mar 2022, 09:21

Jeg glemte helt at skrive en opdatering herinde.
Jeg havde selvfølgelig ikke følelsen af ekstra hjerteslag hele den uge, hvor jeg gik med overvågningen. Den vidste da heller ikke noget i den stil. Til gengæld kunne de se, at jeg ofte får en meget lav puls om natten. Det behøver ikke være noget alarmerende, hvis jeg ikke bliver dårlig/svimmel osv. Men det mærker jeg jo sjovt nok ikke, da jeg jo sover.
Jeg bliver meget ofte svimmel, når jeg rejser mig fra siddende eller liggende stilling. Det har jeg gjort, så længe jeg husker. Men jeg har kun en sjælden gang imellem følelsen af pludselig svimmelhed.
De vil have, at jeg mærker efter, og kontakter dem, hvis jeg begynder at blive svimmel oftere (uden det er fordi, jeg rejser mig). Og ellers skal jeg til tjek igen til august, hvor de overvejer at sætte en ny overvågning på.

På fredag har jeg en telefonkonsultation med neurologerne, hvor jeg forventer at blive afsluttet ved dem. Jeg er spændt på, om jeg fortsat skal tage hjertemagnyl eller om de tager dem væk. Jeg håber, at jeg stadig skal tage dem, da jeg ikke vil være tryg ved at komme helt af dem.

I onsdags blev jeg midlertidigt "vraget" som bloddoner. De vil vente til slut 2023, før de tør tappe mig igen. Hvis jeg skal tage hjertemagnyl resten af livet bliver jeg dog helt udelukket, da man får et døgns karantæne, når man har taget en pille.
3
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Forbigående blodprop og bøvl med hjertet

Indlægaf jeanett88 » 17. mar 2023, 20:06

For en uge siden skrev jeg dette i "Hvordan har du det"-tråden:

[i]
Inden jul havde jeg en periode med udbrændthed/stress. Jeg var ved lægen, fordi jeg brød sammen flere gange på min arbejdsplads. Jeg begyndte til psykolog og fik nogle redskaber til at arbejde med det.
Siden er alt gået godt, men nu er jeg begyndt at mærke nogle symptomer på det igen.
Jeg er irritabel og utålmodig, jeg bruger hvert et ledigt minut (vasker tøj, gør rent, ordner opvask, sorterer, træner, løber en tur, arbejder osv.), jeg siger ja til alt, jeg har en uro indeni og jeg føler, at min hjerne aldrig slukker.

Jeg ved godt, at det ikke er godt. Min mand og jeg tog hul på samtalen i går, men jeg kan bare ikke stoppe. Jeg tænker hele tiden, at jeg kan slappe af i næste ferie, hvis jeg bare lige holder ud til slutningen af dette skoleår(har 9.årgang for første gang med alt hvad det indebærer af prøver osv.), så har jeg bedre tid til at "bryde sammen" i næste skoleår.

Det er latterligt og ukærligt overfor mig selv. Men jeg kan simpelthen ikke overskue at stoppe op.

Har også tanker om, at det måske ikke er rigtigt. Det er nok bare en dårlig dag. Hvis jeg var rigtig ramt, var det jo ikke stoppet efter jul.
[/i]

Det tog ret hurtigt en drejning. Jeg brød helt sammen i løbet af weekenden og endte ved min læge mandag, min psykolog tirsdag og læge igen onsdag.
Min læge har lavet en henvisning til neurologisk, da hun vil have tjekket, om min "tilstand" kan have noget med mit sygdomsforløb at gøre, derudover har hun deltidssygemeldt mig og vil på torsdag lave depressionsspørgeskema på mig.
Min psykolog mener, at jeg er udbrændt/stresset.

Jeg var hjemme mandag - torsdag, og er i dag begyndt på "deltid". De fire dage hjemme var forfærdelige. Jeg træner om morgenen, men ellers er jeg bare i en tåge hele dagen. Mit humør er helt i bund, og jeg er grådlabil. Derfor valgte jeg en deltidssygemelding, så jeg kan komme lidt ud og få nogle positive inputs. Men jeg startede min arbejdsdag med at græde overfor min makker og jeg haft følelsen af at gå i en osteklokke det meste af dagen.

Jeg har googlet lidt på det med TCI'er (forbigående blodpropper), og den nyeste forskning tyder på, at nogle faktisk får psykiske mén (træthed, depression, følsomhed osv.) efterfølgende.

Jeg ved ikke, hvad der er op og ned, men jeg magter ikke det her.
0

Tilbage til "Helbred"