Er i blevet vaccineret?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf dgd2007 » 1. mar 2021, 22:25

Jeg har vist også stadig lidt længere udsigter - af de fire jeg kender som er vaccineret er tre over 85, og én har seriøse lungeproblemer. Men der sker da trods alt noget.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Wizzze » 2. mar 2021, 07:47

dgd2007 skrev:Jeg har vist også stadig lidt længere udsigter - af de fire jeg kender som er vaccineret er tre over 85, og én har seriøse lungeproblemer. Men der sker da trods alt noget.


Jeg var totalt overbevist om at du var blevet vaccineret, er du ikke ca. 100år gammel? :devil2:

Brostrøm har i øvrigt været ude og beklage det elendige vaccine bestillingssystem, og det skulle nu være opdateret så brugeren kan se første ledige vaccinetid for de enkelte steder. Men der er åbenbart udsendt alt for mange breve i forhold til antallet af modtagne vacciner, så mange kan ikke finde ledige tider og ender med at give op, desværre.
1
Do as I say! :whip:
Lisette
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. apr 2016, 05:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Lisette » 2. mar 2021, 07:50

Ja, er i grp. 4 og blev vaccineret for 14 dages tid siden. 1 stik med AstraZeneca. Har aldrig været så syg som jeg var den nat. Om aftenen begyndte jeg at få ondt i hele kroppen, kort tid efter kom der kulderystelser og så fulgte en nat med ondt overalt, feber og tiltagende hovedpine. Om morgenen stødte der kvalme til og jeg måtte overlede morgenturen med hunden, til manden. Omkring middag, cirka 24 timer efter stikket, var jeg nogenlunde menneske igen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf paint » 2. mar 2021, 09:16

Man kan se den seneste vaccinationskalder her:

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2 ... 752EA026AF
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf dgd2007 » 2. mar 2021, 11:22

Wizzze skrev:[...]
Brostrøm har i øvrigt været ude og beklage det elendige vaccine bestillingssystem, og det skulle nu være opdateret så brugeren kan se første ledige vaccinetid for de enkelte steder. Men der er åbenbart udsendt alt for mange breve i forhold til antallet af modtagne vacciner, så mange kan ikke finde ledige tider og ender med at give op, desværre.

Det var mildest talt heller ikke særlig tjekket med de første på listerne. Dem over 85 er jo tit dem der også har dispensation fra digital kommunikation med det offentlige. De fik så et fint fysisk brev og skulle ringe og bestille tid. Så vidt, så godt - men som du siger, havde de sendt alt for mange breve ud, så de måtte masser af gange igennem "tryk 5, hvis du vil ..." indtil de efter alle disse øvelser til sidst kom frem til selve vaccinetidsbestillingen, hvor en tlf-svarer oplyste at der ikke var nogen tider, men de kunne prøve igen i næste uge.

Det blev dog forbedret, så man kunne lægge sit nummer og blive ringet op, når der var en tid.

Nu er det vist efterhånden forholdsvis smooth.
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Lone » 3. mar 2021, 12:03

Lone skrev:Grp. 4 og har fået første stik i dag. Fik brev i E-boks fredag morgen, så hurtig eksekvering her.
Har fået AstraZeneca for 10 timer siden og oplever ingen bivirkninger endnu. Lidt øm ved indstiksstedet, men ikke værre end hvad der svarer til et blåt mærke


12 timer efter stikket, derimod...hold da op en nat jeg fik mig...kulderystelser, feber, efterfulgt af hovedpine og diarré i løbet af dagen tirsdag. Nu er det til at holde ud at være til igen, så jeg er klar til job i morgen
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf TinaW » 3. mar 2021, 12:12

Lone skrev:
Lone skrev:Grp. 4 og har fået første stik i dag. Fik brev i E-boks fredag morgen, så hurtig eksekvering her.
Har fået AstraZeneca for 10 timer siden og oplever ingen bivirkninger endnu. Lidt øm ved indstiksstedet, men ikke værre end hvad der svarer til et blåt mærke


12 timer efter stikket, derimod...hold da op en nat jeg fik mig...kulderystelser, feber, efterfulgt af hovedpine og diarré i løbet af dagen tirsdag. Nu er det til at holde ud at være til igen, så jeg er klar til job i morgen


Det forløb synes jeg rigtigt mange der har fået AstraZeneca vaccinen beskriver.
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Lone » 3. mar 2021, 12:28

TinaW skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Grp. 4 og har fået første stik i dag. Fik brev i E-boks fredag morgen, så hurtig eksekvering her.
Har fået AstraZeneca for 10 timer siden og oplever ingen bivirkninger endnu. Lidt øm ved indstiksstedet, men ikke værre end hvad der svarer til et blåt mærke


12 timer efter stikket, derimod...hold da op en nat jeg fik mig...kulderystelser, feber, efterfulgt af hovedpine og diarré i løbet af dagen tirsdag. Nu er det til at holde ud at være til igen, så jeg er klar til job i morgen


Det forløb synes jeg rigtigt mange der har fået AstraZeneca vaccinen beskriver.


Jeg har efterhånden også hørt om flere, der har haft det sådan...det var vitterligt nærmest fra det ene øjeblik til det andet, at jeg begyndte at fryse og få det dårligt. Det var helt skørt og virkelig en lang nat :mellow:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf TinaW » 3. mar 2021, 12:37

Lone skrev:
TinaW skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Grp. 4 og har fået første stik i dag. Fik brev i E-boks fredag morgen, så hurtig eksekvering her.
Har fået AstraZeneca for 10 timer siden og oplever ingen bivirkninger endnu. Lidt øm ved indstiksstedet, men ikke værre end hvad der svarer til et blåt mærke


12 timer efter stikket, derimod...hold da op en nat jeg fik mig...kulderystelser, feber, efterfulgt af hovedpine og diarré i løbet af dagen tirsdag. Nu er det til at holde ud at være til igen, så jeg er klar til job i morgen


Det forløb synes jeg rigtigt mange der har fået AstraZeneca vaccinen beskriver.


Jeg har efterhånden også hørt om flere, der har haft det sådan...det var vitterligt nærmest fra det ene øjeblik til det andet, at jeg begyndte at fryse og få det dårligt. Det var helt skørt og virkelig en lang nat :mellow:


Ja, det lyder ikke specielt rart.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Primerose » 6. mar 2021, 18:44

Jeg er i gruppe 5 og fik første dosis med AstraZeneca i morges ca. 09.20. Jeg synes jeg har haft lidt småkvalme siden 14-tiden og det har taget til. Nu her klokken lidt i otte har jeg hovedpine, fryser (dog ikke feber), begynder at blive øm i nogle muskelgrupper og er træt på trods af at jeg sov i 3-4 timer tidligere.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf tron » 8. mar 2021, 09:52

CuteNBad skrev:
tron skrev:
CuteNBad skrev:
tron skrev:
CuteNBad skrev:
tron skrev:Det er kun folk over 84, sundhedspersonale og folk i helt særlig risikogruppe som overhoved har fået tilbud pt..

Og særlig risikogruppe gælder ikke folk med KOL, astma og andet i den dur fordi det er kategori 10.


Øhh, jeg skal vaccineres om et par dage - særlig risikogruppe pga astma


”Særlig øget risiko” eller ”Øget risiko”

Visitation til vaccination kan ske efter konkret lægefaglig vurdering af den behandlingsansvarlige læge på sygehus. Hvis patienten ikke har en aktuel sygehuskontakt, kan egen læge evt. henvise til sygehus mhp. vurdering ift. visitation til vaccination.

Generelt vil personer i særligt øget risiko for et alvorligt forløb ved COVID-19 være patienter i øget risiko med aktuel sygehuskontakt og høj sværhedsgrad af sygdom.


Du er vurderet til at være i ”øget risiko” for et alvorligt forløb, hvis du er:

Voksne med svær astma:

Patienter i biologisk behandling (medicin der indsprøjtes: Benralizumab, Dupilumab, Reslizumab, Mepolizumab eller Omalizumab), hvor astma ikke er velkontrolleret
eller
Patienter hvor lungefunktionen er lav (FEV1 < 70 %) .
eller
Patienter i fast behandling med prednisolon tabletter
eller
>1 behandlingskrævende forværring inden for 12 måneder (med behov for lægekontakt og brug for fx prednisolon tabletter)

https://allergi.astma-allergi.dk/vaccin ... d-covid-19

Det er ikke astma som sådan, men om granden er hospitals krævende - det som også kaldes ukontrolleret astma.


Ovenstående ved jeg godt, men du kan stadig ikke sige overordnet skrive at dem med astma og KOL ikke er i gruppe 5.

Man jan sagtens have svær astma der er velbehandlet :dance:


Vejledningen er at velbehandlet astma høre til i gruppe 10, og gruppe 5 kræver indstilling fra egen læge eller fra det behandlende hospital og det skal være ukontrolleret astma - ellers bryder læge retningslinjen fra sundhedsstyrelsen.


Jeg er så indstillet fra lungemedicinsk, så der bryder hospitalet så retningslinjerne.

Nej retningslinjen er netop at man så skal indstilles fra hospitalet. Det er bare ikke alle der er udsatte, at de kan få en sådan indstilling.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. mar 2021, 09:08

vildt!
Idag har jeg lige fået SMS om at jeg nu kan melde mig til vaccination. Godt nok har jeg Diabetes t2 men er vi allerede der hvor jeg er skal indkaldes?? Nå, jeg tager dog gerne imod tilbuddet.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Patience » 11. mar 2021, 09:29

DenBruneMunk skrev:vildt!
Idag har jeg lige fået SMS om at jeg nu kan melde mig til vaccination. Godt nok har jeg Diabetes t2 men er vi allerede der hvor jeg er skal indkaldes?? Nå, jeg tager dog gerne imod tilbuddet.


Og jeg skulle have været vaccineret i dag og fik min tid aflyst med under en times varsel. Jeg er gr 4 -personale i både hjemmepleje og på plejehjem. Så de kalder lystigt ind af gr 5 borgere mens store dele af gruppe 4 stadig ikke er vaccineret.
Og systemet er gået ned i skrivende stund, så jeg gætter på der er mange der forsøger at komme ind og booke tid.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Nomnom » 11. mar 2021, 09:42

Der må vel være mange som ikke bliver færdigvaccineret nu, hvor alt vaccination med AstraZeneca stopper. Får dem som er påbegyndt denne så tilbudt en ny vaccinevariant eller afventes blot yderligere undersøgelser af vaccinen, således at man bare forsinkes mon :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Akehurst2 » 11. mar 2021, 09:47

Patience skrev:
DenBruneMunk skrev:vildt!
Idag har jeg lige fået SMS om at jeg nu kan melde mig til vaccination. Godt nok har jeg Diabetes t2 men er vi allerede der hvor jeg er skal indkaldes?? Nå, jeg tager dog gerne imod tilbuddet.


Og jeg skulle have været vaccineret i dag og fik min tid aflyst med under en times varsel. Jeg er gr 4 -personale i både hjemmepleje og på plejehjem. Så de kalder lystigt ind af gr 5 borgere mens store dele af gruppe 4 stadig ikke er vaccineret.
Og systemet er gået ned i skrivende stund, så jeg gætter på der er mange der forsøger at komme ind og booke tid.


Her er begrundelsen for aflysninger hos gruppe 4: https://www.sst.dk/da/Nyheder/2021/Vacc ... til-videre
0

Tilbage til "Helbred"