Er i blevet vaccineret?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Studsgaard » 21. feb 2021, 19:52

Ja - Er i blevet vaccineret?

Nu er de jo godt igang med at vaccinere sundhedspersonale og andet pleje personale. Så tænkte om nogen folk her er blevet vaccineret?
Og hvordan det er gået?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. feb 2021, 20:30

Jeg er...

Beboerne på mit job blev vaccineret første gang medio januar, og tilstedeværende personale fik også tilbudt, så jeg sprang på.
Fik 2. Stik for 16 dage siden.


Jeg har fået Pfizer vaccinen.
Jeg mærkede intet efter første stik, hvor flere af mine kollegaer, og min kæreste som også er vaccineret, klagede over en øm arm.

Efter andet stik havde jeg en smule forkølelses fornemmelse i kroppen, men det kunne jeg meget muligt have haft alligevel, og denne gang blev jeg godt øm i armen.
Min kæreste har intet mærket overhovedet.
En større del af mine kollegaer havde der ret skidt i 1-2 døgn, feber og influenza fornemmelse, hovedpine og træthed.

Beboerne har vi ikke rigtig mærker noget på :D

De kollegaer der ikke blev vaccineret sammen med beboerne er begyndt at få indkaldelse på eboks nu
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf superboa » 21. feb 2021, 20:33

Jeg har netop modtaget invitation til vaccination i e-boks - nu starter den tålmodige venten på rent faktisk at kunne booke en tid til stikkene...
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Studsgaard » 21. feb 2021, 20:42

Jeg fik selv en indbydelse i fredags og skal have første stik på torsdag.
Så jeg er jo nysgerrig hvilke forløb folk har haft. Selvom der jo nok ikke rigtigt er nogen med erfaring med den jeg skal have.

Beboerne hos os har ikke fået (bosted) og de er mindst i lige så stor risiko som de ældre på plejehjem. Men der er så pokkers meget politik ind over.
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Debra1 » 21. feb 2021, 20:44

Ja med Pfizer.

Jeg har begge gange fået feber og muskel/ledsmerter (influenzasymptomer)samt ømhed ved indstiksted. 2. gang fik jeg også en trykkende fornemmelse i brystet.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Orchidea » 21. feb 2021, 20:46

Jeg har også fået Pfitzer vaccinen. Jeg havde ingen bivirkninger, ud over ømhed eller mere en strammende fornemmelse på indstiksstedet, hverken ved 1. eller 2. gang.

Flere af mine kolleger havde svær hovedpine efter 2. stik.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf JoyNips » 21. feb 2021, 20:47

Nej, og det håber/forventer jeg heller ikke at blive som gravid.
Senest rettet af JoyNips 23. feb 2021, 15:27, rettet i alt 1 gang.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf superboa » 21. feb 2021, 20:48

Studsgaard skrev:Jeg fik selv en indbydelse i fredags og skal have første stik på torsdag.
Så jeg er jo nysgerrig hvilke forløb folk har haft. Selvom der jo nok ikke rigtigt er nogen med erfaring med den jeg skal have.

Beboerne hos os har ikke fået (bosted) og de er mindst i lige så stor risiko som de ældre på plejehjem. Men der er så pokkers meget politik ind over.


Arbejder også på et bosted og dér har alle beboere fået begge stik - dem der var på abejde da første stik blev givet, er også blevet vaccineret begge gange. Vi andre begynder at få indkaldelser i e-boks nu, men er i den grad udfordrede af, at der ingen ledige tider er...
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf HappyHippo » 21. feb 2021, 20:51

Nej, jeg er en af de sidste, der får tilbuddet. Som nok bliver et nej tak alligevel :)
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. feb 2021, 20:59

Ja - første dose af AstraZeneca. Anden dose skal jeg have i April fordi 12 uger i mellem :rulle: .

Jeg var ret syg i omkring 8 timer. Feber, hovedpine, blå hænder/fødder med føleforstyrrelser og rystede så meget at jeg havde svært ved at få vejret fordi musklerne slet ikke kunne få ro til at arbejde.

Derefter absolut ingenting. Hverken øm arm eller noget som helst. Jeg er dog så (u)heldig at jeg ofte bliver ramt af bivirkninger. Håber 2. Dose er mindre ubehagelig om end det kun var kortvarigt.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Studsgaard » 21. feb 2021, 21:10

TakeAChanceOnMe skrev:Ja - første dose af AstraZeneca. Anden dose skal jeg have i April fordi 12 uger i mellem :rulle: .

Jeg var ret syg i omkring 8 timer. Feber, hovedpine, blå hænder/fødder med føleforstyrrelser og rystede så meget at jeg havde svært ved at få vejret fordi musklerne slet ikke kunne få ro til at arbejde.

Derefter absolut ingenting. Hverken øm arm eller noget som helst. Jeg er dog så (u)heldig at jeg ofte bliver ramt af bivirkninger. Håber 2. Dose er mindre ubehagelig om end det kun var kortvarigt.


Selvom det lyder ubehagelig. Så tænker jeg godt det kun var otte timer.
Jeg har aldrig fået nogen influenza vacciner. Så jeg aner ikke om hvordan jeg vil reagere.

Det er godt nok sjovt hvordan der er så stor forskel. Jeg skal have andet stik imellem 4-6 uge.

Jeg har læst i medierne at der i England var lavet noget forskning om det øger virkningen. Men lige nu er den danske vejledning de 4-6 uger.

Eddit: og jeg snakker også om AstraZeneca
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. feb 2021, 21:30

Studsgaard skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Ja - første dose af AstraZeneca. Anden dose skal jeg have i April fordi 12 uger i mellem :rulle: .

Jeg var ret syg i omkring 8 timer. Feber, hovedpine, blå hænder/fødder med føleforstyrrelser og rystede så meget at jeg havde svært ved at få vejret fordi musklerne slet ikke kunne få ro til at arbejde.

Derefter absolut ingenting. Hverken øm arm eller noget som helst. Jeg er dog så (u)heldig at jeg ofte bliver ramt af bivirkninger. Håber 2. Dose er mindre ubehagelig om end det kun var kortvarigt.


Selvom det lyder ubehagelig. Så tænker jeg godt det kun var otte timer.
Jeg har aldrig fået nogen influenza vacciner. Så jeg aner ikke om hvordan jeg vil reagere.

Det er godt nok sjovt hvordan der er så stor forskel. Jeg skal have andet stik imellem 4-6 uge.

Jeg har læst i medierne at der i England var lavet noget forskning om det øger virkningen. Men lige nu er den danske vejledning de 4-6 uger.

Eddit: og jeg snakker også om AstraZeneca


Jeg er godt nok også taknemmelig for at det kun var 8 timer, for jeg havde det godt nok ikke særlig godt. Min veninde fik første dose af AstraZeneca (vi er jævnaldrende og begge ved godt helbred) og havde 2 dage med lette influenza symptomer, hvor det værste var at hendes arm var øm og hun frøs.

Jeg læste et studie der viste at virkningen af AstraZeneca var påvirket mere om hvor vidt man fik to fulde doser eller lav dose + fuld dose. Man har vidst også sagt at 6 uger er okay, men de studier jeg har kigget på gik vidst ikke over de 6 uger.
Men så meget har jeg ikke kigget super meget på det - for det første ville det gør mig irriteret over at den engelske regering går imod anbefalingerne fra producenten og for det andet tænker jeg at hele ideen bag vaccinen er at du ikke får et hårdt forløb hvis du bliver syg. Hvilket AstraZeneca stadigvæk gør. Så mon ikke det går alligevel.

Jeg har været så meget i kontakt med corona alligevel uden at have fået det, så jeg fik egentlig vaccinen mere for at kunne komme tilbage til normalen og evt. have bedre muligheder med praktik i forbindelse med uddannelse.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. feb 2021, 21:34

Studsgaard skrev:Jeg fik selv en indbydelse i fredags og skal have første stik på torsdag.
Så jeg er jo nysgerrig hvilke forløb folk har haft. Selvom der jo nok ikke rigtigt er nogen med erfaring med den jeg skal have.

Beboerne hos os har ikke fået (bosted) og de er mindst i lige så stor risiko som de ældre på plejehjem. Men der er så pokkers meget politik ind over.


Mærkeligt, jeg arbejder jo inden for samme område som du, og en del af vores beboere er også i øget risiko.
Og her fik alle (undtaget de 6 beboere der havde været smittet) tilbud om vaccine i uge 3, dog med meget kort varsel.
Vi hører til i region-hovedstaden, men det spiller muligvis ind at vi ligger i en vestegneskommune, med højt smittetryk.
Min leder blev informeret onsdag middag, og de kom fredag. Det var så iøvrigt vores mest anvendte praktiserende læge der kom og vaccinerede.
Dejligt og trygt med et kendt ansigt, for beboerne.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf Pjeps » 21. feb 2021, 22:00

Ja jeg har fået Pfizer

1 stik havde jeg kun ømhed ved indstiksstedet

2. Stik , ømhed, rødme og hævet indstiksted, voldsom træthed og ondt i alle muskler og kraftig hovedpine i 1,5 døgn og efter 2 døgn hævede lymfeknuder under den arm jeg var stukket i. Det fortog sig efter 3 dage. Godt man blev stukket i sin ferie.
0
:ninja:
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Er i blevet vaccineret?

Indlægaf honeybee » 22. feb 2021, 00:11

Pfizer her og mit forløb minder meget om Pjeps.

1. stik: Ømhed, som trak op i skulderen.

2. stik (24 dage efter første): Rødme og hævelse ved indstiksstedet - det lignede og føltes som en byld med 9 cm i diameter. Forfærdelig hovedpine i 24 timer som de sidste 8 timer blev krydret med svimmelhed, opkast, voldsom træthed og ondt overalt, samt feber. Efterfølgende havde jeg 3 døgn med hævede lymfeknuder.
Jeg blev stukket op til mine fridage.
0

Tilbage til "Helbred"