Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Miss_no_More » 7. mar 2016, 17:04

POCKETKITTEN skrev:Nu sidder jeg med munden fuld af olivenolie, som lige var, hvad jeg jeg havde i huset. Hvis I allesammen pranker mig, kommer jeg efter jer!


:D Verdens bedste planlagte prank, hvis det var :klap:
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Miss_no_More » 7. mar 2016, 17:05

kidkomb skrev:
Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:
Miss_no_More skrev:Ih, det lyder virkelig lovende! :love: Jeg skal fluks afsted til den lokale REMA efter kokosolie.
Det er dog lidt irriterende med de forskellige anvisninger, synes jeg. Altså jeg må jo bare gøre det på MIN måde, men ville da være træls hvis flour neutraliserede den gode virkning, hvis man børster tænder bagefter :gruble:

Altså, det mest logiske er jo, at olien opløser belægninger, der er misfarvede og at man børster tænder bagefter burde aldrig kunne gøre en forskel, eftersom belægningen jo så er væk. Flour kan nok ikke neutralisere noget som helst i den ligning tror jeg :)


Nej, det har du ret i :) Tror bare jeg vil børste tænder som normalt, altså MED tandpasta, ellers bliver det for besværligt.

He, ja. Og jeg har det også lidt stramt med den der oliefeeling :wacko: Så måske er min logik lidt farvet af, at jeg virkelig gerne vil børste tænder med tandpasta efterfølgende :lol:


Bruger du også en speciel pulle-tandbørste så? :genert:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 7. mar 2016, 17:07

Miss_no_More skrev:
Bruger du også en speciel pulle-tandbørste så? :genert:

Overhovedet ikke. Men jeg puller jo heller ikke som "man skal".
Jeg puller i 20sek ca og så børster jeg tænder med tandpasta på en tør tandbørste.
Til alle tandbørstninger. Med samme tandbørste *rebel*

Jeg forsøgte en længere pulling med kokosolie i sidste uge og jeg synes faktisk det var rigtig godt, men min tålmodighed, ikke? :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Animi » 9. mar 2016, 12:14

Jeg har gjort det i går og i dag, med solsikkeolie. Dog kun ca 10 min. Det virker som om at mine tænder er mere glatte og glinsende. Jeg håber at få et godt resultat om nogen uger
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Vaginetta » 9. mar 2016, 12:51

Jeg er nu på 3.dagen med pulling. På trods af en enorm skepsis må jeg sige at jeg allerede elsker det. Mine tænder er glattere og ser hvidere ud (ved så ikke om det er fordi misfarvninger er væk eller om det er fordi de skinner mere). Min ånde føles friskere, selvom jeg er på low-carb, som ellers er kendt for at give en ret nasty ånde.

Måske er jeg tosset, men jeg kan godt lide fornemmelsen af at tygge i kokosolien og mærke den smelte langsomt i munden. :blush2:
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. mar 2016, 17:40

Nu har jeg købt smagsneutral kokosolie. Det er faktisk lidt svært ikke at komme til at sluge det, fordi det ikke smager af noget, og derfor bare føles som at have munden fuld af spyt eller vand.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Venus222 » 10. mar 2016, 18:07

Jeg har pulled i lidt over en uge nu, og jeg synes virkelig effekten er god. Min ånde er bedre og min tænder er glattere og hvidere. :D Jeg bruger i øvrigt kokosolie uden smag, som jeg smelter. Jeg kan nemlig ikke rigtig med følelsen af fast kokosolie i munden. :blush:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf milisa » 10. mar 2016, 18:55

Jeg er faktisk imponeret over, at der ikke er nogen, der har sagt mandelolie endnu.............

Anyways, jeg vil da give det her et forsøg. Det lyder mega klamt, men hey, man må lide for skønheden....!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Purple Haze » 14. mar 2016, 16:03

milisa skrev:Jeg er faktisk imponeret over, at der ikke er nogen, der har sagt mandelolie endnu.............

Anyways, jeg vil da give det her et forsøg. Det lyder mega klamt, men hey, man må lide for skønheden....!


Det skulle jeg lige til at sige....
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Purple Haze » 14. mar 2016, 19:52

Nu har jeg også prøvet.
Det var..... Sært.

Men ikke 'ulækkert' på nogen måde, så jeg fortsætter, så må vi se hvad der sker :P
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 23:54

POCKETKITTEN skrev:Nu sidder jeg med munden fuld af olivenolie, som lige var, hvad jeg jeg havde i huset. Hvis I allesammen pranker mig, kommer jeg efter jer!


Når du kan, så kan jeg også. Har meldt ud til kæresten at jeg ikke kan sige noget de næste 20 minutter :-D
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Annione » 8. apr 2016, 00:29

Annione skrev:
Når du kan, så kan jeg også. Har meldt ud til kæresten at jeg ikke kan sige noget de næste 20 minutter :-D


Jeg måtte spytte ud efter 5 minutter, fordi jeg synes der var en del klumper i :badr: men det er også aften og jeg spiste aftensmad for en times tid siden. Jeg prøvede igen, denne gang kun med halv spsk, fordi jeg synes det blev for meget. Det gik meget bedre.
Mine tænder er helt glatte nu - og jeg har ikke noget problem med fedtede belægninger. SKAL man børste tænder efter?

Jeg vil i hvert fald give det et skud. Tror dog aften virker bedre for mig end morgen.
Tænk, hvis jeg har hvidere tænder, når jeg skal stå brud til sommer :lun:
2
Pdm
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. apr 2016, 17:16
Kort karma: 0

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pdm » 23. apr 2016, 18:24

Jep, jeg har prøvet, hvor jeg havde mega tandpine i 3 måneder og var på smertestillende 4 gange om dagen. Jeg var villig til at gøre hvad som helst da det var meget tæt på en rodbehandling i blinde på mine kindtænder, da røntgen intet viste.

Så jeg ledte på nettet og fandt frem til "oil pulling". Jeg sprang ud i det og i løbet af få dage begyndte smerterne af forsvinde. Jeg blev helt smertefri efter 14 dage, og jeg var lykkelig over at have fået dette redskab ved hånden. Derfor ønsker jeg at dele mine erfaringer med jer!

Jeg er uddannet biolog, så jeg læste mig frem til, hvad oil pulling helt nøjagtig gør i munden.

Olien "trækker" bakterierne til sig pga. deres cellemembran består af fedtstoffer (som når oliedråber finder sammen på en vandoverflade). Det tar et stykke tid, så man skal overholde de minimum 20 min, hvis det skal virke ordentligt. I følge Dr. Bruce Fife er det vigtigt, at det ikke varer længere, da kroppen ellers vil absorbere bakteriernes toxiner gennem slimhinderne. Det er også bakterierne, der laver belægningen på tænderne, da det er deres affaldsstoffer. Derfor får man med tid glatte tænder, da bakterierne ikke når at afsætte så mange affaldsstofferne pga. reduceret antal (eller her og nu når man børster de opløste belægninger af).

Man kan endvidere anvende opløst epsom salt som mundskyllevand efter oil pulling (1 kop lunkent vand og 2 spiseskeer epsom salt -gurgle i 5 sek). Det skulle dræbe de sidste bakterier pga. osmose (vandudtræk, hvilket ingen levende organismer kan overleve).

Alt dette skulle ikke gå ud over mundens enzymer. Derfor er det et ufarligt middel, hvor andre midler angriber slimhinden og dermed enzymerne, som skal nedbryde kulhydraterne i mundhulen i starten af fordøjelsessystemet.

Som jeg læste det, så skal man børste tænder efter alt dette og bruge tandtråd, så de affaldsstoffer bakterierne har nået at afsætte fjernes. Desuden skal tungen børstes og man skyller mund bagefter, så de tilbageværende døde bakterier, ikke kan give næring/mad til de få overlevende bakterier, så de kan eksplodere i antal.

Der skal børstes uden tandpasta, hvor Dr. Mecola (den nye helsedoktor på nettet) skriver, at undersøgelser har vist, at tandpasta har mange dårlige sidegevinster pga. bl.a. giftig flour og skum, der ændrer ens smagsløg (http://articles.mercola.com/sites/artic ... paste.aspx).

Angående den rigtige kokosolie, så har jeg læst, at den kemiske formel ændres, når kokosolien er duft og smagsneutral. Den skal være økologisk og der skal stå virgin-/jomfruolie på, så olien er koldpresset, da den ellers kan miste næringsstoffer.

Derudover kan kokosolie bruges til alverdens "sjove" ting: http://hurtigtslank.dk/50-kokosolie-fordele/
0
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 01:00

Jeg prøvede det i to ugers tid, men jeg synes ikke rigtig, der var nogen forskel. Jeg brugte eller den "rigtige" olie: økologisk koldpresset ekstrajomfrukokosolie (eller hvad det nu hedder - den dyreste i hvert fald!) Når så mange af jer har fået så gode resultater, burde jeg nok prøve igen. Den kokosolie er jo altså bare liidt dyr, synes jeg :panik:
0
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 05:35

Dikus skrev:
Måske dine tænder bare er finere end vores? :D

Gør du det om morgenen, før du spiser? Og skylder efter med saltvand, hvorefter du børster tænder?

Ikke, at jeg ved, det så bliver bedre - men det er det, der virker for mig :blomst:



Jeg gjorde det faktisk om aftenen og skyllede ikke med saltvand. Det kan være, jeg skal prøve at gøre, som du siger :D Altså bare helt almindelig køkkensalt opløst i vand?
0

Tilbage til "Helbred"