Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. sep 2020, 11:21

POCKETKITTEN skrev:Nu sidder jeg med munden fuld af olivenolie, som lige var, hvad jeg jeg havde i huset. Hvis I allesammen pranker mig, kommer jeg efter jer!


Haha, jeg faldt åbenbart også for det i 2016! Kom da i hvert fald bort fra det og glemte alt. Nu prøver vi igen.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 12:49

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Nu sidder jeg med munden fuld af olivenolie, som lige var, hvad jeg jeg havde i huset. Hvis I allesammen pranker mig, kommer jeg efter jer!


Haha, jeg faldt åbenbart også for det i 2016! Kom da i hvert fald bort fra det og glemte alt. Nu prøver vi igen.


Jeg skulle også lige til at spørge om hvorfor du evt. var stoppet. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Purple Haze » 1. sep 2020, 20:53

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Nu sidder jeg med munden fuld af olivenolie, som lige var, hvad jeg jeg havde i huset. Hvis I allesammen pranker mig, kommer jeg efter jer!


Haha, jeg faldt åbenbart også for det i 2016! Kom da i hvert fald bort fra det og glemte alt. Nu prøver vi igen.


Same.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Dawwty » 1. sep 2020, 23:03

Hvis noget lyder for godt til at være sand...
0
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf In_your_eyes » 2. sep 2020, 12:48

Men gør det skade på nogen, selvom det MÅSKE ikke virker, nææh
2
:pompom:
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Elverpigen » 2. sep 2020, 23:05

Hæ, jeg har faktisk prøvet 2 gange med den legendariske mandelolie i ca 1 minut :pompom:

Synes faktisk, at tænderne blev lidt pænere.

Lige nu er jeg syg og i bedring, og har en jobsamtale om 5 dage, så tråden her minder mig om, at det måske er værd at prøve igen - især hvis det også kan trække lidt af sygdoms-lugten ud af mine ånde :-D
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf IrmaPigen » 3. sep 2020, 06:24

Pandesteg skrev:Jeg pullede (:-D) 20 minutter med kokosolie i går. Det var lidt klamt at kunne mærke, hvordan rester fra aftensmaden løsnede sig og flød rundt derinde :tie: men jeg har bare ikke tid og mulighed for at gøre det om morgenen, desværre.
Bruger I andre natron/hjemmelavet tandpasta efterfølgende?


Man kunne måske opnå samme effekt med tandtråd. Det fjerner også madrester der evt måtte sidde mellem tænderne.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2020, 09:31

IrmaPigen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg pullede (:-D) 20 minutter med kokosolie i går. Det var lidt klamt at kunne mærke, hvordan rester fra aftensmaden løsnede sig og flød rundt derinde :tie: men jeg har bare ikke tid og mulighed for at gøre det om morgenen, desværre.
Bruger I andre natron/hjemmelavet tandpasta efterfølgende?


Man kunne måske opnå samme effekt med tandtråd. Det fjerner også madrester der evt måtte sidde mellem tænderne.


Jeg kan slet ikke huske at have skrevet det indlæg. Men jeg har ikke pullet siden og har brugt tandtråd de sidste mange år.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf DenBlødeJyde » 3. sep 2020, 09:41

Synes altså at det er lidt pudsig at min 4 år gamle tråd bliver hevet frem igen...

Og nej, jeg gør det heller ikke mere. Jeg bruger de der mini mascara børster til at rense mellem tænderne. Fungerer fortrinligt, og min tandplejer siger at jeg "passer mine tænder rigtig fint" :D
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 3. sep 2020, 10:02

Jeg har i øvrigt brugt tandtråd hver dag, to gange om dagen, i mange, mange år. Længe før jeg prøvede at skylle tænderne i olie.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Elverpigen » 4. sep 2020, 21:16

Elverpigen skrev:Hæ, jeg har faktisk prøvet 2 gange med den legendariske mandelolie i ca 1 minut :pompom:

Synes faktisk, at tænderne blev lidt pænere.

Lige nu er jeg syg og i bedring, og har en jobsamtale om 5 dage, så tråden her minder mig om, at det måske er værd at prøve igen - især hvis det også kan trække lidt af sygdoms-lugten ud af mine ånde :-D



I forhold til alene at bruge tandtråd før tandbørstning, så synes jeg at tandtråd > olie > tandbørstning aften og
olie > tandbørstning morgen (før morgenmad) holder min ånde frisk i længere tid :gruble:

Så jeg kører nok stilen et par dage endnu op til jobsamtalen :lol:
2
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf In_your_eyes » 5. sep 2020, 11:25

Elverpigen skrev:
Elverpigen skrev:Hæ, jeg har faktisk prøvet 2 gange med den legendariske mandelolie i ca 1 minut :pompom:

Synes faktisk, at tænderne blev lidt pænere.

Lige nu er jeg syg og i bedring, og har en jobsamtale om 5 dage, så tråden her minder mig om, at det måske er værd at prøve igen - især hvis det også kan trække lidt af sygdoms-lugten ud af mine ånde :-D



I forhold til alene at bruge tandtråd før tandbørstning, så synes jeg at tandtråd > olie > tandbørstning aften og
olie > tandbørstning morgen (før morgenmad) holder min ånde frisk i længere tid :gruble:

Så jeg kører nok stilen et par dage endnu op til jobsamtalen :lol:

Det oplever jeg også.
1
:pompom:
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Elverpigen » 13. sep 2020, 01:48

IrmaPigen skrev:
Man kunne måske opnå samme effekt med tandtråd. Det fjerner også madrester der evt måtte sidde mellem tænderne.


Nu har jeg brugt olie en håndfuld dage efter tandtråd. og nogen dage synes jeg, at olien løsner et eller andet, som tandtråden ikke har fået med.

Hvilken effekt det evt har på tandsundheden, kan jeg ikke bedømme, men jeg begynder at tro, at det har en positiv effekt.
0

Tilbage til "Helbred"