Har du købt masker?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Har du købt masker?

Indlægaf IrmaPigen » 27. feb 2020, 06:06

Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?


For en måned siden sagde "de kloge" at corona virus ikke ville komme til Danmark. Det var utænkeligt at det ville komme til Danmark, sagde de.

Men nu er den her ligesom.

Jeg synes, man skal gøre som man har det godt med. Og så være ligeglad med, hvad andre mennesker tænker.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du købt masker?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. feb 2020, 07:27

Delfin skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?



Nej, mener at jeg ikke tror på at det ikke beskytter mod at blive smittet overhovedet. Videnskabeligt beviste ting bliver heldigvis forholdvist ofte afkræftet nu til dags.


Jeg tror også, de beskytter i nogen grad. Den er ikke uigennemtrængelig, men hvis man står lige i skudlinjen af et nys, er der trods alt en barriere, som virus først skal forcere

Nu er det ikke skudlinjen som er krævet men at folk med infektion som spreder den på håndtag og ting og tøj, som folk bærer hjem og kommer i kontakt med. Det er jo derfor Kina desinficerer alt med deres sprøjter kontant.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Delfin » 27. feb 2020, 10:10

DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?



Nej, mener at jeg ikke tror på at det ikke beskytter mod at blive smittet overhovedet. Videnskabeligt beviste ting bliver heldigvis forholdvist ofte afkræftet nu til dags.


Jeg tror også, de beskytter i nogen grad. Den er ikke uigennemtrængelig, men hvis man står lige i skudlinjen af et nys, er der trods alt en barriere, som virus først skal forcere

Nu er det ikke skudlinjen som er krævet men at folk med infektion som spreder den på håndtag og ting og tøj, som folk bærer hjem og kommer i kontakt med. Det er jo derfor Kina desinficerer alt med deres sprøjter kontant.


Yes yes, den kan da ikke gøre det i sig selv, det ser man jo tydeligt i Kina, men sammen med andre tiltag tror jeg, at den kan gøre en smule gavn
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du købt masker?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. feb 2020, 10:16

Delfin skrev:
DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?



Nej, mener at jeg ikke tror på at det ikke beskytter mod at blive smittet overhovedet. Videnskabeligt beviste ting bliver heldigvis forholdvist ofte afkræftet nu til dags.


Jeg tror også, de beskytter i nogen grad. Den er ikke uigennemtrængelig, men hvis man står lige i skudlinjen af et nys, er der trods alt en barriere, som virus først skal forcere

Nu er det ikke skudlinjen som er krævet men at folk med infektion som spreder den på håndtag og ting og tøj, som folk bærer hjem og kommer i kontakt med. Det er jo derfor Kina desinficerer alt med deres sprøjter kontant.


Yes yes, den kan da ikke gøre det i sig selv, det ser man jo tydeligt i Kina, men sammen med andre tiltag tror jeg, at den kan gøre en smule gavn

Lad os endelig håbe at TV2 manden ikke bliver supersprederen, og de som nyhedskanal ikke kun spreder nyheder men også ........ Som baggrundsstøj hører jeg News derfra og de lyder næsten for positive over det er dem selv som er første tilfælde.
Så lad os endelig få desinficeret TV2 redaktionen, lad os se alle de hvid klædte med sprøjter og pause billede på kanalen.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Delfin » 27. feb 2020, 10:26

DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:
DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?



Nej, mener at jeg ikke tror på at det ikke beskytter mod at blive smittet overhovedet. Videnskabeligt beviste ting bliver heldigvis forholdvist ofte afkræftet nu til dags.


Jeg tror også, de beskytter i nogen grad. Den er ikke uigennemtrængelig, men hvis man står lige i skudlinjen af et nys, er der trods alt en barriere, som virus først skal forcere

Nu er det ikke skudlinjen som er krævet men at folk med infektion som spreder den på håndtag og ting og tøj, som folk bærer hjem og kommer i kontakt med. Det er jo derfor Kina desinficerer alt med deres sprøjter kontant.


Yes yes, den kan da ikke gøre det i sig selv, det ser man jo tydeligt i Kina, men sammen med andre tiltag tror jeg, at den kan gøre en smule gavn

Lad os endelig håbe at TV2 manden ikke bliver supersprederen, og de som nyhedskanal ikke kun spreder nyheder men også ........ Som baggrundsstøj hører jeg News derfra og de lyder næsten for positive over det er dem selv som er første tilfælde.
Så lad os endelig få desinficeret TV2 redaktionen, lad os se alle de hvid klædte med sprøjter og pause billede på kanalen.


Jeg har ikke set tv i dag, men det er nok forudsigeligt, at tv2 får munddiarre, når sygdommen ikke bare er i Danmark, men helt indenfor deres egne vægge
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Stitch » 27. feb 2020, 11:38

IrmaPigen skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?


For en måned siden sagde "de kloge" at corona virus ikke ville komme til Danmark. Det var utænkeligt at det ville komme til Danmark, sagde de.

Men nu er den her ligesom.

Jeg synes, man skal gøre som man har det godt med. Og så være ligeglad med, hvad andre mennesker tænker.


Jeg har aldrig hørt at det ikke skulle komme til DK. Tværtimod læst det modsatte i aviserne. Men for mig viser det jo blot at maskerne ikke virker.

Men jeg undrede mig over, det blev kaldt myte. Du må tro og høre hvad du vil. Men ligesom med flatearhtere, så undrer jeg mig over et vist ordvalg.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Har du købt masker?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 27. feb 2020, 12:00

Stitch skrev:
IrmaPigen skrev:
Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?


For en måned siden sagde "de kloge" at corona virus ikke ville komme til Danmark. Det var utænkeligt at det ville komme til Danmark, sagde de.

Men nu er den her ligesom.

Jeg synes, man skal gøre som man har det godt med. Og så være ligeglad med, hvad andre mennesker tænker.


Jeg har aldrig hørt at det ikke skulle komme til DK. Tværtimod læst det modsatte i aviserne. Men for mig viser det jo blot at maskerne ikke virker.

Men jeg undrede mig over, det blev kaldt myte. Du må tro og høre hvad du vil. Men ligesom med flatearhtere, så undrer jeg mig over et vist ordvalg.


Nu har jeg læst lidt op på det og der findes forskellige masker som udadtil umiddelbart ser ens ud men som har forskellig funktion. De masker der hedder p3 forhindrer at man bliver smittet med vira (pga et bestemt slags filter i masken) mens p2 og p1 mest bare undgår videre smitte. Synes godt man kan sige at det er lodret forkert at påstå at masker ikke kan beskytte mod at blive smittet. Det er bare fordi man så mange gange har hørt forklaringen med "at man går med maske for ikke at smitte andre" at folk tror masker slet ikke kan beskytte mod selv at blive smittet. Men selvfølgelig kan de det.
3
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2306

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Elverpigen » 27. feb 2020, 12:03

Stitch skrev:(...)
Men for mig viser det jo blot at maskerne ikke virker.


Effekten af at bære en lille maske korrekt er nok begrænset. 100 % virker de helt sikkert ikke, men en mindre %del kan også være værd at tage med for nogen.

Da de færreste kan finde ud af at anvende de små masker korrekt, masser af mennesker har dårlig håndhygiejne og der er andre smitteveje, så mener jeg ikke, at det er et grundlag for at vurdere effekten af de små masker.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Stitch » 27. feb 2020, 12:37

Elverpigen skrev:
Stitch skrev:(...)
Men for mig viser det jo blot at maskerne ikke virker.


Effekten af at bære en lille maske korrekt er nok begrænset. 100 % virker de helt sikkert ikke, men en mindre %del kan også være værd at tage med for nogen.

Da de færreste kan finde ud af at anvende de små masker korrekt, masser af mennesker har dårlig håndhygiejne og der er andre smitteveje, så mener jeg ikke, at det er et grundlag for at vurdere effekten af de små masker.


På hospitaler etc må man jo kun bruge maskerne et vis tidsrum, da de efterfølgende ikke beskytter. Så det er ikke nok med korrekt brug. De skal også skiftes ofte.

Man må bruge og gøre lige hvad man har lyst til. Og hvis man føler det hjælper så med endnu større grundlag.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Kakadu » 27. feb 2020, 12:41

De almindelige mundbind, vi ser på pressebillederne, hjælper ikke mod virus. Der skal åndedrætsværn til - som koster min 100 kr stk, skal skiftes jævnligt og max må bæres 3 timer ad gangen.

Med andre ord kan man lige så godt spare sine penge - så har man også lidt ekstra at købe sølvpapir for.
4
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Pjeps » 27. feb 2020, 13:14

Nej jeg har ikke købt masker.

Men på min rejse for 1 måned siden gjorde jeg sjove observationer med mennesker der bar maske. ( det var overvejende asiater der bar maske, men også andre nationaliteter, jeg så et enkelt dansk/asiatisk par+børn der bar stof masker, ved ikke hvor effektive de er, men noget pænere, og lidt mere gangster agtigt).

Flere asiater i små safaribiler på Afrikas savanne iført masker ( ved ikke om der ligefrem er de store risici lige der).
Mange bar ikke masken korrekt, ofte kun henover munden.
Masken blev gladeligt fjernet når den var i vejen ( på restauranter, i rygerum /eller udendørs ved rygning, ved solbadning/badning på strand/pool).
En der sov i flyet, med masken trukket op som sovemaske, og derved ikke dækkede munden.
:D
2
:ninja:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du købt masker?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. feb 2020, 13:17

Pjeps skrev:En der sov i flyet, med masken trukket op som sovemaske, og derved ikke dækkede munden.
:D

Ahhh, hvis man sover fornuftigt, så kommer der ikke meget igennem en lukket mund, og bare resten og øjne er dækket, så er det jo bedre.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 27. feb 2020, 13:22

Kakadu skrev:De almindelige mundbind, vi ser på pressebillederne, hjælper ikke mod virus. Der skal åndedrætsværn til - som koster min 100 kr stk, skal skiftes jævnligt og max må bæres 3 timer ad gangen.

Med andre ord kan man lige så godt spare sine penge - så har man også lidt ekstra at købe sølvpapir for.
Det er ikke at masken beskytter dig. Det er at masken beskytter andre hvis du er syg.

Asiater bruger også masken til at beskytte huden mod støv og sol.
2
Grab them by the pussy
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Kakadu » 27. feb 2020, 14:34

Vlad Kalashnikov skrev:
Kakadu skrev:De almindelige mundbind, vi ser på pressebillederne, hjælper ikke mod virus. Der skal åndedrætsværn til - som koster min 100 kr stk, skal skiftes jævnligt og max må bæres 3 timer ad gangen.

Med andre ord kan man lige så godt spare sine penge - så har man også lidt ekstra at købe sølvpapir for.
Det er ikke at masken beskytter dig. Det er at masken beskytter andre hvis du er syg.

Asiater bruger også masken til at beskytte huden mod støv og sol.

Hvorfor citerer du mig? Du fortæller mig ting, jeg godt ved. Og som ikke strider imod dét, jeg skriver.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 28. feb 2020, 01:27

Kakadu skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Kakadu skrev:De almindelige mundbind, vi ser på pressebillederne, hjælper ikke mod virus. Der skal åndedrætsværn til - som koster min 100 kr stk, skal skiftes jævnligt og max må bæres 3 timer ad gangen.

Med andre ord kan man lige så godt spare sine penge - så har man også lidt ekstra at købe sølvpapir for.
Det er ikke at masken beskytter dig. Det er at masken beskytter andre hvis du er syg.

Asiater bruger også masken til at beskytte huden mod støv og sol.

Hvorfor citerer du mig? Du fortæller mig ting, jeg godt ved. Og som ikke strider imod dét, jeg skriver.
Fordi jeg fik opfattelsen at du mener folk der køber er dem er tossede og burde investerer i sølvpapirshatte i stedet.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Helbred"