Har du købt masker?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Petrix » 1. apr 2020, 20:52

Jeg tror snart de forskellige myndigheder begynder at ændre deres syn på brugen af masker.

https://edition.cnn.com/2020/04/01/asia ... index.html
0
27102021
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Petrix » 4. apr 2020, 16:04

Lidt om masker fra South China Morning Post.

https://www.scmp.com/news/hong-kong/hea ... n-while-us
0
27102021
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Kattefjæs » 4. apr 2020, 16:11

I går kom jeg ad omveje og uden på nogen måde at have bedt om dem i besiddelse af omtrent 300 masker. De er af forskellige typer og kvaliteter men alle individuelt pakket ind.

Hvis jeg var et røvhul, så kunne jeg sikkert købe et lille hus for de penge jeg kunne sælge dem for. Men det er jeg ikke, så jeg forærer dem nok til plejehjemmet på den anden side af gaden, hvis altså de vil have dem.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Kattefjæs » 6. apr 2020, 20:31

Kattefjæs skrev:I går kom jeg ad omveje og uden på nogen måde at have bedt om dem i besiddelse af omtrent 300 masker. De er af forskellige typer og kvaliteter men alle individuelt pakket ind.

Hvis jeg var et røvhul, så kunne jeg sikkert købe et lille hus for de penge jeg kunne sælge dem for. Men det er jeg ikke, så jeg forærer dem nok til plejehjemmet på den anden side af gaden, hvis altså de vil have dem.


Best laid plans. Jeg kunne ikke bære kassen hjem i fredags fordi jeg havde en masse andet jeg skulle have med, så jeg lod den stå under mit skrivebord med en seddel på med mit navn og nix pille.

Den blev stjålet weekenden over.

Velkommen på nyt job, kattefjæs... Så deeet....
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Petrix » 10. apr 2020, 05:35

Stitch skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Jeg tror ikke på myten om at maskerne kun er til at forhindre smitte hvis man selv er syg. Er overbevist om at det også beskytter mod at blive smittet. Om ikke andet så bare en lille bitte smule :)


Myte? Du mener, at du ikke tror på det, der er videnskabeligt bevist gennem flere årtier og som man tester jævnligt?


Kan du ikke lige poste det link med de videnskablige beviser mht. masker og mundbind. Jeg har søgt på The Lancet og kan ikke finde noget.
0
27102021
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Jedi » 10. apr 2020, 08:23

De små mundbind beskytter mod snask dvs. snot og spyt, som kan komme ved host. Covid 19 smitter lige nøjagtigt igennem kropsvæsker som disse, og ved at værne sin mund og næse, ja så beskytter man sig. Man beskytter også andre mod host og nys.
Det er engangssudstyr og skal skiftes hyppigt, og det gør ikke at man f.eks. kan slække på håndhygiejnen.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Har du købt masker?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2020, 10:22

Jeg har ikke købt masker og jeg synes det er fuldkommen svineri at opfordre den generelle befolkning til det (de kan fanme bare blive hjemme i stedet!) når sundhedssystemet mangler masker.

Det har nemlig betydet at anbefalingerne om hvornår og hvordan masker skal bæres på corona-afdelingerne er ændret.
Før der blev snakket om at befolkningen skulle have masker på, skulle sundhedspersonalet have maske på i direkte kontakt med patienter. Den skulle skiftes mellem hver patient eller hvis den blev fugtig. Anbefalingen før Corona var efter 20 minutter også.

Nu skal de bæres ligeså snart man går på afdelingen og de skal kun skiftes man går fra en corona-positiv patient til en corona-negativ, eller hvis den bliver fugtig. Det vil sige at én maske, helt uden at overskride anbefalinger, kan bruges i flere timer i mellem mange forskellige patienter. For der skal helst ikke bruges for mange...

Jeg er måske lidt biased fordi jeg arbejder på en corona-afdeling hvor patienter primært ER positive og vi skal være rigtig tæt på dem i længere tid ad gangen, men jeg synes simpelthen at man lige burde lave en prioritering om hvem der er vigtigst at beskytte her.

Lise-Marie som kan blive hjemme og stortset undgå al unødvendig kontakt med mennesker og derudover holde afstand...
Eller Susanne-Gertrud, der arbejder tæt på corona-patienter flere timer i streg, ikke kan holde afstand eller blive hjemme.

Hvis Susanne-Gertrud og hendes kollegaer bliver syge og skal blive hjemme, så har resten af befolkningen et problem. Så synes at man helt koldt skal undlade at bære maske medmindre der er et konkret grundlag for det. Ellers er man fra mit synspunkt et egoistisk, selvcentreret mig-mig-mig individ.
De personer der laver aerosol generende behandlinger har selvfølgelig speciale masker på, men alle os andre er altså heller ikke ubetydelige i at få sundhedsvæsnet til at løbe rundt.
0

Tilbage til "Helbred"