Hvordan reducere jeg inflammation i min krop?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41795

Re: Hvordan reducere jeg inflammation i min krop?

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2019, 06:10

zembra1986 skrev:
Kaffe skrev:Ja, det forstår jeg godt. Jeg er også virkelig dårlig til ikke at spise de ting, jeg ikke bør. På den anden side forbinder jeg da absolut livskvalitet med mad og søde sager. Så lidt et dilemma.


Præcis. Nægter jeg mig selv mad/søde sager som virkelig giver mig en nydelse og faktisk også noget livskvalitet, så bliver dét bare surt. Omvendt er det så så selvfølgelig også træls at opleve forværring i sine lidelser, så det er lidt af et dilemma. Det er noget for noget/give and take.


Umiddelbart tænker jeg, at det handler om at finde en balance. Måske er der nogle "dårlige" ting, du godt kan spise, mens der er andre, du måske helst skal holde dig fra? Det tager noget tid at eksperimentere frem og tilbage og mærke efter, hvordan kroppen reagerer, men det er lækkert, når man så finder frem til, hvordan det fungerer bedst.

Jeg har brugt lidt tid på at eksperimentere frem og tilbage i forhold til, hvad mit sarte tarmsystem kan håndtere, og jeg har efterhånden fundet en balance, hvor jeg godt kan spise nogle få usunde hver uge, uden at jeg bliver dårlig i flere dage, som jeg gjorde tidligere. Grunden til det, er, at min hverdagskost er i orden. På den måde bliver kroppen mere tolerant overfor de gange, hvor jeg spiser noget, som ikke er godt.
1
:lun: Be brave
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan reducere jeg inflammation i min krop?

Indlægaf zembra1986 » 1. sep 2019, 10:14

LaMariposa skrev:
zembra1986 skrev:
Kaffe skrev:Ja, det forstår jeg godt. Jeg er også virkelig dårlig til ikke at spise de ting, jeg ikke bør. På den anden side forbinder jeg da absolut livskvalitet med mad og søde sager. Så lidt et dilemma.


Præcis. Nægter jeg mig selv mad/søde sager som virkelig giver mig en nydelse og faktisk også noget livskvalitet, så bliver dét bare surt. Omvendt er det så så selvfølgelig også træls at opleve forværring i sine lidelser, så det er lidt af et dilemma. Det er noget for noget/give and take.


Umiddelbart tænker jeg, at det handler om at finde en balance. Måske er der nogle "dårlige" ting, du godt kan spise, mens der er andre, du måske helst skal holde dig fra? Det tager noget tid at eksperimentere frem og tilbage og mærke efter, hvordan kroppen reagerer, men det er lækkert, når man så finder frem til, hvordan det fungerer bedst.

Jeg har brugt lidt tid på at eksperimentere frem og tilbage i forhold til, hvad mit sarte tarmsystem kan håndtere, og jeg har efterhånden fundet en balance, hvor jeg godt kan spise nogle få usunde hver uge, uden at jeg bliver dårlig i flere dage, som jeg gjorde tidligere. Grunden til det, er, at min hverdagskost er i orden. På den måde bliver kroppen mere tolerant overfor de gange, hvor jeg spiser noget, som ikke er godt.


Det tror jeg du har ret i. Det er nu min plan at prøve 1 måned uden mælkeprodukter på et tidspunkt.......Bliver nødt til at teste det af, bare lige for at se den fulde effekt ved at eliminere 1 slags fødevarer fra min kost. Derefter kan jeg lige så stille prøve at introducere min krop til mælkeprodukter igen, ved at prøve med 1 ting af gangen og så se tiden an hvordan min krop/lidelser reagere på hvert enkelt slags.

Det samme har jeg også tænkt mig at prøve med sukker.......ikke samtidig med at undvære mælkeprodukter selvfølgelig. Det bliver svært at undvære weekendslikket :genert: (det er virkelig forkælelse for mig) Men jeg tænker det MÅ prøves.......kan godt holde det ud i 1 måned. Og så kan jeg se hvad der sker og bagefter prøve mig frem som med mælkeprodukterne.
0

Tilbage til "Helbred"