Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 06:33

Jeg er træt af, at jeg altid er snottet. Seriøst - 80 % af tiden året rundt er jeg snottet. Mine øjne løber også altid, når jeg er udendørs og jeg nyser meget.

Jeg er blevet testet for allergi to gange, men er absolut overhovedet ikke allergisk overfor noget som helst.

Andre end mig der oplever det? Synes faktisk, det er pænt irriterende. Tit ved jeg heller ikke, om jeg er syg eller ej, fordi symptomerne flyder sådan lidt sammen med min normale tilstand. Så er det først bagefter jeg kan tænke, at nårhh - jeg var nok syg i sidste uge...
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf LadyFox » 13. maj 2019, 06:56

Ata skrev:Jeg er træt af, at jeg altid er snottet. Seriøst - 80 % af tiden året rundt er jeg snottet. Mine øjne løber også altid, når jeg er udendørs og jeg nyser meget.

Jeg er blevet testet for allergi to gange, men er absolut overhovedet ikke allergisk overfor noget som helst.

Andre end mig der oplever det? Synes faktisk, det er pænt irriterende. Tit ved jeg heller ikke, om jeg er syg eller ej, fordi symptomerne flyder sådan lidt sammen med min normale tilstand. Så er det først bagefter jeg kan tænke, at nårhh - jeg var nok syg i sidste uge...

Jep, jeg er altid snottet, og ingen har kunne svare mig på hvorfor. Det gør også at jeg har tillært mig at trække vejret gennem munden, mens jeg hellere ville bruge næsen så jeg ikke behøver at stå og se ubegavet ud det meste af tiden.
1
...
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ekliptika » 13. maj 2019, 07:03

Er du blevet undersøgt for andet end allergi, som forklaring på symptomerne?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2019, 07:03

Jep. Velkommen i klubben.
Jeg har overvejet om det er fordi mine slimhinder ofte er tørre og jeg derfor hurtigere bliver irriteret.
Ligeledes har jeg overvejet at få luften i vores hus tjekket for blandt andet skimmel.
Jeg har forsøgt at udelade forskellige madvarer, men uden held.
Og sidst, men ikke mindst: Allergipiller gør kun en forskel under halvdelen af gangene jeg tager dem.
Det er SÅ sært!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21828

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Purple Haze » 13. maj 2019, 07:08

Synes godt kan hjælpe at skylle næsen med et næsehorn en gang imellem. Så man får skyllet evt skidt og møg ud der sidder og irretere.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 07:27

Ekliptika skrev:Er du blevet undersøgt for andet end allergi, som forklaring på symptomerne?

Næ, hvad kunne det fx være?
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 07:28

kidkomb skrev:Jep. Velkommen i klubben.
Jeg har overvejet om det er fordi mine slimhinder ofte er tørre og jeg derfor hurtigere bliver irriteret.
Ligeledes har jeg overvejet at få luften i vores hus tjekket for blandt andet skimmel.
Jeg har forsøgt at udelade forskellige madvarer, men uden held.
Og sidst, men ikke mindst: Allergipiller gør kun en forskel under halvdelen af gangene jeg tager dem.
Det er SÅ sært!

Mit var der både der hvor vi boede før og der hvor vi bor nu. Så jeg tror ikke, det handler om det.

Det bliver dog værre i nogle bygninger, fx på universitetet. Der får jeg fx også meget røde øjne... :forvirret:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2019, 07:31

Ata skrev:
kidkomb skrev:Jep. Velkommen i klubben.
Jeg har overvejet om det er fordi mine slimhinder ofte er tørre og jeg derfor hurtigere bliver irriteret.
Ligeledes har jeg overvejet at få luften i vores hus tjekket for blandt andet skimmel.
Jeg har forsøgt at udelade forskellige madvarer, men uden held.
Og sidst, men ikke mindst: Allergipiller gør kun en forskel under halvdelen af gangene jeg tager dem.
Det er SÅ sært!

Mit var der både der hvor vi boede før og der hvor vi bor nu. Så jeg tror ikke, det handler om det.

Det bliver dog værre i nogle bygninger, fx på universitetet. Der får jeg fx også meget røde øjne... :forvirret:

Altså, og det lyder virkelig sært, jeg tåler ikke ret godt beton. Når vi er på skiferie, og det er i beton, så får jeg irriterede øjne, alle mine negle flækker og jeg får næseblod. Sådan har det været siden jeg var barn. Nu er det sjældent man finder boliger ifb skiferie, der ikke er beton, men et par gange har jeg været afsted -en gang i en træhytte og en gang i et gammelt murstenshus- og der var ikke noget.
Kan du være følsom overfor beton, som mig?
-Jeg har tænkt på om mine tørre slimhinder bare spasser ud fordi beton-indeklima ofte er ret tørt, men har ingen idé.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 07:51

kidkomb skrev:
Ata skrev:
kidkomb skrev:Jep. Velkommen i klubben.
Jeg har overvejet om det er fordi mine slimhinder ofte er tørre og jeg derfor hurtigere bliver irriteret.
Ligeledes har jeg overvejet at få luften i vores hus tjekket for blandt andet skimmel.
Jeg har forsøgt at udelade forskellige madvarer, men uden held.
Og sidst, men ikke mindst: Allergipiller gør kun en forskel under halvdelen af gangene jeg tager dem.
Det er SÅ sært!

Mit var der både der hvor vi boede før og der hvor vi bor nu. Så jeg tror ikke, det handler om det.

Det bliver dog værre i nogle bygninger, fx på universitetet. Der får jeg fx også meget røde øjne... :forvirret:

Altså, og det lyder virkelig sært, jeg tåler ikke ret godt beton. Når vi er på skiferie, og det er i beton, så får jeg irriterede øjne, alle mine negle flækker og jeg får næseblod. Sådan har det været siden jeg var barn. Nu er det sjældent man finder boliger ifb skiferie, der ikke er beton, men et par gange har jeg været afsted -en gang i en træhytte og en gang i et gammelt murstenshus- og der var ikke noget.
Kan du være følsom overfor beton, som mig?
-Jeg har tænkt på om mine tørre slimhinder bare spasser ud fordi beton-indeklima ofte er ret tørt, men har ingen idé.

Sjovt du siger det, for jeg er faktisk mere snottet i universitetets nye bygninger end i de gamle murstensbygninger. På min gamle arbejdsplads var jeg også mere snottet, da vi sad i et betonbyggeri, men jeg tilskrev det bare, at bygningen var mere fugtig.... :gruble:
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf fisken80 » 13. maj 2019, 08:36

Bruger du næsespray? Altså otrivin/zymelin?

Det gjorde jeg nemlig konstant i mange mange år. Indtil jeg gik til bekendelse hos lægen (jeg synes simpelthen det var så pinligt at være afhængig af næsespray) og fik en afvænningsspray og kom helt ud af det. Inden da var jeg også konstant snottet og havde stoppet næse.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 08:40

fisken80 skrev:Bruger du næsespray? Altså otrivin/zymelin?

Det gjorde jeg nemlig konstant i mange mange år. Indtil jeg gik til bekendelse hos lægen (jeg synes simpelthen det var så pinligt at være afhængig af næsespray) og fik en afvænningsspray og kom helt ud af det. Inden da var jeg også konstant snottet og havde stoppet næse.

Nej, det gør jeg ikke. Har aldrig brugt det (pånær måske to gange i mit liv)...
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf cola » 13. maj 2019, 09:14

Er du blevet fuld allergi testet, altså hvor du ligner en nålepude og ikke bare den alm hvor du lige gir hånd og så får du 12 prikker.

Jeg har en næse der løber hele tiden, men mine øjne gør ikke, for mig gør det kun at jeg overalt har næsepudsningsredskaber med, i alle jakker er der enten papir eller lommetørklæder, det samme i alle tasker og i bilen, og på arbejdet.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 09:44

Marioneta skrev:Bliver det bedre, når du tager allergipiller?

En priktest for mange år siden viste kun lidt græsallergi for mig og ikke pelsdyr, selvom jeg var vildt allergisk for min kanin. Jeg har så udviklet yderligere allergi for hund siden og ved ikke om en priktest ville være positiv nu. Jeg fik det tjekket i blodprøve, hvor græs og hund var positiv. Men selvom jeg ikke har min hund hjemme mere og det ikke er græspollensæson, så skal jeg alligevel have allergipiller, fordi jeg går og småreagerer på et eller andet. Man kan godt være allergisk for noget, selvom en priktest ikke viser det.

Da jeg flyttede ind i mit nye rækkehus, som er beton, reagerede jeg ret kraftigt det første døgn men jeg har heldigvis vænnet mig til det.

Det ved jeg ikke. Jeg har aldrig taget piller for det, da jeg helst ikke tager mere medicin end højest nødvendigt, og derudover har læst at det er sløvende. Og jeg synes, jeg er rigeligt sløv i forvejen, så jeg har tænkt, at det ikke var det værd... Men jeg burde jo nok prøve det. :genert:

Jeg fik engang noget pulver til næsen hos lægen og det virkede ret godt, men så kunne man pludselig ikke få det mere...
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Ata » 13. maj 2019, 09:45

cola skrev:Er du blevet fuld allergi testet, altså hvor du ligner en nålepude og ikke bare den alm hvor du lige gir hånd og så får du 12 prikker.

Jeg har en næse der løber hele tiden, men mine øjne gør ikke, for mig gør det kun at jeg overalt har næsepudsningsredskaber med, i alle jakker er der enten papir eller lommetørklæder, det samme i alle tasker og i bilen, og på arbejdet.

Jeg har kun fået de der 12 prik op ad armen og de viste ingenting. Min fornemmelse er heller ikke, at der er særlige ting der aktiverer det - selvom det godt nok er ret voldsomt for tiden, hvilket jo kunne hænge sammen med pollen...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2019, 09:52

Ata skrev:
Marioneta skrev:Bliver det bedre, når du tager allergipiller?

En priktest for mange år siden viste kun lidt græsallergi for mig og ikke pelsdyr, selvom jeg var vildt allergisk for min kanin. Jeg har så udviklet yderligere allergi for hund siden og ved ikke om en priktest ville være positiv nu. Jeg fik det tjekket i blodprøve, hvor græs og hund var positiv. Men selvom jeg ikke har min hund hjemme mere og det ikke er græspollensæson, så skal jeg alligevel have allergipiller, fordi jeg går og småreagerer på et eller andet. Man kan godt være allergisk for noget, selvom en priktest ikke viser det.

Da jeg flyttede ind i mit nye rækkehus, som er beton, reagerede jeg ret kraftigt det første døgn men jeg har heldigvis vænnet mig til det.

Det ved jeg ikke. Jeg har aldrig taget piller for det, da jeg helst ikke tager mere medicin end højest nødvendigt, og derudover har læst at det er sløvende. Og jeg synes, jeg er rigeligt sløv i forvejen, så jeg har tænkt, at det ikke var det værd... Men jeg burde jo nok prøve det. :genert:

Jeg fik engang noget pulver til næsen hos lægen og det virkede ret godt, men så kunne man pludselig ikke få det mere...

Bwahaha :lol: :lol: Jeg grinede højt af det her og min hund blev helt forskrækket :genert:

Kan du huske hvad det hed? -Måske kan man stadig få det i Tyskland eller Spanien. De er ikke så stramme med medicin som vi er i Dk.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"