Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf Madam » 16. maj 2019, 09:21

Startede med løbenæse om morgenen for 20 år siden, og fik efter negativ priktest Rhinocort på recept (som ikke fås længere), som jeg tog hver morgen efter morgenmaden, og var symptomfri resten af dagen i 15 år.

Men al medicin får jo dårligere virkning, når man bruger det over mange år.

Efter en hård influenza for nogle år siden, begyndte det at løbe ned i svælget/Post Nasal Drop, og jeg blev atter priktestet (negativt) og CT-scannet, da man havde mistanke om bihulebetændelse/polypper, men den viste normale forhold.

Næsehorn og skylning har ikke rigtig nogen virkning, og så fik jeg udover Rhinocort udleveret allergipillen Altifex, som nok tørrer ud, men til gengæld er jeg totalt stoppet/tør når jeg vågner, men da jeg ikke har symptomer i øjnene, eller nyse nævneværdigt mistænker man ikke for allergi.

Har nu opsøgt 5 speciallæger, og deriblandt Nordsjællands Regionshospital, som siger man må leve med det og prøve sig frem med medicinen (har også prøvet Atrovent og Avamys), men det hjælper lige godt alt sammen.

Bor i betonbyggeri, har talt med andre beboere med mildere symptomer, men et par har måttet flytte.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf JoyNips » 16. maj 2019, 09:45

Ata skrev:
JoyNips skrev:Mine næseslimhinder reagerer meget på luftens fugtighed, måske er det dér, problemet ligger?

I hvilken retning? Du bliver snottet, når det er tørt?


Ja, nogen gange overreagerer min næse.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Altid snottet uden at være allergisk - andre end mig?

Indlægaf OberstNasig » 24. maj 2019, 10:31

Jeg har haft problemet i snart 3 år. Jeg tror, at det er et efterslæb af en en periode med intens stress, hvor hele min krop gik i kludder.
Til at starte med var jeg stoppet til konstant. Nu er det kun, når jeg ligger ned. Jeg blev også testet og er ikke allergisk, så jeg har fået diagnosen non-allergisk rhinitis, som jo egentlig bare er en betegnelse for tilstoppet uden det skyldes en allergi.
Jeg tror, at mine slimhinder er over-sensitive, for de reagerer kraftigt på alt, der kan få blodet til at strømme anerledes. Når jeg drikker rødvin fx, bliver jeg helt tæt i snuden.

Der er mig bekendt ikke meget, man kan gøre ved det, men det er sjældent kronisk, men det kan tage flere år, før det forsvinder.
1

Tilbage til "Helbred"