Hvad er normale toiletvaner?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Zonta » 8. feb 2019, 21:50

Annione skrev:...hvordan faen kan man skide så meget? Han skider jo sammenlagt i 1,5 time om dagen?! Det er jo vanvid.

Jeg skider sammenlagt i 1 minut om dagen, sådan til sammenligning.

Hvem gider dog sidde dér? På et lokum? I 1,5 time om dagen? :forvirret:

Ej, men jeg ved det sgu da virkelig ikke :lol: det er nok oftest nærmere 45-50 minutter om dagen, men det er da stadig herre lang tid. Jeg bruger måske 2-3 minutter på et toiletbesøg. Selvfølgelig mere, hvis jeg er forstoppet. Og jeg forstår heller ikke han gider sidde der. I den stank? Og så på det vildt komfortable toiletbræt :stoned:
3
J, juli 2018.
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Puf » 8. feb 2019, 22:25

Lemonella skrev:
LaMariposa skrev:
Lemonella skrev:
Puf skrev:Helt lavpraktisk så får min kæreste forbud mod at tage telefonen med på toilet, hvis vi har travlt. Det minimerer godtnok fraværstiden betydeligt.


Forbud ligefrem. Den ville ikke holde her i huset.


Jeg er heller ikke fan af forbud.

Men når det så er sagt, så er det da en dårlig vane at sidde og fedte med sin smartphone og bruge tid, der ikke er nødvendig, hvis man ved, at man skal ud af døren og måske endda er sent på den. Jeg er ret overbevist om, at den gennemsnitlige tid, der bruges på toilettet, er steget væsentligt, efter at smartphonen er kommet til (og jeg synes i øvrigt, at det er hamrende ulækkert at tage den med derud).

Hvis det er fordi, at man har brug for fred og ro, så må man jo sige det i stedet for. Det kan de fleste partnere sikkert godt respektere.


Jamen helt ærligt. Forbud? Jeg tror nu nok jeg ville lukke kæften op og påpege at vi altså skulle ud af døren om 10 minutter. Forbud eksisterer ikke hos os.
Vi har så heller aldrig vores mobil med på toilettet. Eller rettere sagt, jeg har aldrig min med derud. Om kæresten har, ved jeg ærlig talt slet ikke og forøvrigt vedkommer det ikke mig.


Årh, hvor bliver jeg træt. Beklager, at jeg glemte den obligatoriske debatdisclaimer. Min kæreste er en voksen mand og kan udemærket selv navigere i forbud. Hvis han gerne vil ha’ sin mobiltelefon med på toilettet, så gør han da det. Og endda uden at jeg står som en hysterisk kælling og truer med at smide ham på porten. Men skal vi ud af døren om 10 minutter, så får han da at vide på en kærlig, anerkendende, glimt-i-øjet og jeg-har-respekt-for-dine-toiletvaner-agtig måde at det ville være en anelse ubelejligt at han sad derude de næste 20 minutter og så sjove videoer på youtube. Den eneste grund til, at han respekterer mit såkaldte forbud, er, at han da godt selv ved at der er noget om snakken, når emnet bliver bragt op.
10
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf TinaW » 9. feb 2019, 08:35

Velvet-Goldmine skrev:Jeg tænker altså at den mand må indtage helt uhyrlige mængder mad hver dag hvis han kan have aff. 4-6 gange dgl. eller også er der altså noget galt. Ikke at det behøver at være en alvorlig lidelse, men noget er fannemar ikke rigtigt med sådan et mønster.
Jeg ville altså også blive træt af det og have lyst til at bede ham om at blive voksen (fordi vi ved jo alle sammen at det at være voksen indbefatter kun at skide 1-2 gange dgl. :-D )


Jeg har også afføring 4-6 gange om dagen.
Nok pga irritabel tyktarm, som jo er den “diagnose” man får når de ikke kan finde ud af, hvorfor ens tarmsystem f.eks reagerer kraftigt på temperaturudsving mm.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. feb 2019, 09:22

TinaW skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg tænker altså at den mand må indtage helt uhyrlige mængder mad hver dag hvis han kan have aff. 4-6 gange dgl. eller også er der altså noget galt. Ikke at det behøver at være en alvorlig lidelse, men noget er fannemar ikke rigtigt med sådan et mønster.
Jeg ville altså også blive træt af det og have lyst til at bede ham om at blive voksen (fordi vi ved jo alle sammen at det at være voksen indbefatter kun at skide 1-2 gange dgl. :-D )


Jeg har også afføring 4-6 gange om dagen.
Nok pga irritabel tyktarm, som jo er den “diagnose” man får når de ikke kan finde ud af, hvorfor ens tarmsystem f.eks reagerer kraftigt på temperaturudsving mm.


Ja, og så ér der jo noget galt. Irritabel tyktarm er 'noget galt' og medfører et atypisk afføringsmønster, så jeg ved ikke helt hvad din anke er.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Annione » 9. feb 2019, 09:40

Zonta skrev:
Annione skrev:...hvordan faen kan man skide så meget? Han skider jo sammenlagt i 1,5 time om dagen?! Det er jo vanvid.

Jeg skider sammenlagt i 1 minut om dagen, sådan til sammenligning.

Hvem gider dog sidde dér? På et lokum? I 1,5 time om dagen? :forvirret:

Ej, men jeg ved det sgu da virkelig ikke :lol: det er nok oftest nærmere 45-50 minutter om dagen, men det er da stadig herre lang tid. Jeg bruger måske 2-3 minutter på et toiletbesøg. Selvfølgelig mere, hvis jeg er forstoppet. Og jeg forstår heller ikke han gider sidde der. I den stank? Og så på det vildt komfortable toiletbræt :stoned:


Seriøst. Det er hvad? 5% af hans liv, han helst vil bruge derude?
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Kaffe » 9. feb 2019, 09:53

Jeg mener, at han må gå til lægen og få afdækket, om der er noget fysisk galt, og hvad han evt kan gøre ved det medicinsk. Det harmonerer ret dårligt med en børnefamilie.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf TinaW » 9. feb 2019, 11:43

Velvet-Goldmine skrev:
TinaW skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg tænker altså at den mand må indtage helt uhyrlige mængder mad hver dag hvis han kan have aff. 4-6 gange dgl. eller også er der altså noget galt. Ikke at det behøver at være en alvorlig lidelse, men noget er fannemar ikke rigtigt med sådan et mønster.
Jeg ville altså også blive træt af det og have lyst til at bede ham om at blive voksen (fordi vi ved jo alle sammen at det at være voksen indbefatter kun at skide 1-2 gange dgl. :-D )


Jeg har også afføring 4-6 gange om dagen.
Nok pga irritabel tyktarm, som jo er den “diagnose” man får når de ikke kan finde ud af, hvorfor ens tarmsystem f.eks reagerer kraftigt på temperaturudsving mm.


Ja, og så ér der jo noget galt. Irritabel tyktarm er 'noget galt' og medfører et atypisk afføringsmønster, så jeg ved ikke helt hvad din anke er.


Måske lider Zontas mand også af irritabel tyktarm, selv om han ikke er blevet undersøgt.
Tror mange lider af det uden at opsøge læge.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2019, 11:55

Jeg kan altså sagtens være på toilettet 3-4 gange om dagen nogle dage, og så vidt vides er der (på det område i hvert fald :-D) ikke det fjerneste galt med mig. Altså, folk er vel forskellige? Jeg tænker ikke at det er mere rigtigt at skide 1 gang om dagen end at skide 3.
3
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Myresluger » 9. feb 2019, 13:34

Jeg gider heller ikke bruge timer på toilettet om dagen - men det gør jeg. Jeg har, ligesom mange andre, store problemer med tarmsystemet og bruger jeg ikke 1 time plus på tønden om dagen, går min mave helt i stå. Jeg var virkelig helst fri, men jeg kan ikke holde mig rask hvis ikke jeg gør. Og jo, jeg tager husk, drikker mindst 3 liter væske i døgnet og spiser massere af fiber. Lægen har ikke nogen løsning. Så jo, det må da være mega irriterende - også for din mand. Men jeg er ikke sikker på at han kan gøre noget ved det.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf Zonta » 9. feb 2019, 13:45

JumboJette skrev:Jeg er også som mange andre i tråden nærmest i chok over hans skidevaner.

Ryger han? Det kan jo sætte gevaldigt gang i systemet, særligt om morgenen efter morgenmad/kaffe/evt. cigaret.

Han ryger ikke og drikker nærmest intet kaffe :)
0
J, juli 2018.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad er normale toiletvaner?

Indlægaf IrmaPigen » 10. feb 2019, 19:02

Jeg tog forleden tid på min kæreste, efter at have læst denne tråd. Over 10 minutter :lol:

Han kan såmænd sagtens være 15 minutter om det. Men så sidder han også og hygger med mobilen.

Men hey, hvis det er det der skal til for han kommer glad ud, så helt fint med mig. Jeg har absolut ingen trang til at blande mig i hans latrinære vaner, så længe han gør det i kummen, trækker ud og tager sporene :-D
0

Tilbage til "Helbred"