Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 6. feb 2019, 15:13

Beklager, hvis det er TMI, men jeg har fået en byld på inderlåret lige ved trussekanten, og den vil ikke gå væk. Det er som om, den vokser lidt og bliver rød og øm, og så derefter aftager den i størrelse og forsvinder næsten, og sådan kører det op og ned. Jeg har været på Metronidazol, som ikke tog den, og nu har jeg igen været ved læge, som prikkede hul på den (selvom den sidder lidt dybt - det gjorde nas), og der væltede en masse ud af den. Hvis den ikke forsvinder nu, så skal jeg henvises til Gynækologisk Amb. (åbenbart), som så kan fjerne den operativt.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Og hvordan slap I af med skidtet?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Ado » 6. feb 2019, 15:20

Jeg døjede en overgang en del med det. :tie: Jeg skar hul på et par stykker. Andre gik i sig selv igen.
Men - og undskyld, men jeg ser virkelig meget Dr. Pimplepopper, nogle gange dannes der jo en "sack" omkring bylden, og hvis den ikke fjernes, bliver den ved med at blive fyldt op.
Min tidligere læge påstod, at penicilin ikke ville give nogen effekt. Det har jeg svært ved at tro på, hvis det er en infektion.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 6. feb 2019, 15:24

Ado skrev:Jeg døjede en overgang en del med det. :tie: Jeg skar hul på et par stykker. Andre gik i sig selv igen.
Men - og undskyld, men jeg ser virkelig meget Dr. Pimplepopper, nogle gange dannes der jo en "sack" omkring bylden, og hvis den ikke fjernes, bliver den ved med at blive fyldt op.
Min tidligere læge påstod, at penicilin ikke ville give nogen effekt. Det har jeg svært ved at tro på, hvis det er en infektion.


Den sidder som sagt ret dybt, og jeg har ikke selv kunnet (eller villet) presse/prikke hul på den. Siden den vokser og aftager i størrelse, så må betændelsen i den jo få afløb til et andet sted?
Jeg tænker lidt, at hvis det er et indgroet hår, så skal det vel fjernes, før bylden forsvinder, ellers bliver der vel ved med at komme betændelse til trods for antibiotika.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Ado » 6. feb 2019, 15:29

PaleSeptember skrev:
Jeg tænker lidt, at hvis det er et indgroet hår, så skal det vel fjernes, før bylden forsvinder, ellers bliver der vel ved med at komme betændelse til trods for antibiotika.

Ja, det tænker jeg også. Argh, det er sgu træls, når de kommer.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Annione » 6. feb 2019, 15:41

Jeg har fået fjernet et dybt, indgroet hår. Det var en mini-operation og 3 sting.
Jeg fik antibiotika inden, for at betændelsen skulle dæmpes, så de bedre kunne få skidtet ud.

Jeg havde haft det i et halvt år, on and off. Og det gjorde nas, når jeg cyklede, når det var betændt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 6. feb 2019, 16:03

Ado skrev:
PaleSeptember skrev:
Jeg tænker lidt, at hvis det er et indgroet hår, så skal det vel fjernes, før bylden forsvinder, ellers bliver der vel ved med at komme betændelse til trods for antibiotika.

Ja, det tænker jeg også. Argh, det er sgu træls, når de kommer.


Det er pisseirriterende :rulle: Håber bare jeg kan undgå det i fremtiden.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 6. feb 2019, 16:03

Annione skrev:Jeg har fået fjernet et dybt, indgroet hår. Det var en mini-operation og 3 sting.
Jeg fik antibiotika inden, for at betændelsen skulle dæmpes, så de bedre kunne få skidtet ud.

Jeg havde haft det i et halvt år, on and off. Og det gjorde nas, når jeg cyklede, når det var betændt.


Det lyder fuldstændig som mit, og jeg forestiller mig, at jeg ender med det samme.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Sophies-mor » 6. feb 2019, 16:26

Det var så ikke ved trussekanten, men på indersiden af låret, jeg har oplevet det.. lige på indersømmen af buksen.
Og det er fordi, at sækken også skal fjernes, som en anden skrev.
Jeg fik 2 sting og englehud på i 2 mdr. Alt ok og ingen tegn til infektion igen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Spjaerten » 6. feb 2019, 16:32

Jeg skal igennem det samme.
Min sidder som Sophiesmor skriver længere nede - og det gør niller naller :/
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Annione » 6. feb 2019, 16:33

PaleSeptember skrev:
Annione skrev:Jeg har fået fjernet et dybt, indgroet hår. Det var en mini-operation og 3 sting.
Jeg fik antibiotika inden, for at betændelsen skulle dæmpes, så de bedre kunne få skidtet ud.

Jeg havde haft det i et halvt år, on and off. Og det gjorde nas, når jeg cyklede, når det var betændt.


Det lyder fuldstændig som mit, og jeg forestiller mig, at jeg ender med det samme.


Bedøvelsen gør naller, men ellers er det piece of cake. Bortset fra det nederen faktum, at nogen skærer dig i skridtet :-D
Jeg tog bussen hjem - og sad og arbejdede hjemmefra resten af dagen.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Brutus » 6. feb 2019, 16:39

Min kone fik engang fjernet en byld, som sad ca. 2 cm fra anus. Det var ikke lige hendes stolteste øjeblik. :blush:
Bagefter var det så min opgave at rense såret og skifte forbinding.
Man må sige, at man kommer til at kende hinanden i alle detailler, i den situation. :devil:
4
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 13:57

Lige en opdatering. Bylden var ikke forsvundet i går, så jeg skrev til min læge, som straks sendte en henvisning. Kl. 8 i morges på arbejde blev jeg ringet op, at jeg var visiteret til at komme ind subakut, og de havde et afbud kl. 9, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg skulle selvfølgelig smide alt tøjet og op i gynækologhejs ( :rulle: ), hvor 2 læger og en sygeplejerske stod og kiggede mig i skridtet og mærkede og klemte. Konklusionen blev, at jeg fik en recept på Clindamycinsalve, som jeg skal smøre med 2 gange om dagen i 10 dage. Selvfølgelig var bylden også "åben" i dag, så der var afløb fra den, og man kunne klemme væske ud, det har den ellers ikke været før. Jeg blev udspurgt, om jeg tidligere har haft bylder, og så fik jeg strenge formaninger om ikke at barbere mig - men hvad fanden skal man ellers gøre? Jeg gider da ikke ligne en hulekvinde!
Senest rettet af PaleSeptember 8. feb 2019, 14:15, rettet i alt 1 gang.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Sophies-mor » 8. feb 2019, 14:01

PaleSeptember skrev:Lige en opdatering. Bylden var ikke forsvundet i går, så jeg skrev til min læge, som straks sendte en henvisning. Kl. 8 i morges på arbejde blev jeg ringet op, at jeg var visiteret til at komme ind subakut, og de havde et afbud kl. 9, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg skulle selvfølgelig smide alt tøjet og op i gynækologhejs (:rulle:), hvor 2 læger og en sygeplejerske stod og kiggede mig i skridtet og mærkede og klemte. Konklusionen blev, at jeg fik en recept på Clindamycinsalve, som jeg skal smøre med 2 gange om dagen i 10 dage. Selvfølgelig var bylden også "åben" i dag, så der var afløb fra den, og man kunne klemme væske ud, det har den ellers ikke været før. Jeg blev udspurgt, om jeg tidligere har haft bylder, og så fik jeg strenge formaninger om ikke at barbere mig - men hvad fanden skal man ellers gøre? Jeg gider da ikke ligne en hulekvinde!

Voks.
Og godt du fik en tid.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf LaScrooge » 8. feb 2019, 14:05

Byld eller midlertidig hulekvinde - the choice is yours :-D

Jeg forstår godt hvis det ikke synes så attraktivt at være behåret, men er det alligevel ikke mere sexet end at have en byld samme sted?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 14:15

Sophies-mor skrev:
PaleSeptember skrev:Lige en opdatering. Bylden var ikke forsvundet i går, så jeg skrev til min læge, som straks sendte en henvisning. Kl. 8 i morges på arbejde blev jeg ringet op, at jeg var visiteret til at komme ind subakut, og de havde et afbud kl. 9, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg skulle selvfølgelig smide alt tøjet og op i gynækologhejs (:rulle:), hvor 2 læger og en sygeplejerske stod og kiggede mig i skridtet og mærkede og klemte. Konklusionen blev, at jeg fik en recept på Clindamycinsalve, som jeg skal smøre med 2 gange om dagen i 10 dage. Selvfølgelig var bylden også "åben" i dag, så der var afløb fra den, og man kunne klemme væske ud, det har den ellers ikke været før. Jeg blev udspurgt, om jeg tidligere har haft bylder, og så fik jeg strenge formaninger om ikke at barbere mig - men hvad fanden skal man ellers gøre? Jeg gider da ikke ligne en hulekvinde!

Voks.
Og godt du fik en tid.


Giver det ikke også indgroede hår?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Helbred"