dry socket efter tandudtrækning

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 21. dec 2018, 16:30

hejsa

er der nogen der har prøvet at få en dry rocket efter tandudtrækning/operation? og hvordan mærkede det hos jer? og hvor længe gjorde det ondt?



jeg fik en kindtand opereret ud forrige mandag fik efter 3 dage dry socket og fik så oven i det betændelse i. Jeg er bare frustrede over det bliver ved med at gøre ondt on and off.

jeg har fået noget nellikke stads i enkelt gang.


jeg har bare en følelse af såret ikke heler selv om det er snart 14 dage siden.


det murer, trykker og kommer jag. selv om jeg har været på penicillin i 5 dage, synes det er gået meget tilbage idag.



er bange for om jeg er nødt til at skulle til vagttandlægen i løbet af weekenden. :whine:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf AgentPixie » 21. dec 2018, 17:28

Min kæreste har haft det, han fik også gaze med nellikestads i hver dag.

Du kan evt selv købe gaze og nellikeolie, og proppe op eller i omkring hullet. Bare husk at olien skal blandes med madolie.
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 21. dec 2018, 18:59

jeg havde faktisk tænk på om man kunne gage og nellikeolie op selv uden om tandlægen.

men ellers så kunne jeg også prøve at ringe tandlægevagten og høre ad.

Det jeg er mest bekymret for er bare om det ikke heler. Jeg kan godt leve med smerteniveauet som det er nu hvis jeg bare vidste såret helede.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf IrmaPigen » 21. dec 2018, 19:16

Ulidelige og konstante smerter i 14 dage.

Med begge visdomstænder i undermunden, som blev opereret ud.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Æble » 21. dec 2018, 19:30

Har fået to ud. Den ene (undermund) endte med en operation og fik dry socket. Fik nellike olie i en gang og mener det værste “åbne” sår var væk efter 14 dage. Der kom også knoglestumper ud af såret. Det tog ca 3 uger før jeg følte mig ovenpå.

Den anden i overnunden var ukompliceret at få ud. Det “åbne” sår var væk efter en uge og følte mig nogenlunde normal efter 14 dage.

God bedring. Det er forfærdeligt :(
1
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 21. dec 2018, 19:37

ja det er ikke sjovt og så lige op til jul!!!! Jeg har lidt ondt af mig selv :blush:

ja jeg får panodil og ibuprofen 600 mg.


det er 11 dage det har stået på nu og fem af dagene på penicillin.



Det har været meget bedre de sidste to dage, men kæmpe tilbagefald idag
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Æble » 21. dec 2018, 19:38

heysamaysa skrev:ja det er ikke sjovt og så lige op til jul!!!! Jeg har lidt ondt af mig selv :blush:

ja jeg får panodil og ibuprofen 600 mg.


det er 11 dage det har stået på nu og fem af dagene på penicillin.



Det har været meget bedre de sidste to dage, men kæmpe tilbagefald idag


Tilbagefald er ikke godt. Jeg ville prøve at ringe til vagttandlægen og høre ad i morgen.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Santa » 21. dec 2018, 20:36

Mit tog næsten fem uger!!
Og jeg var ved at brække mig af nelikeoilen tilsidst!!
Men derudover tog jeg smertestillende og var ved tandlægen flere gange i forløbet, hvor de gav mig recepter på nogen ornlig go'e piller!

Føler med dig, det er SÅ smertefuldt, og man kan ikke abstrahere fra smerten.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 22. dec 2018, 08:59

ja jeg holder mig i nogenlunde ro og har været sygemeldt den sidste uge.


er lige pt i kø hos tandpinevagten - det var der så 18 andre end mig der også var da opkaldet startede!!!!


5 uger!!!! Det var godt nok længe. Jeg bliver helt træt ved tanken!!!!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2018, 09:25

Åh, hvor jeg føler med dig! Det er noget af det mest smertefulde jeg har prøvet.

Jeg kan ikke huske om der gik betændelse i mit efter tandudtrækningen, men der var betændelse og irritation inden. Jeg fik dry socket begge gange jeg fik fjernet mine visdomstænder i undermunden, det var dog med halvandet års mellemrum hvis jeg husker rigtigt.

Jeg startede med Panodil og Ibumetin(eller noget tidssvarende) men uden ordentligt effekt. Det nellikeolie prøvede jeg også, men det var alt for smertefuldt og såret for irriteret til at det var til at holde ud at få i. Efter gentagne besøg hos tandlægen pga. smerter fik noget morfin-ligende udskrevet ved vagtlægen, selvom jeg ikke kunne møde op, men det var intet problem at få det leveret med taxa fra apoteket.

(Jeg kan ikke huske om tandlægen havde snakket med vagtlægen eller om det var pga. nogle journalnotater, men jeg ringede ikke bare og fik udskrevet det uden videre)

Jeg håber du kan få noget stærkere smertestillende for det er nærmest umuligt at slappe af når man har store smerter, selvom det er vigtigt for helingen.

Rigtig god bedring!
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Animi » 22. dec 2018, 09:35

Jeg har ingen gode råd, men sender lige min kæmpe medfølelse :kram: Har ikke selv prøvet det, men min søster fik opereret sine visdomstænder ud og det var forfærdeligt at se, hvor ondt det gjorde på hende. Så kram herfra og så håber jeg, at det snart går bedre :kys:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 22. dec 2018, 18:59

jeg kom til vagttandlæge og hun fik renset op i såret og fik fjernet dødt væv.

Det gør stadig ondt, men på en anden måde og det murer slet ikke som det gjorde før, så håber det går fremad nu.

jeg fik en antibiotikakur mere så jeg kører på to slags på en gang! Så INGEN, ABOSOLUT INGEN alkohol til mig nytårsaften :naughty:

og så fik jeg udskrevet kodein. Håber det kan hjælpe mig med at sove efter min forrige søvnløse nat. er godt nok ved at være træt og ikke mindst træt af at have ondt piv!.


tak for krammere :love:
2
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Conne14
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:36
Kort karma: 2
Likede indlæg: 1

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Conne14 » 6. feb 2019, 14:40

Så lige dit indlæg

Hvordan går det?

Fik selv trukket en kindtand ud den 10 januar da den var flækket - fik bagefter dry socket inkl betændelse.

Jeg var også på pencilin.

Har stadig ondt ind i mellem, men ophelingen er endelig igang.
1
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf heysamaysa » 6. feb 2019, 16:23

Jeg har stadig ondt og det heler alt alt for langsomt siger tandlægen. Jeg er bange for om det er kroniske nervesmerter siden det stadig gør ondt her knap to mdr efter. Det har jeg nemligt i samme tand i modsatte side efter en rodbehandling slog fejl.

Jeg skal til tandlæge igen senere på måneden og have lavet en hundedyr 3D skanning for at se om den kan vise noget røntgen ikke kan.

Så det går mildest taget ikke særligt godt og humøret er i bund :whine:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Conne14
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:36
Kort karma: 2
Likede indlæg: 1

Re: dry socket efter tandudtrækning

Indlægaf Conne14 » 17. feb 2019, 06:19

Det er jeg virkelig ked af at høre!

Hvordan har du ondt? Jeg har ondt oppe ved øret og nogen gang lige i såret. Der er også kommet et enkelt stykke knogle op af såret. Men det er normalt ved dry socket.

Jeg er også gange for om det er noget kronisk når nu det bliver ved at gøre ondt! Det er virkelig frygteligt!

Jeg har fået en 3D scanning (dog på en anden tand) det tog min nuværende tandlæge og fandt en ubehandlet rodkanal i en ellers rodbehandlet tand. Så han vil rodbehandle den sidste kanal næste uge.
0

Tilbage til "Helbred"