Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 15:53

pige1987 skrev:
Muddi skrev:
Jedi skrev:De fleste ting kan ses på en ct-scanning med kontrast. Måske du kan prøve at læse svaret, hvis det er tilgængeligt for dig?


Jeg har været inde og kigge, men synes ikke umiddelbart at jeg kam finde noget om det


Har du været på sundhed.dk og kigget under Journal fra sygehus? Det kan godt tage lidt tid før man kan se journalnotaterne.
Kan du se om den er vænget af som Afsluttet forløb?


Der står kun noget med: “lidt væske i terminale ileum, ellers normal CT” :gruble:
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 16:08

SurSødSovs skrev:Min bror havde det sådan. Og var så bange for sit helbred. Det var irriteret tyktarm


Hvad gør man ved sådan noget?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. dec 2018, 16:19

En læge herovre i England sagde til mig at hvis jeg ikke følte mig taget alvorligt og stadig havde smerterne, så skulle jeg bare tage på skadestuen hver gang smerteanfaldende kom. For så var de nødt til at tage mig alvorligt og ikke bare feje mig af.

Det er ikke noget jeg vil anbefale fordi det er spild af ressourcer for skadestuen, men den ene gang jeg tog på skadestuen i smertehelvede satte gang i tingene. Så hvis tiden går og lægen ikke gør en skid, så kan man gøre det..

Er det irritabel tyktarm finder du ikke noget på scanninger og undersøgelser. Det bliver mest diagnostiseret udfra symptomer så vidt jeg ved.
Jeg skulle til England før de overhovedet ville undersøge om det kunne være andet.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Sangius » 3. dec 2018, 16:48

pige1987 skrev:
Sangius skrev:
pige1987 skrev:Er du blevet tjekket for nyre-bækken-betændelse?
Det kan de se på en ultralydsscanning.


Mon ikke de har tjekket infektionstal som standard - leukocytter og CRP ville i hvert fald være forhøjede ved en nyrebækkenbetændelse.
Samtidig ville hun have feber.



Ja det er rigtigt infektionstallet vil selvfølgelig være forhøjet. Jeg har bare selv været indlagt med hvad de troede var blærebetændelse og gav mig det ene antibiotika efter det andet som intet hjalp, indtil de scannede mig på 3 dagen og fandt nyrebækken-betændelse så jeg endelig kunne få den rigtige kur. Jeg var indlagt i 6 dage.


Ugh, det lyder træls. Har selv haft nyrebækkenbetændelse, det er ikke en sjov omgang :S

Men det er nok ikke en infektion i TS tilfælde, det vil jeg tro de har udelukket med blodprøver :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 17:46

Jeg håber virkelig også, at det er noget der kan behandles
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf heysamaysa » 3. dec 2018, 18:12

Lægen må lige tage sig sammen og sende dig til flere undersøgelser. For noget er der jo tydeligt vis i vejen. De kan ho ikke bare lade sig gå rundt sådan der :-(
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Delfin » 3. dec 2018, 18:26

Jeg tænker lidt, at den scanning måske skal suppleres med en koloskopi, så de kan se om der måske er polypper eller andet, der ligger og laver rav i den.
0
14 11 14
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 18:44

Delfin skrev:Jeg tænker lidt, at den scanning måske skal suppleres med en koloskopi, så de kan se om der måske er polypper eller andet, der ligger og laver rav i den.


Det var også meningen at jeg ville få en henvisning til det, men jeg hørte ikke noget,og fem dage efter, kom der et brev fra lægen på sygehuset, at de ikke fandt det nødvendigt at lave den alligevel
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Delfin » 3. dec 2018, 18:58

Muddi skrev:
Delfin skrev:Jeg tænker lidt, at den scanning måske skal suppleres med en koloskopi, så de kan se om der måske er polypper eller andet, der ligger og laver rav i den.


Det var også meningen at jeg ville få en henvisning til det, men jeg hørte ikke noget,og fem dage efter, kom der et brev fra lægen på sygehuset, at de ikke fandt det nødvendigt at lave den alligevel


De har jo nok regnet med, at det gik i sig selv igen, når de ikke umiddelbart fandt noget (det gør den slags faktisk ret tit), men det har det jo ikke gjort, og så vil jeg da mene, at det er rimeligt at forlange at komme videre. Din egen læge kan godt lave en henvisning.
0
14 11 14
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Zonta » 3. dec 2018, 21:07

Vil bare lige komme med input - irritabel tyktarm er sådan lidt en skraldespandsdiagnose til maveproblemer, som der ikke er anden medicinsk forklaring på efter diverse undersøgelser.

Fik den selv for 9 år siden. Oplevede ændret afføringsmønster (svingende mellem forstoppelse og diarré), mavesmerter (dog slet ikke så kraftige som dine) og jeg fik vildt dårlig mave når jeg indtog alkohol og andre ting. Jeg blev også undersøgt med både rektoskopi, koloskopi og sigmoideoskopi og en MR med kontrast. De kunne se lidt betændelsestilstande i de biopsier de tog, men ikke nok til at det kunne være en kronisk tarmsygdom.

Det er vildt frustrerende, men man kan være sindssygt dårlig af det. Bare så du ved, at du kan ende dér. Og det eneste jeg har fået at vide; "Undgå det, der gør det værre.". Virkelig fedt :rulle:
2
J, juli 2018.
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf honeybee » 3. dec 2018, 21:09

Jeg har cirka samme historie som zonta, og hvis det ER irritabel tyktarm som de påtænker, eller som du måske ender med at få at vide som diagnose, så bør de have udredt dig grundigt forinden.
Din egen læge kan henvise dig til koloskopi, det kan også være på privathospital eller privatpraktiserende speciallæge.
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 21:18

Jeg ringer til min læge i morgen, og hører hvad hun siger. Og (tør jeg næsten ikke skrive) bliver hjemme fra arbejde - igen. Det dræner på alle måder, at have smerter konstant :genert:
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 4. dec 2018, 08:47

Så har jeg været ved lægen. Hun har henvist mig til en ultralydsundersøgelse, og taget nogle blodprøver. OG givet mig nogle stærkere smertestillende.
14
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf heysamaysa » 4. dec 2018, 14:11

så sker der i det mindste noget nu, så håber jeg de kan finde ud af kilden til smerterne!
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 4. dec 2018, 19:29

Jeg havde en væmmelig oplevelse i eftermiddags. Havde ikke fået spist frokost, så ville ud og smøre mig en mad. Pludselig begyndte jeg at svede helt vildt, mit ansigt var helt vådt, og min bluse blev fugtig. Og jeg begyndte at ryste, og havde svært ved at stå på benene. Det var mega underligt, sådan plejer jeg ikke at reagere på sen frokost :gruble:
0

Tilbage til "Helbred"