Psykolog i København

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Psykolog i København

Indlægaf lillebjoern » 5. nov 2018, 10:29

Hej med jer,

Kender I til en god psykolog i København? Jeg har en henvisning, grundet moderat til svær depression, og begyndte faktisk hos en psykolog i september, men kemien var der slet ikke, og jeg er nu blevet lidt mere opmærksom på, at det nok er godt med nogle anbefalinger. Det er meget svært at vurdere psykologer ud fra hjemmesider, ventetider, m.m.

Har I nogle gode oplevelser med en psykolog, eller kender I nogen, der har? Jeg har ikke rigtig bestemt mig for, hvilken form for terapi, der er særligt god for mig, så jeg er åben for alt. Ventetiden er også underordnet.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7914

Re: Psykolog i København

Indlægaf Nicolait » 5. nov 2018, 10:38

Jeg gik på et tidspunkt hos en fyr, der hedder Niels torning ved vesterbros torv. Han var god.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Psykolog i København

Indlægaf kidkomb » 5. nov 2018, 10:38

Jeg gik i en årrække hos Mette Bendixen hos Trekanten og jeg var bare SÅ glad for det. Hun er empatisk, men nøgtern.
Det kommer lidt an på hvad du har behov for hos en psykolog. Har du brug for medfølelse mere end sådan lidt fakta-baseret logik, så er hun nok ikke lige din stil.
Men jeg havde meget stor gavn af at medfølelsen var fakta-underbygget eller hvad man skal sige.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Psykolog i København

Indlægaf lillebjoern » 5. nov 2018, 11:17

kidkomb skrev:Jeg gik i en årrække hos Mette Bendixen hos Trekanten og jeg var bare SÅ glad for det. Hun er empatisk, men nøgtern.
Det kommer lidt an på hvad du har behov for hos en psykolog. Har du brug for medfølelse mere end sådan lidt fakta-baseret logik, så er hun nok ikke lige din stil.
Men jeg havde meget stor gavn af at medfølelsen var fakta-underbygget eller hvad man skal sige.


Tak for iput! Hmm, det er svært at sige. Jeg vil jo ikke bare have sådan en nikkedukke; jeg vil have en, der kan give mig værktøjer til at komme videre/bearbejde mine problematikker og traumer. Og for at kunne gøre det, er der jo nok nødt til at være en del konstateringer og fakta - og det er nok også nemmere at forholde sig til :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Psykolog i København

Indlægaf kidkomb » 5. nov 2018, 11:20

lillebjoern skrev:
kidkomb skrev:Jeg gik i en årrække hos Mette Bendixen hos Trekanten og jeg var bare SÅ glad for det. Hun er empatisk, men nøgtern.
Det kommer lidt an på hvad du har behov for hos en psykolog. Har du brug for medfølelse mere end sådan lidt fakta-baseret logik, så er hun nok ikke lige din stil.
Men jeg havde meget stor gavn af at medfølelsen var fakta-underbygget eller hvad man skal sige.


Tak for iput! Hmm, det er svært at sige. Jeg vil jo ikke bare have sådan en nikkedukke; jeg vil have en, der kan give mig værktøjer til at komme videre/bearbejde mine problematikker og traumer. Og for at kunne gøre det, er der jo nok nødt til at være en del konstateringer og fakta - og det er nok også nemmere at forholde sig til :)

Hendes aproach var meget at man selv skulle komme frem til tingene. Hun stillede udvalgte spørgsmål, men fordi jeg selv kom frem til tingene og fik aha-oplevelser via mine egne deduktioner, så hjalp det mig rigtig meget. Jeg ville, hvis det var hende der havde fortalt mig at sådan og sådan er det fordi du oplevede sådan og sådan, have stillet mig selv det spørgsmål om hun nu også har ret. Det behøvede jeg ikke, for det var jo mig selv der fandt frem til det. Det passede rigtig godt til min personlighed.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"