Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 17. dec 2018, 06:16

Skønt med den slags historier! Tak! :kys:

Sidder på min gode plads ved radiatoren i køkkenet og zoner ud og drikker min sædvanlige Booster Free, jeg får altid sådan en til mine vitaminpiller, til gengæld holder den hele dagen. Kæreste dimser rundt inde i stue og gør sig klar til at tage på job. Jeg snupper lige et hurtigt og diskret, tror jeg, wiff med næsesprayen som står foran mig, og så stikker duden, som lige har snuppet 10 kilometers frisk morgenløb, spist sine grovvalsede havregryn og gudhjælpemig nu er i fuld lægemundering med stetoskop dinglende fra lommen og det hele, lige hovedet ind og siger “det ser nu hyggeligt ud, som du sidder der helt chill og får din morgenbajer og dagens første skud heroin”.

Haha, overskudmenneske. Sjovt. (Ok, lidt, faktisk...)
27
I'll stick with hell no's and headphones...
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Undtagelsen » 17. dec 2018, 06:29

Haha - god start på dagen :D

Jeg har selv lige taget en månedstid med næsespray (idiot, for har jo været der før) og tog en kold tyrker.
Det kostede noget nattesøvn pga stoppet næse og ellers generel irritation, men det tog 3-4 dage og så cravede jeg ikke mit fix mere.
Prøvede Flixonase med binyrebarkhormon et par gange i starten, men det gjorde ingen forskel.
Jeg smed mine næsesprays ud for ikke at falde i :ninja:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 17. dec 2018, 06:59

JessicaD skrev:Det er imod reglerne at klæde om derhjemme - så mere hellig er han heller ikke. :D


Tøjet har ligget krøllet sammen i hans tæningstaske siden i går, hvor han tog fra job og ned i træningsrummet dér og direkte i træningstøj ud til mig, hvor han gik i bad og i seng, så han skifter fra brugt arbejdskluns til nyt arbejdskluns, inden han stempler ind (eller hvad man nu gør) Det ved jeg ikke, om også er imod reglerne, men nej, han er langt fra hellig, og han ville vist nærmest blive lidt fornærmet, hvis jeg i alvor insinuerede dét
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 17. dec 2018, 12:39

^ Selvfølgelig arbejder han ikke i det samme tøj flere dage i træk, men du kunne jo ikke vide, der kun var tale om transporttøj i mangel af bedre. Hvad reglerne for dét angår, så tror jeg godt, han ved, han er en værre en, ja. Tilbage til lægeskolen med ham :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 17. dec 2018, 13:05

Det går lige op for mig, jeg ikke har haft brug for, eller skænket smertestillende en eneste tanke siden i går eftermiddag. Wtf. Hvor er det vildt!
30
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41797

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf LaMariposa » 17. dec 2018, 14:02

Aima skrev:Det går lige op for mig, jeg ikke har haft brug for, eller skænket smertestillende en eneste tanke siden i går eftermiddag. Wtf. Hvor er det vildt!


:klap:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 19. dec 2018, 09:40

Jeg tror seriøst aldrig, jeg har glædet mig så meget til noget, som til at blive rask og få mit almindelige hverdagsliv tilbage. Jeg har haft de vildeste oplevelser og rejser, og min kæreste har faktisk sagt, at når jeg bliver rask så hiver vi en måned ud af kalenderen, om så det kræver, han tager orlov, og så rejser vi lige præcis de steder hen jeg har lyst til. Jeg er faktisk bare overhovedet ikke interesseret. Jeg vil bare kunne passe mine tjenervagter, lave nogle interviews og artikler, sidde og sludre med mine kollegaer og smugryge en halv nat efter vi har lukket restauranten, tage et par dage i Århus hos min ven, eller i København hos en anden, gå en lang tur alene med musik i ørerne og chai i termokruset midt om natten, spise mad eller drikke drinks med mine veninder, træne, sidde på min mors køkkenbord eller bruge en hel aften i sofaen med kæreste, hvor vi snakker om noget spændende og jeg ikke konstant bliver distraheret af irritation eller smerter. Jeg elsker virkelig mit ‘raske’-liv, det vidste jeg godt før jeg blev syg, så det er ikke sådan noget med at det har givet mig en åbenbaring eller lært mig at værdsætte hverdagen eller blabla.

Det eneste det her har lært mig, er faktisk at lave havregrød med lukkede øjne. Seriøst ikke dét værd.
16
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. dec 2018, 13:26

Det giver rigtig god mening at du hellere vil tilbage til dit normale hverdagsliv, fremfor at rejse ud i verden.
Hans tanke er både sød og kærlig, og det er nok også det mange ville vægte at gøre, efter en lang og hård periode i livet hvis de havde mulighed og økonomi til det.
Har du sagt til ham at du bare skal ud at mærke, være i og fejre hverdagen? Er sikker på han forstår :) Rejse ud i verden, hånd i hånd, det kan i jo altid gøre :D

Og hvor er det skønt at læse at du får det bedre og bedre!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Dragen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 259

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Dragen » 19. dec 2018, 17:52

Godt at læse du er ved at få det bedre, sikke en omgang!

Angående din hud omkring øjnene vil jeg anbefale dig locobase repair.

Fortsat god bedring :)
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Mulan » 22. dec 2018, 17:20

Hvor er det godt at læse om at du oplever langsom bedring og lindring Aima :)

Jeg har psoriasis og når den er værst med revner ned i hudlagene og sårskorper, så benytter jeg mig af Locobase Repair (kan blandes op med noget parfumefrit for at mindske drøjheden) og ellers hvis den er moderat gnaven så Decubal. Hvis det "blot" er til berolige huden, så bruger jeg apotekets archivcreme. Undlad carpamidcreme. Har du konsulteret en hudlæge? Måske er der mulighed for noget falsk hud til at give huden lidt ro?

Ang. næsespray - den udtørrer dine slimhinder i næsehulen og giver dig mindre og dårligere forsvar for virus og bakterier, så hvis du kan stille og roligt begynde at afvænne dig og lade dine slimhinder hele op igen og finde en sund balance, så ville det nok være ret gavnligt. Jeg kan også anbefale næseskylleren. Den er træls at bruge, men den udtørrer ikke slimhinderne :)

Kram
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Tibbler » 22. dec 2018, 17:47

Hvordan gik dit tjek hos øjenlægen?
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 22. dec 2018, 18:38

Madam Pomfrey skrev:Det giver rigtig god mening at du hellere vil tilbage til dit normale hverdagsliv, fremfor at rejse ud i verden.
Hans tanke er både sød og kærlig, og det er nok også det mange ville vægte at gøre, efter en lang og hård periode i livet hvis de havde mulighed og økonomi til det.
Har du sagt til ham at du bare skal ud at mærke, være i og fejre hverdagen? Er sikker på han forstår :) Rejse ud i verden, hånd i hånd, det kan i jo altid gøre :D

Og hvor er det skønt at læse at du får det bedre og bedre!


Ja, vi har talt om det, og han forstår det udmærket. Vi var også omkring julegave-emnet, for han vil så gerne forkæle mig og jeg er viiirkelig røv-ligeglad med gaver. Jeg mangler vitterligt intet. Jeg lever, når jeg er rask, i egen optik et overpriviligeret luksusliv og min lille lejlighed er spækket med dyrt skrammel. Han er generelt generøs, så jeg har flere flotte smykker som han har givet mig, end jeg kan nå at bruge, flere af dem føles stadig helt nye og jeg er rigelig dækket ind hvad skønhedsprodukter, parfume mm. angår. Når jeg engang er færdig med at være syg, er jeg til gengæld også fattig, fordi jeg ikke er berettiget til sygedagpenge af nogen art. Jeg har heldigvis en opsparing, men den kommer så til at finansiere det her forløb og det er fint nok, men det giver bare ingen mening for mig at ønske mig et eller andet random, når jeg intet mangler. Jeg sagde, at jeg ønskede mig et tilskud til en lækker skindjakke, når jeg engang er rask, for det har jeg sikkert ikke selv råd til, og det vil han gerne give, men han vil også gerne have at der er en pakke, jeg kan åbne på mandag. Jeg ved godt, jeg lyder pisseforkælet (og det er jeg faktisk også), men alt sådan noget dér rager mig en skid. Bevares, jeg bliver da glad for en gave, og især tanken betyder noget, men alt det der er bare mere hans behov end mit (sådan er det også, når jeg er rask btw.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 22. dec 2018, 18:45

Mulan skrev:Hvor er det godt at læse om at du oplever langsom bedring og lindring Aima :)

Jeg har psoriasis og når den er værst med revner ned i hudlagene og sårskorper, så benytter jeg mig af Locobase Repair (kan blandes op med noget parfumefrit for at mindske drøjheden) og ellers hvis den er moderat gnaven så Decubal. Hvis det "blot" er til berolige huden, så bruger jeg apotekets archivcreme. Undlad carpamidcreme. Har du konsulteret en hudlæge? Måske er der mulighed for noget falsk hud til at give huden lidt ro?

Ang. næsespray - den udtørrer dine slimhinder i næsehulen og giver dig mindre og dårligere forsvar for virus og bakterier, så hvis du kan stille og roligt begynde at afvænne dig og lade dine slimhinder hele op igen og finde en sund balance, så ville det nok være ret gavnligt. Jeg kan også anbefale næseskylleren. Den er træls at bruge, men den udtørrer ikke slimhinderne :)

Kram


Tak :)

Jeg har smurt med den der lips and dry spots der er anbefalet tidligere, og huden har det meget bedre. Derudover har jeg fundet ud af det også hjælper at smøre med sådan en læbepomade fra apoteket.

Jeg har faktisk fået mere kontrol over næsesprayen. Jeg er gået over til Zymelin og den gør tricket men frister mig ikke på samme måde, så det nedsætter mit forbrug ret meget. Det er ikke optimalt endnu, men jeg er fortrøstningsfuld.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 22. dec 2018, 18:51

Tibbler skrev:Hvordan gik dit tjek hos øjenlægen?


Jamen det gik reelt set rigtigt godt. De bekræftede at der var ‘mindre aktivitet’, altså bedring, så medicinen virker, hvilket jo er det vigtigste.

Men altså, mindst tre måneder endnu før der kan blive snak om at trappe mig ned, altså forudsat at infektionen ikke udvikler sig eller parasitterne bliver resistente, og selvom jeg virkelig bare skal være glad for at jeg indtil videre er sluppet billigt og det so far ser ud som om jeg får et kort forløb, så synes jeg det er lidt demotiverende. Tre måneder endnu på dråber i min lejlighed føles som en evighed jeg har svært ved at overskue. Der er bare ikke så meget at gøre ved det, jeg må forsøge at holde fast i det positive og få det bedste ud af det.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 22. dec 2018, 18:57

Hold kæft hvor lyder jeg som en sur sok. Det er jeg også lidt, men ikke hele tiden. Jeg kan også godt hygge mig og sådan. Det skal nok gå, det tager bare lang tid, og det er pisseirriterende, men det er ok. Det kunne være meget værre.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"