Hvad sker der i min krop?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Little_Woman » 24. okt 2018, 09:29

vibbsen skrev:
kidkomb skrev:Jeg har givet op. Jeg gider ikke lægesystemet mere.
Jeg så et program om allergi for ikke så mange måneder siden, muligvis det med Lasse Spang Olsen, og der medvirkede en allergiklinik jeg godt kunne tænke mig at prøve.
Er der nogen der ved hvad jeg mener? Og som har et navn?
Nogen der har hørt om nogen der har været der?


Jeg kan ikke huske hvor det er du bor....Men her i byen har vi en øre/næse/halslæge som åbenbart også er lidt af en wizzard indenfor allergi...Han fik totalt styr på hr.vibbsens græsallergi med et knips...Græsallergi er ikke det værste. Men jeg ved at vores genbo og hans familie har brugt ham med stor succes til behandling af alle mulige allergier...Deres datter er multiallergiker og genboen selv lider også rigtig meget af allergi.

Han hedder Steffen Ørntoft og kan findes på sundhed.dk under postnummer 2650.

Sådan lidt OT så kan man godt undre sig over at allergi ikke er et speciale på medicinstudiet...Der er trods al relativt mange som lider af allergi...


Ham har jeg også været hos - behagelig og professionel. Min egen læge, som jeg stoler fuldstændig på, anbefalede ham varmt, som ham man skulle gå til, med bøvl med ØNH-området.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 09:39

Jeg har for lidt siden oprettet mig i deres system og venter nu på en godkendelse til deres online booking-system.
Jeg var ikke klar over at øre-næse-hals er undtaget fra henvisning, ligesom øjenlæger.
Det er SÅ godt. Jeg har døjet med kløe i ørene siden gymnasiet, så det er bestemt en stor del af problemet. Ydermere løber mine øjne i vand hele og halve dage og føles andre dage så knastørre at jeg har lyst til at smøre olie i dem.
Så øre-næse-hals it is!
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Panton » 24. okt 2018, 17:49

^^ good luck kiddo, husk endeligt at melde tilbage :kys:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 21:54

Oh, well.
Skide lige meget synes jeg.
Han var da flink nok og han sagde at han godt kunne se at jeg var væsentligt mere besværet i ørene end han plejede at se. Og han gav mig recept på to forskellige cremer, een til når det kun klør (binyrebarkhormom. Og han kunne i øvrigt slet ikke genkende at ens hud skulle blive tør, rød, hævet og skrøbelig ved længere tids brug af binyrebarkhormon. Hallo har du læst indlægsseddelen??) og en med noget antibiotika i til når der er puds.
Han påstod at jeg, når jeg havde fået taget allergiblodprøve, altså ER blevet testet for skimmelsvamp. Så han kiggede på mine blodprøver. Og kiggede. Og kiggede. Og kunne ikke finde det. Men fandt så noget. Og blev forvirret igen. Og konkluderede alligevel til sidst at jeg altså ER testet og testen var negativ. I'm sorry men jeg tror fandme ikke på ham. Hvorfor er det så værst hjemme. Hvorfor forsvinder det udenfor. Hvorfor har min kæreste også problemer.
Han var meget afvisende overfor at finde ud af hvad jeg er allergisk overfor, så jeg kan forsøge at holde mig fra det, det må jeg bare leve med og symptombehandle.
Jeg kan ærlig talt slet ikke acceptere det. Jeg er skidesur lige nu.
Jeg vil forsøge at bede min læge om en henvisning til en allergolog.
Det får jeg sikkert ikke (min tiltro til læger er godt nok lille efterhånden)
Fuck this shit. Helt ærligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. nov 2018, 22:25

Hvis du mistænker at reagere på skimmel eller andet i jeres hjem, hvorfor så ikke få undersøgt jeres hjem istedet?
Det koster self nogle penge, men hvis der er skimmel, råd, svamp, så er det jo en forsikringssag
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 22:42

Madam Pomfrey skrev:Hvis du mistænker at reagere på skimmel eller andet i jeres hjem, hvorfor så ikke få undersøgt jeres hjem istedet?
Det koster self nogle penge, men hvis der er skimmel, råd, svamp, så er det jo en forsikringssag

Fordi jeg jo ikke ved om jeg er allergisk. Vi er jo flyttet for ikke så længe siden.
Vi boede i en lejlighed med skimmelsvamp i 5-6 år og så flyttede vi. Og sørme om der ikke også var noget skimmelsvamp der. Så det kan være "skader" fra det også. I det her hus er der formentlig ikke skimmelsvamp i allergifremkaldende mængder, men muligvis i mængder der får en allergisk til at reagere. Det er ret dyrt at tjekke og vil kun være relevant såfremt jeg er allergisk. Og det bliver kampdyrt at få opsat udsugningshalløj osv.
Derfor vil det være mest naturligt at blive tjekket for allergien først.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Panton » 14. nov 2018, 20:03

Øv kid, sikke en dårlig oplevelse :(

Hvorfor skulle din læge ikke ville henvise dig til en allergolog?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 19:56

Panton skrev:Øv kid, sikke en dårlig oplevelse :(

Hvorfor skulle din læge ikke ville henvise dig til en allergolog?

Det er bare mit sortsyn der snakker. Jeg har intet belæg for at tro det, jeg er bare opgivende og ked af det.
Jeg er 40 år og kan ikke sidde i skrædderstilling fordi mine fødder gør for ondt. Mine hænder gør ondt, i perioder, hele døgnet.
Mine muskler ryster, så jeg ikke kan synge. Mine slimhinder er så tørre at mine øjne ikke kan se om morgenen og resten af tiden jeg er hjemme, der løber de. Mine ører er fyldt med eksem og ligeså min hovedbund.
Jeg får spat. Jeg er bange for om det bliver værre med fødderne, så jeg ikke kan stå på ski feks. Jeg er bange. Og ked af det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:00

Det er simpelthen ikke normalt for en 40-årig. Det har været sådan med mine hænder i mange år og er blevet gradvist værre.
Det kan godt være at jeg ikke spiser super sundt eller motionerer nok. Men jeg har opretstående arbejde, er ikke u-aktiv og spiser ret fornuftigt i det hele taget. Det burde simpelthen ikke være sådan at en læge (i dette tilfælde ønh-læge) siger til mig at jeg nok aldrig finder ud af hvad jeg er allergisk overfor og det må jeg bare leve med.
Det kan godt være at det ikke er allergi der gør det, men selve beskeden slog mig bare helt, helt ud og jeg er super ked af det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:01

PS er der nogen der ved hvorfor jeg i eftermiddags kunne se de udspecificerede allergene-resultater, men her til aften kan jeg kun se det overordnede resultat?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Sophies-mor » 15. nov 2018, 20:26

Er du undersøgt for neuropati og diabetes?
Altså, tænker bare. Diagnosticerer ikke :kys:
Håber I finder ud af, hvorfor og hvordan det kan behandles.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:31

Sophies-mor skrev:Er du undersøgt for neuropati og diabetes?
Altså, tænker bare. Diagnosticerer ikke :kys:
Håber I finder ud af, hvorfor og hvordan det kan behandles.

Det husker jeg ikke.
Jeg tror det ikke?
Men alle input er velkomne. Jeg har fornemmelsen af at læger nogle gange godt kan bruge en eller anden form for retningslinje, når man forsøger at forklare symptomerne.
Så hvis jeg feks siger: Kan det være diabetes? -Så vil lægen kunne spørge "something, something?" og jeg kan svare ja eller nej og så er det enten videre med den tese eller udelukke den.
Jeg vil feks spørge lægen om psoriasisgigt. Det kunne meget vel være det synes jeg.
Min sidste blodprøve viste faktisk let anæmi.
Jeg prøver lige at læse lidt om diabetes.....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:35

kidkomb skrev:
Sophies-mor skrev:Er du undersøgt for neuropati og diabetes?
Altså, tænker bare. Diagnosticerer ikke :kys:
Håber I finder ud af, hvorfor og hvordan det kan behandles.

Det husker jeg ikke.
Jeg tror det ikke?
Men alle input er velkomne. Jeg har fornemmelsen af at læger nogle gange godt kan bruge en eller anden form for retningslinje, når man forsøger at forklare symptomerne.
Så hvis jeg feks siger: Kan det være diabetes? -Så vil lægen kunne spørge "something, something?" og jeg kan svare ja eller nej og så er det enten videre med den tese eller udelukke den.
Jeg vil feks spørge lægen om psoriasisgigt. Det kunne meget vel være det synes jeg.
Min sidste blodprøve viste faktisk let anæmi.
Jeg prøver lige at læse lidt om diabetes.....

Ved min sidste blodprøve var mit blodsukker for lavt.
Jeg er usikker på hvad det betyder. Sammen med let anæmi og let forhøjet kreatinin.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:41

OOooog her er så forklaringen på det jeg oplever en gang imellem når jeg drikker alkohol!!
Nogle gange når jeg har drukket meget, nogle gange kommer det efter en enkelt øl!
Det er helt præcis symptomerne på lavt blodsukker. Sådan har jeg haft det i perioder siden jeg var helt ung (altså når jeg drikker alkohol. En gang imellem kommer det uden alkohol, men jeg oplever det meste i forbindelse med alkohol)

Tusind tak, Sophies-mor, det er da vigtig viden.
Det kan også være at lægen synes at det er en vigtig oplysning. Jeg putter det på den liste jeg har lavet og ting jeg skal huske at sige til næste konsultation (når svarene på mine røntgenbilleder af foden kommer)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Chachacha » 15. nov 2018, 20:44

Hvor er det dog irriterende for dig bare at få en masse hormon og antibiotika! Typisk symptombehandling og det er SÅ frustrerende.

Jeg vil bare lige indskyde, at det med, at du aldrig finder ud af, hvad du er allergisk overfor, desværre godt kan være sandt :( Alt afhængigt af, hvad du ellers har været udsat for af allergener (fx pga. årstid), kan du reagere kraftigere i nogle perioder og på andre ting. Der er desværre ikke noget klart svar altid. Især ikke fordi det du viser allergi overfor i blodprøver og priktests ikke nødvendigvis stemmer overens med virkeligheden, så man kan meget nemt få falske positiver fx. Det er bare en møgting at have.

Allergologer bliver der desuden kun skåret mere og mere i fra politikerne, så det er ikke ligefrem fordi det regner med henvisninger til steder som Gentofte, medmindre man får anafylaktiske shock, men selv der stikker de ofte bare binyrebakhormon og en epipen i hånden på folk.
1

Tilbage til "Helbred"